Ik ben op zoek naar een nieuwe shelter of brolly die kan worden voorzien van een overwrap.
Ik heb nu namelijk een fox evolution classic X shelter zonder grondzeil of wrap. Deze heb ik destijds gekocht (7j geleden) met het oog op dagsessies. Maar nu blijkt dat ik meer en meer nood heb aan betere afscherming en aan een grondzeil. Er is blijkbaar nergens iets te vinden voor mijn bestaande shelter dus moet ik op zoek naar iets nieuws... (dikke miskoop geweest dus...)
Ook heb ik liever een systeem dat ingepakt kleiner is dan de shelter die ik nu heb, want deze is dan nog steeds 195cm lang en past niet in mijn foudraal en is redelijk lomp...

Ik heb gemerkt dat de nieuwe types brolly's/shelters niet zo lang zijn ingepakt dus dit zou ook weer ideaal zijn omdat ik vaak wat verder moet sleuren met m'n materiaal, en dan kan de shelter dus mee in mijn foudraal!

Wat ik (voorlopig) niet doe is nachtsessies dus een overwrap is niet echt een vereiste maar is wel handig als het wat slechter weer is... Wel is de vereiste dat dit later bij aangekocht kan worden zodat ik niet hetzelfde probleem heb dan nu met m'n shelter.
Ik had 2 mogelijkheden gezien:
- JRC sti 2 rib brolly + Extra overwrap
of
- JRC contact 1 man bivvy (nadien indien nodig voor nachtsessies overwrap)
Met de bivvy heb ik meteen het voordeel dat er al een volledige afscherming is en een overwrap aanschaffen niet echt nodig is maar de sti 2 rib brolly is dan weer in het voordeel moest ik nadien nachtsessies doen ik een 2de skin heb ivm condensatie... Wat natuurlijk ook weer wel kan met de bivvy met de optionele overwrap...

Iemand dus mss reviews van één van deze 2 shelters en/of eventuele tips moesten jullie in mijn situatie zijn?
Ik vind zowieso al niet veel over de nieuwe sti 2rib brolly...
Oh ja: Iemand ook een idee hoe groot zo'n bivvy of brolly is wanneer die ingepakt is? Iemand die zo vriendelijk is om eens met z'n meetlatje te meten, hoogte breedte??
Bedankt alvast!
grtjs Jase