Probleem "Fox TXR Plus" Rode led ontvanger


Plaats reactie
Remco Visser
Berichten: 5
Lid geworden op: 25-06-2011 14:11
Locatie: Hillegom

08-08-2012 16:19

Hallo,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum. Ik ben in het bezit van een Fox TXR Plus, in combinatie met Fox Eos beetmelders.

In eerste instantie werkten ze helemaal perfect alleen paar weken geleden gaf de ontvanger plots een rode led aan, ik dacht eerst dat het de batterij was die leeg was. Dus nieuwe batterij erin gedaan en hij werkt weer naar behoren.

Daarna weer en nu constant de rode led. Deze gaat pas uit als ik de batterij eruit haal. De ontvanger gaat normaal aan, wanneer de beetmelder een signaal doorgeeft dan springt de led over op rood. Het gaat dus om de enige led op de zender, deze blijft constant rood branden.

Nu heb ik het met verschillende batterijen geprobeerd, allemaal nieuw en het werkt allemaal niet. Ik heb met de viswinkel waar ze gekocht zijn gesproken, die zegt ze te moeten opsturen naar Fox. Maar de 18e ga ik op visvakantie naar Frankrijk, dus dan wil ik ze eigenlijk wel mee hebben. Wanneer ze opgestuurd worden naar Fox komen ze waarschijnlijk niet op tijd terug.

Herkent iemand dit probleem of weet die waar dit vandaan komt?

ps. Ik heb in de handleiding gezocht, maar hier staat niks over een constant brandende rode led.

Alvast bedankt,

Gr, Remco Visser
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

08-08-2012 17:41

Klinkt als kortsluiting. Mus in een van fe kabeks?
Remco Visser
Berichten: 5
Lid geworden op: 25-06-2011 14:11
Locatie: Hillegom

08-08-2012 17:51

De transmitter springt ook op rood licht als ik bijvoorbeeld de aan/uit knop ingedrukt 2seconde ingedrukt blijf houden om de bereik test modus aan te zetten. (hier zit dan nog geen kabel van een beetmelder aangesloten)

Zou dit eventueel aan de batterijen kunnen liggen? Het merk is van grundig, 1,5 volt 950maH, type LR03 (zoals in de handleiding aangegeven).

Kortsluiting klinkt inderdaad wel logisch. Het rare is alleen dat hij het plots soms weer wel doet (na vaak proberen batterij te wisselen en aan en uit te zetten) en dan voor langere tijd (soms gewoon een paar uur), kan dit zijn dat het komt door het vochtige weer?
Hij heeft namelijk wel een aantal sessies in de regen gestaan, gister nog (geen heel hevige regen) bleef die het gewoon doen in de regen.

Toen zette ik de sounderbox vandaag weer aan en had die kuren.
Remco Visser
Berichten: 5
Lid geworden op: 25-06-2011 14:11
Locatie: Hillegom

08-08-2012 18:34

Ik denk dat ik erachter ben waar het aan ligt, wanneer de batterij opnieuw in het compartement word gedaan en helemaal stil gehouden word, blijft de sounderbox het doen. Wanneer deze ook maar het minste word bewogen springt de rode led aan.

Je zou zeggen laat de batterij er dan inzitten en zet hem dan aan, dit lukt dus niet want dan reageert het helemaal niet (net of er geen batterij in zit).

Heeft er iemand een idee of dit zou kunnen kloppen, en of er iets aan te doen is.
Misschien dat het batterij compartiment via een omweg (draadjes verbonden zou kunnen worden met de batterij of een ander batterij compartiment? *nu lijkt me dit niet echt handig om te gaan solderen in de transmitter*
Maar misschien dat het raakvlak van de batterij vergroot kan worden zodat de verbinding niet weg valt wanneer deze beweegt?
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

08-08-2012 19:04

Stukkie aluminiumfolie d'r tussen jonge
Remco Visser
Berichten: 5
Lid geworden op: 25-06-2011 14:11
Locatie: Hillegom

08-08-2012 19:52

Ga het proberen naamgenoot hehe. ;) In ieder geval bedankt!
Plaats reactie