JRC Radar dsi


Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

14-06-2013 00:57

Een klant heeft met de fabriek niets te maken, alleen met de winkel waar hij het product gekocht heeft, zo is de wet.
Dus nogmaals, fabrieksgarantie waar de termijn al dan niet van verlopen is heeft een klant niets mee te maken.
Alleen als de winkel niet meer bestaat(failliet is bijvoorbeeld) val je terug op fabrieksgarantie.
Soms is het ook gewoon makkelijker om zelf met de fabriek zaken te doen, ik had online een Samsung lcd monitor gekocht die niet goed was. Ik kon kiezen tussen terugsturen naar de shop, of zelf contact opnemen met Samsung. Samsung kwam een dag later de monitor ophalen en liet een vervanger achter, 2 weken later kwamen ze de gerepareerde monitor weer omruilen, dat had via de shop zomaar 2 weken langer kunnen duren.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-06-2013 07:29

Klopt maar in de nederlandse wetgeving ben jij als verkoper de partij waar de klant zaken mee doet. JIJ moet het dus oplosse met de klant. Vervokgena zal je als winkelier met de fabrikant tot een oploaaing moeten komen maar daar ataat de klant buiten. Ik raad je aan om eens een mail te sturen naar Cunsuwijzer. Het blijkt datbveel winkelier duidelijk niet bekend zijn met het consentenrecht in nederland en zich er ook vaak niet in (willen) verdiepen
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

15-06-2013 12:03

In veel gevallen moet tegenwoordig de klant online zijn garantie regelen met de invoerder of fabrikant,dit wordt gedaan om de winkeliers te ontlasten van de rma,het is wel zo dat vele klanten niet weten dat er ook een wettelijke garantie bestaat.

Beetmelders terug binnen gebracht en een weer aan het wachten op een nieuwe vierde set ,alleen als ik een compensatie krijg voor alle problemen wil ik mijn geld terug eerder niet.
Het is blijkbaar heel moeilijk voor hun om 1 goede set te bezorgen aan mij,zij weten dat een beetmelder moet werken en dat een visser moet kunnen vertrouwen op de werking en ook voor de veiligheid van de vis is dit heel belangrijk!
Ik ben benieuwd wat er aan de volgende set scheelt en of ze nog de beschermfolie heeft zoals elke nieuwe set! Ik wil ze gerust openmaken in het bijzijn van de winkelier of om het even wie want ik heb er alle vertrouwen in dat er wel weer iets fout aan zal zijn.
Grtzz
Benny
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

15-06-2013 12:11

Daniels Benny schreef: Ik wil ze gerust openmaken in het bijzijn van de winkelier of om het even wie want ik heb er alle vertrouwen in dat er wel weer iets fout aan zal zijn.
Grtzz
Benny


:roll: :roll:
Persoonlijk zou ik na 2 "mislukte" setjes al het vertouwen in het product verliezen.
Een "maandagmorgen"product kan altijd natuurlijk, maar dit slaat nergens op!
Ben benieuwd hoe dit afloopt :roll:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

15-06-2013 19:02

Daniels Benny schreef:In veel gevallen moet tegenwoordig de klant online zijn garantie regelen met de invoerder of fabrikant,dit wordt gedaan om de winkeliers te ontlasten van de rma,het is wel zo dat vele klanten niet weten dat er ook een wettelijke garantie bestaat.


Wel gedeelte van
De klant heeft niets te maken met de fabrikant, alleen met de winkelier - dat is de wet
begrijp je niet ?
Of heb je echt een bord voor je kop.

De fabrikant, maar ook een winkelier, mag geen voorwaarden stellen die een klant in zijn rechten beperken(zoals online registreren en dergelijke).
Het enige wat een klant nodig heeft is een aankoopbewijs met bon.
De klanten weten wel degelijk dat ze recht hebben op wettelijke garantie, het zijn juist de winkeliers die schermen met fabrieksgarantie.
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

20-06-2013 10:29

Bert ik snap het wel,maar vind persoonlijk als ik mijn winkelier al pakweg 35 jr ken en wetende dat hij zijn werk correct doet moeilijk om mij tegenover hem op te stellen,ok volgens de wet hoort dat zo maar uiteindelijk is het toch de fabrikant die de beetmelders omwisselt via de winkelier.
Nu gisteren bericht gekregen dat ik naar de winkelier moest gaan ivm de beetmelders,daar kreeg ik mijn vorige set terug!
Na een korte controle terplaatse in de winkel kon ik nagaan dat de ontvanger inorde was ,hij trilde anderzijds denk ik wel dat hij uit 1 van mijn vorige sets afkomstig was,omdat het touwtje al in de ontvanger geplaatst was wat de snelkoppeling bevat waarmee men deze kan verbinden aan een lint om rond de hals te hangen.
Echter viel mij tijdens de controle op dat 1 beetmelder nog steeds niet inorde was ,de draadstang waarmee ge deze in de buzzerbar draait was nog steeds los.
Dus alles ter plaatse gelaten en weer eens afwachten op het volgend telefoontje,ik kan wel een tegoedbon krijgen maar wens mijn geld terug alsook een compensatie voor alle problemen, als consument heb ik tot nu toe al het mogelijke gedaan.
Het is niet te geloven dat zo een firma als Pure Fishing het moeilijk heeft om 1 goede set beetmelders aan mij te bezorgen,tot nu toe heb ik maar met 1 set aan de waterkant gezeten en daar waren er al 2 beetmelders defect na drie dagen,nu al de vierde keer omgeruild en heb geen enkel moment meer kunnen vissen met deze beetmelders!
Het is ongezien, ik ben dus weer aan het wachten en heb er nog steeds alle vertrouwen in dat de volgende set weer NIET goed is,misschien nu wel bij de aflevering maar na enkele dagen gebruik kan ik mijn ervaring opnieuw met jullie delen.
Grtzz
Benny
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

20-06-2013 12:41

Zal wel aan mij liggen maar waarom hou je je vast aan die troep? Ik zou het vertrouwen na de eerste keer al kwijt zijn.
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

20-06-2013 19:38

Ik wil deze troep niet maar wens mijn geld terug en een compensatie voor alle problemen!
Ik krijg mijn geld niet terug enkel een waardebon ,en van een compensatie willen ze niet weten, ik heb nochtands schade gehad en heb mij al zeven keer moeten verplaatsen naar de winkel!
Grtzz
Benny
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

20-06-2013 21:57

Sorry hoor maar in je vorige post heb je het erover dat je winkelier zijn werk doet. Die kerel scheept je aaf met een waardebon terwijl je immiddels recht hebt op geld terug, ben ik nu gek of ben jij het? Hij laat je gewooon zitten na 35 jaar trouwe klant te zijn
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

21-06-2013 15:38

Martijn,idd daar heeft U een punt!
Ze blijven mij aan het lijntje houden met deze beetmelders,Mertens Jan de manager van Pure Fishing geeft mij volgend bericht op 13 juni:
Benny,
Ga alstublieft terug naar de winkelier en vraag je geld terug, we hebbben duizenden tevreden gebruikers maar bij jou is het blijbaar echt pech.
Dank,
Jan Mertens
Ik heb toen geantwoord dat ik ook een compensatie wenste voor alle probs en heb toen niets meer van deze gehoord,hij reageert niet meer op mails,ondertussen is nog niets opgelost en heb ik nog geen set die werkt!
Ik kan niet geloven dat ik de enige met problemen ben.
De omruilgarantie duurt wel erg lang en dit door het feit dat er wel aan elke beetmeldersset iets scheelt ,ik ben nu al aan mijn vijfde set toe die ik nog steeds niet gekregen heb,ik controleer ze nu net als de vorige set steeds bij de winkelier.
Ik heb tot nu toe maar met 1 set kunnen vissen en dit slechts 3 dagen???Toen waren 2 beetmelders van de 4 defect!Toen moest ik de rest van mijn visvakantie met 2 beetmelders afwerken waar ik betaald had om met drie lijnen te vissen. Als ik nu al een goede set ontvang ,hoe gaat deze zich dan gedragen aan de waterkant?
En nu ,wat kan ik nu nog ondernemen,ik wil geen bruggen opblazen,anderzijds weet ik het ook niet meer.
Grtzz
Benny
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-06-2013 17:45

Aangetekende brief naar de winkelier dat je je geld terug wil zo niet dan een kort geding aanspannen.
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

21-06-2013 19:38

Afbeelding
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

27-06-2013 22:45

Vandaag nog wat mailtjes gedaan naar winkelier en Pure Fishing (Benelux manager Mertens Jan,Dijk Ralph, Korevaar Ellen,Jos Verwilghen) ,mailtjes werden keurig beantwoord door de winkelier.
Van Pure Fishing geen spoor,ze moeten natuurlijk niet ,anderzijds uit beleefdheid en uit respect voor een klant die benadeeld werd door hun producten mochten ze toch gereageerd hebben.
De winkelier heeft mijn geld terug gegeven van de beetmelders ,ik kreeg geen andere set meer van JRC ,waarom ?,blijkbaar is het moeilijk om 1 set te bezorgen die geen gebreken heeft !Toch blijf ik met een wrang gevoel achter,Pure Fishing een verzamelnaam van 11 merken laat een klant een set beetmelders kopen die totaal niet voldoen , de klant wordt hierdoor benadeeld en krijgt niet de minste compensatie van hun ,de klant krijgt zelfs geen enkel antwoord van hun terug!
Er zijn nu alleszins 11 merken die ik links zal laten liggen ,mocht er iemand nog interesse hebben in een JRC radar ,dan wens ik U veel sterkte ik heb mijn les gehad!

Eerste set 3+1 was 1 beetmelder defect run ipv terugloper.
Tweede set 4+1 ,mee naar Frankrijk geweest,2 beetmelders defect na drie dagen!
Derde set , ontvanger trilde niet,en twee beetmelders waar de draadstang niet vast stond.
Vierde set,plastiek was er rond uit , weer 1 beetmelder waar de draadstang niet vast stond,dus dat was 1 van mijn vorige setten die niet volledig inorde was gezet,mag als set 4 geteld worden.
Set 5 kreeg ik niet meer?
Grtzz
Benny
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

28-06-2013 08:14

Pure fishing is niet iemand die graag terug reageert op mail blijkbaar.
Heb ze eens een mail gestuurd over de jrc piepers nooit mail terug gehad.
Heb zelf de jrc's ook niet meer
Waarom?

wilde toch weer iets anders
Iets aparts
en dat heb ik nu
mario de bruijne
Berichten: 112
Lid geworden op: 11-03-2013 10:31

29-06-2013 09:17

Mmm ik wou ze ook halen zagen en klonken wel leuk.
Maar na deze horror verhalen toch meer Txi van delkim genomen
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

29-06-2013 12:39

mario de bruijne schreef:Maar na deze horror verhalen toch meer Txi van delkim genomen


Dit is toch behoorlijk scheef wat je zegt, je leest de ervaringen van 1 gebruiker en het hele product is slecht? Op deze manier kun je alle beetmelders wel links laten liggen, ook delkim's

Ik snap van Benny dat je nu een behoorlijk negatieve associatie hebt met Pure Fishing, maar vergeet niet hoeveel goede producten ze op de markt hebben gebracht. De tenten van JRC, staan zeker aan de top qua tenten. Berkley lijnen, is gewoon goed spul.

Dit zeg ik niet omdat ik aandelen in Pure Fishing heb, maar omdat ik het altijd zo krom vind dat men na 1 of 2 verhalen een heel merk afschrijft. Natuurlijk zit dit een beetje in ons aard als mensheid, maar een beetje je verstand gebruiken mag ook wel eens...

p.s.: Ik heb zelf de radar dsi en ben er vol lof over!
mario de bruijne
Berichten: 112
Lid geworden op: 11-03-2013 10:31

29-06-2013 18:02

Waar heb ik gezegd dat ze slecht zijn ?.
Ik zeg dat ik toch maar voor de delkims ben gegaan .
Waar ik overigens al 20 zo dr. Problemen mee vis.!!!
Je moet mij geen woorden in de mond leggen hè!.
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

29-06-2013 18:22

Je hebt gelijk, je zegt niet dat het product slecht is maar met de zin : Na deze horrorverhalen toch maar delkim genomen... Suggereer je toch behoorlijk dat je, doordat je dit hebt gelezen je txi's hebt genomen. Maw als je dit niet had gelezen of dit verhaal er niet was, had je wellicht de dsi's gekocht. Als je dit niet zo had bedoeld moet je het toch anders gaan formuleren.

Dit is niet om je aan te vallen, of jou persoonlijk iets te verwijten absoluut niet! Je doet alleen overkomen dat door dit verhaal je de dsi's links hebt laten liggen. Dat is natuurlijk je goed recht, en wellicht zijn er nog andere redenen waarom je de txi's boven de jrc hebt verkozen. Maar zo staat het er niet...
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

01-07-2013 11:39

Effe iets rechtzetten,ik heb niet gezegt dat alles slecht is ,ik zeg heel duidelijk dat Pure Fishing hier een flater van formaat begaat door zulke beetmelders te verdelen,zet ze een paar dagen in regenweer als ge een perfekt werkende set heb kunnen kopen,mij is dat alleszins NIET gelukt , eerst gaat de sound minderen dan probs met de ledjes tot de beetmelders het helemaal niet meer doen! Daar zit ge dan na drie van de zeven dagen Frankrijk,pas op bij JRC geven ze dan maar aan dat ge een reserve set beetmelders moet meenemen!

Die verloren uurtjes vissen is een moeilijk verhaal, en ik ga er vanuit dat je begrijpt dat we dit niet zo eenvoudig kunnen oplossen. Voor je het weet komen mensen claimen dat de boilies niet goed vangen en dat ze daarom de helft van hun trip hebben zitten blanken. Zoals je zelf al aangeeft, ben je in het bezit van een EOS set. Deze set moet je uiteraard bij je hebben als back up als je naar zo’n uniek water gaat.

Die verloren uurtjes waren 4 dagen! ,en dan nog een zevental verplaatsingen naar de winkel.
Ik had nu normaal mijn vijfde set moeten krijgen ,set 5 aub ,maar deze wilde Pure Fishing niet meer geven ,oja vorige set netjes in de winkel nagekeken , anders zouden ze seffes nog zeggen dat ze perfekte setten afgeleverd hebben.

JRC tent,heb ik ook ,JRC oval,heb ik ook ,landingsnet enz,... GOED materiaal!!!

Beetmelders JRC radar DSI en de handelingen van Pure Fishing (Mertens Jan) alsook de klantvriendelijkheid laten te wensen over!
Grtzz
Benny
Bert Heyte
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-01-2010 12:49

22-07-2013 16:54

Als je setje koopt van 3 beetmelders met blauwe led + ontvanger.
Zal dan bij een run van gelijk welke beetmelder altijd het 4 de led oplichten (het blauwe op je receiver als je met verschillende kleuren zou werken) of kan je die bijv. instellen als je linker hengel afloopt het eerste led op je ontvanger oplicht, van je tweede hengel het twee led op je ontvanger, van je rechter hengel het 3de..?
Ik kan dit setje verkrijgen aan een 'goedkope' prijs, maar het zijn allemaal blauwe, vandaar mijn vraag..

Grtz
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

23-07-2013 21:35

Bert Heyte schreef:Als je setje koopt van 3 beetmelders met blauwe led + ontvanger.
Zal dan bij een run van gelijk welke beetmelder altijd het 4 de led oplichten (het blauwe op je receiver als je met verschillende kleuren zou werken) of kan je die bijv. instellen als je linker hengel afloopt het eerste led op je ontvanger oplicht, van je tweede hengel het twee led op je ontvanger, van je rechter hengel het 3de..?
Ik kan dit setje verkrijgen aan een 'goedkope' prijs, maar het zijn allemaal blauwe, vandaar mijn vraag..

Grtz


Volgens mij heb je op een ander topic willen posten,deze topic gaat over de JRC radar dsi ,setjes waar ge nu een gratis paraplu bij krijgt. :wink:
Bij fox gaat dat zoals ge vraagt ,kleuren hebben niets te maken met de radio instellingen.
Grtzz
Benny
Martin Leenders
Berichten: 6
Lid geworden op: 26-07-2013 20:07
Locatie: Nijmegen

27-07-2013 11:37

Ik zit nog te twijfelen tussen de Jrc radar's of de prologic senzora's.
Ik wil zoiezo een ontvanger en natuurlijk moet die waterdicht zijn, ik heb nu een set van fox str bleu pres set
Maar die was kapot gegaan in frankrijk nadat ze onderwater hadden gestaan omdat we op een stuwmeer zaten en we er snachts achter kwamen dat de helft van de rodpod onder water stond. :oops:
Gelukkig heb ik bij vlemmix de piepers kunnen laten repareren gratis via fox. Nu verkoop ik die set dus
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-07-2013 12:14

Als je twijfelt over een vervanger voor een set RX-en zou ik het niet doen. Je moet wel zeker weten dat je iets gelijkwaardigs krijgt natuurlijk..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Martin Leenders
Berichten: 6
Lid geworden op: 26-07-2013 20:07
Locatie: Nijmegen

27-07-2013 14:59

Str is het hé, ze zijn gerepareerd maarja zolang onder water kan bijna geen enkele verklikker tegen denk ik haha.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-07-2013 15:59

Ohw, shit, eventjes te snel gelezen. DAn heb je inderdaad wel gelijk, want het bereik van die dingen is waardeloos, en de ontvangstsignalen komen ook niet echt overeen :)

Waarom niet dan alsnog een RX set? ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm