JRC Radar dsi


Ricardo Atsma
Berichten: 29
Lid geworden op: 11-05-2012 20:06

27-07-2012 22:28

Heeft iemand ervaring met deze piepers?
Ik kan er weinig over vinden en ben van plan ze dit weekend aan te schaffen, dus als iemand ervaring goede of slechte heeft met deze piepers hoor ik dit graag.

Groetjes Ricardo.
roy tinnemans
Berichten: 25
Lid geworden op: 30-11-2009 18:43

01-08-2012 11:57

Ricardo Atsma schreef:Heeft iemand ervaring met deze piepers?
Ik kan er weinig over vinden en ben van plan ze dit weekend aan te schaffen, dus als iemand ervaring goede of slechte heeft met deze piepers hoor ik dit graag.

Groetjes Ricardo.

hoi ricardo,
het zijn de beste beetmelders op de market to heden(mijn meening),
Voor heen had ik delkims,het ontvangst van de delkim is in 1 woord KUT,op 300m afstand doet hij het niet eens meer,
nu heb ik de jrc's bij een piep op 500meter gaart je ontvanger af,en dan hoor je 2 seconde er na de piep van je rodpod af komen ,GEWELIDG DUS!verder zijn het top piepers,zelfs een ledje op de ontvanger,als je beet hebt gaat hij aan en verlicht hij heel je Bivy,heel handig met je schoenen aan te doen,
Verder is het een aanrader,voor het geld 4 stuks+ontvanger en koffer betaal je nog geen 400 e,en voor delkims ben je zeker 700e kwijt en dan heb slechtere kwaleit!

ik hoop dat je hier iets aan hebt!


mvg
+
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

01-08-2012 15:54

Ik ben er ook zeer tevreden mee, ontvangst is zeer goed. Alles zit goed en degelijk in elkaar, alle functies doen het gewoon goed!

Ik zou niet meer twijfelen als ik jou was
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

01-08-2012 20:33

Effe stomme vraag.... waarom heb je in godsnaam een ontvanger nodig die 500m!! Bereik heeft???
Je gaat toch niet zo ver van je spullen vandaan??
Probeer t een beetje te begrijpen waarom (zowiezo t gebruik van een soundbox) zelf gebruik ik nooit een soundbox en als ik langs t kanaal zit en ga bij mijn maatje 50 to 70 mtr van me vandaan ga kijken hoor ik mijn fox mxjes prima. Maar ga eigenlijk nooit zo ver van mijn spullen aangezien ik vaak bij bruggen zit te vissen dus zit graag dicht bij mijn troep....
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

01-08-2012 22:20

500m uitvaren misschien whahahaha

Ik heb ze zelf ook bevallen goed
test ook altijd voor de gein hoe ver hij bereik heeft
maar wel altijd iemand bij de hengels
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

01-08-2012 22:23

Ze hebben 500m bereik bij open water/land. Dus mocht je ergens vissen waar bijv. veel gebouwen oid staan dan is je bereik bij lange na geen 500m meer maar bijv. 100.

Dus als je piepers hebt die bij open water/land 200m hebben, heb je dus bij gebouwen/electra kabels/bos maar 50m bereik.

Daarom is het dus fijn om de jrc piepers te hebben dan weet je gewoon dat je in alle omstandigheden gewoon genoeg bereik hebt.
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

01-08-2012 22:28

daarom wil ik het ook altijd effe testen
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

02-08-2012 06:24

Ron van Houtum schreef:
500m uitvaren misschien whahahaha

Ik heb ze zelf ook bevallen goed
test ook altijd voor de gein hoe ver hij bereik heeft
maar wel altijd iemand bij de hengels


Maar dan staat je maatje toch bij je hengels? 500m uitvaren doe je toch niet alleen?? Als je 500m moet terug roeien/varen ben je toch nooit op tijd bij je spullen...
Het zal wel aan mij liggen denk ik :o
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

22-08-2012 16:48

Ik heb ook net zo'n setje opgehaald, weet iemand toevallig hoe het akoestische signaal bij een terugloper moet worden ingesteld zodat ik deze kan onderscheiden van een oploper?
Tom Janssens
Berichten: 15
Lid geworden op: 29-10-2011 10:23

22-08-2012 19:14

Ben er, zoals bovenstaande mensen, ook enorm tevreden over.
Heb mijn set (3+1) besteld bij Van Der Niet voor 289EUR (+5EUR verzendkosten), is makkelijk 50EUR goedkoper dan elders...


En heb wel nog één vraagje, om het lampje te laten branden bij een aanbeet, moet je dit ergens instellen ofzo? Of hoe doe je dit Roy?


Succes
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

22-08-2012 21:27

als de optonic aan is aan/uitknop ingedrukt houden tot piep loslaten dan heb je nightlite
1x aan/uitknop indrukken is mute functie
5x aan/uitknop indrukken achter elkaar is beetregistratie boven uitzetten
10x is alles uit
om te resetten optonic uitzetten en weer aan


Maarre de handleiding is in het nederlands hoor
staat alles ook in
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

22-08-2012 21:58

@ ron,

Dan heb jij een andere handleiding dan ik erbij kreeg, dat 1x, 5x en 10x drukken staat er bij mij echt niet in........
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

22-08-2012 22:04

jawel hoor
4de bladzijde onder nachtlamp
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

22-08-2012 22:21

Kut, terug naar school...... Staat er inderdaad.
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

23-08-2012 05:39

:lol: :lol: :lol:
Tom Janssens
Berichten: 15
Lid geworden op: 29-10-2011 10:23

23-08-2012 13:08

Ok bedankt Ron!

Ik had het wel eens gelezen, maar was dat stuk blijkbaar meer geconcentreerd op het water dan wel op het boekje :-p
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

10-06-2013 13:06

Ik heb net mijn derde set ontvangen(twee vorige waren maandagsetjes
volgens jrc!),weet iemand hoe het zit met de trilfunctie van de ontvanger,kan deze uit en aangezet worden?
Grtzz
Benny
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

11-06-2013 11:20

Ik vrees dat mijn derde set ook weer gebreken vertoont,nu heb ik deze nog niet gebruikt en werkt de trilfunctie niet van de ontvanger,blijft maar duren!
Gebruikersavatar
Tienus de vries
Berichten: 68
Lid geworden op: 11-07-2010 14:13

12-06-2013 21:30

Ik heb ze zelf ook en er zeer over te spreken. Wat betreft de trilfuctie, die werkt volgens mij alleen als de ontvanger op stil staat
De vis die men niet vangt, is altijd groot.
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

12-06-2013 22:56

Vandaag de derde nieuwe set weer eens teruggebracht , trilfunctie werkte niet alsook waren de draadstangen die in de buzzerbars geschroefd moeten worden bij twee beetmelders niet goed vast , bij de twee andere beetmelders stonden deze muurvast , deze beetmelders heb ik niet gebruikt!
Niet dat dit heel erg was , anderzijds moogt ge voor deze prijsklasse toch een betere afwerking verwachten , wat vast moet zitten moet ook vast zijn.
Tienus , ik weet niet of ge ze al eens gebruikt hebt in regenweer ,dan bedoel ik wel een paar dagen regenweer?
Ik had een nieuwe set 4+1 gekocht om in Frankrijk te vissen met drie lijnen , gewoon uit voorzorg een extra beetmelder aangekocht omdat bij mijn eerste set 3+1 een beetmelder was die een slecht signaal gaf , deze 3+1 set heb ik ook niet gebruikt en omgeruild met bijbetaling een 4+1 aangeschaft. Na de derde dag had ik maar twee bruikbare beetmelders meer , de andere twee gingen gewoonweg niet meer , ik heb nog een karper een kleine tweehonderd meter van mijn aasplek s'morgens moeten losmaken uit een omgevallen boom en had geen enkel signaal gekregen!
Ik heb mijn geld teruggevraagd ,helaas waren ze bij purefishing niet gewonnen voor dit idee ,ik heb dan een extra set gevraagd als backup , hier waren ze ook niet voor te vinden ,nochtands gaven zij aan om een extra set mee te nemen als ge naar Frankrijk gaat :-? !
Als men dan aanhaalt dat men door de slechte werking van hun beetmelders ergens een tegemoetkoming verwacht omdat ge na drie dagen noodgedwongen met twee lijnen moet vissen in plaats van drie wuiven ze dit weg , Ik heb nochtands betaald voor een ganse week met drie lijnen te vissen ,zie ik dit verkeerd?
Ook staat nergens in hun garantie bepalingen dat zij niet verantwoordelijk zijn voor eventuele schade die toegebracht worden door de slechte werking van hun beetmelders?
Dan krijg ik te horen van hun dat de winkelier moet instaan voor de garantie , klopt ook niet want zij voeren deze beetmelders in en dan zijn zij verantwoordelijk , tevens gisteren een mail naar hun gedaan en deze is nog steeds onbeantwoord , zij geven drie jaar omruilgarantie , waarom kan de omruiling dan niet onmiddellijk en moet ik weer wachten?
Kortom mijn eerste slechte aankoop sinds ik 40jr vis en nu , wens ik een werkende set , maar zelfs dat lukt niet ,ze hebben het behoorlijk verknoeid!
Dus ik ben nu weer aan het wachten? Ik vrees dat het drie lange garantie jaren gaan worden!
Grtzz
Benny
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

13-06-2013 12:19

Bennie,ik zou sowieso mijn geld terug willen,niet na de eerste set ,misschien ook niet na de tweede ,maar zeker na de derde set,pure fishing laat zich in deze mooi kennen met deze rommel,niet goed ,geld terug is mijn standpunt,hoelang willen ze hiermee nog doorgaan??groeten henk
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

13-06-2013 15:19

Dan krijg ik te horen van hun dat de winkelier moet instaan voor de garantie , klopt ook niet want zij voeren deze beetmelders in en dan zijn zij verantwoordelijk

Daar zit je helaas fout. Als jij een probleem met je aankoop hebt is inderdaad de winkelier verantwoordelijk en zal je schadeloos moeten stellen cq voor de schade op moeten draaien. Bij hem heb je immers de aankoop gedaan.
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

13-06-2013 16:00

Nee dus,ikzelf heb een tiental jaar computerwinkel gehad,groot- en kleinhandel, kleinhandel of de winkelier is slechts een tussenpersoon,de winkelier moet nooit voor een garantie instaan,hijzelf zal de RMA,zo noemen ze deze defecte producten opsturen en dit is zijn enige verantwoordelijkheid ,de fabrikant ofwel de invoerder is aansprakelijk voor de goede werking van het product, en voor de garantie.
Vandaag bericht gekregen van Purefishing dat ik mijn geld mag terugvragen aan de winkelier,maar wil ik dit nu nog?
Er is duidelijk aangetoond dat deze beetmelders met gebreken verkocht worden,ikzelf heb noodgedwongen na de derde dag met 2 lijnen moeten vissen,ik had nochtands voor drie lijnen betaald en dit voor een periode van een week.Zij staan er niet bij stil dat ik niet ten volle heb kunnen genieten van deze week ,ik kan op dit ogenblik maar 1 week per jaar weg, zo laat ik hun dit niet oplossen, ik wens op een of andere wijze een compensatie voor alle problemen, ondertussen ben ik ook al een zestal keer bij mijn winkelier geweest voor deze beetmelders,benzine en tijd kosten ook geld.
Grtzz
Benny
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

13-06-2013 18:52

Terug naar school Daniels Benny, jij hebt het over fabrieksgarantie, daar heeft een klant meestal niets mee te maken.
Waar het hier over gaat is wettelijke garantie.

wikipedia schreef:De wettelijke garantie houdt in, dat een product moet voldoen aan wat men er redelijkerwijs van mag verwachten, ook qua levensduur. Deze wettelijke regel is vastgelegd in boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Dit wordt ook wel de conformiteitsvereiste genoemd. De wettelijke garantie is altijd van toepassing, ongeacht de fabrieksgarantie. De wettelijke garantie betreft de koopovereenkomst en bindt dus koper en verkoper. De fabrikant is geen partij in die koopovereenkomst dus kan de verkoper zich nooit beroepen op overmacht door verlopen fabrieksgarantie.
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

13-06-2013 23:09

Hier is de volledige tekst van Wikipedia
Garantie is een begrip waarmee men aangeeft dat men ergens voor instaat. Een ander woord voor garantie is waarborg. Wanneer een verkoper van een product een garantie geeft op de kwaliteit van het product, betekent dit dat hij ervoor instaat dat het product voldoet aan de beloofde eisen. Een garantie is daarmee een sterke belofte die ook de nodige juridische gevolgen kan hebben. Iemand die een garantie biedt, schiet sneller tekort in zijn prestatie dan iemand die geen garantie biedt. Meestal is aan een garantie een garantietermijn verbonden.

In de volksmond wordt met het begrip garantie vaak gedoeld op fabrieksgarantie. Dit is de garantie van de fabrikant van een product, dat het product voldoet aan de door de fabrikant gestelde verwachtingen. Hierop maakt een fabrikant soms wel enkele uitzonderingen. Zo zal een fietsenfabrikant normaal gesproken geen garantie geven op fietsbanden als er door toedoen van de gebruiker een lekkage optreedt. Een fabrikant verbindt vaak een termijn aan de garantie, van bijvoorbeeld enkele maanden of jaren. Soms is het mogelijk voor de koper om tegen bijbetaling de garantie te verlengen met een extra termijn.

Het is belangrijk om de fabrieksgarantie niet te verwarren met de wettelijke garantie op een product. De wettelijke garantie houdt in, dat een product moet voldoen aan wat men er redelijkerwijs van mag verwachten, ook qua levensduur. Deze wettelijke regel is vastgelegd in boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Dit wordt ook wel de conformiteitsvereiste genoemd. De wettelijke garantie is altijd van toepassing, ongeacht de fabrieksgarantie. De wettelijke garantie betreft de koopovereenkomst en bindt dus koper en verkoper. De fabrikant is geen partij in die koopovereenkomst dus kan de verkoper zich nooit beroepen op overmacht door verlopen fabrieksgarantie. Zo komt het dus wel eens voor dat een verkoper alsnog de schade van een gebrekkig product moet vergoeden terwijl de termijn van de fabrieksgarantie al verlopen is.

Volgens mij gaat het hier duidelijk over fabrieksgarantie waar de termijn nog niet van verlopen is!
Grtzz
Benny