Teleurstellende Kwaliteit FOX


scott van heusden
Berichten: 25
Lid geworden op: 26-07-2012 17:03

05-08-2012 12:27

ik heb zelf ook bijna alles van fox en was er tot kort zeer over te spreken ,totdat mijn fox m+ zonder echte goede rede kapot ging dat is 1 ,daarna gingen mijn keramise ogen van mijn hengel(ook fox)los laten er ontstonden kleine breukjes en versplinterde ,enja ik behandel ze zeer goed heb 2x fox royale singel fouderaal waar ik ze altijd netjes in weg stop..ik heb ookm 2x fox stratos fx 1000e en bij 1 van de 2 maakt de slip geen spinned geluid meer ,maak eigelijk niet uit hij doet het wel maar toch.
ik kocht zelf vaak de onderlijnen van fox maar na tegenvallende resultaat en breken van de onderlijnen en buigende haken iets anders gaan gebruiken .
heb ook haken gekocht je kent het wel van die losse haken van fox arma point in groene doosje ,zitten er van de 20 haken 7 slechte tussen met breuken in het materiaal...moet nie gekker worden
mijn maat heeft nog oude 2 oude fox piepers en gaan al jaren mee,ik denk zelf dat inderdaad de kwaliteit na de jaren stukken minder is geworden endan niet alleen bij fox
het is wel jammer dat het zo moet ,maar dat houd mij niet tegen die kanjers eruit te halen

Gr Scott
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

05-08-2012 20:36

Fox is kut!

Zo das dr uit
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

06-08-2012 12:21

Fox is kut!


Kut is kut zei de boer.., en hij naaide z'n eigen varken.

'T is maar net waar je je ding mee wilt doen :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

06-08-2012 12:40

floatcontral zo 1 met lood onderin. 8 keer geworpen lood los. ach het is maar een paar euro
It's okay 2 pay
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

06-08-2012 12:50

Van Fox :D ?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

06-08-2012 12:58

jep,
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

06-08-2012 14:25

Zie je wel Fox is haunting you hahahaah
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

10-08-2012 16:08

Laat ik het zo zeggen, ik kijk veel op chinese sites en alles en koop er zo nu en dan wel eens wat.. soms rommel soms niet zoals lightinthebox ;)

maar nu was ik op zoek naar een nieuwe brolly en kwam de fox 60 oval system tegen..
nu ook even in china gezocht op alibaba.com bijvoorbeeld en wat denk je preces de zelfde als die van fox..
http://www.alibaba.com/product-gs/426081093/Fishing_brolly_HXU403.html

ik gemaild met die chinezen en ik kon er 1 los van hun kopen voor let op 50USD is dus iets van 40 euro en dan nog gratis verzending..

nu heb ik deze dus binnen gehad zonder gezeik en ben naar de winkel gegaan en we hebben de brolly op gezet en ook 1 van fox...

en je raad het al alles is precies het zelfde alleen staat er geen fox teken op...
al met al of een zeer goede kopie voor weinig of zoals de topic starter al aangeeft gaat de kwaliteit zwaar achteruit van fox en maken ze tenten van 2 tientjes en willen dan dik winst maken.

ik zeg opletten met dit merk, want het gaat je een aardige koppijn bezorgen.

dingen van korda, JRC en trakker en nash en alles zijn niet et vinden wel heel veel van fox dat zegt mij al voldoende!


Nog een aantal dingen die heel erg op fox lijken:
http://www.alibaba.com/product-gs/43369 ... XU401.html
http://www.alibaba.com/product-gs/43088 ... U401W.html
http://www.alibaba.com/product-gs/42541 ... XT305.html
http://www.alibaba.com/product-gs/42589 ... XT102.html
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

10-08-2012 16:39

Niet toevallig de supa brolly al tegengekomen? :p
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-08-2012 16:48

Fox,het kinderlokker merk onder de jeugdige visser.

Fox is niet meer wat het geweest is,hoezo dan? Omdat er gewoon betere kwaliteit op de markt is dan jaren geleden,toen Fox 1 van de betere was.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

10-08-2012 16:48

Volgens mij zijn nieuwere fox producten sowieso een stuk goedkoper dan de voorgangers... Dus ook goedkoper geproduceerd? Maw lijkt het alsof ze nu enkel van de naam profiteren maar spullen leveren van b kwaliteit.
Zat zelf te kijken naar de fox stalker plus pod. Het ging tussen die en de quick lock pod van cygnet. Deze is ingeklapt eigenlijk net te lang, waardoor ik naar de fox neigde, maar als ik het zo lees hier...:p
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

10-08-2012 17:01

R de Winter schreef:.
nu heb ik deze dus binnen gehad zonder gezeik en ben naar de winkel gegaan en we hebben de brolly op gezet en ook 1 van fox.


Komen hier ook geen extra kosten bij voor het importeren? Hier had ik met een dieptemeter wel mee te maken.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

10-08-2012 18:32

@Peter:

soms moet je invoerrechten betalen ja, maar je mag tot 23 euro vrij invoeren en als je die chinezen vraagt of ze 30usd op de invoice zetten dan komt het zonder problemen aan..

als je grote pakketten gaat bestellen ja dan valt die 30usd wel beetje op ;)

of laat er present op zetten of sience sample dan mogen ze het niet eens openmaken en checken laat staan invoerrechten vragen, doen ze dit wel dan kan je het terug vragen.. maar zorg wel dat ze de invoice weg laten en versturen met hun eigennaam anders valt het op ;)

@edwin:
nee die nog niet maar zal niet lang duren ;)

@leen:
fox is totaal niet meer wat het is geweest, maarja die brolly vond ik toch wel wat hebben, maar goed ben blij dat ik er maar een paar 10tjhes voor betaald heb inplaatst van 150 euro..
me buurjongen van 15 is er nu heel blij mee..
Oja joh!!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-08-2012 18:59

En fox jrc or whatever betaald wel netjes zijn belastingen. Moet er een beetje op verdienen. Vervolgens heb je de winkelier die war wil verdienen, en daarna nog btw...oplichterij?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-08-2012 09:11

Oplichterij!?

Tja.., die kosten worden nu eenmaal gamaakt.

Maar als consument moet je wel gek zijn om een dief van je eigen portomonaie te zijn.
Dan nog zit ik met de vraag of Fox nu dus X2 kwaliteit is geworden of X2 geupgraded is naar Fox kwaliteit :wink:

Chinezen aansporen tot belastingfraude.., oplichterij!?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-08-2012 09:34

Als Fox twijfelachtige kwaliteit levert ga je dan toch niet een nog twijfelachtiger product uit China halen. Op zoek naar betere kwaliteit, lijkt mij.

Geen idee over de kwaliteit van Fox trouwens. Als ze in China produceren bij een fabrikant die het ook via andere kanalen op de markt brengt, dan hebben ze hun zaakjes niet op orde. De andere merken produceren ook in China. Maar China kent veel makers van kopieën.

Een Rolex kopie koop je voor een paar tientjes en een met een echt Zwitsers uurwerk voor een paar honderd euro. Daarmee is het nog niet hetzelfde.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-08-2012 10:09

Als Fox twijfelachtige kwaliteit levert ga je dan toch niet een nog twijfelachtiger product uit China halen.


Er wordt hieronder beweerd dat het een 1 op 1 kopie betreft...

nu heb ik deze dus binnen gehad zonder gezeik en ben naar de winkel gegaan en we hebben de brolly op gezet en ook 1 van fox... En je raad het al alles is precies het zelfde alleen staat er geen fox teken op...


Buiten dat heb ik die Fox oval ook al een klein jaartje thuis, maar door omstandigheden nog niet kunnen beoordelen. Je hoort ook altijd eerder klaagzang dan lofzang. Ik zal het nog wel zien...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-08-2012 10:16

Maar dat is een mening en geen zekerheid. Overigens is nooit iets exact hetzelfde. Het is sowieso niet door Fox/winkel geleverd. Maakt ook niks uit want mijn opmerking geldt ook voor een even twijfelachtig product. Aannemende dat de stelling waar is zou ik niet bij Fox kopen. Maar de stelling is ook maar een mening en dus subjectief.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

11-08-2012 10:24

Ik heb een tijdje geleden eens een Fox catalogus meegenomen. Vermelden zij in de catalogus dat hun Royale lijn net zo goed is of zelfs
beter dan artikelen van andere merken uit het topsegment. Als ik de reacties in dit topic zo lees heb ik zo mijn twijfels.

Ik heb hier wel wat Fox artikelen in gebruik, waaronder een Royale medium carryall, Fox Micron MX beetmelders en MK2 swingers.
Tot op heden heb ik er nog geen klachten over.

Ik ben absoluut geen fan van een bepaald merk en als ik wat aanschaf is de prijs/kwaliteit voor mij het belangrijkste. Zo heb ik laatst naar
een Warrior Oval gekeken, maar na het lezen van de reacties hier op het forum over problemen met popnagels. e.d. besloten een JRC STI-R
bivy te kopen, omdat Kuperus in Leek hem voor 125 euro op de site had staan.
Dezelfde Bivy wordt door Eurotackle aangeboden voor 219 euro http://www.eurotackle.nl/jrc-bivvy-sti-r-p-19449.html
Blijkbaar is het gewoon goed opletten dat je niet te veel betaald.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-08-2012 10:26

Dan nog zit ik met de vraag of Fox nu dus X2 kwaliteit is geworden of X2 geupgraded is naar Fox kwaliteit :wink:


Daarom ook de bovestaande stelling met ???

Vermelden zij in de catalogus dat hun Royale lijn net zo goed is of zelfs beter dan artikelen van andere merken uit het topsegment.


Is heel normaal, dat noemt men marketing...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

11-08-2012 10:49

Ik gebruik al jaren Fox spullen en dan vooral de Evolution lijn.
Het enige probleem wat ik in al die jaren heb gehad is dat er een ritssluiting stuk was gegaan.
Dit was echter zo opgelost door dat ik een nieuwe tas kreeg.
En dat is alles in ongeveer 7 jaar tijd.
Dus zo kut zal het dan toch niet wezen lijkt me.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

11-08-2012 10:58

Ik gebruik ook al 7 jaar naar volle tevredenheid mijn EOS R piepers, met sounderbox en 2 halolampen.

Maar als je me vraagt of ik iets anders van Fox zou willen aanschaffen, zou ik daar zeker goed over nadenken.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

11-08-2012 11:09

Daar heb je wel gelijk in Jan.
Als ik nu weer wat aanschaf is het denk ik eerder iets van Nash dan van Fox.
Ik vind het mooier ogen en het voelt wat beter aan.
Joost van Iersel
Berichten: 107
Lid geworden op: 28-02-2012 18:45

11-08-2012 14:27

In mijn eerdere karperleven (> 10 jaar terug) was Fox naar mijn idee de top! Tegenwoordig ben ik daar niet automatisch meer van overtuigd. Pas nog een heel doosje Arma Point haken na kunnen wegdoen. Waren na iedere aanbeet op een parkvijvertje(!) bot (gebogen punt). Be nu overgestapt op ander merk. Maar denk dat kwaliteit in het algemeen bedenkelijker wordt door productie in verre oosten :-(
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

11-08-2012 18:03

Bouke Langius schreef:Ik gebruik al jaren Fox spullen en dan vooral de Evolution lijn.
Het enige probleem wat ik in al die jaren heb gehad is dat er een ritssluiting stuk was gegaan.
Dit was echter zo opgelost door dat ik een nieuwe tas kreeg.
En dat is alles in ongeveer 7 jaar tijd.
Dus zo kut zal het dan toch niet wezen lijkt me.


Dat is eigenlijk zo'n beetje het punt. Jij gebruikt al jaren met veel plezier fox spullen maar het is ook jaren geleden aangekocht. Veel mensen die nu iets kopen gaan uit van die ervaring maar worden teleurgesteld.

Moet zeggen dat ik zelf gister nog de fox stalker plus pod gekocht heb en die ziet er hartstikke degelijk uit. De tijd zal het bewijzen!
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away