Ervaringen Jrc Sti-R Bivvy


Plaats reactie
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

22-07-2012 11:59

Ik ga eind augustus een weekend nachtvissen samen met mijn broer. Nu heeft mijn broer een 1 persoons JRC tent dat ik voor mijzelf nog
iets zoek wat mij beschermt tegen de weersinvloeden. Ik heb geen stretcher dus ik ben van plan om een campingmatras en een slaapzak
op de grond neer te leggen. Daarnaast moet er nog wat ruimte overblijven om een paar tassen en e.d. kwijt te kunnen.

Aangezien ik niet regelmatig ga nachtvissen, zal waarschijnlijk bij 1 à 2 keer per jaar blijven, zoek ik geen duur tentje. Ik zat te overwegen om
voor 30 à 40 euro een campingtentje aan te schaffen, maar heb geen ervaring met de kwaliteit van zulke tentjes. Nu zag ik in mijn zoektocht
de Jrc Sti-R Bivvy bij Kuperus in Leek voor 125 euro.

Afbeelding

http://www.hengelsportkuperus.nl/index. ... &Itemid=37

Ik lees hier op het forum positieve berichten over deze bivy. Volgens de site kostte de tent 239 euro en nu 125 euro. Is dit een verouderd model die vervangen
is door de R2?

Graag zou ik van mensen die deze Jrc Sti-R Bivvy hebben horen hoe kun ervaringen zijn.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

22-07-2012 12:51

Gewoon kopen voor die centen ik heb de sti one man is een prima tent.
Volgens mij is de r hier een goedkopere versie van zonder ramen en 5000 doek.
Als hier een dik grondzeil bij zit heb je gewoon een goede tent voor weinig die onze nederlandse weersinvloeden prima aan kan.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

22-07-2012 13:02

Marcel Suchan schreef:Volgens mij is de r hier een goedkopere versie van zonder ramen en 5000 doek.



Nochthans staat er bij de beschrijving:
".. een tent doek dat bestand is tegen een waterdruk van 10.000mm.".
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

22-07-2012 17:13

Klopt staat in de omschrijving:

De Jrc Sti-R Bivvy is een model dat bekend staat als 1,5 persoons; genoeg ruimte voor een stretcher en al uw materiaal. Voorzien van 3 Aerospace-Grade 6061 aluminium baleinen en een tent doek dat bestand is tegen een waterdruk van 10.000mm. Alle naden zijn geseald en dus 100% waterdicht. Dit model is zeer snel op te zetten en staat als een huis! Wordt standaard geleverd met een demontabel 'Heavy Duty' grondzeil, een set T-haringen en 3 Tension Bars (koppelbuizen voor tussen de baleinen van de tent; op deze manier staat de tent zeer, zeer stabiel).


Afmetingen: 250 x 240 x 135cm. (BxDxH)


Kan de tent op de site van JRC niet vinden.

Ik wacht nog even meer reacties af alvorens ik ga bestellen.
jw verschoor

22-07-2012 19:36

leuke tent hoor. Heb hem zelf ook geen problemen mee maar met zeer harde slagregen zonder winterskin komt er wel wat water "inspuiten zal wel helpen" door, dus raad de tent wel aan maar wel met winterskin ook koeler in de zomer ruim genoeg in ieder geval.

O ja nog iets mijn vorige tent had een luifeltje dat heeft deze niet dat mis ik dan weer wel handig om je schoenen of laarzen en stoel in te zetten blijft de tent zelf droog.
Gebruikersavatar
marten hofman
Berichten: 15
Lid geworden op: 28-05-2010 14:50
Locatie: jrc sti-r bivvy

22-07-2012 21:09

hallo

heb de tent nu 1,5 jaar ben er zeer over te spreken
heb hem met winterskin en met de extended over warp dan word hij groot genoeg voor 2 personen

mvg marten
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

22-07-2012 21:58

Om heel eerlijk te zijn vindt ik 125 euro al een aardig bedrag voor een tentje aangezien ik geen diehard karpervisser ben en nachtvissen
hooguit 1 à 2 keer per jaar zal zijn. Dan ook nog winterskin er bijkopen wordt een beetje te veel van het goede. Daarnaast ga ik er gewoon
vanuit dat het eind augustus goed weer is. :wink:
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

22-07-2012 22:05

Jeroen Schulte schreef:Om heel eerlijk te zijn vindt ik 125 euro al een aardig bedrag voor een tentje aangezien ik geen diehard karpervisser ben en nachtvissen
hooguit 1 à 2 keer per jaar zal zijn. Dan ook nog winterskin er bijkopen wordt een beetje te veel van het goede. Daarnaast ga ik er gewoon
vanuit dat het eind augustus goed weer is. :wink:


Ah, dus je zoekt geen bivvy. Koop dan gewoon een X2 brolly ofzo. Voor 4 of 5 tientjes ofzo ben je het heertje.
http://www.vlemmix.nl/nl/categorieen/ka ... 73_tenten/

Of leen er eentje van een goede vriend (zal dan niet meer dan een appeltaart ofzo kosten).
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

22-07-2012 22:15

Waar komt die illusie toch vandaan dat nachtvissen altijd in een tentje moet? Ik heb echt zo vaak onder een pluutje geslapen en dat was echt niet om geld gebrek. Ik slaap nu onder een oval en dat bevalt echt uitstekend! Heerlijk fris en altijd mooi uitzicht en zicht op je hengels. Mocht de rgen naar binnnwaaien rits ik het voorzeiltje er pas in.

Als geld zo'n punt is waarom denk je er dan nog over als je toch maar twee nachtjes vist per jaar?
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

23-07-2012 03:55

Sorry mannen met die 5000m zat ik er naast niet goed gelezen.Wat ik al zij ik heb hier een sti one man en deze laat zonder inspuiten een flinke hoosbui buiten en de mijne is zeker 10 jaar oud.HIj laat die buien wel buiten zonder winterskin dus ik vind het en super ding het enigste nadeel vind ik het condens aan de binnenkant.Maar dat heb ik met mijn andere tent ook.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

23-07-2012 22:03

Met mijn vorige reactie wilde ik niet aangeven dat geld zo'n punt is, maar als ik voor minder geld ook kan overnachten dan gaat mijn voorkeur
daar naar uit. Aan de andere kant als ik 125 euro investeer in de door mij genoemde JRC tent en deze gaat 10 jaar mee dan kost het mij ook
maar 12,50 euro per jaar.

Ik heb naar Brolly's gekeken, maar die hebben het nadeel dat ze van voren open zijn. Een overwrap kost vaak net zo veel als de brolly zelf.
Dus ik neig er sterk na om toch maar de JRC tent te bestellen.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

24-07-2012 19:10

Jeroen Schulte schreef:Met mijn vorige reactie wilde ik niet aangeven dat geld zo'n punt is, maar als ik voor minder geld ook kan overnachten dan gaat mijn voorkeur
daar naar uit. Aan de andere kant als ik 125 euro investeer in de door mij genoemde JRC tent en deze gaat 10 jaar mee dan kost het mij ook
maar 12,50 euro per jaar.

Ik heb naar Brolly's gekeken, maar die hebben het nadeel dat ze van voren open zijn. Een overwrap kost vaak net zo veel als de brolly zelf.
Dus ik neig er sterk na om toch maar de JRC tent te bestellen.



Dit is wat mij betreft juist een voordeel... Heb graag zicht op het water. Van naar het water kijken leer je meer dan van naar de binnenkant van je "bivvy-deur" loeren.
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

24-07-2012 21:36

Ik heb er goed over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat de JRC STI-R Bivy voor 125 euro naar mijn idee de beste keuze is.
Deze heb ik dus ook besteld.

Ik zag in deze review dat de voorkant helemaal opgerold kan worden dus prima uitzicht over het water. Daarnaast kan het er niet bij in regenen als de voorwand dicht is. Iets wat je volgens mij met een brolly die van voren open is wel kunt hebben. Daarnaast biedt het ook bescherming tegen muggen.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

26-07-2012 08:43

Prima keuze hoor, ook voor als het dusdanig bevalt en je er vaker op uit gaat trekken ;-). Na elke sessie eventjes goed 'onderhouden' en hij gaat lang genoeg mee. Dat wil zeggen zo nodig schoon en droog maken / thuis even laten drogen.
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

26-07-2012 19:21

Ik heb hem vandaag op het werk in ontvangst mogen nemen. Zonet de tent op gezet en dat ging vrij makkelijk in een paar minuten.
Het meeste werk gaat zitten in het grondzeil er netjes in maken. Er zit standaard muggegaas in de deur, maar hier kun je een raam
voor maken of je maakt hem helemaal dicht. Raam en dicht stuk is meegeleverd.

Klein minpuntje vindt ik de ritssluitingen. Volgens mij zijn deze het zelfde als bij mijn JRC foudraal. Ze hebben het metaal van de ritssluitingen
niet door laten lopen in het stukje plastic waar je vast pakt. Het gevolg is door dat het wel wat buigt op den duur kan afbreken. Bij mijn foudraal
is nl. al een ritssluiting afgebroken.

Mijn eerste indruk is een prima tent voor dat geld.

Iedereen bedankt voor het reageren.
Plaats reactie