welke hengels zijn geschikt voor mij?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
tom bruijne
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-05-2012 01:25
Locatie: arnhem

11-07-2012 23:30

hallo,

ik wil eigenlijk onderhand een keer nieuwe hengels gaan kopen. ik zal eerst eens vertellen hoe ik vis. ik vis meestal op een afstand van tussen de 40 en 80 meter, als het verder is vaar ik de lijnen uit met een roeibootje. de vissen die ik vang zitten meestal tussen de 15 en 25 pond. ik vis meestal met 60-85 gram lood. ik wil genoeg power hebben om zwaardere vissen te kunnen landen, maar wel een redelijke sport hebben aan de vissen. het liefst wil ik hengels van 3,60 meter. baitrunners heb ik al, namelijk de shimano 6000D usa baitrunner met de goude spoel. mijn budget is tot ongeveer 150 euro, mogen ook tweedehands hengels zijn. welke hengels zou u mij aanraden bij mijn visserij? of is mijn vraag te moeilijk te beantwoorden? ik hoor het graag.

mvg tom
vissen zit in je hart en nieren, niet tussen je oren!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-07-2012 08:07

max 150 per stuk?

Ik heb de Nash Entity's aan het water gezien en de 2,75 lb is een prima stok voor de middellange afstand. De 3lb daarentegen is een erg strakke hengel met veel te grote ogen, voor het smijtwerk zeg maar..

max 150 per twee? drie?
Kijk eens bij MArkerworld op de site. B-carp hengels.
http://markerworld.nl/shop/products.php?287&cPath=44

Zijn ook erg sjieke stokken, qua actie komen ze dicht in de buurt van die Entity's en qua looks is er ook niets mis mee.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie