Pva zakjes of kousjes


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

10-07-2012 22:52

Goeie avond medekarpervissers,
Heb eventjes een vraag wat betreft Pva (misschien een beetje vragen om de gemakkelijke weg).
Zit vaak te vissen op een stek met hier en daar toch wat rommel op de bodem maar t is wel een goeie stek dus zat ik te denken om Pva kousjes of zakjes te gerbuiken maaaaaar wat ik me dus af vraag hoelang het duurt dat het is opgelost.
Het is daar bijna 3mtr diep en vraag me af of dat wanneer het de bodem heeft geraakt nog intact is of dat het gaande weg naar de bodem al is opgelost...
Zag laatst dat systeem van fox met die zakjes en vond dat best een mooi systeem om zo je onderlijn geheel in dat zakjes te verwerken en als dat werkt zoals ik dat wil ligt je aasje altijd mooi op de bodem.
Ik hoor het graag van jullie!
Mvg Bart
Johan van Sloten
Berichten: 161
Lid geworden op: 18-02-2012 11:12

11-07-2012 00:01

als het goed is het nog intact als het de bodem raakt en lost het op na een minuut, soms 2 verschilt een beetje ik heb nooit echt getest met tijd
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

11-07-2012 00:48

Bart ,

Als je het geheel ( vanuitgaande een zakje ) in de zonnebloem olie dompeld voordat je ingooid-uitvaart lost deze later op dan als je dit niet doet .
Probeer maar eens :)

Mvg jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

11-07-2012 06:38

Bedankt voor de reacties mannen ;-)
En Jeffrey thanks voor de tip, ga t proberen.
Mvg Bart
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

11-07-2012 21:09

Gebruik gerust dat PVA systeem van Fox. Bij mij gaan ze best hard(60 zakkies in een maand tijd), wat je ook kan doen is boiliekruim beetje vochtig maken met zalmolie of zoals jeffrey zei zonnebloemolie incl. rig en enkele hele bollen, laat t zakkie kant en klaar een uurtje rusten(op een droge plek!!) alvorens je opnieuw inwerpt. Groot voordeel is dat je 100% zeker weet dat alles goed op de bodem ligt.
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

11-07-2012 22:59

Goede tip van die zonnebloemolie!

Ik doe meestal als ik moet werpen een pva kousje maken die net zo lang is als de onderlijn, dan houdt ik boven de knoop in het kousje een cm of 5 kous over, die steek ik door de wartel endan knoop ik zo de kous aan de wartel, vervolgens prik ik de haak onder door het kousje heen. Zo ben ik altijd zeker dat ik hem niet in de war gooi. En als het niet te diep is ligt alles altijd netjes op de bodem.

Persoonlijk vind ik een zakje minder handig omdat je niet van te voren een zakje klaar kan maken. En ik vind het een gehannes om je lood in het zakje te stoppen, dan wat voer, dan je haakaas en dan weer wat voer. Of ik heb er geen handigheidje in :D


Mvg tino
Plaats reactie