flying backleads of intellegent beckleads?


Plaats reactie
stanley colin
Berichten: 31
Lid geworden op: 03-09-2011 13:16

02-07-2012 20:28

hallo mede karpervissers,

Ik heb dus een vraag of backleads want ik heb nog wel toplood aan een touwtje maar is dat genoeg od heb ik ook nog flying backleads nodig?
Ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

03-07-2012 01:32

Dat hangt er maar net vanaf wat je er mee wil.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

03-07-2012 09:13

hangt er idd vanaf wat je wil en hoe de bodem stuctuur is...

maar als je een toplood heb wil niet zeggen dat heel je lijn strak ligt op de bodem, er kunnen altijd obstakels liggen en als je een flying backlead gebruikt dan zal vanaf de haak tot je flying lead dus pak hem beet 4 meter plat liggen op de bodem, maar ook daar kan je last hebben van obstakels.. want 4 meter is best nog een stukkie..

alleen het geeft mij (ik gebruik ze ook) een beter gevoel dan dat ik ze niet gebruik..
zeker als je bij wat beplanting komt dan wil de lijn soms beetje blijven hangen maar door een wat zwaarder flying backlead te gebruiken zakt hij er mooi tussen..

Ok soms niet maar dat merk je gauw genoeg.. en gooi je weer opnieuw uit ;)

succes.
Oja joh!!!
sietse popping
Berichten: 39
Lid geworden op: 16-05-2008 09:30
Locatie: Gelderland

03-07-2012 13:27

Ligt er ook aan hoe de bodem afloopt voor aan de kant, anders kan het voorkomen dat je toplood aan een touwtje op 2 meter diepte ligt en je haakaas op 4. Of andersom! Ik zou bijna altijd voor flying backlead kiezen. Misschien zou ik voor allebij kiezen of alleen het toplood als het toplood op dezelfde diepte kan liggen als je haakaas en als je niet in de buurt ligt van obstakels. Je kan je toplood ook verlengen door er een stuk lijn bijaan te knopen.
MVG Sietse
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

04-07-2012 10:41

sietse popping schreef:Ligt er ook aan hoe de bodem afloopt voor aan de kant, anders kan het voorkomen dat je toplood aan een touwtje op 2 meter diepte ligt en je haakaas op 4. Of andersom! MVG Sietse


dat maakt dus ook niet uit alshij maar vlak op de bodem blijft.. ook al ligt je toplood op 1 meter en de haak op 6 meter..
Oja joh!!!
Plaats reactie