zitten mijn korda hangers zo goed..?


Gebruikersavatar
jeroen vorstermans
Berichten: 279
Lid geworden op: 13-02-2012 19:38

17-06-2012 13:05

hallo mensen ik heb een vraagje zitten mijn hangers zo goed.
ik heb ze pas gekocht omdat mijn swingers kapot zijn gegaan.
maar bij mijn swingers kon ik ze van zwaar naar licht zetten.
en bij die hangers kan dat niet.
ik heb er wel twee kettingtjes bij gekregen.
maar daar heb ik de zwaarste all van er op zitten.
horen ze nou gewoon zo te zitten of is er nog iets voor te krijgen zodat ze zwaarder worden.?
Afbeelding
Afbeelding
vissen van 2014

schub:
spiegel:
zeelt:
Brasem:
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

17-06-2012 13:31

Ze hangen goed...
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

17-06-2012 13:33

Nou je hebt je eigen er van te voren lekker in verdiept en je in de winkel goed laten voorlichten ! Niet dus, waarschijnlijk op internet besteld ?
Het kan wel hoor Jeroen, maar ze zijn ontwikkeld om met slappe lijnen te vissen.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

17-06-2012 14:26

idd de lijnen iets slapper :wink:
en de lijnrollers van je molen kun je beter naar boven laten staan!
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
jeroen vorstermans
Berichten: 279
Lid geworden op: 13-02-2012 19:38

17-06-2012 15:28

ahh oke bedankt mannen
vissen van 2014

schub:
spiegel:
zeelt:
Brasem:
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

17-06-2012 16:26

Als eerst zou ik inderdaad je lijnrollers van je molen aan de bovenkant houden. Zo komt er bij een flinke run ook minder druk/slijtage op het wieltje van je beetmelder. (De hoek met je lijn wordt immers kleiner)

Daarnaast is het misschien een idee om je steunen iets verder uit elkaar te zetten zodat je je hanger de ruimte en mogelijkheid geeft om verder te laten zakken mocht je je lijnroller op deze manier willen blijven houden. Het staat nu wel erg compact en heeft eigenlijk qua beetindicatie op deze manier weinig zin aangezien je hanger zo goed als strak staat. Door middel van je lijnroller aan de bovenkant te plaatsen verhelp je dit probleem en kan je in principe net zo compact blijven vissen als je wilt.

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

17-06-2012 19:20

als de slip een beetje strak staat, en je krijgt een run, word je hengel omhooggetild door de lijn bij de optonic, en ligt ie ernaast.....

hangers hang ik het liefst helemaal tegen de optonic aan....gebruik het immers alleen voor teruglopers
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

18-06-2012 07:14

als je niet weet hoe het werkt: waarom koop je die meuk dan? Betere vraag: is mijn eind montage passend bij dit waker systeem?

Welke eikel dit heeft verzonnen kan van mij een prijs krijgen. Meest onzinnige product ooit.

De wijze van vissen schreeuwt om geen waker.

Maar ja daar heeft niemand wat aan. hoewel: ik heb een montage voor je betalichies als je zonde waker vist...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

18-06-2012 09:18

dennis gerits schreef:als de slip een beetje strak staat, en je krijgt een run, word je hengel omhooggetild door de lijn bij de optonic, en ligt ie ernaast.....

hangers hang ik het liefst helemaal tegen de optonic aan....gebruik het immers alleen voor teruglopers


Dan hoef jij ook geen korda stows gebruiken, want het zijn geen ideale wakers om terugzakkers te registreren. Als je met een losse slip vist wil dat prima op deze manier. Als je met een strakkere slip (obstakels?) vist zou ik mn opstelling misschien iets veranderen ja..

@Klaas, waker is inderdaad geen must met slappe lijnen maar persoonlijk vind ik het wel fijn om even een extra optisch indicatie te hebben om te zien wat er gebeurd. Ook wordt je lijn zo iets beter over het wieltje van de optonic geleid. Ik zeg, baat het niet dan schaadt het niet?
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

18-06-2012 09:28

Mathieu de Witte schreef:Als eerst zou ik inderdaad je lijnrollers van je molen aan de bovenkant houden. Zo komt er bij een flinke run ook minder druk/slijtage op het wieltje van je beetmelder. (De hoek met je lijn wordt immers kleiner)

Daarnaast is het misschien een idee om je steunen iets verder uit elkaar te zetten zodat je je hanger de ruimte en mogelijkheid geeft om verder te laten zakken mocht je je lijnroller op deze manier willen blijven houden. Het staat nu wel erg compact en heeft eigenlijk qua beetindicatie op deze manier weinig zin aangezien je hanger zo goed als strak staat. Door middel van je lijnroller aan de bovenkant te plaatsen verhelp je dit probleem en kan je in principe net zo compact blijven vissen als je wilt.

Gr.


Dit snap ik even niet. Ten eerste wordt je hoek daarmee volgens mij groter, althans als je zoals ik vist met je wakers in de laagste positie. Je waker heeft daarmee de grootste bewegingsvrijheid. Nu klem je deze wakers vast en beweegt deze niet verder dan dat je lijn beweegt, met 'gewone' hangers speelt dit nog meer. Nog even voor de duidelijkheid: deze wakers zijn vnl bedoeld om met slappe lijnen icm schuivend lood te vissen (in mijn ogen tenminste). Je krijgt hiermee geen terugzakkers, je opmerking over de onzin qua beetindicatie klopt daarmee volgens mij niet.

Ten tweede: Niet persoonlijk opvatten (niet aanvallend bedoeld) maar jij bent werkelijk de eerste persoon die ik hoor over slijtage van het wieltje van de beetmelder...Voor mij gaat een goede beetindicatie te allen tijden boven eventuele slijtage van het wieltje. Nu vraag ik me ook af hoeveel runs je daadwerkelijk moet krijgen voordat er daar uberhaupt sprake van gaat zijn. Scheelt dat in mijn beetverklikkers de magneetrolletjes makkelijk kunnen worden vervangen.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

18-06-2012 12:28

niet waar want er staat geen spanning op, neem dan een gewone hanger
It's okay 2 pay
Semmy Dex
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-02-2011 15:40

18-06-2012 14:23

Ik heb een nieuwe boxershort gekocht en vraag me af of ie goed zit, foto's volgen...
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

18-06-2012 14:50

Semmy Dex schreef:Ik heb een nieuwe boxershort gekocht en vraag me af of ie goed zit, foto's volgen...

:lol: :lol:
Ik zit met het zelfde probleem ik heb net een condoom gekocht,weet alleen niet of die goed zit en hoe ik hier foto,s kan plaatsen?
:oops:
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-06-2012 15:10

Zet jij je slip altijd zo los dat je zonder waker net zo snel indicatie krijgt als met waker bij slappe lijnen Klaas?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

18-06-2012 15:27

Vis de bobbins altijd met een slappe :oops: ..

Eens met André dat ik gewoon wil kunnen zien wat er gebeurt. Mijn visserij vereist dat ik dicht op mijn hengels zit, als penvisser heb ik sowieso de neiging om continu naar mijn beetmelder/bobbin te staren. Ik vind ze ideaal want ik kan de minste of geringste beweging al waarnemen.

Ik vis ze zo:
Afbeelding

Lijn tussen de bobbin en lijnroller strak. De rest slap!

PS: Als je ze als normale hangers wilt gebruiken, koop gewoon de extra gewichten bij, probleem opgelost nietwaar?
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

18-06-2012 15:54

Klaas vd Herik schreef:niet waar want er staat geen spanning op, neem dan een gewone hanger


In de praktijk ervaar ik anders Klaas, ervan uitgaande dat deze korte reactie doelt op mijn opmerking dat de waker zorgt voor een betere geleiding door het rollerwieltje. Een gewone hanger geeft minder snel en/of minder duidelijk indicatie, omdat deze de lijn niet klemt.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

18-06-2012 15:57

Philip Du Puy schreef:
PS: Als je ze als normale hangers wilt gebruiken, koop gewoon de extra gewichten bij, probleem opgelost nietwaar?


Idd, werkt ook prima. De gewichtjes kunnen overigens ook geen kwaad met slappe lijnen, zolang de lijn tussen molen en waker strak is, kun je nog steeds net zo goed slappe lijnen vissen als zonder de gewichtjes.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

19-06-2012 07:25

ijn tussen de bobbin en lijnroller strak. De rest slap!


Je geeft zelfs nog wat extra lijn om te zinken?

Rest my case.

Op het moment van een aanbeet en je "bobbin" gaat omhoog hing ie er voor lul bij.
Een zakker wordt bijna niet geregistreerd. Immers zelfs het kettinkje staat al strak.

Daaf, ja en ik krijg altijd EERST een oploper.

Nu na een kleine 200 vissen op verschillende wateren, waarbij ook dressuurwateren, bijv. kk ben ik voor het eerst gefopt. De lijn strak 3 piepen en niets. Weer een tik. Kijken, vis al gehaakt en in dit geval naar links gezwommen, zonder lijn te nemen.

Die hing er al een minuut of wat aan.

OK storm en regen veroorzaakte ook piepen.. Op een bepaald moment word je iets minder alert.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

19-06-2012 07:38

Het werkt gewoon Klaas. Met mijn delkim op zijn gevoeligst zie ik mijn bobbin gek doen voor mijn delkim begint te fluiten.
Terugzakkers doe ik overigens niet aan.

Vis nu al 3 maanden op deze manier en kan niet anders zeggen dan dat het bevalt.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

19-06-2012 10:09

Klaas vd Herik schreef:
Je geeft zelfs nog wat extra lijn om te zinken?

Rest my case.

Op het moment van een aanbeet en je "bobbin" gaat omhoog hing ie er voor lul bij.
Een zakker wordt bijna niet geregistreerd. Immers zelfs het kettinkje staat al strak.


Blijft internet communicatie Klaas, kettinkje staat bij mij niet strak maar hangt verticaal naar beneden, bobbin hangt horizontaal, ik geef dus iets meer ruimte tussen lijnroller en bobbin, staat niet snaarstrak. De bobbin komt dus omhoog voordat de slip begint de lopen zeg maar. Zoals ik al aangaf, doe ook ik niet aan zakkers. De rest van je antwoord snap ik niet zo goed, waarom hangt ie er voor lul bij als mn bobbin omhoog gaat?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-06-2012 11:29

Wat doet de lijn en de vis op het moment dat de bobbin omhoog gaat?

Als je de waker ziet bewegen voordat je de Delkim hoort, dan klopt er toch ook iets niet?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

19-06-2012 13:13

@Sven,

Bij de minste of geringste beweging zie ik mijn ( horizontaal hangende) bobbin al kopjes geven, op zo'n moment wordt er te weinig lijn meegenomen om mijn pieper te laten reageren. Uiteraard is dit niet van toepassing bij slecht weer, maar het houdt me lekker scherp.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

19-06-2012 19:00

Sven van Anrooy schreef:Wat doet de lijn en de vis op het moment dat de bobbin omhoog gaat?

Als je de waker ziet bewegen voordat je de Delkim hoort, dan klopt er toch ook iets niet?


Je tipt hier imo precies het hele probleem van delkims aan
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

19-06-2012 19:11

Daaf Wolters schreef:Je tipt hier imo precies het hele probleem van delkims aan


Bobbin erop en het probleem is opgelost! :lol:
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com