aanschaf 2 persoons dome


Plaats reactie
Gebruikersavatar
John Mus
Berichten: 154
Lid geworden op: 21-09-2009 07:06
Locatie: Duiven/Venlo

06-06-2012 11:03

Mijn vraag is of jullie mij door jullie eigen ervaring kunnen zeggen welke 2 persoons tent ik het beste kan aanschaffen, uiteraard zullen er verschillen van mening zijn, maar het is aan mij om te plussen en te minnen. Prijs/kwaliteit is ook belangrijk om te weten.

Waarom stel ik de vraag hier, omdat hier de ervarings deskundigen zitten.

Waarom een 2 persoons, ik vis altijd met mijn zoon, en of het nu om een dagsessie gaat of een nachtsessie wij zetten altijd de tent op (die van ons is nu echter te klein).
Ik hou me stil, en probeer op die manier iets te leren. Uiteraard ventileer ik af en toe mijn gedachte!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-06-2012 11:17

Heb de Trakker MKII armo.
Vies veel ruimte,en goede kwaliteit doek.

het lekkere aan die tent is dat hij makkelijk mee te nemen is met bijbehorende tas,en snel op te zetten is. tent heeft ook mozzigaas is de deur en ramen,en in de ventilatie gaten achterin. Dus bij warm weer toch een beetje toch als er wat wind staat.

De deur opening is ruim! geen gekloot om je stretcher binnen te krijgen bijvoorbeeld en geen gekloot bij een run en je tent staat een beetje vol,je springt er zo uit door de weide deur opening. Ook zit er nog een een luifeltje op,dus als het een beetje regent heb je geen last van inregenen. En er zit een mooi stevig los grondzeil bij. Alle haring-bevestigings punten zijn stevig. Ow en de rits van de deur is van goede kwaliteit,dat wil bij de eerdere tenten nogal snel kapot gaan als de tent iet wat te strak opgesteld staat.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

07-06-2012 01:40

ik heb de tent van jrc: sti twin skin.
ben toevallig net terug van een weekje frankrijk met mijn vriendin.
Ik vond dat ik aardig de ruimte had in deze tent.
2 stretchers kunnen er makkelijk in en je hebt dan nog een ruim tussenpad tussen de stretchers.
Plus voldoende ruimte achter/voor en naast de stretchers om spullen als vistassen te zetten.
Verder kan je natuurlijk veel spullen kwijt onder je stretchers.
Ik was er erg tevreden over, en ben aardig kritisch omdat ik zelf ook van ruimte in je tent houd.
Het is ook mogelijk je tent groter te maken door de binnetent bij de voordeur noem ik het maar op te rollen zodat je eigenlijk de ruimte krijgt die de 2e tent geeft, het is namelijk een dubbeldoek.
Dit vond ik echter niet nodig omdat ik ruimte zat had.
Wat ook erg prettig kan zijn aangezien je altijd je tent gebruikt zag ik je zeggen.
is dat je ook alleen het frame kan opzetten zonder de 2e tent.
Enigste nadeel is wel dat als je alleen de tent zonder de overwrap gebruikt je niet droog zal zitten als het gaat regenen.
Dit omdat de bovenkant grotendeels is afgewerkt met gaas(wat het tegengaan van condens bevordert).
Verder is die na wat oefenen snel op te zetten.
Uit elkaar halen gaat soms wat lastiger omdat de buizen van het frame snel in elkaar schieten(wat de bedoeling is bij het opzetten haha)
Heb er een fototje bij gezet hoop dat die het doet:P
in ieder geval succes!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

07-06-2012 09:01

Ik heb de Fox euro ranger 2,5 man,

Als er 1 ruim is is deze het wel ;) met overwrap erbij is hij nu 429,95 ( bij jou in venlo zelfs)
Ik sleep nogal wat zooi mee naar de waterkant als ik samen met mijn meisje ga vissen. Beetje comfort kan geen kwaad he :)
2 strechers kunnen er makkelijk in en je houd er genoeg ruimte in over, een fijn looppaadje ertussen voor een bivvy tafeltje geen enkel probleem.
De voorkant van de tent kan helemaal omhoog en aan de achterzijde zitten twee flappen die je open kunt zetten zodat het lekker doorwaait.
Ik zet hem alleen op in 4 minuten, maar gebruik zelden mijn grondzeil.
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

07-06-2012 17:39

kijk eens naar de green dome van prologic. een hele ruime tent met luifel, dik grondzeil, meerdere ventilatie roosters en staat met een paar minuten. toen ik een nieuwe tent moest, heb ik er heel veel bekeken en deze is naar mijn inziens het qua prijs/ kwaliteit het beste. 250 voor de tent 90 voor de overwrap :wink:
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

08-06-2012 09:47

Ziet er goed uit de prologic!

Iemand nog intresse in een nagenoeg nieuwe (2 sessies gebruikt) JRC STI 1 man twin skin?

Grt
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

08-06-2012 15:16

Kijk eens naar de tenten van ehmanns.
vriend van me heeft net een 2 persoons tent aangeschaft maar das zeer degelijk spul voor een goede prijs.
bukkum hengelsport verkoopt ze kijk daar eens rond.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
gerard van ewijk
Berichten: 221
Lid geworden op: 27-04-2005 16:34

09-06-2012 13:01

Misschien een continental JRC XL das pas een tent waar je ruimte hebt. 320cm x 280cm x 185cm (lxbxh) succes met zoektocht.
Good luck and tight lines!
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

09-06-2012 21:03

@ John.

Dit probleem heb ik nu ook.
Mijn ogen zijn gevallen op de nieuwe fox serie.
Met name de voyager xl en de royal xxl,alleen is die laatste misschien iets aan de te grote kant.
De prijzen vallen ook nog wel mee. voyager voor 349 en de royal voor 289.
groeten nico
Gebruikersavatar
John Mus
Berichten: 154
Lid geworden op: 21-09-2009 07:06
Locatie: Duiven/Venlo

17-06-2012 07:24

Iedereen bedankt voor jullie tips ik heb de JRC Quad 2 Man Continental aangeschaft, ben benieuwd hoe deze enorme tent me gaat bevallen, ik kom hier nog op terug.
Ik hou me stil, en probeer op die manier iets te leren. Uiteraard ventileer ik af en toe mijn gedachte!
Plaats reactie