Goedemiddag
Vorige vissessie is er balein in 1 van de stokken van mijn Spiderdome helaas geknapt. Nou heb ik een nieuw elastiek voor erin, maar weet niet goed hoe deze in de stok bevestigd zit. Er zit ergens in de laatste buis een bevestiging waar ook het laatste reststukje van het geknapte elastiek nog aan zit.
Weet iemand hoe je zo'n elastiek moet vervangen? Mischien dat het bij soortgelijke tenten hetzelfde systeem wordt gebruikt?
Ik heb in ieder geval al de stok los van het punt waar de 4 baleinen bij elkaar komen.
Baleinen Prologic Spiderdome repareren
- Sven van Anrooy
- Contacteer:
Als je balein geknapt is heb je aan een elastiek ook niets. Balein is de tentstok zeg maar, het elastiek loopt door die balein. En ik neem aan dat dit geknapt is.
Als je elastiek kapot is, simpel.
- Balein losmaken.
- Met een dunne stalen staaf het bevestigingspunt doorduwen totdat deze eruit komt.
- Het kan zijn dat je het dopje daarvoor wat de schroef om de buis vast aan de tent houdt moet verwijderen.
- Elastiek door buis, aan de kant waar het dopje zat eruit laten komen
- Daar vastknopen aan het dingetje wat je er uit hebt gedrukt
- Dingetje terug in de buis duwen
- Dopje erop
- Stok weer in je tent bevestigen.
Opletten:
Stok goed in elkaar zetten. Je hebt een middenbuisje, twee tussenstukjes en twee uiteinden per balein dus echt lastig is dit niet
Draad van dopje op buis is erg gevoelig.
Likje Hammerite over eventuele krassen
Als je elastiek kapot is, simpel.
- Balein losmaken.
- Met een dunne stalen staaf het bevestigingspunt doorduwen totdat deze eruit komt.
- Het kan zijn dat je het dopje daarvoor wat de schroef om de buis vast aan de tent houdt moet verwijderen.
- Elastiek door buis, aan de kant waar het dopje zat eruit laten komen
- Daar vastknopen aan het dingetje wat je er uit hebt gedrukt
- Dingetje terug in de buis duwen
- Dopje erop
- Stok weer in je tent bevestigen.
Opletten:
Stok goed in elkaar zetten. Je hebt een middenbuisje, twee tussenstukjes en twee uiteinden per balein dus echt lastig is dit niet
Draad van dopje op buis is erg gevoelig.
Likje Hammerite over eventuele krassen
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...
Geniet van mijn afwezigheid..
WC-PB: 1kg+ / 76cm
Geniet van mijn afwezigheid..
WC-PB: 1kg+ / 76cm