Welke lijn onder daiwa infinity molens?


Plaats reactie
kenny ld

02-06-2012 01:09

Hallo mensen,

Ik heb beslist om binnen enkele dagen wat nieuw materiaal aan te schaffen. Meer bepaald 2 nieuwe lijnen en 2 nieuwe molens. Daar ik van het principe ben om beter iets meer uit te geven aan kwaliteit is men oog gevallen op de Daiwa infinity molens. Voorlopig denk ik niet dat ik hierin nog van gedacht zal veranderen.

Wat ervaringen met deze molens mogen jullie natuurlijk altijd met me delen. Ik sta ook open voor alternatieven.

Echter, op vlak van hengels tast ik nog wat in het duister daar het aanbod enorm is en ik op de lange duur het bos niet meer door de bomen zie..

Wat ik precies zoek is een hengel die toelaat om ver te werpen. Als het even kan liever geen hengel die tot vrijwel aan het handvat gaat doorbuigen. Dat is men ding niet. Vanzelfsprekend moet ik met deze lijn wel in staat zijn de zwaardere vissen binnen te halen. Budget gaat tussen 100 en 200 euro's per lijn.

Indien jullie me kunne helpen, je doet er me alvast een plezier mee
thx
Danny Stelten
Berichten: 187
Lid geworden op: 29-04-2012 22:16

02-06-2012 13:51

De hengels bedoel je dus? Sonik zijn mooie hengels.

De SK3 2.75 buigt door als een 2.75 maar werpt als een 3 lb. Of je pakt de 3 lb, buigt hij minder door.

150 euro per stuk, Als je er 2 koopt krijg je de derde voor niks.

SK4 is iets duurder, maar ook 3 voor 2.

Hengel in opmars, echt mooi dingetje!
kenny ld

02-06-2012 15:30

Hi bedankt voor het advies! Ik ben zowel op zoek naar advies over de daiwa infinities als over hengels want vooral voor dit laatste is men kennis te beperkt.

Ik hou je advies zeker in het achterhoofd al diende ik er misschien bij te vermelden dat men voorkeur uitgaat naar shimano hengels.

Iemand hier wat informatie over?

Alvast bedankt
Daniel Schipper
Berichten: 117
Lid geworden op: 19-09-2009 20:02
Locatie: Numansdorp

02-06-2012 17:24

Ik vis sinds een maandje met de shimano tribal longcast hengels.
Ik heb ze in de 2,75 lbs versie.

De hengels zijn voorzien van 50 mm startogen, gooien redelijk ver, maar de 2,75 lbs versie buigt ook nog mooi door.
Ikzelf gooi meestal niet verder dan een meter of 80, en dat red deze hengel wel.
Ik vis hem in combinatie met een shimano big baitrunner ( oude versie ), misschien is dit ook wel een molen die je in overweging kan nemen?

Enige nadeel van de hengel vind ik de reelhouder.
Deze is van aluminium/metaal?
Echter is de onderkant van de reelhouder geribbeld.
Dit zorgt ervoor, als je je hengels in je foudraal doet, dat hij enorm gaat krassen op de blank ( je hengels verschuiven toch, ook al probeer je het te voorkomen)
Dit is wel zonde, want ik had er van te voren geen erg in gehouden, en daardoor heb ik nog witte krassen op m'n blank.

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag.

Succes met je keuze!
Gebruikersavatar
kris loos
Berichten: 32
Lid geworden op: 07-01-2011 14:38

02-06-2012 17:48

vis al een half jaartje met de infinity's df,kan er niets negatief over zeggen.
kosten wel iets meer maar ze zijn hun geld echt wel waard.
kenny ld

02-06-2012 18:02

Bedankt voor jullie input,

Daniel, ik ben van het idee om de loncast molens te nemen agestapt om de reden dat deze tegenwoordig de baitrunner op de spoel hebben, vind ik persoonlijk niet zo leuk. Voorts lijken me het zeker en vast goede molens.

En voorts tevreden van je tribal henge lees ik. Wat bedoel je met "80 meter redt de hengel"?
Heb je de indruk dat wanner je nog verder zou gaan visen er zich problemen zouden kunnen stellen? Of heb nog niet echt geprobeerd? Ik lees precies dat deze big baitrunners ongeveer overeen komen met het gewicht van de infinities, dus als die voor jou goed werken in combinatie met de tribal lijn lijkt me dit wel een kanshebber.. Welke type tribal heb je precies? De buiging, gaat deze zeer diep?

Kris, en welke hengel heb jij onder je daiwas? En ben jij der tevreden mee? Niet te veel buiging? Ideaal om iets zwaardere vis mee te vangen en wat verder mee te vissen?

Alvast enorm bedankt voor de reacties
Daniel Schipper
Berichten: 117
Lid geworden op: 19-09-2009 20:02
Locatie: Numansdorp

03-06-2012 11:48

Hoe bedoel je, baitrunner op de spoel?

Ik heb de tribal longcast hengels..
Ik weet niet of er problemen voor doen. Zelf heb ik nog niet verder hoeven vissen, en de lijn op mn molens is niet bepaald een goede werplijn...
Ik weet niet of er zich problemen voor gaan doen, ik vis eigenlijk nooit verder, en anders ben ik altijd nog in het bezit van een voerboot..
De hengels hebben best een mooie actie. Hij buigt niet helemaal door tot het handvat, maar gaat gewoon mooi krom.

Als ik jou was zou ik een keer langs een winkel gaan, en het zelf eens gaan bekijken.
Mocht je twijfelen dat deze net iets te parabolisch zijn, kan je natuurlijk ook voor de 3 lbs gaan...
kenny ld

03-06-2012 13:13

Hi Daniel,

Hiermee bedoel ik dat de baitrunner "knop" op de spoel bovenaan zit. Op de rem eigenlijk. Misschien drukte ik me verkeerd uit :)

Het idee van de shimano tribals blijft in ieder geval zeker een van de mogelijke opties. Al zal ik vermoedelijk zoals je zelf ook aangeeft misschien beter voor een 3lbs gaan

Bedankt voor de tips
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 03-06-2012 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd.
Plaats reactie