Sonik SK 3 vs Sonik SK 4 + Molens


davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

03-06-2012 22:38

ik wil ook een pb graag ben al een tijdje opzoek naar deze hengels dus dit is wel aantrekkelijk
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

04-06-2012 09:54

ja laat die link maar eens zen dan ben beniwued, heb zelf al sk4's maar wil er nog een 4e bij ;)
Oja joh!!!
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

04-06-2012 10:03

Rene Schouten schreef:Voor 't betere gooi- en smijt werk heb ik de SK4 50mm 3.5 aangeschaft. Maar ook "onder 't kantje" heerlijke hengel.
En betaald heb ik nog net geen € 300 voor 3 dankzij 't "als u uw mandje vandaag afrekend geven we nog een extra 20% korting" principe....... Kwestie van de juiste (web)winkel zoeken. Er onder hangen thans 3x Exorcist van Wychwood. In Frankrijk gaat er de Big Ben 10000pi op.


Ik ben er even ingedoken en het betreft een buitenlandse webshop. Ik vermoed dat Rene ze vorig jaar heeft aangeschaft met andere wisselkoersen, oude prijzen plus een tijdelijke extra korting. Dat bij elkaar opgeteld maakt een flink verschil inderdaad. De huidige prijzen zijn bijna gelijk aan de prijzen hier in NL, en hoe regel je het bijv. bij een eventueel garantiegeval met een webshop in het buitenland?
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

04-06-2012 10:32

Garantie gaat prima. dmv fotos van schade en foto van factuur heb ik een nieuw deel opgestuurd gekregen, dus geen probleem.

Ik weet dat jij Sonik vertegenwoordigt in NL Dennis maar jullie prijzen zijn echt wel een stuk hoger dan de Soniks in de UK zelfs met opsturen!!

Daarom is bestellen in de Uk een aanrader.

Als de prijzen gelijk zouden worden getrokken dan zou het lonen om ze in Nederland te kopen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-06-2012 10:53

Heb de hengels bij Sonik zelf gekocht 2 jaar geleden. (SK4tjes)

Betaalde toen 345 euro voor 3 hengels,en het opsturen koste geen drol.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

04-06-2012 11:00

Arno Bijl schreef:Garantie gaat prima. dmv fotos van schade en foto van factuur heb ik een nieuw deel opgestuurd gekregen, dus geen probleem.

Ik weet dat jij Sonik vertegenwoordigt in NL Dennis maar jullie prijzen zijn echt wel een stuk hoger dan de Soniks in de UK zelfs met opsturen!!

Daarom is bestellen in de Uk een aanrader.

Als de prijzen gelijk zouden worden getrokken dan zou het lonen om ze in Nederland te kopen.


Beste Arno,klopt dat ik verantwoordelijk ben voor Sonik en de Benelux.
Maar hoe kom je bij dat prijsverschil?
Bijv. de genoemde Sk4 serie begint in de UK vanaf 180 pond, omgerekend is dat E223,- (met wisselkoers vandaag 1.24). De verkoopadviesprijs hiervan in NL is vanaf E219,- dus al goedkoper. Op beide geldt de 3voor2 deal. En vanuit de UK komt er nog verzendkosten bij, dus ben je toch duurder uit ipv goedkoper!?!?
En uiteraard zul je altijd wel tijdelijke aanbiedingen vinden, maar waar is dat niet mee. Je moet uitgaan van de basis natuurlijk.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

04-06-2012 11:36

leen goudappel schreef:Heb de hengels bij Sonik zelf gekocht 2 jaar geleden. (SK4tjes)

Betaalde toen 345 euro voor 3 hengels,en het opsturen koste geen drol.



uhm iets op sturen kost nooit een drol leen ;) mocht dat wel een drol kosten dan ben ik blij dat we niet meer hoeven te likken hahahaha

maargoed ik heb ze uit overschie en betaalde 350 euro plus een lekker bakkie koffie erbij en ik kon ze gelijk meenemen en de dag erna gebruiken dat is het enige voordeel ten opzichte van bestellen in engeland.

maar de prijzen hier zijn inderdaad nu wel hoger..

Gr.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

04-06-2012 15:18

Ik meende ergens te lezen dat de sk3-tjes meer drilstokken zijn en de sk4 meer werpkanonnen, klopt dit volgens jullie? Ik vind ze mooi om te zien, ik vraag me af of ik er bv goed aan zou doen mijn trouwe fox warriors (eerste type met kruiswikkeling op t handvat) ervoor in te ruilen....

Jammer trouwens dat ze pas vanaf 2,75 lbs gaan. Ik kon nog wel een setje lichtere hengels gebruiken voor op putjes en kanalen.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

04-06-2012 15:23

Andre Jacobs schreef:Ik meende ergens te lezen dat de sk3-tjes meer drilstokken zijn en de sk4 meer werpkanonnen, klopt dit volgens jullie? Ik vind ze mooi om te zien, ik vraag me af of ik er bv goed aan zou doen mijn trouwe fox warriors (eerste type met kruiswikkeling op t handvat) ervoor in te ruilen....

Jammer trouwens dat ze pas vanaf 2,75 lbs gaan. Ik kon nog wel een setje lichtere hengels gebruiken voor op putjes en kanalen.


In het heel kort klopt dit aardig. En de sk3 is er ook in 2.5lbs ;-)
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

04-06-2012 15:39

Interessant! Die ga ik maar eens in gedachten houden dan! Op dit moment doe ik een poging oude spro blanks opnieuw op te bouwen, zijn 2,25 / 2,5 lbs hengels.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

04-06-2012 15:52

Meneer de Wilde: even los van het feit dat de gegevens die u nu hier neerpent ik u via PB heb verstrekt (zonder u verder bekend te maken) hebt dus "ik vermoed" kunt u rustig weglaten.......
En Sonik verkondigd zelf levenslange garantie. Daar is dus geen winkelier bij betrokken.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

04-06-2012 16:06

Rene Schouten schreef:Meneer de Wilde: even los van het feit dat de gegevens die u nu hier neerpent ik u via PB heb verstrekt (zonder u verder bekend te maken) hebt dus "ik vermoed" kunt u rustig weglaten.......
En Sonik verkondigd zelf levenslange garantie. Daar is dus geen winkelier bij betrokken.


Beste Rene, klopt dat je mij eea hebt gestuurd waarvoor dank.
Sonik biedt idd een fabrieksgarantie, echter is deze 5 jaar i.p.v. levenslang. Ik denk dat je de levenslange dekking verwart met de Rapidex Vervangingsservice. Beide lopen uiteraard altijd wel via een Sonik dealer.
Als je Volkswagen kapot is ga je toch ook naar de dealer en niet naar de Volkswagen fabriek? Sonik levert uitsluitend aan winkeliers en niet aan particulieren. Dit hebben ze slechts in beginfase gedaan en is al enige tijd niet meer mogelijk en wenselijk.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

04-06-2012 16:40

Voor een lampje ga je niet naar Duitsland en als dat ding slecht gespoten is kan de dealer je ook niet helpen. Is dat het vergelijk wat je probeert te maken? Oh ja..en de verzendkosten waren incl.schoenen, waadpak en nog wat andere zooi het megabedrag van 10 pond... (+ 1,50 verzekering) :roll:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

04-06-2012 17:50

Nu ik weer even m'n eigen geschiedenisboekje er op nageslagen heb: aankoop datum 30/9/2011. Toen werden ze verkocht voor 159,99. (ex korting) Nu voor 189,99. Waarschijnlijk heeft de Chinese stuwadoor een nieuwe CAO afgedwongen.......


NB bedragen zijn in PONDEN (aan de Sonik prijzen te zien zijn dat inmiddels kilo's geworden)
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

04-06-2012 20:10

Rene, prijzen zijn idd flink gestegen door de steeds maar stijgende grondstofprijzen. Hier heeft iedere hengelproducent/leverancier last van.. Vooral de carbonprijzen rijzen de pan uit. Helaas staat de hengelsport vrijwel achteraan in de rij mbt afname carbon en komen luchtvaart, automotive e.d. komen echt eerst aan de beurt...
En die 159 die je toen betaalde klopt wel, echter zijn er inmiddels twee prijsverhogingen geweest(1 juli 2011 en 1 jan j.l.) Dus heb je nog de oude prijs van voor 1 juli gekregen in september, waarschijnlijk had hij nog wat stock van voor de prijsverhoging. Netjes om dan de oude prijs aan te houden.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

04-06-2012 20:17

Andre Jacobs schreef:Ik meende ergens te lezen dat de sk3-tjes meer drilstokken zijn en de sk4 meer werpkanonnen, klopt dit volgens jullie? Ik vind ze mooi om te zien, ik vraag me af of ik er bv goed aan zou doen mijn trouwe fox warriors (eerste type met kruiswikkeling op t handvat) ervoor in te ruilen....

Jammer trouwens dat ze pas vanaf 2,75 lbs gaan. Ik kon nog wel een setje lichtere hengels gebruiken voor op putjes en kanalen.


Uhm het klopt wel een beetje in het kort want de sk4 heeft 36tons carbon en de sk3 32 tons carbon, maar verder drilt de sk4 zeer soepel en ook onder de top.
de sk3 heb ik ook mee mogen vissen omdat iemand die ik kon de mijne wou lenen ;) en daar viel het me op dat ze inderdaad wat minder ver werpen, maar dat geeft niet ik vaar ze toch en ik vond ze lichter dan de sk4 maar er zit volop foam op en daar heb ik een hekel aan.
en het ziet er gewoon wat lomper uit.. ik houdt meer van strak..

maar goed er zit best wat verschil in tussen de sk3 en de sk4.. maar of de sk4 echt werpkanonnen zijn, uhm ik heb er 110 meter mee gegooid op een gras veldje met 125gr lood, moet wel zeggen dat je niet gecontroleerd gooit dan, want hij buigt flink door maar je red het wel.. of de sk3 dat red, nee dat denk ik niet..

succes.
Oja joh!!!
Dirk Fransen
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-06-2014 14:31

25-06-2014 14:41

Ik zit er ook sterk aan te denken om de Sonik SK3 aan te schaffen.
Echter wil ik hier graag mijn huidige molens op gebruiken. Ik heb nog altijd de Shimano Baitrunner 6500. Kan iemand mij vertellen of deze op de Sonik SK3 passen??