Ik wil beginen met karpervissen


Gerben vink
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-05-2012 18:25

23-05-2012 18:31

Hallo ik ben nieuw op diet forum en zou me even voorstellen: ik ben 13 jaar en heet Gerben vink

Dus ik wil erg graag beginen met karper vissen.
Ik heb wel wat ervaring met het vissen.
Maar zou nu erg graag gaan karpervissen.
Ik heb het materiaal nog niet en wil het graag als set aanschaffen. Mijn budget is ongeveer €150-180
Zou ik daar een redelijke beginners set kunnen kopen

Gr. Gerben vink
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

23-05-2012 18:51

Hallo Gerven,

Ik zou voor dat geld lekker beginnen met 1 hengel...
Zo hou je en wat geld over om dingen als een beetmelder, 2 steunen, boilienaald en wat loodjes en onderlijnenmateriaal te halen.
Ik weet niet waar je vandaan komt maar misschien is er iemand in de buurt bij jou die je meerdere dingen kan meegeven.
In 9 van de 10 gevallen zijn die setjes van meerdere hengels toch waardeloos.
Dan kan je beter 1 hengel kopen om te kijken of je er verder mee wil gaan.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

23-05-2012 18:59

Hoi Gerben,

Als je een beetje in de buurt woont van rotterdam eo.heb ik wel het een en ander wat je zo kan komen ophalen(gratis dus)
2 shakesperehengeltjes met shakespere baitrunnertjes.
4 korte steuntjes en 2 ultimate piepertjes.
Ben je in idergeval al een stukje op weg.
Ik hoor het wel.
groeten nico
Gerben vink
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-05-2012 18:25

23-05-2012 19:15

Dat zou erg prettig zijn maar ik woon helaas niet in de buurt want ik woon in benede leeuwen
Gerben vink
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-05-2012 18:25

23-05-2012 19:25

Het liefst wil ik wel een set die makkelijk mee te meenemen op de fietst.
Maar wil graag een set met de meest belangrijke dingen
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

23-05-2012 19:59

Je hoeft niet te luisteren hoor... :wink:
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gerben vink
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-05-2012 18:25

23-05-2012 20:14

Zou je anders een link van een goede hengel kunnen geven
Gerben vink
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-05-2012 18:25

23-05-2012 20:19

Ik heb een set gevonden iets boven mijn budget maar die lijkt mij wel goed

http://www.hengelstore.nl/Webwinkel-Pro ... erset.html


Zou iemand even kunnen kijken of dat wat is
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

23-05-2012 20:50

:-? :-? ...

Staat mijn microfoon uit?
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Johan van Sloten
Berichten: 161
Lid geworden op: 18-02-2012 11:12

23-05-2012 20:59

ik zou beginnen met 1 hengel, hengels hoeven niet al te duur te zijn want tegenwoordig zijn er bijna hele slechte geen slecht hengels meer beneden de 20 euro, je molen daar zou ik wel wat geld in steken anders kan je deze na 1/2 jaar weg gooien en dan heb je er ook niet fijn mee gefiets, steunen hoeven ook niet veel te kosten in het begin piepers moet je zelf weten het liefst dure want goedkope gaan erg snel kapot en doen het opeens weer (ik heb ervaring! met goedkope piepers) en ja, vergis je niet in de alle andere troep kost ook als nel meer dan 100 euro schepnet,onthaakmat, haken,lood, leedcore/freefall, (inline)lood, clips onderlijnmateriaal etc.! zou even sparen of gewoon eerst de nodige spullen kopen zodat je al kan vissen en dan snel de accesoire kopen want je zult zien dat juist de kleine dingetjes fijn zijn!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-05-2012 21:06

Hm, als je achter je hengels zit kun je ook zonder beetmelders prima vissen. Om maar niet te spreken over het aloude struinen met de pen. Nog steeds de beste leerschool. Maar er zijn wat instapkosten bij karpervissen. Kies je doelen niet te hoog. De meesten sparen hun materiaal in de loop van de tijd bij elkaar met uitbreidingen en verbeteringen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

24-05-2012 10:48

Kijk eens op henkkoster.nl

daar staat een complete set voor 80 euro

http://www.henkkoster.nl/epages/61932441.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61932441/Products/2930-000

deze set heeft 2 hengels met molen en nylon 2 wakers en beetmelders een foedraal en een rodpod..

ik heb bij mij op het water al een keer die set gezien en voor de beginnende karpervisser is het zeker een aanrader, want je heb alles nieuw en compleet..

en je houdt dan dus 80 euro over voor een onthaakmat (HEEL BELANGRIJK) en een landingsnet.
Ook die hoeven niet duur te zijn denk dat je rond de 40 euro wel klaar ben...

en dan heb je nog 40 euro over voor een boilienaar en wat lood en kant en klare onderlijnen en al dat soort klein spul.

Ik zou je budget wel wat ruimer nemen rond de 200 dan kan je zeker alles kopen wat je nodig heb op een stretcher en tent na dan, maar ik neem aan dat je nog niet gaat nachtvissen??

En anders een een topic openen bij vraag en kijken of mensen wat gratis hebben en het je willen schenken, het is dan wel 2e hands maar wel de moeite waard vaak zeker wat nico aanbied, want zo houdt je ook weer wat centjes over..

en als je wat wil vragen gewoon doen.

Succes!

ps wat scipio zegt met die melders, die op die set die ik aangaf zitten ultimate piepers en die heb ik zelf ook ooit nog gehad en doen het gewoon goed hoor.
maar ja het is niet echt super kwaliteit, maar voor de beginnende visser hoef dat ook niet je spaart op en duur heus weer wat centjes en dan ga je uitbreiden.
En mijn oude molens waar ik 6 jaar mee gevist heb die kosten toen 25 euro dus reken maar uit wat je kan sparen in 6 jaar en wat je dan kan kopen.

En als je zuinig met je spullen omgaat kan je er veel en lang plezier van hebben.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

24-05-2012 17:18

Check marktplaats, zat leuke setjes te koop :wink:
bij het zoekbalkje karperset typen en klaar, word genoeg spul voor een leuke prijs aangeboden...
Gerben vink
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-05-2012 18:25

24-05-2012 17:54

Die set op Henk koster had ik ook al al gezien maar die lijkt mij ook wel wat
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-05-2012 18:47

kijk ff op marktplaats en koop een leuk setje van iets meer kwaliteit. En rodpod heb je niet nodig, beetmelders hoeven niet veel te kosten. De hengel, ooch zolang ie maar niet te stijf is, echter de molen is wel belangrijk. En goede hengel met een slechte molen is waardeloos. En slechtere hengel met goede molen voldoet zeker wel een tijdje.
Vergheet alsjeblieft die beginner sets voor een paar tientjes. Koop desnoods 1 goede hengel met molen. Begin eens met penvissen, korstvissen.....

mvg martijn
Gebruikersavatar
Elwin Bruins
Berichten: 213
Lid geworden op: 26-02-2012 09:55
Locatie: Zuidwolde (Drenthe)

25-05-2012 07:43

Martijn Nederpel schreef:kijk ff op marktplaats en koop een leuk setje van iets meer kwaliteit. En rodpod heb je niet nodig, beetmelders hoeven niet veel te kosten. De hengel, ooch zolang ie maar niet te stijf is, echter de molen is wel belangrijk. En goede hengel met een slechte molen is waardeloos. En slechtere hengel met goede molen voldoet zeker wel een tijdje.
Vergheet alsjeblieft die beginner sets voor een paar tientjes. Koop desnoods 1 goede hengel met molen. Begin eens met penvissen, korstvissen.....

mvg martijn


+1

een paar jaar geleden ben ik ook begonnen met het karpervissen
Heb toen een beginnerset van x2 gekregen van mijn ouders, maar nog geen half jaar later moest ik nieuwe molens kopen omdat de slip en baitrunner gewoon waardeloos zijn

Ik heb er erg spijt van dat ik niet met 1 hengel begonnen ben.
en ook het penvissen en korstvissen heb ik gemist.

Doe er je voordeel mee

Greetz
Hengelsportvanderwal.nl
AOC de Groene Welle / SPORTVISACADEMIE!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

25-05-2012 10:29

Gerben vink schreef:Die set op Henk koster had ik ook al al gezien maar die lijkt mij ook wel wat


die set is ook zeker wel wat voor de beginner ;) en het is allemaal nieuw..

maar nogmaals zoals ook andere zeggen marktplaats is ook wel een idee..

succes!
Oja joh!!!
Gerben vink
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-05-2012 18:25

25-05-2012 18:05

Dat klopt ik heb op marktplaats een bod uitgebracht maar die is net verkocht
Dus ik denk dat ik voor de set op Henk koster ga
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

25-05-2012 18:24

Dat is een goede keuze gerben, zul je geen spijt van krijgen ;)

veel plezier er alvast mee.. en hopelijk veel vangsten.

succes!
Oja joh!!!
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

27-05-2012 13:06

Ik heb een paar jaar geleden mijn karperset compleet gemaakt door een tweede hengel, landingset, banksticks e.d. aan te schaffen.
Ik heb achteraf toen verkeerde keuzes gemaakt door o.a. te kiezen voor een Spro Prion Power hengel met een Bifa Tashima vrijloopmolen.
Winkelier bood de hengel en molen destijds als set aan voor nog geen 50 euro.

Ik heb met de hengel een paar keer gevist en hij beviel mij totaal niet. Mijn andere hengel, een duurdere Shakespeare, viste veel lekkerder wat o.a.
te merken was met het werpen. De hengel is vervolgens het jaar er op op Marktplaats beland en ik heb mij toen voor genomen om te investeren
in een hengel van iets meer kwaliteit. Uitendelijk zijn het 2 Shimano Hyperloop hengels i.c.m. Baitrunner ST geworden. Hier vis ik nu nog steeds mee.

Het landingsnet, een Spro van 25 euro, heeft vorig jaar plaats moeten maken een Soul landingsnet met tweedelige steel. Dit, omdat de armen van
het Spro net veel te los in het spreidblok zaten. Het is mij al een keer overkomen dat tijdens het scheppen van een vis de armen uit het spreidblok
schoten en het net in water lag.

Met bovenstaande wil ik niet zeggen dat Spro slecht is integendeel. Daarnaast ken ik de C-tec set niet. Ik wil alleen maar aangeven dat je beter je aankopen kunt
spreiden over een paar keer en daar mee goed materiaal aanschaffen dan dat je nu een set aanschaft waar je later spijt van krijgt. Mijn advies ga eerst de set eens in
de winkel bekijken en hou de hengel eens in de hand.
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

27-05-2012 20:37

Hee Gerben,
Ik heb hier 3 Okuma Longbow 50 molens voor je, en 3 Ron Thompson beetmelderssetje met ontvanger!

Over de prijs worden het wel eens!
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

28-05-2012 20:13

Kees Ouwehand schreef: Om maar niet te spreken over het aloude struinen met de pen. Nog steeds de beste leerschool. Maar er zijn wat instapkosten bij karpervissen. Kies je doelen niet te hoog. De meesten sparen hun materiaal in de loop van de tijd bij elkaar met uitbreidingen en verbeteringen.


Helemaal mee eens... Met zijn budget kan je een goede penhengel kopen. Als hij het helemaal slim doet koopt hij daar een vrijloop molen op. Zo ben ik ook begonnen.
Overdag lekker met de pen, werd het donker (en mocht ik van mijn ouders toen tot wel 11 uur vissen :oops: ) Maakte het vaste lood er op en hups statisch vissen.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

29-05-2012 09:39

maar mannen toch, de topic starter vraagt toch niet hoe jullie het hebben gedaan en dat hij beter 1 hengel kan kopen..

hij vraagt een SET dus geen 1 hengel met een molentje...

en ik zeg niet dat jullie geen gelijk hebben want dat hebben jullie wel, want tuurlijk kan je beter 1 hengel kopen met molen voor die prijs en alles langzaam opbouwen, maar nogmaals de topcistarter vraagt een karperset!!

succes gerben!
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

29-05-2012 12:54

Schiet mij maar lek. Er worden je nu twee sets aangeboden. Die ene voor een waarschijnlijk zeer zachte prijs en de ander volledig gratis. Als beginnend karpervisser zou je een gat in de lucht moeten springen. Toch fantastisch dat mensen dat doen! Met je toch al beperkte budget hou je wat centen in je knip om wat materiaal te kopen. Als je denkt dat je er met je set-up bent, komt je nog bedrogen uit.

Ik zou zeggen, koop een treinkaartje en ga je gratis set halen jongen. Het zal beter zijn dan een complete set van € 80.- Voor dat geld kan je maar twee dingen kopen; zooi en troep.

Neem de adviezen die je gekregen hebt ter harte en neem wat aan van de ervaren karpervissers waar je je vraag aan stelt.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

29-05-2012 17:45

Jeroen Visser schreef: Voor dat geld kan je maar twee dingen kopen; zooi en troep.

Neem de adviezen die je gekregen hebt ter harte en neem wat aan van de ervaren karpervissers waar je je vraag aan stelt.


weet het niet hoor maar ik heb de set zelf gezien en tuurlijk kan je het niet verglijken met shimano en daiwa en dat soort merken, maar als iets goedkoop is waarom is het dan in jou ogen gelijk troep??

ik snap gerben wel, hij wil gewoon een complete set en wil gewoon trots zijn op zijn nieuwe setje..

was jij niet trots dan op jonge leeftijd toen je eindelijk een setje hengels had?? ik in ieder geval wel.
en ik hoefde geen spullen van andere mensen, kocht liever alles lekker nieuw.

Maar Gerben doe je ding gewoon en doe waar jij je goed bij voelt ;)

Succes in ieder geval met je keuze!
Oja joh!!!