goedkope goeie hengels


Plaats reactie
joey schuurmans
Berichten: 1
Lid geworden op: 22-05-2012 22:49

22-05-2012 22:54

ik wil een hengel gaan kopen over ongeveer 1 maandje en ik had dus de vraag wat voor hengel moet ik kopen ik wil zowel met brood aan de opervlakte vissen maar ook met bollie's op de pieper plus ik wil ook gevlochten lijn erbij mij budget is 150euro en 20 euro voor de systemen enzo of is nylon beter dan nylon want gevlochten lijn is duur haha
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

23-05-2012 09:13

Als je even de zoekfunctie gebruikt kom je volgens mij meer dan genoeg informatie tegen...

Als dit je eerste hengel is, en zo komt het wel op mij over, dan zou ik toch maar voor nylon gaan. We willen allemaal graag nog vissen met een boven- en onderlip uit het water blijven halen en met nylon hebben we daar weer wat meer kans op... Sowieso is nylon beter om op de oppervlakte te vissen en dus blijft die als enige over...

Loop anders eens bij de viswinkel bij jou in de buurt binnen en geef aan wat je budget is, vaak kunnen ze je daar prima helpen...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

23-05-2012 09:29

ik zou voor nylon gaan , dit om verschillende redenen :
1 er zit meer rek op
2 gevlochten lijn is op het water super goed te zien voor vissen ,hier ook een stukje film waarin het heel goed te zien is op de dvd van korda gefilmd door een duiker het duurt wel lang maar dan zie je ook echt het verschil :



de hengel zou ik ook niet al te stug nemen in een 2.25 of 2.5 pound die niet te stijf is .
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

23-05-2012 09:35

Precies beginnende vissert mogen in mijn opinie GEEN gevlochten lijn gebruiken.. eigenlijk geen enkele visser maar goed.

Als eerste staat de veiligheid voor de vis voorop.
En als je 150 euro heb zou ik dus een onthaakmat als eerste kopen hoeft niet te duur te zijn als je er maar 1 heb en een landingsnet.

Daarbij kunnen wij wel zeggen welke hengel je moet kopen? maar het is beter om zelf naar de winkel te gaan een hengel is echt iets wat je moet voelen en niet zomaar kopen.

Zelf heb ik de soniks sk4 een zeer strakke en sterke stok als je daar da 2.25lb haalt kan je zowel op de pen als statisch vissen.
Ook de the force stokken is zeker een aanrader.
Verder begrijp ik dat je 1 hengel wil maar als je statisch wil vissen is de kans om vis te vangen met 2 stokken groter en voor de prijs van 150 euro kan je heus 2 hengels kopen.
Maar goed dat moet je zelf maar bekijken ;)

Mocht je vragen hebben stel ze gerust er zijn er zat die je willen helpe.

succes.

Maar zoals al gezegd ga even naar de winkel en vraag daar om advies en alles..
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-05-2012 10:48

Volkomen mee eens, geen gevlochten lijnen voor beginnende vissers.

Als er geen reden is om een gevlochten lijn te gebruiken ook niet bij gevorderden maar dat terzijde.

Wat een duiker ziet drijven wil nog niet zeggen dat de vis het ook zo ziet, het zijn geen mensen.
In het water drijft wel meer aan het oppervlak en/of tussen wind en water.
Zou de vis daar op reageren dan blijven ze op de vlucht slaan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

23-05-2012 11:58

ja dat is ook zo douwe , en ik sluit me helemaal aan bij jullie dat bij beginnende vissers gevlochten lijn helemaal nooit goed is .
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Plaats reactie