Fox Warrior oval system


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

22-05-2012 22:51

Heb vandaag mijn nieuwe brolly ontvangen, heeft even geduurd ivm dat de tent bij hareco even out of stock was en ook bij fox zelf dus had ik eventjes een paar weken geduld nodig.... Maar geduld is bij ons karpervissers toch een schone zaak.
Ben verder goed op de hoogte gehouden over de bestelling en kon eventueel ook wat anders uitkiezen, dus over de service viel niets te klagen.

Maar goed, ik werd vandaag op mijn werk gebeld door mijn vriendin dat die eindelijk was binnen gekomen.... Was zo blij (net als een klein school jochie die zijn Sinterklaas cadeautjes heeft gekregen) dat ik vanavond nadat ik de kinderen naar bed heb gebracht de brolly heb opgezet in de tuin.

De brolly werd keurig geleverd met een foudraal, bivvypegs, een inrits paneel en ook een muggengaas inritspaneel en een grondzeil.

Eerste indruk was dat alles degelijk (ondanks niet te dikke doek) en zeer netjes is afgewerkt, echt fox style.
De uiteinden van de baleinen zijn netjes afgewerkt met metalen uiteinden, en alle naden mooi waterdicht afgewerkt.
Ook zijn de ritsen mooi en stevig, zelfs bij het muggengaas inrits paneel.... In de eerste instantie was ik bang dat dat heel fragiel zou zijn maar dat paneeltje is ook als alles zeer degelijk.
De brolly heeft 2 ritsen, de ene voor de muggengaas en de ander voor het gewone inrits paneel... Dacht eerst dat ik alleen de 1 of de ander kon inritsen maar je kan ze erg gewoon allebei tegelijkertijd er inritsen.
Het grondzeil is niet extreem zwaar uitgevoerd maar dat maakt wel van het hele geheel dat het een heel licht pakketje is.

Kortom voor die 139 euro vind ik het zeker waar voor je geld, ideaal voor de korte en langere sessies.
Ik ga hier zeker veel lol aan beleven.
Helaas kreeg ik het niet voor elkaar er foto's bij te posten met mijn iPad.... Misschien dat iemand me even kan helpen er 1 te posten voor me :(
Mvg Bart
Peter Dorsthorst
Berichten: 200
Lid geworden op: 29-01-2011 20:38
Locatie: Hoorn

23-05-2012 16:58

Afbeelding


Zo doe je dat plaatsgenoot :lol:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-05-2012 17:36

Bart,

Ben benieuwd hoe die popnageltjes zich houden bij veelvuldig gebruik.. Zeker als ie wel eens nat mee naar huis gaat voor ie wordt uitgehangen lijken die dingen mij een bottleneck..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

23-05-2012 21:10

@Peter: Thanks plaatsgenoot :wink: kreeg het gisteravond niet met de iPad voor elkaar...

@Sven: Ik had dat gezien en je hebt daar mee een punt maar ik ben altijd erg zuinig op mijn spullen en ruim het daarom ook nooit nat in, mocht ik met slecht weer mijn troep moeten inpakken zet ik de brolly op in de tuin op mijn gazonnetje 8)
Ik heb ook 10jr met de Danau villa dome gedaan, en geloof me dat ik niet de allerbeste kwaliteit maar heb 'm nog steeds.... Begint nu wel wat lichte kuren te vertonen maar met de langere sessies gaat die gewoon nog mee :wink:
Peter Dorsthorst
Berichten: 200
Lid geworden op: 29-01-2011 20:38
Locatie: Hoorn

23-05-2012 21:15

@ Bart graag gedaan ziet er niet verkeerd uit trouwens.
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

23-05-2012 21:34

Bart,

Zoals Sven al even aangaf, ben ik dus ook zeer benieuwd naar de popnageltjes.
Zelf ben ik al met m'n derde Oval FX 60" System (duurdere broertje met VenTec) bezig vanwege terugkerende problemen popnagels. Zoals het er nu uit ziet, zullen ze het binnen afzienbare tijd weer begeven...

Ik hoop in ieder geval voor je, dat je er veel plezier van zult beleven en dat al deze problematiek je bespaard blijft! 8)
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

23-05-2012 22:05

@Olger: zal het in de gaten houden :wink:
Begeven die popnagels het of de stof er omheen??
Heb popnagels zat in mijn bus dus kan ook altijd ter plaatse repareren,maar wat ik al zei ben er rustig en zuinig met mijn spullen en vis tegenwoordig niet extreem meer ivm mijn gezin.
Zit 1x per maand een weekend te vissen en niet meer als vroeger bijna ieder weekend...
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

23-05-2012 22:07

En in het aller ergste geval doe ik beroep op mijn garantie en zoek ik wel weer wat anders uit, maar hoop niet dat dat hoeft te gebeuren...
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

23-05-2012 22:13

Bart,

Ook ik ga altijd netjes met mijn materiaal om, daar ligt het niet aan!
Daarnaast vis ik ook wel iets meer dan jij, maar het probleem is dat de popnagels de wisselende spanning absoluut niet aan kunnen.
Wat de popnagels betreft, scheurt zowel het doek om de popnagel uit, als dat de popnagel zelf eraf schiet...iets om in de gaten te houden dus! :wink:
En wat die garantie betreft, je zult net als ik wel een nieuwe krijgen mocht er iets mis mee zijn alleen had ik te maken met het probleem dat ze niet op voorraad waren. Dit had dus tot gevolg dat ik enkele weken tot enkele maanden zonder tent zat...
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

23-05-2012 22:18

Thanks voor de tip kerel, ga het zeker in de gaten houden :wink:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-05-2012 07:47

Probleem met de popnagels is dat het ook nog eens aluminium betreft. Roesten doet het niet maar corroderen wel.

@Bart, ik doelde ook op kortstondig nat inpakken en thuis weer opzetten.

Ik snap ook niet dat ze bij FOX uberhaupt kunnen denken aan de penetratie van het doek van iets wat waterdicht moet zijn. Dit is echt wel één van de grootste misstappen op het gebied van de verder prima in orde zijnde systemen op zich.

Dit geeft mij toch te denken over testperiodes en de inzichten van de mensen die zogenaamd consultants zijn of testen doen. Het eerste wat ik namelijk dacht toen ik die nageltjes zag was:'Dat gaat het nooit lang uithouden'. Of het gebied van ritsen is die 2011 serie ook nog behoorlijk achter. Ze moeten gewoon standaard de dikke crash-zips die ze wel in de slaapzakken verwerken inbouwen in tentjes. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Misschien moeten ze net als bij NASH ( een Titan bijvoorbeeld) eens niet ieder jaar met iets nieuws willen komen of een zogenaamde verbeterde versie maar iets solides neerzetten wat echt een paar jaar meegaat.

Hier ligt een taak voor de nieuwste man, Ed Skillz, om ze dat misschien eens aan het verstand te brengen 8)

Zelfde geldt ook voor de molens van Fox, maar daar gaat het hier niet over..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

22-10-2012 23:03

Even een update wat betreft deze brolly:

Heb de brolly nu 4 tot 5x gebruikt en moet er helaas achter komen dat de kwaliteit errug tegen valt :cry: Bij mijn laatste sessie werd ik voor het eerst verrast door een regenbui en merkte dat het bij een van de popnagels begon te lekken...
Ook viel me op dat bij de achterste baleinen de stof al behoorlijke slijtage plekken had opgelopen.
Wat mij ook tegenvalt is de kwaliteit van de bijgeleverde foudraal, omdat ik de foudraal rechtop in de schuur zet is de stof daar al bijna door :o

Snap er echt geen zak van, ga altijd met veel beleid met mijn spullen om maar dit slaat alles!
Even ter voorbeeld: ik vis al ruim tien jaar met de Danau villa dome, ook geen extreme kwaliteit maar die tent gaat nog wel even mee...

Heb de hengelsportzaak al gemaild maar heb nog geen reactie terug gehad, heb de voorstel gedaan de brolly te ruilen voor de Fox supa brolly aangezien die volgens mij van veel betere kwaliteit is.
Wacht nog even een paar dagen op een reactie anders zal ik ze toch maar even bellen.

Vind het allemaal best jammer want ik vind verders de warrior brolly system een mooi ding maar de kwaliteit is helaas ver te zoeken....
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

23-10-2012 06:54

Als ik fox voorman was zou ik hier iets aan doen.

foxem?

Fox stond vroeger voor kwaliteit.
It's okay 2 pay
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

23-10-2012 07:38

Heeft misschien iets met de kwaliteit van de Fox voorman te maken :roll:
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

23-10-2012 08:05

probeer hem in te ruilen voor een supa brolly :wink:
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

23-10-2012 13:52

Ben ook anders gewend van fox....
Kwaliteit zal m misschien wel zitten de prijs van de warrior range...

Hoop dat ik m kan omruilen voor de supa brolly, denk dat dat ventec doek wel goed is.
Gebruikersavatar
Dennis Arentshorst
Berichten: 74
Lid geworden op: 26-07-2010 20:09
Locatie: Geleen, Limburg

23-10-2012 14:03

Heb ook de waarior brolly, maar dan system. ik heb hem nu een jaar en totaal geen problemen mee. Alhoewel de stormsticks in mijn mening iets robuuster mochten zijn.
Beter 1 karper in het net, dan er geen.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

23-10-2012 14:15

Heb ook de Fox warrior oval system.

Heb je al goed gekeken bij de achterste baleinen die de grond raken... bij mij is die stof daar al aardig beschadigd.
Snap er zelf geen zak van want ik loop niet te schuiven met mijn spullen. sterker nog ben juist super zuinig met mijn spullen en ga er altijd met beleid mee om.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

23-10-2012 14:16

Als ik vanavond tijd heb zal ik effe een foto maken van de situatie
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

20-01-2013 12:25

Morgen ben ik in de buurt van Sliedrecht voor mijn werk dus kan ik het bij de dierenwinkel van Hareco langsbrengen.
Had gisteren de medewerker van Hareco gesproken en die had even geregeld dat ik de brolly bij hun dierenwinkel mag langsbrengen omdat de hengelsport zaak gesloten is.
Daarna word de brolly naar Fox Benelux opgestuurd om erover te oordelen of mijn claim gegrond is.
Daarna hoop ik de Supa Brolly te krijgen en daar veel visplezier mee te krijgen want de warrior valt mij erg tegen wbt kwaliteit.
Ook heb ik inmiddels al contact gehad met Fox Benelux via Facebook en die vertelde mij het zo spoedig mogelijk af te handelen.
Ben benieuwd ;-)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

21-01-2013 11:30

Probleempje met de popnageldingetjes door het doek was iets wat al meteen bij me opviel, daarom heb ik hem laten liggen destijds. Snap ook totaal niet waarom er voor gekozen is dit zo te doen. Iets wat waterdicht moet zijn perforeer je niet met aluminium nageltjes. Ze roesten niet maar zeker bij nat inpakken gaat het werken. En dan begint de ellende. Misschien niet zichtbaar, maar zeker wel aanwezig.

Ben blij dat ze dat bij m'n Supa Brolly niet gedaan hebben.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

12-02-2013 23:27

Vandaag weer met Hareco gesproken, Fox Benelux heeft de garantie aanvraag behandeld en heeft mij in het gelijkgesteld.
Morgen zal Hareco mij de Fox Supa brolly sturen, hoop dat deze een stuk beter is van kwaliteit.... Weet het wel bijna zeker :wink:
Hareco & Fox Benelux bedankt voor het goed afhandelen en de goeie service!
Ik ben tevreden 8)
Plaats reactie