Trakker Landingsnet iemand ervaring?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

20-05-2012 00:15

Ik ben toe aan een nieuw landingsnet.

Nou zag ik het net van Trakker, deze sprak me aan op twee dingen na.

Het rvs spreidblokje is erg klein en ik had wat moeite met het in elkaar zetten van het net.

Afbeelding

Meestal lopen de armen aan het eind nog net ff de hoek om en komt dan het koord naar de andere arm. Bij dit net zit geen hoek maar is de arm recht en zit op de kopse kant van de arm het koord. (Ik hoop dat ik het duidelijk uitleg)
Ik kan me voorstellen dat dit kwetsbaar is...

Heeft iemand ervaring met dit net, of met de koordconstructie?

Groeten
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

22-05-2012 17:27

Niemand?
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

24-05-2012 13:16

Hoi Niek,

Ik heb 'm. Al een tijdje, moest er in de hengelsportzaak om vragen maar toen ze met Korda Nederland gingen bellen bleken ze daar al op voorraad.

Ik heb een groene genomen omdat ik dat eigenlijk wel fraai vond.

Ik heb ook het Matrix Bulldog net wat ook ongeveer zo'n spreidblok heeft maar dan met nog kortere "pootjes" aan de armen waar ook nog eens een schuin vlakje aan zit dat je precies op de juiste manier in het spreidblok moet prikken.

Het Bulldog net heb ik altijd het mooiste, lichtste en strakste net gevonden, alleen het in elkaar zetten is een regelrecht drama.

Toen zag ik in een Engels blad (Carpology) dat Trakker net en was meteen verkocht. Het in elkaar steken gaat niet heel makkelijk maar wel 1000 keer makkelijker dan met het Bulldog net. Het is ook een handigheidje.

Verder is het een heel mooi net alleen zijn de armen niet zo strak als die van dat Bulldog net en is de steel behoorlijk wat dikker. De armen zijn wel strak genoeg hoor, niet van die zwabberdingen als bijv het Solar net en die dikte van de steel is puur cosmetisch. Aan de andere kant is het misschien zelfs wel iets fijner vasthouden zo'n wat dikkere steel.

Het net zelf is heel stevig en de verstevigde hoeken zijn heel slim bedacht omdat 9 van de 10 netten daar altijd kapot gaan.

Ik heb er inmiddels al een aantal vissen mee mogen scheppen en heb er nog geen minpunten aan kunnen ontdekken. Ook het koord is nog net zo goed als de eerste keer, verwacht hier ook geen problemen mee.

Je krijgt er zelfs een hoes bij waar je het net in kan schuiven na het vissen.

Wat mij betreft een dikke aanrader!
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

24-05-2012 15:36

Eus,

Bedankt voor je uitgebreid antwoord.
Ik had heel toevallig net besloten hem te gaan halen...en surfte nog ff langs KW... :wink:
Trakker heeft me nog zelden teleur gesteld en dat spreidblok zal een kwestie van wennen zijn.
Opvallend vond ik het gewicht, en een perfect net kwa maaswijdte wat mij betreft!

Op naar de hengelsport :lol:


Groeten
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Joost Beekhuizen
Berichten: 52
Lid geworden op: 02-10-2007 10:50
Locatie: Heteren (vlakbij Arnhem)

23-07-2012 00:23

mooi landingsnet
maar ik vroeg me af of je bij het schepnetsteel die punt er af kan draaien? zodat er schroefdraad op zit
Zal hem met een korter schepnetsteel (liefst telescoop) voor in de boot soms ook wel willen gebruiken

Is dit mogelijk bij dit landingsnet?
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

23-07-2012 00:31

Joost,

Dit is zeker mogelijk.
Catch them if you can...
Plaats reactie