Delkims txi


Plaats reactie
Richard Steenhagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 17-05-2012 21:45

17-05-2012 22:08

Beste boarders,

Misschien is dit onderwerp al eens voorbij gekomen maar kan het niet zo snel vinden! Maar t gaat over 1 van mijn Delkim txi's. Deze vreet namelijk batterijen!!! Als ik s'morgens een nieuwe batterij in de pieper doe dan is deze s'avonds alweer leeg. Dit is maar bij 1 (de paarse) t geval!! Dit kan natuurlijk nooit goed zijn. Is er iemand die enig idee heeft wat dit zou kunnen zijn?

Grt Richard
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-05-2012 22:22

Vraag ik me ook zovaak af alleen bij mijn RXen is dit het geval helaas. (Alleen die zijn binnen 4 uurtjes al leeg,gewoon vertyfte kutzooi even plat gezegd!)

Heb het zelf niet ondervonden bij de TXItjes,maar hoor er meer over.

Jammer en dat voor die prijs.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Richard Steenhagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 17-05-2012 21:45

17-05-2012 22:33

Ja inderdaad! Was nog vergeten te zeggen dat ze splinternieuw zijn!!!
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

17-05-2012 22:58

Effe off-topic hoor, maar heb met mijn Fox mx piepers geen problemen....gaan gewoon een heel seizoen door :P
Zijn nog meer dan de helft goedkoper ook
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-05-2012 23:51

Ik doe 2 seizoenen bijna met mijn txi set zowel ontvanger als de piepers.
Ik zou hem omruilen voor een ander of laten opsturen naar delkim en de verzendkosten voor de winkelier zijn rekening laten nemn.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

18-05-2012 07:30

Hoor dit probleem wel vaker maar niet perse bij de delkim.
De andere hoe lang gaan die mee?
Ik heb zelf 3 soorten piepers.
Fox m, fox micron e( ouwetjes) en een set ron thompson draadloos.
Deze gaan allemaal een heel seizoen mee zo niet langer.
Ik zou er ook mee terug gaan want dit kan niet en voor dat geld al helemaal niet.
Heb een maat van me opgebeld en die heeft ook de txi paars met bijbehorende verlichte swingers en die heeft dat probleem ook niet.
Als je teruggaat laat je dan niet afschepen met gelul over het merk batterij want dat de een langer meegaat als de ander weten we allemaal dankzij dat konijntje maar de duur die jij aangeeft hoort niet.
Ik heb batterijen van ikea en zijn net zo goed en dan heb ik gelijk een goede reden om van die lekkere zweedse balletjes te gaan eten :D
Vis is vis
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

18-05-2012 08:05

Er zijn ik weet niet hoeveel txi's in omloop, jij hebt er toevallig een met een storing, is het dan niet beter het apparaat even ter reparatie aan te bieden in plaats van hier je klacht te deponeren, veel kans dat het dan probleemloos en onder garantie wordt opgelost.
Zou dat niet gebeuren dan is het vroeg genoeg om je klacht hier neer te leggen.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

18-05-2012 08:50

Rustig maar herman.
Werk je bij delkim ofzo :D
Dit is de discussiehoek en hij vraagt aan andere wat dit zou kunnen zijn.
Niks mis mee.
En waarschijnlijk gaat hij na het lezen van de antwoorden indd gewoon naar de winkel.
Het zou wel leuk zijn als je laat weten hoe het afgelopen is richard.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

18-05-2012 09:04

ben scholten schreef:Als je teruggaat laat je dan niet afschepen met gelul over het merk batterij want dat de een langer meegaat als de ander weten we allemaal dankzij dat konijntje maar de duur die jij aangeeft hoort niet.
Ik heb batterijen van ikea en zijn net zo goed en dan heb ik gelijk een goede reden om van die lekkere zweedse balletjes te gaan eten :D


Beetje offtopic

Daar ben ik niet helemaal mee eens. Niet dat de "B" merken slecht zijn hoor. Maar de duurdere batterijen hebben een betere constantere capaciteit. Dat toch degelijk beter is voor jou apparatuur. Want op het moment dat de "B" merk zijn sterkte verliest verliest deze zijn Amperage, zodat jou piepers op een lagere stroom gaat draaien. Wanneer deze echt op zijn en vervangt voor een stel nieuwen, krijgt jou apparatuur weer de volle mep, waardoor jou micro electronica een klap krijgt.
Wanneer je bv Duracel pakt, blijft deze zo lang mogelijk zijn capaciteit houden. Wanneer deze verloren raakt doet hij het vrijwel niet meer. Dus in mijn mening degelijk wel een verschil!
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Richard Steenhagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 17-05-2012 21:45

18-05-2012 11:02

@Ben hoe lang die anderen meegaan dat weet ik natuurlijk nog niet aangezien ik ze afgelopen zaterdag pas voor t eerst gebruikt heb.maar in ieder geval veel langer als de paarse. Maar heb al gebeld met Raven (ja daar heb ik ze weg ja:-)) maar het is al opgelost. Deze pieper moet ik opsturen en dan krijg ik er een nieuwe voor terug!! Want dit kan niet goed zijn zeiden ze al!! Ben ik m gelukkig ook niet zo lang kwijt!!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

18-05-2012 11:06

Tuurlijk zit rr verschil in bas maar dan nog kan het niet zo zijn 'smorgens erin en savonds leeg'

Hoop voor je dat het goed komt richard.
Vis is vis
Richard Steenhagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 17-05-2012 21:45

18-05-2012 11:11

Ik hoop t eerlijk gezegd ook ja!! Zal t wel zien
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

18-05-2012 15:07

Had ik ook bij 1 van de 3. Batterij erin en binnen een halfuurtje leeg.
Dezelfde dag nog terug naar de viszaak gegaan en kreeg direkt een nieuwe mee.

Winkelier vertelde me dat het idd wel vaker voorkwam.
Richard Steenhagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 17-05-2012 21:45

18-05-2012 15:15

@sjoerd das wel heel erg snel ook ja!! Gelukkig deed die van mij t iets langer!!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

19-05-2012 00:05

ben scholten schreef:Rustig maar herman.
Werk je bij delkim ofzo :D
Dit is de discussiehoek en hij vraagt aan andere wat dit zou kunnen zijn.
Niks mis mee.
En waarschijnlijk gaat hij na het lezen van de antwoorden indd gewoon naar de winkel.
Het zou wel leuk zijn als je laat weten hoe het afgelopen is richard.


Ben, :x :evil: :x :evil: :x :evil: ik ben rustig en ik blijf rustig, ik ben de rust zelve en werk niet bij Delkim :D :lol: :D :lol:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-05-2012 17:06

Bas Timmermans schreef:Beetje offtopic

Daar ben ik niet helemaal mee eens. Niet dat de "B" merken slecht zijn hoor. Maar de duurdere batterijen hebben een betere constantere capaciteit. Dat toch degelijk beter is voor jou apparatuur. Want op het moment dat de "B" merk zijn sterkte verliest verliest deze zijn Amperage, zodat jou piepers op een lagere stroom gaat draaien. Wanneer deze echt op zijn en vervangt voor een stel nieuwen, krijgt jou apparatuur weer de volle mep, waardoor jou micro electronica een klap krijgt.
Wanneer je bv Duracel pakt, blijft deze zo lang mogelijk zijn capaciteit houden. Wanneer deze verloren raakt doet hij het vrijwel niet meer. Dus in mijn mening degelijk wel een verschil!


Daar ben ik niet helemaal mee eens. Niet dat de "B" merken slecht zijn hoor. Maar de duurdere batterijen hebben een betere constantere capaciteit. Dat toch degelijk beter is voor jou apparatuur. Want op het moment dat de "B" merk zijn sterkte verliest verliest deze zijn Amperage, zodat jou piepers op een lagere stroom gaat draaien. Wanneer deze echt op zijn en vervangt voor een stel nieuwen, krijgt jou apparatuur weer de volle mep, waardoor jou micro electronica een klap krijgt.
Wanneer je bv Duracel pakt, blijft deze zo lang mogelijk zijn capaciteit houden. Wanneer deze verloren raakt doet hij het vrijwel niet meer. Dus in mijn mening degelijk wel een verschil![/quote]

Daar ben ik het dan weer niet mee eens :-). Electronica, zit een spanningregelaar in die het aflopende voltage van jouw batterij compenseert. M.a.w. na dit ding is de spanning altijd gelijk. Amperage, waar jij over rept wordt bepaald door de afnemer en niet door de capaciteit van de accu. Dus jouw pieper bepaald hoeveel AMP er getrokken wordt onafhankelijk van wat er zou kunnen. Een 12V 10Ah accu kan prima (korstondig) 1000A leveren.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Erik Buitenhuis
Berichten: 110
Lid geworden op: 03-04-2005 11:10

20-05-2012 11:24

Jaja en zo is het :D :D :D U=IxR en P=UxI hahaha.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

20-05-2012 13:35

Hoe kan dan dat de batterijen van de lidl jawel het huismerk voor de a4 als de 9volt ook de oplaadbare als beste uit de test in de consunenten gids stond, en toch veeel goedkoper is dan ander merken.

CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

20-05-2012 13:47

Cor,

De consumentenbond test in nagenoeg ALLE gevallen de prijs/kwaliteit verhouding. Als beste uit hun test betekend zoveel dat jij 'zoveel mogelijk' waar voor jouw euro krijgt. Dus gerelateerd aan de prijs zjin die van de lidl 'het beste' als je inderdaad kijkt naar capacitiets verloop of spanningsverloop dan wil jij die dingen niet in welk apparaat hebben. :lol:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

20-05-2012 20:01

ik vis met de batterijen van de aldi in mijn RX en ben daar zeer te vrede over! in mijn piepers zitten al 1,5 seizoen de zelfde batarijen in mijn ontvanger heb ik zo momenteel 1 keer moeten vervangen
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

20-05-2012 20:59

Marc in je laatste zin van je uitleg, zeg jij dat als je kijkt naar je capaciteits verloop of spaningsverloop wil jij die dingen niet in welk apparaat dan ook hebben.
Kun jij dat wat exacter uitleggen, bv wat is dan het verloop van die type batterijen, hoe groot is dat, wat voor invloed heeft dat voor gevoelige apparaten, kortom welke batterijen (merk,type) zijn voor een beetmelder beter wel wat betreft ''spannings verloop''

CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-05-2012 09:21

Cor,

Ben geen expert, deze meneer wel:
http://www.youtube.com/watch?v=R8hTQXqURB4

Irritante stem, maar als je daar doorheen kijkt verteld hij jou alles over batterijen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Plaats reactie