Overzicht kwijt, nieuwe hengelset


Plaats reactie
Danny Stelten
Berichten: 187
Lid geworden op: 29-04-2012 22:16

03-05-2012 14:18

Ik ben een tijdje uit de roulatie geweest maar weer bezig de sport op te pakken. Nu ben ik ook van plan een nieuwe set te gaan kopen. Drie hengels met molens.

Maar ik zie zoveel verschillende hengels dat ik simpelweg niet meer weet wat goede hengels zijn, waar ik moet beginnen en wat de betere merken zijn.

Ik vis meestal op reguliere visvijvers, statisch met de boilie krijgt mijn voorkeur. Maar ik wil ook de mogelijkheid hebben om een keer aan de maas te gaan zitten, daar ik op loopafstand bijna woon van de maas. ;)

Prijs weet ik niet, liefst zo voordelig mogelijk voor de beste kwaliteit. (Maja dat wilt iedereen natuurlijk) 300 euro voor 3 hengels, alleen de molens zijn een stuk duurder geloof ik.

Nu zag ik op marktplaats deze set staan: 3x Daiwa Windcast-Z 500 LD + 3x Sonik SK3

Al denk ik dat de verkoper de 5000 LD bedoelt? Kan niks vinden over de 500 LD. Heb beide gegoogled maar het molen komt klein en simpel over. Ik dacht altijd dat de betere karpermolens de wat grotere, robuustere molens waren. Deze lijkt meer het "retro" model te hebben. Hoop dat jullie het snappen en mij op weg kunnen helpen! :)
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

03-05-2012 14:36

De set die je noemt lijkt me een uitstekende allround set. De windcast molen (ongetwijfeld de 5000ld idd) is kwalitatief een uitstekende molen en is groot zat om in alle gelegenheden mee uit de voeten te kunnen (heb 'm zelluf ook) Lijncapaciteit is ruim 500 meter voor 30 honderdste ofzo? Zelf vis ik zo goed als nooit verder uit de kant dan 100m, maar vaker nog op +- 50m...

Die Sonik Sk3 heb ik zelf geen ervaring mee, maar Sonik hengels worden hier er op het board volgens mij behoorlijk positief beoordeeld. Ik geloof dat de SK3 meer drilhengels zijn, dan dat het afstandskanonnen zijn. Ik vind zelf drilhengels prettiger, maar dat zal bij veel mensen anders zijn, t is maar net wat je zelf wil..
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

03-05-2012 16:30

Kijk ook eens naar de JC TSI hengels, zijn iets duurder (€139,95 per stuk) maar zijn het geld meer dan waard!!!
Je kan er enorm mee werpen, en buigen tijdens een drill heel mooi door! En ze zijn oersterk, en als kerstje op de taart: ze zien er prachtig uit! Vind ik tenminste!

http://hareco-hengelsport.nl/karperviss ... ls-jc.html

Mvg tino
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

03-05-2012 18:52

allowel ik zelf de sk4 heb en ik die voor veel mensen zal aanraden kan ik dat bij deze ook doen;)

maar als je 300 wil uit geven zou ik eens kijken voor the force rods... zeer strakke stokken en dacht dat de x range rond de 95 euro kost.

check ze maar eens zijn echt super blanks!!
Oja joh!!!
Plaats reactie