Pro Line X-treme HQ Invisible clear


Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

04-06-2012 10:13

Bart,

Ik moet nog maar eens extra benadrukken dat het probleem dat ik met die lijn heb niet het kinken is.

Het is echt dat de lijn krult als hem onder spanning door de ogen laat glijden. De lijn lijkt niet heel glad te zijn en ondervind daarbij wrijving. Gevolg is dat de lijn opkrult.

Als jullie dit probleem er uit kunnen krijgen heb je echt een toplijntje.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

04-06-2012 15:09

Ik ben net terug van een weekje Frankrijk, waar ik dezelfde ervaringen heb opgedaan met deze lijn. Het leek wel een telefoonsnoer zo af en toe. Ik dacht dat het kwam door het vele uitvaren. Opvallend was dat het telkens maar een meter of 3 tot 5 was. Telkens even een klein stukje eraf en was weer over, voor even. Voor de rest beviel de lijn overigens erg goed en ik blijf er voorlopig nog even mee vissen. Ben benieuwd hoe het zich houd in voor mij 'normale' situaties, dus zonder uitvaren en mét slappe lijnen.
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

24-10-2012 17:44

Het is al een tijdje geleden maar,

James warner, ik heb vanacht met de parallellium gevist, alleen als ik de knoop aantrok, brak de lijn, weet u misschien hoe het kan? Ik heb gewoon de knoop na gemaakt en rustig aangetrokken, verder was de lijn ook totaal niet beschadigd.

Gr Stefan,

Ps, hoe zijn de revieuws u van de pro line Xtreem? Nog steeds het zelfde of....?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

24-10-2012 19:27

Ik heb niet alles gelezen maar even een paar reacties:
Krullen, dus inderdaad niet kinken, is m.i. vaker een probleem van FC gecoate lijnen... vooral wanneer er teveel verschil zit tussen de nylon kern en de coating. Voert misschien te ver om hier verder op in te gaan.

Is het niet zo dat bij de "ingesneden" snagear het toplaagje beschadigd is? Ik ken deze ears niet maar ken ze die een heel dun laagje over het rvs hebben zitten om de ears gladder te maken. Zo te zien is dat een beetje weg.

Parallelium... dé lijn (overigens, wanneer je de Pro Line vergelijkt met Daiwa Duo en X-Line is het niet zo vreemd dat deze zachter aanvoelt). Parallelium knopen: hele bloedknoop, netjes leggen, nat maken en aantrekken... voor een FC lijn ongekent sterk op de knoop.

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

24-10-2012 20:27

Hoi Stefan,

Bij de parelellium heb ik verschillende knopen geprobeert; bloedknoop, palomar en een 8knoop. Geen problemen mee. Heb ook weleens vast gezeten met de 35/00 en toen brak hij in het midden. Die proline HQ heb ik een nieuwe rol van en die wordt binnenkort opgespoeld.

Ik zou je toch even aanbevelen om verschillende knopen in de parelellium te knuppen en met een weger kijken hoeveel ze kunnen hebben. Blijft dit met verschillende knopen ondermaats zou je eens terug moeten gaan naar de verkoper.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

24-10-2012 20:31

stefan laurijssens schreef:Het is al een tijdje geleden maar,

James warner, ik heb vanacht met de parallellium gevist, alleen als ik de knoop aantrok, brak de lijn, weet u misschien hoe het kan? Ik heb gewoon de knoop na gemaakt en rustig aangetrokken, verder was de lijn ook totaal niet beschadigd.

Gr Stefan,

Ps, hoe zijn de revieuws u van de pro line Xtreem? Nog steeds het zelfde of....?


Zo veel mogelijk van spuug voorzien (zeker bij het aantrekken) heb ik ervaren. Doe je dat niet, dan gaat het vrijwel zeker fout.
Doe je het wel dan gaat het vaak goed, maar lang niet altijd. Ff goed controleren of het inderdaad goed is gegaan.