Delkim probleempje


Plaats reactie
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

30-03-2012 13:39

Beste boarders,

Na een halfjaar geen nachtje meer te hebben gemaakt, heb ik vanacht mn delkim ontvanger (nieuw model) weer eens moeten gebruiken. Alleen kwam er bij een piep op de beetmelder een soort ruis uit de ontvanger. Alsof je op een radio'tje ineens geen ontvangst meer hebt. Ook gingen alle lampjes op de ontvanger in een rij achter elkaar branden. Andere batterij gepakt (weet niet of die nieuw was) maar het gebeurde weer. Het boekje van de ontvanger ligt op zolder maar kan hem even zo snel niet vinden. Wie o wie weet wat er misschien aan de hand kan zijn of heeft het ook al eens gehad?

Bij voorbaat dank :D
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
bryan goossens
Berichten: 53
Lid geworden op: 21-01-2010 17:09

30-03-2012 14:08

ik had men delkim ontvanger nog geen 2 maanden en had net hetzelfde probleem. ik heb hem ongeveer 2.5maand geleden terug naar de viswinkel gedaan en mag hem nu pas terug gaan halen. bij mij zou het probleem gelegen hebben aan (ijzeren) snagears die voor storing zouden zorgen, al had ik dit probleem alleen als ik met een vismaat (ook delkims) aan het vissen was. ook kreeg ik soms gewoon geen ontvangst meer op men ontvanger. achja volgende week ga ik hem halen, kan ik ineens mijn delkim beetmelder binnendoen, deze vreet dan weer ineens de ene batterij achter de andere... miss moet je je beetmelders eens opnieuw instellen in je ontvanger?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-03-2012 14:26

James,

Koop eens een nieuwe batterij en doe die er eens in. Klinkt verdacht veel op oude/lege batterijen.
Heb ik ook gehad,en na het verwisselen van de batterij (Nieuwe,verse) was er niks meer aan de hand.

Snagears probleem komt mij niet bekend voor,wel komt het probleem ook voor als er een Smartphone dicht in de buurt ligt,daar wil de ontvanger wel eens op reageren. Ook als er niks aan de hand is begint de ontvanger geluiden te maken en lampjes doen branden doordat de telefoon erop stoorde.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

30-03-2012 15:31

Hey Leen en Bryan,

Bedankt voor het snelle antwoorden. Morgen gelijk even een paar nieuwe batterijen halen! En goed doorspitten om het boekje van de ontvanger te vinden en alles te re-setten. Dat smartphoneverhaal zou ik niet gek van kijken als dat echt zo kan storen. Had mn Phone naast mn zender liggen dus dat ga ik ook even uittesten. Hopenlijk kan ik het zelf verhelpen want naar de UK voor reparatie duurt idd best lang.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-03-2012 15:39

Ik heb het meerdere malen gehad dat gezeik met de telefoon.

Eerst met een blackberry,en later met de Iphone enkele malen. Zou dus zomaar bij jou ook het geval kunnen wezen. Paar meter ervandaan verhelpt de storing,gewoon andere kant tentje en niks meer aan het handje.

Succes ieder geval.

Cheers
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

30-03-2012 15:42

Je hebt ze toch op Local staan Ryan?

Batterijen lijkt mij niet de oorzaak. Kan idd. door je telefoon komen, dus niet je telefoon naast je ontvanger leggen. Anders even resetten en opnieuw instellen, is tie weer als nieuw..
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

30-03-2012 16:17

Had hem op distance staan. Op local had ik verder dan 2 meter al geen bereik meer. Gewoon morgen even voor de zekerheid nieuwe batterijen halen, die erin zitten zijn al wat oud. En resetten die handel. Hopenlijk geen probleempje die ik zelf niet kan oplossen. Zal wel loslopen. Maar dat ruisende geluid heb jij precies hetzelfde ervaren Leen?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-03-2012 16:24

Dat ruisende heb ik ervaren als de batterij van de ontvanger leeg raakte,zonder een mobiel in de buurt.
Dus bij een piep of als je zelf loopt te klote dat je een krakend/ruisend geluid hebt.

En het ruisende heb ik ervaren toen mij mobiel ernaast lag en een volle fluiter kreeg,leek verdomme wel een oud wijf die aan het schreeuwen was :D terwijl er een volle batterij in zat.

En heb storing op dat ding van een mobiel dat het zelfde klinkt als wanneer je de ontvanger in schakelt. het inschakel geluid en alle lampjes die na elkaar even aan gaan. Herstart zich zelf soms dan.

Momenteel heb ik de Delkims niet meer,maar op korte termijn schaf ik ze weer aan.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kelvin Groenendijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 24-01-2010 19:58
Locatie: Twente

30-03-2012 16:38

Heeft te maken met je pieper en niet je ontvanger. Heb dit zelf ook gehad, of je baterij van je pieper is erg zwak of je moet even alles wissen en op nieuwe op je ontvanger zetten.

Gr KG,
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-03-2012 16:42

Dan zullen de situaties verschillen.

Zoals eerder vermeld,na de problemen die ik had en heb wat veranderd kwa mobiel etc etc is het niet meer voorgekomen. Ook de ontvanger als daarvan de batterij zwak is ga je rare situaties meemaken.

Het blijven gevoelige apparaten die Delkims,en zo blijven er nieuwe situaties voorkomen waarbij je de vraagtekens kan plaatsen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

30-03-2012 16:45

Daarom alles vernieuwen, resetten en het smartphone verhaal neem ik ook zeker mee. Die gaat gewoon voor de zekerheid niet meer naast de ontvanger. Zekerheid voor alles in deze.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

30-03-2012 18:27

James warner schreef:Had hem op distance staan. Op local had ik verder dan 2 meter al geen bereik meer. Gewoon morgen even voor de zekerheid nieuwe batterijen halen, die erin zitten zijn al wat oud. En resetten die handel. Hopenlijk geen probleempje die ik zelf niet kan oplossen. Zal wel loslopen. Maar dat ruisende geluid heb jij precies hetzelfde ervaren Leen?


Opgelost. De distance knop is gewoon zwaar kut in deze omgeving. Daar pakt hij veels te veel andere signalen op. Gewoon altijd op local.

Op Local zal je nergens last van hebben, dus je hoeft niks te doen.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

30-03-2012 18:43

Normaal altijd local idd, maar nu distance omdat de batterij denk ik local niet meer trok ofzo? Hoop echt dat batterijen vervangen en gewoon weer local het hele euvel verhelpt. Scheelt weer een ontvanger een paar maanden missen als ik de verhalen over spullen ter reparatie aanbieden bij delkim hoor.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Rob Kuipers
Berichten: 136
Lid geworden op: 15-04-2008 18:02
Locatie: Oss

30-03-2012 18:44

Heb ik ook wel eens gehad, vervang je batterijen en dan kan het probleempje verholpen zijn. Als dat niet wil helpen kijk dan een keer om je heen of er geen zendmasten of iets dergelijks staan, die kunnen misschien ook een storing geven op je reciever..

Succes
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-03-2012 19:16

Bekend delkim probleem, had het al met mijn oude txi's. Midden in de nacbt ineens een hoop gekraak en geruis. Mag wat mij betreft in deze prijs categorie niet voorkomen. Heb ze vervangen...
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

01-04-2012 17:44

Heb het ook wel eens gehad. Alles opnieuw ingesteld en probleem was verholpen. Er zit waarschijnlijk iets in de buurt wat op de zelfde frequentie werkt.
Plaats reactie