Quiver of toch?


Plaats reactie
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

13-03-2012 11:56

Ik ben dus op zoek naar een nieuw systeem voor het opbergen en vervoeren van m'n hengels. Momenteel gebruik ik gewoon losse sleeves. Nadeel is dat je veel losse delen hebt. Onhandig zonder trolley en nogal wat werk om je spullen van en naar de auto te brengen. Nu zat ik te denken aan een quiver. Echter lijkt mij dit nogal lomp en neemt veel ruimte in (delen blijven steken in de auto enz.). Verder denk ik dat je deze dusdanig volpropt dat het te zwaar wordt. Een andere oplossing waar ik niet eerder aan gedacht heb is een pouche voor meerdere hengels. Dit leek mij toch wel een goede middenweg.

Iemand ervaringen met een soort gelijk product vergeleken met een quiver? En zo ja, iemand die me een bepaald merk kan aanraden. Zat zelf naar een aantal te kijken:

Aqua tristar: http://www.aquaproducts.co.uk/index.php ... cts_id=162
Aqua heeft toch wel altijd kwaliteits producten. Echter zijn deze pouches geloof ik niet optimaal gevoerd. Maar het is ook weer niet zo dat ik er mee ga gooien. Ligt bovendien nagenoeg altijd boven de andere spullen.

Fox FX: http://www.henkkoster.nl/epages/6193244 ... cts/CLU201
Ben geen fan van fox, maar luggage maken kunnen ze over 't algemeen wel.

Nash Nomad: http://www.nashtackle.co.uk/product.php?id=881
Ook nash heeft altijd prima producten. Echter is deze voor 2 hengels (hoewel je een derde eraan kan bevestigen). Vis nagenoeg altijd met twee hengels, maar een derde compartiment kan natuurlijk altijd gebruikt worden voor wat kleine spulletjes.

Iemand die wat advies heeft, ik hoor 't graag!
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

13-03-2012 12:11

Mitchel,
Ik heb zelf een qiuver van trakker met losse sleeve's voor de hengels. Weet niet of andere merken dit ook verkopen, maar trakker heeft een soort van "zak" die je over de bovenkant kunt trekken om het spul bij elkaar te houden. Zelf doe ik het met een lange strook klittenband. Werkt ook goed...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Martijn de Boer
Berichten: 350
Lid geworden op: 03-12-2005 19:52

13-03-2012 15:08

Mitchel,

Is twee spinners (spanelastieken) en een draagband misschien een optie?

Ik herken die volle, zware en lompe quiver, die blijft daarom meestal thuis. Ik houd mijn losse pouches bij elkaar met 2 spinners, bij mijn schepnet zit een handige hoes met draagband zodat ik het geheel makkelijk kan dragen. De oval, stormpaaltjes en voerbuis passen er mooi tussen, zo blijft het redelijk licht en is het makkelijk als geheel mee te nemen. Zelfs op de fiets als ik er voor een paar uurtjes op uit ga!

Zo kun je bovendien je huidige pouches blijven gebruiken. :wink:

Groet, Martijn
Als ze me missen... ...dan ben ik vissen!!
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

13-03-2012 15:16

Martijn, klopt is ook een optie. Maar aangezien ik zoiezo toe ben aan nieuwe pouches die over de gehele lengte open kunnen is het qua prijs denk ik niet veel verschillende om een multi pouche te nemen.
Gebruikersavatar
Martijn de Boer
Berichten: 350
Lid geworden op: 03-12-2005 19:52

13-03-2012 16:13

Mitchel,

Ik ging ervan uit dat je huidige hoezen nog voldoen. :wink:

Ben je er al uit dat je zo'n multi-pouch wilt dan in plaats van losse hoezen (en een quiver)? De titel doet vermoeden dat je nog twijfelt.
Zelf heb ik bewust voor losse hoezen gekozen omdat het mij dat handiger lijkt bij het inpakken van de hengels. Een losse hoes schuift makkelijker over de hengel heen dan zo'n multipouch waar al een hengel in zit. (Ik heb er namelijk een hekel aan mijn hoezen plat op de grond/modder te moeten leggen om er een hengel in te kunnen schuiven, doe dat liever staand.) Daarnaast ben je flexibeler in wat je meeneemt of thuislaat, stel je wil met 1 hengel een uurtje gaan pennen of peilen.
Ten 3e: Voor mij gevoel geven losse pouches meer bescherming dan zo'n multi-pouch, maar dat zal per merk verschillen.

Suc6 met je keuze!

Groet, Martijn.
Als ze me missen... ...dan ben ik vissen!!
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

13-03-2012 16:20

Ik twijfel inderdaad omdat ik nog nooit zo'n multi pouch in het echt heb gezien, vandaar. Een quiver lijkt me toch niet zo interessant, vooral erg lomp. En veel werk om alles erin te hangen e.d.

Ik wil er zoiezo eentje die over de gehele lengte open kan, is een kwestie van de hengel erin leggen en dicht ritsen. Een beetje modder is niet zo'n probleem, hou je toch niet tegen en 't blijft vissen.

Flexibiliteit heb je een punt, alhoewel dit foudraal moet dienen voor het statische vissen. Penhengel gaat in een losse pouche. En wat bescherming betreft heb je ook een punt, geen idee of dit wel goed in orde is bij deze dingen.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

13-03-2012 16:38

Mijn vismaat heeft die van fox de fx tri sleeve meen ik, mooi ding! Ik heb zelf een 2 rod van chub, ook mooi maar net iets lomper. Hier kan wel een schepnet, weighsling, voerpijp en stormpoles bij in in de "zak" die er bij aan zit, ook zit er nog een extra vak voor banksticks. Het voordeel van de chub is dat het een hardcase is.

Afbeelding

Afbeelding

Gr.
©
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

13-03-2012 16:51

Idd, was ook wel te spreken over die van FOX. De trakker NXG schijnt ook wel aardig te zijn. Die van FOX moet ik iig wel even in het echt kunnen bekijken in de buurt.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

13-03-2012 16:59

Ik heb de nash nomad 3 rod sleeve, maar doe hier maar 2 hengels in, en dan in de middelste mijn schepnet. Voor de 3e stok een extra losse sleeve, die ik maar zelden meeneem natuurlijk.
In het begin deed ik wel drie hengels erin, maar dit ging maar net. En vond de bescherming niet optimaal, voelde echt de beugel van mij molen aan de buitekant van de sleeve zeg maar.

Nadat ik de 3 rod sleeve gekocht had ( ergens in december ) deed ik alledrie mijn hengels erin. Toen ik na oud en nieuw weer wilde gaan vissen, was er dus 1 zon plastic ring onder de spoel gebroken, van 1 van mijn techniums.

Dus mijn idee is 2 hengels in de 3 rod sleeve, en de derde los.
Anders gewoon 3 losse sleeves en met een klitteband evt bijelkaar houden.
Plaats reactie