Garantie Delkim?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin Van Esch
Berichten: 79
Lid geworden op: 27-01-2007 18:10

04-03-2012 22:05

Afgelopen weekend is er een ledje in mijn paarse Delkim EV Plus kapot gegaan.
Linkse ledje werkt nog wel en het rechtste niet zowel het zwakke als sterke lichtje.
Nu heb ik deze beetmelders een jaar of twee a drie geleden op de visma gekocht en ik zou niet meer weten bij welke winkel, iemand enig idee of dit onder garantie valt en of daar nog wat mee te doen is ?
Passion, Obsession and a Lifestyle...
It is all in the game with Carpfishing !
Rob Jansen67
Berichten: 10
Lid geworden op: 01-02-2012 11:21

05-03-2012 08:35

Hallo.

Op alle delikims zit 2 jaar garantie, je kan er voor kiezen om deze op te sturen naar delkim zelf of aan te bieden bij een hengelsport zaak.
Wat ook een optie is om het zelf te doen, koop een nieuw paars ledje en zet deze er in.
Maarja ik zou hem laten opsturen naar Delkim, omdat er dan weer garantie op zit beter dat hun hem slopen dan jij.... aan jou de keuze!.
Denk dat ze er niet moeilijk over doen
Kijk ff op de site zelf.

succes.....
gezocht 3x Penn 550SS

Old school better than no school
Henk Teunissen1
Berichten: 308
Lid geworden op: 20-09-2009 16:56

05-03-2012 11:34

Hallo,ik zou als eerste naar mijn plaatselijke winkelier gaan,die kan vaak wel iets regelen,groeten henk
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

05-03-2012 11:56

Dat vind ik maar kut geregeld bij Delkim. Ben je je pieperT zo een paar maanden kwijt.

OntvangerT eens stuk gehad. Moest ook opgestuurd worden enzo. Nu had ik wel het geluk een met heule fijne viszaak te maken te hebben die mij voor de tussentijd een vervangende ontvangerT meegaf.
nb.
Had laatst trouwens ook 1 ledje dat het niet deed op 1 van mijn TXI’s. Ik dacht: Laat maar zitten, daarvoor ga ik ‘m niet terugsturen, zitten toch 2 ledjes op. Ging afgelopen zaterdag weer vissen, deed ie het gewoon weer… :roll: :lol:
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

05-03-2012 16:10

Zal je zien...Hoe vaker je gaat vissen , hoe vaker die werkt!! :roll: :)
Ach man..Ga toch vissen !!
Henk Teunissen1
Berichten: 308
Lid geworden op: 20-09-2009 16:56

05-03-2012 16:29

Dat het lang weg is doordat het opgestuurd wordt ,is een gevolg van de keuze die je maakt voor Delkim,is wel vaker met producten van Engelse makelij,groeten henk
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

06-03-2012 10:21

Als het een goede winkel is kan de winkelier zoals eerder gemeld wel wat voor je doen.
Delkim duurt best wel lang voor reparaties, maar soms ruilen ze hem ook gewoon om voor nieuw, zoiets is vast af te spreken met je winkelier ( leen pieper ofzo ) omdat je toch wil vissen, kan geen probleem zijn.

Anders zou ik eens informeren bij http://www.attackle.com/en/support deze doen ook reparaties van andere merken en sneller als delkim zelf, hoor hier goede berichten over.

Ik zou er iig niet zelf aan gaan prutsen, je krijgt de sealings van de delkim nooit meer zo goed als ze nu zijn...
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-03-2012 11:58

Bin zulke kange tijden is een winkelier wettelijk verplucht een leen toestek te geven. Doet ie dat niet, dan kan je de koopovereenkomst ongedaan maken. Aks klant heb je niks met de fabrikant te maken, je diet zaken met de winkelier. Jammer dat zeer weinig winkeliers op de hoogte zijn van de consumtenwetgeving, of het niet willen weten
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

06-03-2012 12:47

Martijn,

Als het binnen de garantie termijn valt dan heb je gelijk volgens mij, maar als het buiten de wettelijke garantie past hoeven ze dit niet te doen.
Het is wel netjes als ze het doen, dat dan weer wel!
Boris vd Hut
Berichten: 58
Lid geworden op: 27-05-2008 15:04

06-03-2012 14:41

Volgens mij heeft Martijn gelijk, voor zover het geschrevene begrijpelijk is :-). Ja mag een deugdelijk toestel verwachten. Indien de winkelier deze niet geleverd heeft, maw er is een storing die niet binnen de normale grenzen van slijtage valt heb je recht op een nieuw apparaat. Volgens mij geen leen maar gewoon een vervanger.
De garantietermijn die veel fabrikanten aanhouden is voor hun leuk maar niet als je als consument aanspraak maakt waarop je recht hebt. Dit is namelijk dat je uit mag gaan, en de fabrikant moet, van een redelijke termijn. Die is wel rekbaar en daardoor soms discutabel. Maar..........het zal voor iedereen duidelijk zijn dat je mag verwachten dat een Delkim, veel, langer mee moet gaan dan twee jaar. Om die reden heb je recht op vervanging ondanks de verlopen garantie.
In dit specifieke geval kan echter de kneep hen daarin zitten dat je een overeenkomst hebt met een andere winkelier dan je de Delkim hebt aangeschaft. Het is inderdaad zo dat je, zoals Martijn al opmerkte, een overeenkomst hebt met de winkelier. Die moet je zaken afhandelen en jij hebt niets met de fabrikant te maken in deze.
Wellicht kan iemand dit verhaal aanvullen waar het gaat om de aanschaf bij de één en garantie aanspraak bij de andere winkelier. Ik gok dat je eigen leverancier datgene moet doen waar je recht op hebt indien hij een officiele Delkim dealer is.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-03-2012 14:54

Excuus een telefoon met touchscreen en dikke vingers is een slechte combi :wink:
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-03-2012 16:13

Ledjes gaan niet zo snel stuk meestal. Tik er eens op en kijk of dat ie het dan doet, ik geloof eerder in een slecht contactje. Even goed zelf lastig te verhelpen zonder het apparaat open te maken.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Martin Van Esch
Berichten: 79
Lid geworden op: 27-01-2007 18:10

10-03-2012 22:45

Het is inderdaad een slecht contactje ik heb zelf wel e.e.a. in de electra gedaan en die sealings zijn gewoon te verkrijgen (loc tite) maar omdat de draaiknopjes op het printplaatje vast zitten kun je het printplaatje er niet af halen als je wat beweegt doet hij het de ene keer wel en de andere keer niet..
Helaas maar het is zo...
Passion, Obsession and a Lifestyle...
It is all in the game with Carpfishing !
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-03-2012 12:36

Zou het zo laten dit seizoen. En pas einde seizoen op laten sturen,kans dat je hem terug krijgt als je hem nu opstuurt is ook weken zo niet maanden later. kan druk zijn momenteel.

Cheers
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Plaats reactie