anatec spektrum digitaal of dreamcatcher 2??


Plaats reactie
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

23-02-2012 12:37

hallo allemaal,

ik ben van plan een voerboot aan te gaan schaffen.
Nu ben ik erg aan het twijfelen tussen deze 2 voerboten.
Beide maken gebruik van topproducten zoals graupner ed.
Over de anatec spektrum hoor ik veel goede verhalen.
Over de dreamcatcher hoor je veel wisselende verhalen.
Nu is mijn vraag zijn er mensen die ervaring hebben met bovenstaande voerboten en zouden jullie deze willen delen?
Wat ik me vooral afvraag bij de anatec spektrum is kun je hiermee door wier varen omdat hier geen wierbescherming op zit. Dit omdat ik regelmatig op wateren vis waar erg veel wiervorming is.
Deze zit dan weer wel op de dreamcatcher, en de dreamcatcher heeft 3 jaar garantie en de anatec spektrum maar 2 jaar garantie. Daarbij lees ik veel dat de service van bosveld modelbouw slechter is dan de service van bv fishfun. Zo lees ik veel dat dhr bosveld moeilijk te bereiken is ed.
Daarbij heeft de dreamcatcher meer laadvermogen dan de anatec spektrum, en gebruikt de dreamcatcher moteren die meen ik draaien op 7500 toeren(720 bb torque) en de anatec op 1100 toeren. Maakt dit veel verschil op langere termijn zoals bv slijtage/overhitting?
EN als laatste dan nog het prijs verschil, mijn budget is 1200 euro.
De dreamcatcher is 1000 euro met visvinder terwijl de anatec spektrum dan weer 1150 kost met visvinder.
Toch behoorlijk wat zaken die mij aan het twijfelen brengen tussen deze 2 boten.
Graag hoor ik jullie onderbouwde mening en ervaringen, geen reacties zoals van ik heb van horen zeggen dit gehoord over die voerboot of die voerboot.

Alvast bedankt voor de moeite!
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

23-02-2012 17:19

over wier varen zonder bescherming is vragen om problemen, dus ik denk dat de anatek geen optie is tenzij je van zwemmen houd natuurlijk. en tja, de service van bosvelt... daar is denk ik genoeg over geschreven. trek zelf je conclusies maar. misschien moet je eens gaan nadenken over een Navigator. je leest er veel goede verhalen over en ook naar mijn inziens is dat een van de beste voerboten die er op dit moment te krijgen is.
ik heb mijn dreamcatcher in ieder geval na een half jaar verkocht en een navigator aangeschaft.

veel succes!
Jan Huis
Berichten: 153
Lid geworden op: 02-01-2011 16:57

23-02-2012 19:06

Voor de anatec bestaan wel bescherm kapjes tegen het wier weet alleen niet meer waar ze te krijgen zijn.
Ik zelf ook een anatec,alleen het oude type (geen spektrum)afgebouwd met graupner.Ik ben er zeer tevreden mee,vooral de lange vaartijd
Is heel fijn.

mvg Niels
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

23-02-2012 20:19

jos dat klopt inderdaad maar gaat deze beschermkap ook over het roer heen, want dit zorgt anders alsnog voor problemen.
Nu heb ik ook de navigator maverick is bekeken, ook hier hoor je veel goede berichten over.
Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?
is gelijk aan de dreamcatcher alleen hoor ik over de maverick navigator hele goede berichten.
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

23-02-2012 21:32

Nee, de beschermkap gaat niet over het roer heen.
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

23-02-2012 22:14

toch bedankt voor je reactie jos!
Plaats reactie