Daiwa Tournament Entoh (QD) vs Shimano BB Longcast


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

10-02-2012 12:50

Ik vis al een hele tijd met de Daiwa Tournament Entoh, en dan met QD spoelen. Nu twijfel ik al maanden of ik niet de Shimano Big Baitrunner Longcast (de oude versie) op te kop probeer te tikken.

Nu bevalt de Entoh op zich erg goed, geen problemen mee maar de Longcast blijf ik een mooie molen vinden.niet. De één heeft problemen met de slipafstelling van de Longcast, de ander zweert erbij. De één zegt dat de as snel krom trekt, de ander heeft er helemaal geen last van. Er hoeft geen discussie te zijn om baitrunner of QD, dat maakt me neit veel uit.

Nu weet ik dat er al veel geschreven is over de molen maar gaarne hoor ik wat recente ervaringen over de oude versie van de Longcast. Misschien dat ik nu eindelijk de knoop eens door kan hakken om toch voor de Longcasts te gaan of gewoon lekker met de Entoh’s te blijven vissen.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

10-02-2012 12:57

Jeroen,
Begrijp je "probleem"! Heb zelf ook de oude longcast en de daiwa's. Vind persoonlijk allebei de molens super hun werk doen. Bij de lc heb ik nog nooit problemen gehad met de slip. Denk dat als je de as krom wil krijgen je behoorlijk veel moeite moet doen.
De entoh's vind ik simpelweg heerlijke molens. Fijne slip en lopen mooi soepel..
Mocht je toch besluiten voor oude lc's te gaan; kun je geen spijt van krijgen!
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

10-02-2012 13:47

Heb je t geld van de entoh's nodig voor de LC's? Anders kun je eerst een set LC's kopen en als ze aan je verwachtingen voldoen alsnog de entoh's verkopen. Of houden natuurlijk zodat je een lichte en een zware set hebt :P.

Als ik een beetje tussen de regels doorlees, gaat je gevoel naar de LC's maar heeft je ratio daar nog een beetje moeite mee. Persoonlijk denk ik dat ze kwalitatief zeker niet voor elkaar onderdoen en dat je gewoon je gevoel moet volgen ;-)
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

10-02-2012 14:10

Ik denk dat je redelijk in de buurt zit André.... :wink:

Mocht ik switchen dan zal ik eerst de Entoh's weg doen denk ik, voordat ik een bijl in mijn nek krijg van vrouwlief.
Ik vraag me alleen af of het oude model nog te krijgen is, anders maar een ruil proberen te vinden. Alvast bedankt voor de reacties, ik hoop op meer.

ps.

Daarnaast ben ik ook weer zo’n tackle tart dat ik ze wel bij mijn hengel moet vinden staan.
Ik heb een set BB Flexors (groen) De Entoh’s passen er wel bij van wege de rvs accenten, de Longcasts moet ik dan nog zien….
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

10-02-2012 14:49

ik heb ook zowel de entohs als de bb s,allebei supermolens ,met de slipafstelling van de longcasts heb ik nog nooit problemen gehad en ik heb ze al vanaf dat ze op de markt kwamen dus alweer heel wat jaartjes,dat de as krom zou gaan lijkt mij ook sterk,dan moet je er echt wel wat bruut geweld op los laten.

de longcasts heb ik op mijn zwaardere stokken zitten(frankrijk en zware omstandigheden in nederland,en de entohs gebruik ik op mn lichtere hengels die ik meestal gebruik in ollanda.,zelf heb ik de entohs gekocht zodat ik niet elke keer mn molens hoefde over te zetten.(en omdat ze heel bruut zijn natuurlijk 8)

succes drmee!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

10-02-2012 15:02

Ben wel niet de ts maar wel geïnteresseerd: als je een keuze zou móeten maken: welke van de 2 zou je houden?
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

10-02-2012 15:26

jeroen

zou je voor de oude lc willen gaan.
ze zijn nog te krygen bij eurotackle venlo die heeft ze nog.

http://www.eurotackle.nl/shimano-big-ba ... 17035.html

www.eurotackle.nl


gr harold
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

10-02-2012 16:21

als je tevereden bent met de molens die je hebt zou ik ze niet ruilen een paar redenen waarom niet .

- zoals hierboven al vermeld zijn de entoh's een stukje lichter
- de shimano's worden niet geleverd met reserve spoel ( mocht je die nodig hebben )
- er moet waarschijnlijk geld bij als je ze wil vervangen voor nieuwe ( oude versie lc's )
- mocht je 2e handsjes kopen dan is de vraag nog maar of ze goed zijn onderhouden en of ze je bevallen en je weet alhoe je eigen molens zijn

ben zelf ook in bezit van de entoh's en zoals jij ook al zij ik vind ze persoonlijk ook mooier.

kort samengevat : never change a winning team
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

10-02-2012 16:33

Nieuwe LC`s in beide maten op voorraad, oude model kan ik snel in huis hebben.

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

10-02-2012 18:44

Danny,

Dat ze zwaarder zijn maakt me niet heel veel uit. Meeste tijd liggen ze toch op de steunen. (helaas) dat er wag geld bij moet maakt me niet veel uit, zo gaat dat nu eenmaal. Al zijn ze bij Eurotackle nu
€ 145. Dat zou €435 voor een set zijn en dat wil ik voor de molens toch wel terug, er zitten immers ook nog 5 QD spoelen bij.

Natuurlijk ben ik wel tevreden maar ik vind de oude longcast gewoon een heel mooie molen. Ik ben er ook nog niet uit, ik geef het even twee dagen.
Kevin vissers
Berichten: 128
Lid geworden op: 04-12-2010 11:16
Locatie: Boekel

10-02-2012 19:25

jeroen,

volgens mij is het nog steeds bij DB hengelsport in Helmond de oude lc's in de aanbieding.
130 p.s. !!
moet je effe belle.

www.dbhengelsport.nl
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen !
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

10-02-2012 21:01

Andre Jacobs schreef:Ben wel niet de ts maar wel geïnteresseerd: als je een keuze zou móeten maken: welke van de 2 zou je houden?


moeilijke keuze andre,zoals gezegd gebruik ik ze allebei naar volle tevredenheid.maar als ik echt moest kiezen zoals je stelt,zou ik toch voor de shimanos gaan,omdat je als je er zo een vast hebt, je echt het gevoel hebt dat je een molen voor het leven hebt,zo robuust als wat.de entoh is dan denk ik toch ietsjes kwetsbaarder.
Ronald Wieberdink
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2010 21:10
Locatie: Elspeet

14-02-2012 20:03

Als je me dit 100x vraagt zeg ik 100x Entoh's. Ik heb ze ook en ze bevallen me zo prima. Maatje van mij heeft de LC en ik vind het maar lompe zware dingen. Zeg niet dat ze niet goed zijn, maar this onder een 2,75 hengel veels te zwaar en dus niet meer in balans.

Vind ik ...................
als je te lelijk bent voor het strand en te dom voor de bibliotheek, blijf dan lekker thuis.
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

15-02-2012 07:01

Ik vis zelf met de LC, 3 jaar nu en naar volle tevredenheid. Als je die as krom krijgt ben je niet goed bezig en niet zuing op je materiaal. Ik denk dat het ontstaat door onkunde.
Verder denk ik eerlijk gezegd dat je geen vis meer gaat vangen dan met de Entoh's...De enige redenen waarom ik zou overstappen is als je graag met baitrunner gaat vissen of als je de lijncapaciteit wil vergroten.

Succes met je keuze
Catch them if you can...
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

15-02-2012 19:34

Ronald Wieberdink schreef:Als je me dit 100x vraagt zeg ik 100x Entoh's. Ik heb ze ook en ze bevallen me zo prima. Maatje van mij heeft de LC en ik vind het maar lompe zware dingen. Zeg niet dat ze niet goed zijn, maar this onder een 2,75 hengel veels te zwaar en dus niet meer in balans.

Vind ik ...................


zelf heb ik dan ook mn entohs onder mn 2.75 hangen,en de loncasts onder de zware poken.
Plaats reactie