Grote onthaakmat


Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

12-02-2012 18:16

Btw , skarp en piet vogel mat lijken ook verdomt veel op mekaar
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

12-02-2012 18:22

ah joh ze pikken toch altijd van elkaar.
nash was volgens mij de 1e met dat model.
ik ga voor de proline dank u allen.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

12-02-2012 18:58

Inderdaad Jeffrey tegenwoordig word alles gekopieerd
Op de beurs nog een versie van skarp/PV gezien,
(zelfde verdeler trouwens)
K carp stond er op.
Haakmodellen worden ook zo gekopieerd :o

Gr Patrick
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

13-02-2012 00:00

Patrick lamers schreef:
Jeffrey,
Denk je dat een spukkie klitteband sterk genoeg is om een klapperende karper tegen te houden?
Ik denk het niet :wink:

Groetjes Patrick


Ik denk het wel, zonder ook maar de minste problemen. Bedenk je dat dat klitteband aan de zijkant zit en er dus slechts zijwaartse druk op komt. Probeer jij maar eens een goed stuk klitteband zijwaarts uit elkaar te trekken, dat gaat nog niet meevallen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

13-02-2012 02:09

@ Niek: Ik gok dat ie bedoelt dat de mat zelf niet als een spons water opzuigt, wat wel degelijk een (groot) voordeel is.


Ach zoooooo, ik interpeteerde het verkeerd. Eenje die niet water dicht is lijkt me geen optie idd.

Trouwens ik zat net bij die proline matten te kijken en daar kan je een cover bij aanschaffen á € 44,95... :o

Zijn er nog andere merken die een goedkopere versie hebben...Heb net een nieuwe auto dus tis wel lekker als ik een cover heb waar nattigheid in kan.
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

13-02-2012 06:45

Daaf Wolters schreef:Ik denk het wel, zonder ook maar de minste problemen. Bedenk je dat dat klitteband aan de zijkant zit en er dus slechts zijwaartse druk op komt. Probeer jij maar eens een goed stuk klitteband zijwaarts uit elkaar te trekken, dat gaat nog niet meevallen.


Hmm, punt, je hebt wel gelijk dat het sterker is,
Weet niet of het ook sterk genoeg is,
Iemand die dit in praktijk heeft getest?

Gr. Patrick
Boeruhhhhhhhhhhh
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

13-02-2012 14:09

Hoi Jeffrey
Lijken inderdaad op elkaar maar er zijn vele (belangrijke) verschillen. Zo is de bodem van mijn mat 1,5 dikker dan de Skarp en geeft dus een betere bescherming, dan is het klittenband vervangen door een grove ritssluiting omdat klittenband gewoon niet werkt! Beetje vuil ertussen en het plakt niet goed meer. Juist het degelijk afsluiten van de mat vind ik belangrijk zeker tijdens het transport terug naar het water. Dan gaat bij de PV mat één zijkant geheel open zodat je de vis daaruit terug kan laten glijden. Dit zijn nu net de punten die ik miste in de Skarpmat terwijl ik de basis goed vond.

Kopiëren is niet mijn ding maar het verbeteren van een goede basis zie ik geen kwaad in.

Gr Piet
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-02-2012 14:27

Heb nu die Proline mat:

Voordeel is de dikte, is meteen in een paar opzichten een nadeel.

Als het plastic omhulsel binnen de hoes scheurt en je zwemt nog wel eens een emmertje voer uit, dan is ie niet meer te tillen. Rand is niet hoog genoeg, met veel water glijd een beetje 20kg vis er heus wel vanaf.
Meenemen is gewoon een spacevreter
Hengsels voor geen meter sterk, en klipjes worden ook snel lam waardoor ie snel openklapt.

Hoewel ik eerst aardig sceptisch was op zo'n cradle zie ik mezelf er nog ééntje aanschaffen van het voorjaar.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
duncan jansen
Berichten: 17
Lid geworden op: 29-05-2007 17:00

13-02-2012 14:41

De mooiste mat vind ik die van chub. Ik heb hem nog nooit in het egt gezien maar lijkt me zeer degelijk.
Hoge randen en je kunt hem opvouwen zo dat hij helemaal plat is.

http://www.chubfishing.com/en-gb/produc ... on-cradle/
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

13-02-2012 16:28

Wat is de inwendige lengte van zo'n Piet Vogel/SKARP/JRC Cradle type mat??

Wil deze tevens gebruiken voor transport, vis nl. vooral korte mobiele sessies, en heb eigenlijk zeker een meter inwendig nodig om fatsoenlijk spullen in te transporteren.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

13-02-2012 17:30

ik bedoel er niks mee hoor piet.
van elkaar kan je leren.
Vis is vis
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

13-02-2012 18:19

Ik heb de jrc in me handen gehad en die is ech groot !
Bijna 1 meter denk ik .
Kan er je tacklebox en kilo voer in doen steunen enz. en hengels erdoorheen en vissen maar ..


Owja je stoel en voerboot moet je nog een keer lopen
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

13-02-2012 18:21

Nu ook hele mooie aanbieding gezien van pv mat incl. Pv weight sling !


Twijfel twijfel ( gaat om een tientje verschil )
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

13-02-2012 18:55

PV jedi ff gemeten:
103x50(midden) of 35 (uiteinde)x13
Lxbxh
Kunt natuurlijk meer spullen in boven de rand uit.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan

Gr. Patrick
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

13-02-2012 19:18

Heb toevallig op de beurs in zwolle een Jrc high care xl carp cradle aangeschaft, zat nog te twijfelen tussen een aantal modellen. Uiteindelijk eens kritisch vergeleken en ik ben helemaal happy, al is dat makkelijk gezegd er heeft nog geen vis in gelegen. Wel een maat er in gestopt en dichtgemaakt met klitteband, past gewoon :o

De proline xtreme protection viel bij mij af vanwege: te lomp wanneer dubbelgevouwen. Opengeslagen lijkt me deze nog haast het makkelijkst te vervoeren. We hebben thuis een busje staan, maar de bus lijkt klein met zo'n mat. Hengels zijn gewoon ONGESCHIKT om een vis mee naar het water te tillen, zitten erop genaaid op een manier waar je niet vrolijk van wordt. Dus moet altijd een weegzak op, het oudere model had gek genoeg wel handvaten die sterk genoeg waren. Het schuim op de handvaten slijt er binnen no-time vanaf. Wel een zeer goede bescherming en water blijft er op liggen, ook zeer snel droog, en afneembare hoes dus wel fijn voor iemand die zn wagen schoon wil houden.

De Nash cradle vond ik ook niet alles: Frame op oneffen grond te wankel, inmiddels verbeterd model die dit niet heeft. Vis terugzetten moet ook via de weegzak. Met de vis erin kan je de mat niet echt fijn meer verplaatsen, geen handvaten oid. Je mag lekker geknield in de modder zitten. Puur cosmetisch vind ik het eruit zien als een bouwsteiger, maar wel verder een veilige mat, vis kan er never uitklappen. Ook prima te vervoeren in een echte draagzak als lang en dun pakketje.

Uiteindelijk voor de jrc gegaan, vis kan er nooit uitklappen, water stroomt er onder uit vind ik een voordeel,
uitneembaar matras. Openritsbare panelen aan 2 kanten, vis terugzetten met de mat kan dus wél. Handvaten die wél stevig zijn om daadwerkelijk een vis te vervoeren. De wanden zijn echt heel stevig en zullen niet inzakken als bij het vorige model of de andere chineese kopieën, in gehurkte positie (schijthouding) steun je zelfs met je knieen op die randen.Ook een fijne mat om in het water te gebruiken, lijkt me. Hij is alleen wel weer stukken lomper in vervoer dan de nash en vast minder makkelijk droog en schoon als een proline, lastig dat kiezen... :lol:
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

14-02-2012 06:58

Sorry Sven,

Mijn pl mat is niet om mee te zwemmen, maar voor de karpers.

Mijn 20 plussers geleden er btw niet zomaar uit.
stuk of nog veel meer 19 plussers ook niet.

Spul moet wel een beetje vlak liggen.

Zo'n ding met metaal kost een keer een ruggegraatje en dan wel van een dikke vis.


Thijs: hengels zijn inderdaad ongeschikt om een vis mee naar het water te tillen..

In mijn geval gaat dat veel beter met mijn weegzak met stokken...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-02-2012 08:03

Klaas,

Je weet dat ik ook niet zomaar iets roep hè. De kant hoeft maar ietsjes schuin te zijn ( en dat heb je zo af en toe wel eens) en het kan gewoon gebeuren. De bescherming van de mat is puik, alleen had een hogere rand in mijn voordeel gewerkt. Of ligt het toch aan mij? Denk het niet. Juist ook door die zak is het geen opstaande rand in het kommetje, maar een soort van helling.

Dat zwemmen met die mat ging overigens prima, weet je hoe lekker het is om niet bij 30 graden je boot op te pompen maar gewoon zittend op je matje een emmertje voer tussen het wier te gooien? Ik wel. Vandaar dus. En mits die zak waterdicht is de enige met welke het kan zonder dan je hem vier uur moet uit laten lekken.

Ding ligt nu te drogen, nieuwe zak erom sealen moet voldoende zijn. Hengsels zijn er inmiddels af. Door het uit de auto trekken.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-02-2012 09:01

Sven,

Heb jij dan vormloze met die piepschuim balletjes erin of heb je die dikzak met die opstaande randen?

Ik heb zelf die met die opstaande randen en ik moet zeggen dat mits de grond vlak is een flinke vis er echt niet zomaar uit klappert.

Je moet natuurlijk altijd de vis in de gaten blijven houden en niet met je rug naar de vis gedraaid in je tas gaan lopen rommelen ofzo.

Vis terugzetten met mat deed ik toch al nooit, ik laat gewoon met weegsling (die van AI natuurlijk!) open op de mat liggen en schuif daar de vis in als ie terug moet.

Alleen dat ding meenemen is een nachtmerrie, zelfs met mijn station.

Als ik wat mobieler wil vissen of ik moet een eind lopen hen ik de Aqua Products combi mat. Kleiner en dunner maar wel goed klein op te bergen en een flap die ik over de vis kan ritsen zodat de vis er dus echt niet uit kan. Handig als je alleen bent.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-02-2012 09:34

Eus,

Ik heb die schuimrubberen mat, dus niet de bolletjesversie.

Ik heb alleen wel eens pech met schuine kanten, en dan vind ik het ding gewoonweg niet optimaal. Het meenemen is een crime, maar achter de boot aan slepen met wat emmers voer erop, of andere zaken en dan gaat het prima ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

14-02-2012 09:55

Die gup gaat echt nergens heen en... indien de oever schuin is alles kut ook die cradells en zeker die dingen in een frame.

Afbeelding

Wie niet slim is doet dan een laars onder de mat
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-02-2012 10:45

Tuurlijk is er voor alles een oplossing klaas, ware het niet dat als ik laarzen bij me heb die meestal ook aan heb enzo.

Jij gaat niet toegeven, maar ik ook niet. Puur eigen ervaring, die van een ander kan daar haaks op liggen. Niet vaak, maar wel eens..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-02-2012 11:20

Het is maar net hoe je het ervaart Sven, zoals je al zegt. Wat voor de één geweldig is hoeft dat voor de ander dat niet te zijn. Je kan idd heel behoorlijk drijven op die mat als je niet te zwaar ben en dat kan wel eens handig zijn ja!

Klaas, ik hoop niet dat dat de enige foto die je hebt van die vis want zo komt ie niet bepaald tot zijn recht!
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

14-02-2012 11:44

ik vind het genoeg Eus.

Sven,

er is niks top. Alleen dat glijden valt allemaal best wel mee.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

14-02-2012 15:16

Erwin van Capel schreef:Afbeelding

118 x 64 x 30 uitgeklapt
118 x 50 x 10 ingeklapt
Staat binnen 4 seconden, inclusief knie beschermer, extra versterkt op de naden en m`n rodpod, werppijp en schepnet zitten erin tijdens transport.

Mvg Erwin :wink:


Erwin,

het is me n.a.v. de plaatjes niet helemaal duidelijk, op 1 van de plaatjes is de 'mat' open aan de onderkant, het andere plaatje is lijkt het met een flapje afgesloten te zijn. Ik zou het handig vinden als er net zoals de Nash cradle water in zou blijven staan. Is dat ook het geval bij deze mat, of loopt het water er hier net zo hard weer uit?
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

22-02-2012 16:29

ik ben uiteindelijk toch voor de jrc high care mat gegaan.
nadat ik em in het echt had gezien was ik verkocht.
de mat is erg groot en aan 2 kanten open te ritsen.
de mat/bodem kan eruit om evt schoon te maken en daaronder zit gaas waardoor het water eruit kan.
ook is de bovenkant af te sluiten met een dekzeil met gaas erin en deze is vast te maken met 4 klitteband strips.
dat de vis hier alsnog uit kan klappen geloof ik niks van.
heb gister de mat uitgepakt en gebruiksklaar gemaakt en die kleine jongen van 4 van me past er in.
Afbeelding
daarna ook dichtgemaakt met die kleine erin en had een hele rustige avond hahahaha :D
maar serieus hij zat erin en probeerde eruit te komen maar het klitteband liet niet los.
Vis is vis