1 top set of meerdere setjes van mindere kwaliteit ?


kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

02-02-2012 07:14

Ik heb het afgelopen jaar eigenlijk vrijwel al mijn hengels vervangen door handgebouwde stokken van Cotswold Rods (overwegend Harrison blanks). Het enige wat ik nog mis is een setje "reguliere" 12 ft stokken. En ik moet zeggen, dat als ik zo eens in een winkel naar bijvoorbeeld die nash stokken kijk, ik er toch wel aan denk om die dan wel lekker goedkoop te kopen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

02-02-2012 09:34

Peter, je maakt het me niet moeilijk hoor. JC is voor mij net zo'n merk als Sonik, daar heb ik niets mee. Ook vind ik die reelhouder erg lelijk. Maar toch bedankt voor je tip :wink:

Kevin,
Inderdaad echt mooie hengels he, die Nash Entity? Ik was bang dat superstrakke Engelse werpkannonen zouden zijn, maar dat valt wel mee. Ik alleen de 2 3/4 in handen gehad, misschien zijn de zwaardere versies wel veel strakker.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

02-02-2012 10:29

Ook een echte allround set zal niet overal even goed van pas komen nu. Na lang rondzwerven en switchen heb ik nu een set 2 3/4 lb Flexors van BB. Ik zou niet weten waar ik deze niet in kan zetten. Volgens mij kan ik daar overal wel mee uit de voeten, vooral doordat ik een voerboot voor langere afstanden gebruik.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

02-02-2012 10:50

Beste Richard,

Door jou topic ben ik ook gaan twijfelen om mijn century's te verkopen en 2 setjes van die nash te halen :lol:
Ze zijn echt mooi voor dat geld! Zaterdag maar even in me handen houden op de beurs!
Ischa Speldenbrink
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-08-2007 00:54
Locatie: Arnhem

02-02-2012 10:50

Dan zou ik kiezen voor één topset die allround inzetbaar is.
Mvg,
PBI Speldenbrink
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-02-2012 12:48

Ischa die set bestaat niet, je moet kiezen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

02-02-2012 21:19

Wat budget hengels betreft zien de nieuwe Nash Entity hengels er zeker goed uit. Begrijp de afkeer tegen Sonik persoonlijk niet. Zien er toch geweldig uit en van horen zeggen een hoop kwaliteit voor weinig geld.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

03-02-2012 11:42

Mitchel,

Ik heb geen afkeer tegen Sonik hengels, maar wel tegen éénpoots ogen. Ik vind het niet mooi, te kwetsbaar en eigenlijk niet thuishoren op een karperhengel, misschien uitgezonderd een lichte (pen)hengel. Ik weet dat heel veel vissers hier anders over denken, waarschijnlijk heel GB, maar ik vind het niets. Ja, ik weet wat de voordelen zijn, maar die wegen voor mij niet op tegen de nadelen.

Verder heb ik niets tegen Sonik, maar ook niets met Sonik. Ik ben opgegroeid met (karper)vissen en vis nu ongeveer 25 jaar op karper. In die jaren is er voor mij een voorkeur ontstaan voor bepaalde merken en Sonik is daar niet één van.
Een nieuw merk moet voor mij wel heel bijzonder zijn wil ik het proberen, zoals bijvoorbeeld enkele jaren geleden Free-Spirit was, maar Sonik is voor mij niet zo'n merk.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

03-02-2012 14:14

Oke duidelijk, vroeg het mij gewoon af. Laat even weten of je het weekend een keuze heb kunnen maken..
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

05-02-2012 16:47

En het is geworden....... één topset !

Vanmiddag bij Free-Spirit drie keer de T.S. met full duplon handgrepen besteld. Dit is een 11ft 2 3/4 lb hengel, een niet alledaagse keuze dus.

Deze hengel kan ik perfect gebruiken voor mijn kanaalvisserij in Nederland en voor het vissen in Frankrijk waar het drillen vanuit de boot handig is en is toegestaan. Ik heb wel iets met het vissen met korte hengels. Ik heb ook nog even de Shimano Tribal Carp 11ft 2 3/4 lb in mijn handen gehad, een erg mooie hengel, maar ik vond hem te hard, te strak.

Nu nog even sparen voor een tweede klasse set, van 12ft en +- 3 1/4 lb :(
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

05-02-2012 17:46

Hoi richard,
Inderdaad erg mooie hengels heb er gisteren op de beurs ook nog even naar zitten kijken alleen vind ik het dan jammer dat de hengels slechts 6 ogen hebben.
Omdat ik veelal al uit de boot dril en op het punt sta eventueel een set hengels te verkopen begin ik deze hengels toch steeds intressanter te vinden,daarom zou ik graag van je willen horen wat de prijs is van een set van 3 hengels?
Alvast bedankt.
Gr,
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

05-02-2012 17:57

Hoi Marc,

Deze T.S. heeft zeven ogen, inclusief top oog. Voor een 11ft hengel vind ik dat voldoende.
De prijs voor de drie hengels was 828 euro, dat is incl. de full duplon handgreep, dat kost iets extra.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

05-02-2012 20:13

Dan heb ik toch een ander model van Free spirit in mijn handen gehad.
Maar die korte hengeltjes in combinatie met full foam handvaten spreken mij erg aan en ga een serieuze overweging maken.
Weet er misschien ook iemand of de hengels ergens in N-H of aangrenzende provincie,s te bewonderen zijn?
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

20-04-2012 15:46

Helaas heb ik na bijna 11 weken wachten zonder bericht en geen reactie op mijn mails de Free-Spirit hengels geannuleerd.
Ik ben erg teleurgesteld, ik keek echt naar deze hengels uit en ik ben mijn aanbetaling kwijt (denk ik).

Maar ik wilde nu echt weer een keer gaan vissen. Uitgezonderd een Frankrijksessie in maart met geleende hengels en wat penvissen heb ik dit jaar nog maar bar weinig gevist.

Dus vandaag dan toch maar vier Shimano Tribal Carp 11 ft. 2 3/4 lbs gekocht die ik eerder had gezien op CarpZwolle. Ik ben er toch wel erg blij mee, ze zijn een stuk strakker dan de Free-Spirits, maar voor het geld dat ze kosten vind ik ze helemaal niet zo verkeerd. Bovendien is er ook maar heel weinig keuze in 11ft. hengels en dat zocht ik nu net.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

20-04-2012 16:47

Richard,

Heb je al contact gezocht met Roy van Goor? Hij is volgens mij consultant bij Free Spirit.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Martin de Zwart
Berichten: 232
Lid geworden op: 30-05-2006 14:24

20-04-2012 17:07

Dat is wel erg slordig! Je kan idd Roy proberen en anders heb ik nog het mail adres van degene die het in NL regelt en die van Dave van Free Spirit zelf. Zo ben ik ook aan mijn hengels gekomen.
Ronald Wieberdink
Berichten: 111
Lid geworden op: 09-08-2010 21:10
Locatie: Elspeet

20-04-2012 17:14

ik zou twee goeie sets kopen een voor groot water en een voor klein, denk aan century fbs 3,5 lbs voor groot en de armalite mk2 voor wat kleiner water. krijg je nooit spijt van.
als je te lelijk bent voor het strand en te dom voor de bibliotheek, blijf dan lekker thuis.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

20-04-2012 18:09

Hoi Eus en Martin,

Ik heb idd al contact gehad met Roy, is wel goede kerel, maar hij gaf aan in dit geval niet zo heel veel te kunnen doen.

De tussenpersoon in Nederland is Bennie van Ben's fishingtackle. Als je een bestelling doet op CarpZwolle, dan doe je dat bij hem. Alleen hij reageert bijna nooit op mails. Ik weet het, ik kan hem bellen, dat ga ik ook nog wel doen voor mijn aanbetaling, maar ik doe het liever via de mail omdat als er dan toezeggingen of beloftes worden gedaan je het dan ' zwart op wit' hebt. De ervaring leert zeg maar :wink:

Het hoeft voor mij nu ook allemaal niet meer hoor, ik vind het wel best na zo lang wachten. Ik heb nu al andere leuke hengeltjes gekocht waar ik denk ik ook veel plezier aan ga beleven.

@ Ronald,

Beide hengels heb ik al eens gehad. De FBS 3.5 lbs heb ik zelfs een paar maanden geleden verkocht. Ik heb nog even getwijfeld over de NG, dat is eigenlijk één van de weinige Century's die ik nog niet eerder heb gehad of mee heb gevist. Ik ben op zich heel erg tevreden over Century, maar ik wilde wel eens wat anders en graag 11 ft hengels en die heeft Century niet.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

21-04-2012 08:29

Toevallig ook afspraken op papier staan over leveringstijd? Als zij zich niet aan de afspraken, waarom zou jij dan je aanbetaling kwijt moeten zijn? Zo kan ik ook wel geld verdienen, veel beloftes maken, aanbetalingen aannemen maar niet leveren...
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

21-04-2012 12:15

Nee Andre, helaas niet.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat Simon van Free Spirit op de beurs tegen me zei dat de niet veel gevraagde T.S. waarschijnlijk een langere levertijd heeft dan de populaire X.S. die vier weken levertijd heeft.

Maar elf weken is weer het andere uiterste. Op zich ook niet erg, maar als ik in die tijd helemaal niks meer hoor en er ook niet wordt gereageerd op mijn mailtjes, dan ben je het wachten wel zat en heb je erg geen vertrouwen meer in dat je ze nog 'krijgt'.

Maar goed, het is/was niet mijn bedoeling om Free-Spirit zwart te maken, maar ik wilde gewoon even laten weten welke hengels het uiteindelijk geworden zijn en wat de reden hier van is.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Daniel Schipper
Berichten: 117
Lid geworden op: 19-09-2009 20:02
Locatie: Numansdorp

21-04-2012 13:30

Zo, dat is inderdaad wel zonde van het geld!
Laten we hopen dat je het geld terugkrijgt....

Maar nu de positieve kant van het verhaal, mooi dat je nieuwe hengels hebt.

Toevallig ook al uitgeprobeerd?
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

21-04-2012 15:24

Nee, ik heb ze nog niet uitgeprobeerd. Ik heb ze pas sinds gistermiddag. Maandag of dinsdagnacht ga ik vissen.

Maar even een plaatje bij het verhaaltje.

Afbeelding

In tegenstelling tot de foto's op internet en in de Shimano catalogus hebben ze een full-shrink handgreep ipv een gedeelde foam greep. Verder zijn de hengels erg slank, natuurlijk ook mede omdat ze slechts 11 ft. zijn en zijn ze heel sober gehouden. Ik ben er erg blij mee en vind die sobere strakke afbouw best mooi.

Wat me opviel tijdens het maken van de foto is dat kleur Subline op mijn molens verschillend is van goudbruin tot groen, terwijl ik zeker weet dat ik de molens heb opgespoeld met dezelfde klos Korda green Subline. Vreemd...
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

23-04-2012 21:35

mannen,

Ook ik heb dit probleem. Ik wacht al op mn hengels sins feb'11.
Al 2 keer kunnen ophalen, ware het niet dat ze compleet fout afgebouwd waren.
Ook ik heb al met Roy contact gehad, helaas kan hij aan dit soort zaken niets doen.

Mijn verkoper in Duitsland wordt er ook tureluurs van.
Dave heeft letterlijk tegen hem gezegt dat de Europeese afzet maar 5% is van de Engelse.
Dus dat had mindere prioriteit. Als een bekend iemand de blanks nodig heeft kun je gewoon wachten.

Ik hoop dat ik ze snel heb, ik zou ze deze week moeten kunnen halen.
Het zijn echt top hengels, maar de service........ laat te wensen over.

MVG

Tom
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

06-08-2012 14:21

Inmiddels een heel oud bericht/ topic, maar ik wilde toch nog even laten weten dat Bennie van Ben's fishingtackle inmiddels contact met mij heeft opgenomen en het verder keurig heeft afgehandeld.

Bennie was, voor mij nu begrijpelijke redenen, slecht bereikbaar en kan er zelf niets aan doen dat de levertijden belabberd zijn. Free Spirit is simpelweg te klein om aan de grote vraag te kunnen voldoen.

Jammer, maar ik heb mijn aanbetaling terug en ben best tevreden met mijn Shimano's.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

07-08-2012 10:47

Gelukkig handelen is het dan netjes afgehandeld. Getuigd toch van enig verantwoordelijkheidsgevoel