1 top set of meerdere setjes van mindere kwaliteit ?


Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

30-01-2012 13:40

De afgelopen week heb ik aardig wat winkels bezocht voor een nieuwe set hengels. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar een setje van 3 Century NG+ 12ft 3 1/4 lb. Ik heb aardig wat Century hengels gehad en ben over het algemeen zeer tevreden over dit merk. Alleen de ogen mogen van mij wat beter van kwaliteit zijn.
Maar..... wat mij opviel was dat er tegenwoordig zoveel mooie hengels te koop zijn voor relatief weinig geld. Vooral de Kevin Nash Entity en de JRC Razor X Boat zijn hengels die mij verbaasden en ik erg mooi vind. Hoe maken ze dat voor zo weinig geld?

Nu twijfel ik. Voor een klein beetje meer dan de prijs van drie NG's heb ik bijvoorbeeld ook:

3 x JRC Razor X Boat 10ft 2 3/4lb
3 x Kevin Nash Entity 12ft 2 3/4lb
3 x Kevin Nash Entity 12ft 3.5 lb

Met de hier bovenstaande set kan ik dan echt overal terecht.

Wat vinden jullie hiervan? Zou de kwaliteit van een Century hengel echt zo veel beter zijn dan bijvoorbeeld zo'n Entity hengel van Nash?
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-01-2012 13:47

Richard,

Ik zou sowieso dan kiezen voor meerdere goedkopere hengels. Het is maar net waar je de eisen legt, als je net als ik wel eens wat sloopt is het vervangen makkelijker met een goedkopere.

Voor de rest, als een goedkope hengel aan mijn eisen voldoet vind ik het prima. Die Entity's zijn me daar toch een stelletje fraaie hengeltjes, niet normaal meer..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

30-01-2012 15:37

Ik denk dat het vooral een persoonlijke afweging is. Ik sloop ook wel eens wat maar heb in 12 jaar karpervissen nog nooit een hengel gemolt. Als je in heel veel verschillende omstandigheden vist valt er waarschijnlijk meer te zeggen voor meerdere sets. Voor mij speelt meer dan 80% van mijn visserij zich af op korte afstanden, met vaak zeer sterke vissen en lange drils onder de top. Ik hecht dus minder waarde aan werpeigenschappen maar meer aan drileigenschappen, specifiek aan demping. De keren dat ik wel op afstand vis, maar uitvaar en vis met de boot ophaal heb ik dezelfde eisen. Voor de zeldzamere gelegenheden dat er daadwerkelijk zwaar geworpen moet worden en ik behoefte heb aan een stijvere blank koop ik er dit voorjaar een goedkopere set bij. Feit is in elk geval dat er genoeg goedkopere hengels zijn die prima voldoen aan een "normaal" eisenpakket. Of je een hoop geld meer kwijt wil voor een beetje extra moet ieder voor zich uitmaken.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

30-01-2012 21:06

Ik vind persoonlijk de duurdere fabrieks hengels onzin. Als je dan zo veel geld wilt / kan uitgeven zou ik altijd voor handgebouwd gaan. Net dat extra oog, net die wikkeling enz..
Sommige fabrieks hengels zijn een stuk duurder puur om het merk.
Dan lijkt het me beter om verschillende sets goedkopere hengels te kopen.
Want laten we eerlijk zijn, als je in de middenmoot gaat kijken zitten er eigenlijk geen "slechte" hengels meer tussen..
Ik heb al van alles gehad, van CJW tot Schreiner en van harrisson tot century en eerlijk gezegd waren mijn favoriete hengels tot nu toe bepaald niet de duurste...
Dit waren de untouchable cassien hengels in 2,5 lb.
Ik heb me wel eens laten vertellen dat de eerste serie hiervan ook op een harrisson blank gebouwd waren, maar daar was de prijs niet naar...
Of je gaat net als ik tegenwoordig voor de "ouwe meuk" voor de gewone visserij en een setje poken voor het knalwerk...

Succes met je keuze.. :wink:
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-01-2012 21:18

Harrison blank zegt natuurlijk ook niks. Harrison is een blank leverancier en levert goedkope en dure blanks. Er zijn wel meer hengels waarvan beweerd werd dat ze op Harrison blanks gebouwd zijn. En dan betreft het blanks uit de goedkope B klasse van Harrison.

Geld zit in de kwaliteit van de blank, de gebruikte materialen en de soort van afwerking. Voor het geld van de Nash hengels kan je net een setje Fuji ogen kopen. Ogen zijn dan ook niet van Fuji, waarmee ik niet beweer dat ze perse slecht zijn. Hoewel, moet je mensen waarvan je verwacht dat ze echt ingewijd zijn maar eens horen.

Alle waar is uiteindelijk naar zijn geld. Enige is dat de prijs niet zonder meer evenredig met de kwaliteit stijgt. Een ding is zeker, Nash en anderen zijn zeker geen filantropen. Voor hun geldt vooral, hoe vaker de prijs over de kop kan hoe liever het ze is.

Verder is het een persoonlijke afweging.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

30-01-2012 21:58

Ik denk dat je met die Century's geen vis meer vangt dan met 3 setjes fabrieks hengels of zelfs met 1 setje fabriekshengels van behoorlijke kwaliteit.
Het verschil zal hem vooral zitten in beleving van de dril of werpeigenschappen.
Op het moment dat je meer plezier denkt te hebben van mooie fabriekshengels die perfect aansluiten bij de situatie zou ik daarvoor kiezen. Geniet je meer van het vissen met super mooie Century's en de bijbehorende verfijndere eigenschappen kies je daar toch voor!

Succes.... :wink:

Wat een luxe probleem trouwens....heeerlijk.... :lol:
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

31-01-2012 10:25

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben altijd heel erg zuinig op mijn hengels, maar ik heb dan ook altijd hengels uit de duurdere klasse (Century, CJW, Wout van Leeuwen). Als er dan toch een krasje op komt ben ik al in staat de hengels te verkopen.
Genieten van het vissen is voor mij ook het kijken naar en vissen met een mooie set-up.

Ik vind het dan ook niet erg om wat meer te betalen voor mooie/goede hengels, maar dan moet ik toch een soort van compromis sluiten. Ik kan niet twee dure setjes kopen. Handbouw is natuurlijk helemaal top, maar dan kan ik niet eens één complete set kopen. Vroeger wel, maar dat zit er nu helaas niet meer in. Een BB of CJW is toch bijna weer 2x zo duur als een Century hengel.

De hengel die voor mij dan het meeste allround is, is de Century NG+ 3 1/4 lbs. Een krachtige stok, maar wel goed buigend. Werpeigenschappen zijn voor mij ook niet zo belangrijk, maar een hengel moet wel power hebben omdat ik regelmatig op wateren vis waar een grote meerval en/of steur tot de bijvangsten behoord. Ik heb vorig jaar steuren gevangen tot ruim 70 pond maar ook veel, misschien nog wel grotere steuren verspeeld omdat de Century Armalite 2 3/4 lbs echt geen partij waren voor deze vissen. Ik kreeg tijdens die sessie en een sessie later op dat water ook aanbeten van steuren op mijn FBS 3,5 lbs hengels en dat ging al veel beter. Vandaar dat als ik slechts één setje koop, het hengels zouden zijn met een zwaardere testcurve.

Maar.... ik ben ook vaak te vinden langs een kanaal bij mij in de buurt, waar ik op 20 meter afstand, 30 cm uit de kant vis. Daar is 3 1/4 lbs natuurlijk een beetje een overkill.
Ook vind ik het leuk om met korte hengels te vissen, daarom vind ik die JRC Razor X Boat erg interessant.

Als ik eerlijk ben dan keek ik eigenlijk bijna niet eens naar hengels onder de 100 euro, ik heb altijd het idee dat ze daar niets goeds voor kunnen maken. Maar het viel mij gewoon op dat er voor minder dan 100 euro tegenwoordig wel heel wat moois te koop is, ik twijfel alleen een beetje aan de kwaliteit. Ik heb twee jaar geleden een uitstapje gemaakt naar de Chub Oukast, zowel de 3 lbs plus 50 en de Stalkers, maar beide setjes bevielen mij eigenlijk helemaal niet.

Het komt er dus een beetje op neer dat ik twijfel over de kwaliteit van goedkopere hengels, maar dat ik ze vaak wel erg mooi vind en in de winkel ze wel goed vind ' voelen' .

Maar goed a.s. zondag op CarpZwolle toch maar de knoop doorhakken, ik heb nu helemaal geen hengels meer. Vorig jaar heb ik alles verkocht, en het begint ondanks het vriesweer aardig te kriebelen. Bovendien staat voor maart de eerste Frankrijktrip alweer gepland, dan moet ik toch ook hengels hebben want dan ga ik een vis genaamd Shoulders op één oor trekken :wink:
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

31-01-2012 11:02

Richard, bij meerdere setjes hengels horen normaal ook meerdere setjes molens. Was je van plan te switchen of heb je genoeg molens liggen? Misschien toch wel iets om over na te denken, want een setje molens kan wat kosten betreft ook aardig oplopen.

Persoonlijk zou voor mij de voorkeur uit gaan naar twee setjes. 1 setje voor het zwaardere werk (tussen de 3 a 3 1/4) en eentje voor het lichtere werk (2 1/2 a 2 3/4). Stel je vist bijvoorbeeld met 1 set vooral in Nederland met max 2 hengels, dan hoef je de derde niet per definitie aan te schaffen.

Als je dat voor jezelf in kaart brengt en dat in combinatie met je budget kan je vast en zeker een goede keuze maken.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

31-01-2012 13:04

Richard,

Als ik zo naar jouw visserij kijk denk ik dat er qua veelzijdigheid één hele goede oplossing is maar ik twijfel er niet aan dat je dat zelf al overwogen hebt. Waarom voor de Century NG gaan en niet voor de (oude) FBS 3.5 lb? Als Century gebruiker ken je ongetwijfeld zijn veelzijdigheid...

Power en fish play actie...
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

31-01-2012 17:10

Richard, misschien is sonik iets, voor 260 euro heb je ook al 3st sk3.
Heb deze hengel in de winkel vast gehad en het voelt goed!
Ik zou sowieso meerdere sets kopen, met 3,5lb op een kanaaltje/plasje is ook niet alles.

Gr. Patrick
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

31-01-2012 22:33

Mannen, weer bedankt voor jullie reacties.

Mitchel,
Ik vis met de laatste Big Baitrunners, voor mij molens die ik gewoon overal kan gebruiken, dan maar af en toe mijn molens overzetten. En ik ben een boefje, maar in Nederland vis ik meestal ook met drie hengels. Als de situatie het toelaat hoor, er moet wel ruimte voor zijn en niet op verenigingsputjes of in de stad.

Jeroen,
Ik heb twee maanden geleden mijn 3.5 lb Fat Boy Slims verkocht. Inderdaad bijna perfect voor al mijn visserij. Ik heb ze verkocht om het nieuwste model FBS te kopen, maar die viel me eigenlijk een beetje tegen. Misschien heb ik er wel een beetje spijt van dat in deze hengels verkocht heb, maar ik wil ook gewoon weer wat nieuws. Bovendien heb ik wel het idee dat de top van de NG+ 3 1/4 lb net wat soepeler is dan die van de FBS 3,5 lb, dat vind ik ook wel fijn.

Leon,
bedankt voor je tip, maar ik kijk al meerdere keren per dag op Marktplaats. Ik koop ook regelmatig hengels van marktplaats, maar er staat op dit moment niet zo heel veel op wat mij intresse heeft. Ik heb ook wel wat eisen hoor. Ik wil geen éénpoots ogen, geen kurk, geen 13 ft, liever geen gekleurde blanks maar gewoon zwart, liever geen 50 mm start oog en het liefst een full duplon of shrinktube handvat. :wink:

Patrick,
Sorry, maar die Sonik rods spreken mij totaal niet aan. Ik vind ze niet mooi, ze hebben éénpootsogen, daar heb ik een hekel aan. Ik geef ook toe, ik ben een beetje 'merkengeil' en Sonik vind ik echt zo'n 'net niet' merk.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

31-01-2012 23:24

Richard,

Vertel mij eens één situatie waar je niet weg zou komen met een set strakke 12 feet 2 3/4 stokken?

De enige situatie die ik me in kan denken is dat je geen boot mag gebruiken en per se een allejezus afstand uit de kant wil vissen. (zit je alsnog met voeren)

Zou je er dan niet verstandig aan doen 1 set "merk" stokken te kopen?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

01-02-2012 00:18

Eus,

'strakke stokken' vind ik zo en zo al niets. Een hengel met een zware, maar toch parabolische aktie kan ik wel erg waarderen. Zoals eerder genoemd is de oude Century FBS 3.5 hier een goed voorbeeld van. Ik heb hengels gehad met een testcurve van 3 lb, die veel zwaarder waren of aanvoelden dan deze FBS

Zoals ik al eerder aangaf denk ik zwaardere hengels nodig te hebben omdat ik 3 tot 4 keer per jaar naar Frankrijk ga en dan vaak (betaal)wateren uitzoek waar ook grote steur en meerval zit. Door het vissen en voeren met halibutpellets en vismeel boilies lukt het mij regelmatig om deze vissen te vangen en daar beleef ik erg veel plezier aan. Heb je wel eens een steur of meerval van +50 pond of meer aan een 2 3/4 lb stok gevangen/gedrild? Natuurlijk het kan wel, maar ideaal is anders.

Die zware hengels heb ik gewoon nodig. Alleen is nu de vraag of ik voor die hooguit 4 keer per jaar zware en dure klasse hengels koop en er dan dus ook in Nederland mee moet vissen terwijl zo'n zware testcurve helemaal niet nodig is. Ik heb geen supergoed betaalde baan en kan mijn geld ook maar één keer uitgeven.

Wat ik eigenlijk wilde aankaarten met dit topic, met mijn vraag is....
Is het beter om één goede en dure kwaliteit set te kopen of is het beter om meerdere goedkopere setjes te kopen zodat je, voor het zelfde geld, meer allround kan vissen?
en
Is een duurdere hengel echt zoveel beter dan een wat goedkopere?

Ik krijg zo aardig wat tips en daar ben ik heel blij mee, ik sta momenteel voor die keuze omdat ik voor het eerst in ik denk 20 jaar 'hengel-loos' ben. Maar het was eigenlijk een algemene vraag waar iedereen zijn menig over kon geven.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

01-02-2012 06:55

Richard, ergens heb je wel gelijk bij die 1 poots ogen :wink:
ach ja, als jij niks met sonik hebt is dat jouw keus,
Ik heb niks met fox hengels :wink:

Gr. Patrick
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

01-02-2012 08:17

Richard Pont schreef:Mannen, weer bedankt voor jullie reacties.

Mitchel,
Ik vis met de laatste Big Baitrunners, voor mij molens die ik gewoon overal kan gebruiken, dan maar af en toe mijn molens overzetten. En ik ben een boefje, maar in Nederland vis ik meestal ook met drie hengels. Als de situatie het toelaat hoor, er moet wel ruimte voor zijn en niet op verenigingsputjes of in de stad.

Jeroen,
Ik heb twee maanden geleden mijn 3.5 lb Fat Boy Slims verkocht. Inderdaad bijna perfect voor al mijn visserij. Ik heb ze verkocht om het nieuwste model FBS te kopen, maar die viel me eigenlijk een beetje tegen. Misschien heb ik er wel een beetje spijt van dat in deze hengels verkocht heb, maar ik wil ook gewoon weer wat nieuws. Bovendien heb ik wel het idee dat de top van de NG+ 3 1/4 lb net wat soepeler is dan die van de FBS 3,5 lb, dat vind ik ook wel fijn.

Leon,
bedankt voor je tip, maar ik kijk al meerdere keren per dag op Marktplaats. Ik koop ook regelmatig hengels van marktplaats, maar er staat op dit moment niet zo heel veel op wat mij intresse heeft. Ik heb ook wel wat eisen hoor. Ik wil geen éénpoots ogen, geen kurk, geen 13 ft, liever geen gekleurde blanks maar gewoon zwart, liever geen 50 mm start oog en het liefst een full duplon of shrinktube handvat. :wink:

Patrick,
Sorry, maar die Sonik rods spreken mij totaal niet aan. Ik vind ze niet mooi, ze hebben éénpootsogen, daar heb ik een hekel aan. Ik geef ook toe, ik ben een beetje 'merkengeil' en Sonik vind ik echt zo'n 'net niet' merk.



Heb je welleens gekeken naar Free spirit?
De E-class is volgens mij wat je zoekt en voor ver onder de €300 geheel naar eigensmaak samen te stellen.

kleur wikkelingen
aantal ogen
soort ogen
sierwikkelingen

etc etc..

Ik heb ze ook :oops:

Beste hengels die ik ooit heb gehad.

MVG Tom
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

01-02-2012 08:29

Richard,

Met strak bedoelde ik strak afgebouwd. :)

Ik heb het zelf ook niet op van die poken. Enkelpotige ogen is ff wennen en je moet er wat voorzichtiger mee omgaan maar ik vind het zelf niet slecht.

Zou je dan niet voor dat enkele Frankrijktripje goedkope 3,5 ponders kopen voor erbij?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

01-02-2012 11:16

Patrick,
Met Fox heb ik ook al niet veel :wink: , het enige wat ik van Fox heb zijn mijn buttgrips. Het ziet er allemaal leuk uit, maar ik heb te vaak dure miskopen gedaan bij dit merk. Maar als ik een zgan setje 3lb Fox Ethos zou vinden, dan zou ik het wel weten.

Tom,
Free-Spirit is zeker top! Ik heb zelf ooit de blauw/paarse Free Spirit Carptamers gehad en dat waren erg fijne en goede hengels. Ik had vorige jaar al een setje Free-Spirit X.S-jes besteld via Roy van Goor maar uiteindelijk heb ik deze bestelling geannuleerd omdat ik het toch te link vond om ze blind te bestellen zonder ze eerst gevoeld te hebben. Dit vind ik dus ook het grootste nadeel van Free-Spirit, dat er nergens in Nederland een winkelier is waar je deze hengels even kan testen. De Free-Spirit stand is de stand die mijn aandacht het meest zal trekken op de beurs en ik hoop dat ze ook hengels verkopen. Waarschijnlijk is dit niet zo en moet je ze weer bestellen en dat duurt voor mij te lang aangezien ze dan nog niet klaar zijn voor mijn eerste Frankrijktrip. Er staat wel een mooi setje X.S-jes op Marktplaats waar ik al een tijdje over twijfel.

Eus,
oh op die manier :D . Buiten het feit dat ik éénpootsogen te kwetsbaar vind, vind ik het ook niet mooi, het ziet er goedkoop uit. Zal wel aan mij liggen hoor.
Een tweede goedkopere zware set voor Frankrijk zal idd de beste oplossing zijn.
Zondag lekker op zoek naar hengels op de beurs en tot die tijd marktplaats afspeuren...
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

01-02-2012 13:14

Richard,
Hengels van greys wel eens over nagedacht dan? Heb zelf de x-flite ervan, helaas en gelukkig wel 3.5 ponds. Ik heb me tot nu toe altijd nog hiermee kunnen redden.
Heb ook wel een setje oude warriors(2.75 ponds) staan. Absoluut niet meer favoriet van me.
Vind het vergeleken met greys "zwabberstokken"...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

01-02-2012 13:32

Zeker Paul en vooral de laatste X-flite vind ik een hele mooie hengel. Maar ja,alweer die éénpootsogen he. Dat is voor mij echt een heel groot nadeel.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

01-02-2012 15:48

Objectief redenerend zijn verschillende sets voor verschillende situaties natuurlijk het beste. Een 'allround' hengel zal altijd een compromis zijn. De uitkomst daarvan is natuurlijk ook afhankelijk van 't budget, sommige allround hengels zijn misschien wel beter dan goedkope specialistische hengels. Dat kun je waarschijnlijk zelf t beste beoordelen.

Voor mij zouden die drie setjes méér dan volstaan. Ik denk dat die hengels kwalitatief prima voldoen en dat het daarmee prima vis vangen is :wink:. Maarja ik heb dan ook 0,0 ervaring met duurdere hengels of handgebouwde hengels. Ik kan me voorstellen dat als je dat soort hengels gewend bent, iets minder snel tevreden bent dan ik. Dan kan het wel eens lastig worden..

ik heb nu 1 set 2 3/4e lbs hengels. Voor mij zijn dat al zware hengels en ik zou er graag een lichtere set bij hebben voor de putjes en kanalen. Voor mij zijn 2 3/4e lbs hengels dus al teveel 'compromis'
Roy Rovers
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-07-2010 20:47

01-02-2012 16:00

het is je eigen keuze en ''instelling'' natuurlijk
maar als ik zelf 3 setjes zou kopen en ik ging even een nacht pakken dan zou ikzelf snel de neiging hebben om toch gewoon de stokken te pakken waar de molens al opzitten enz.
maar dat ligt ook een deel aan me eigen :lol:
Daniel Schipper
Berichten: 117
Lid geworden op: 19-09-2009 20:02
Locatie: Numansdorp

01-02-2012 17:54

Ben je niet bang dat de ´´goedkope´´ hengels ontzettend tegen zullen vallen omdat je relatief dure hengels gewend bent?
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

01-02-2012 18:43

Daniel, dat denk ik wel. En ondanks dat het misschien verstandiger is om meerdere setjes te kopen, denk ik dat ik er inmiddels wel uit ben. Maar nog niets is zeker tot a.s. zondag :wink:
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Sander Janssen vd L
Berichten: 220
Lid geworden op: 25-07-2011 08:50
Locatie: Soest

01-02-2012 22:13

Ik heb voor obstakelvisserij 13 ft 3.25 lb hengels staan
Voor de kanalen hier in de buurt heb ik 12 ft 2.75 lb hengels
Voor frankrijk etc heb ik 13 ft 3lb en de eerder genoemde 3.25 lb staan
Voor de stadsputjes heb ik 12 ft 2.25 lb staan
En uiteraard een pen / float en marker / peil setje

Allemaal redelijke budget hengels van 100 - 150 p/s
En ik ben er zeer tevreden mee en daar gaat het uiteindelijk om
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

01-02-2012 22:33

Om het jou toch nog even wat moeilijker te maken, raad ik jou aan om even naar de JC TSI carp rods te kijken.
Daar kan jij zeker mee uit de voeten in Nederland zowel in Frankrijk.

Groeten, Peter