Nieuwe voerboot NANOTEC Fishfun


Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

28-01-2012 08:12

James warner schreef:Ik hoor het wel vaker dat mensen met een voerboot hun rig makkelijker tegen takkenbossen of iets dergelijks aan kunnen droppen. Ook heb ik dit vaker om mij heen gezien. Ook heb ik dit vaker gezegt maar doe het toch weer. Het wortelstelsel van een struik/boom etc zijn vaak net zo groot als wat er bovengronds waarneembaar is. Hierbij kan er onderwater ook het 1 en ander uitsteken. Dan nog te bedenken dat er afgebroken takken onder die struik kunnen liggen. Hier krijg ik toch de kriebels bij aangezien je van een afstandje niet kan zien of er onder je voerboot een partij obstakels liggen. Kun je nou naar de overkant lopen om te kijken of de plek onder die struik schoon is kun je het natuurlijk wel doen, maar ik sluit me dan geheel bij Sven aan dat een normale rubberboot veel verantwoordelijker is. De mogenlijkheden zijn ook veel uitgebreider, want wil je immers wel dat ultra compacte voerplekje wat de meeste boten droppen?

Ik val hierbij jou niet persoonlijk aan Lesley, maar ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat mensen een voerboot gebruiken om geheel onverantwoord hun rigs op de meest rare plekken te droppen met de nare gevolgen van dien.



Dat is ook zo met werpende vissers James, niet alleen bij de voerboot generatie.
Je vergeet trouwens in je stukje hierboven te vermelden dat o.a Hengelsport molenberg (carp finder one) deze boot zonder aanbieding al verkoopt voor 329.00 en met dieptemeter voor 529.00 verkoopt. De boot komt uit de Anatec familie en kan gewoon met Graupner onderdelen afgebouwd worden.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

28-01-2012 11:16

Jawel Paul, dat hebben we wel.
Ik heb eens een topic geopend over Chinese bootjes die in Zwolle komen te staan. Het blijkt nu alweer dat 1 romp uit China met of zonder aanpassingen door verschillende bedrijven onder verschillende namen aangeboden gaat worden. Wat opvalt is dat het altijd kort voor de beurs op forums zoals deze veel discussies oproept. Hoe dat kan? vul zelf maar in.
Als straks een grote firma gaat stunten met dezelfde romp op de beurs dan zul je zien dat ze over de toonbank vliegen. De baitliner was een paar jaar terug op de beurs toch ook te koop voor een schijntje? Alibaba had vroeger 40 rovers. De Alibaba van nu kan er voor zorgen dat er veel soortgelijke bootjes staan met verschil in kwaliteit en prijs.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-01-2012 11:20

Alibaba hoe verzint ie het! :wink:
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

28-01-2012 22:24

Ik ben bang dat Cor het niet verzint maar gewoon deze alibaba bedoeld: http://www.alibaba.com/

En daar is alles in grote getale uit China te koop. (voor weinig)

Oh...kijk nou: http://www.alibaba.com/product-gs/457475605/Remote_Control_Bait_Fishing_Boat_r.html
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

30-01-2012 13:51

Het gekke van dit alles vind ik dat 99% van alles in de hengelsport in het verre oosten wordt gefabriceerd, dus dat betekent indirect dat 99% van wat wij in de hengelsport gebruiken komt uit die regio. Tenten, stoelen, stretchers, onderlijnmateriaal, haken, kleinmateriaal, hengels, enz enz enz. Dat is algemeen geaccepteerd en veelal gebruikt, maar o wee als een voerboot daar vandaan komt. Ik weet niet waar Fishfun zijn boten haalt, maar zolang deze boten weinig uitval hebben en een goede garantie krijgen, wat is dan eigenlijk het probleem?
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

30-01-2012 14:23

Ah Mourad,
ik dacht al waar blijft ie nou.
Volgens mij lees je niet goed.
Het gaat er niet om waar die boot vandaan komt. Het gaat er om dat dezelfde boot onder verschillende namen, kleuren en weet ik wat al niet meer op de markt komt.

Het gekke van dit alles vind Ik dat jij niet weet waar Fishfun zijn boten vandaan haalt, het staat hier toch boven?
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

30-01-2012 17:11

Mourad,

Waar de romp gemaakt wordt maakt nou niet zoveel uit denk ik, de meesten hebben problemen met de (goedkope) electronica die in de boot zit.

Ik denk alleen dat je ook daar onderscheid kan maken. Ik heb mijn voerboot juist met chinees spul omgebouwd, gewoon omdat het goedkoop was.

Ik kan je toch vertellen dat de boot een heel stuk aangenamer vaart. De twee spanningsregelaars die ik erin heb gezet kosten bij Quartel €60,- per stuk. Met een beetje zoeken vond ik dezelfde in China (Hong Kong eigenlijk) voor €27,- per stuk.

De 6 kanaals 2.4GHz zender met ontvanger was maar liefs 23 dollar (nieuw!) en deze lijkt toch echt prima te functioneren, de reviews die ik ervan las waren allemaal positief.

Ik denk dus dat chinees spul niet per definitie slecht hoeft te zijn.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

31-01-2012 06:56

per definitie niet

is omgedraaid. Alleen als wij europeanen iets iets bestelen voor 5 doller wat eigenlijk 5,5 kost ben je de sjaak, maken ze er wel meuk van en terecht...

t shirtjes op 3 cent verschil ja heb je een los naadje
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

07-02-2012 12:04

Cor, er zijn wel meerdere produkten in de hengelsport die onder verschillende namen worden verkocht door verschillende bedrijven. Wat is daar het probleem van? Dat snap ik dan weer niet. Eén fabriek, één afnemer gaat in de hengelsport niet op.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

07-02-2012 12:11

Waar lees jij dan dat dit een probleem is?
Misschien is het juist wel goed om alles te vergelijken, prijs kwaliteit enz.
Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waarbij 1 fabriek en 1 verdeler/Afnemer een constante kwaliteit leverden. Later werd dat bij meer verdeler/afnemers beduidend minder.

Als je iets niet snapt kun je me altijd vragen hoor, samen weten we altijd meer.
Laatst gewijzigd door Cor Hendriks op 07-02-2012 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

07-02-2012 12:13

Cor Hendriks schreef:Het gaat er om dat dezelfde boot onder verschillende namen, kleuren en weet ik wat al niet meer op de markt komt.


Met bovenstaande stelling doe je het klinken alsof dit een probleem vormt, toch? Dit is geen aanval :D , maar ik probeer je standpunt te begrijpen.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

07-02-2012 12:17

Cor Hendriks schreef:? Alibaba had vroeger 40 rovers. De Alibaba van nu kan er voor zorgen dat er veel soortgelijke bootjes staan met verschil in kwaliteit en prijs.



Ik voel me ook niet aangevallen hoor.
Had ik hier volgens mij al een beetje omschreven.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.