VOERBOOT!


Niel Janssen
Berichten: 3
Lid geworden op: 12-01-2012 08:51

12-01-2012 10:56

http://www.easy-deals.nl/

Onder de rubriek hengelsport vind je de phantom voerboot,
Wat vind jij ervan, prijs-kwaliteit?
Ik twijfel tussen deze of een baitliner (waarvan mijn oude versie stuk is)

Mvg
Niel
henk kroos
Berichten: 68
Lid geworden op: 09-09-2010 00:37
Locatie: Alphen ad Rijn

12-01-2012 11:04

Liever geen van beide. Maar als je moet kiezen een baitliner. Maar ik zou even wat meer neerleggen voor een degelijke boot.
Niel Janssen
Berichten: 3
Lid geworden op: 12-01-2012 08:51

12-01-2012 11:08

Aan wat had je dan gedacht van degelijke voerboten?
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 14-01-2012 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

12-01-2012 12:38

Navigator
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

12-01-2012 12:50

Lijkt wel een beetje op zo'n jabo prutboot. Kan niet wat zijn...
Gewoon doorsparen of er zelf eentje voor dat geld bouwen met degelijk materiaal erin..
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

12-01-2012 12:59

Nou het is toch simpel gewoon door sparen.
Voor goede voerboten moet je bij die mensen wezen die er verstand van hebben.
Dat zijn de volgende voerboot bouwers.

Henk Fishfun Spektrum
Remco navigator
Tony Schrijver

Andere bouwers liggen ver achter of geven niet altijd de juiste service.
Ruben van Berkel
Berichten: 85
Lid geworden op: 24-03-2010 14:30

12-01-2012 13:59

Voor hetzelfde geld koop je een Trend, voor mij een bootje die zich bewezen heeft. Mijn maten hebben hem ook en zijn ook tevreden.

Anders idd doorsparen voor een kwaliteitsboot maar dan ben je wel 2x zoveel kwijt, minstens
Philippe Marien
Berichten: 52
Lid geworden op: 04-02-2004 20:22

12-01-2012 17:40

Big dropper is ook van zeer goede kwaliteit. Alleen niet goedkoop.
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

12-01-2012 18:03

Als dit je budget is zou ik ook voor de Trend micro gaan.
Die eerste van je is ook te koop van jabo daar zit echt een te trieste afstandbediening bij.
bootje zelf is lelijk ook nog(mijn mening)
die baitliner kan ook gewoon alleen zit daar tegenwoordig ook zo'n pistoolbediening bij :-? .
Die trend is gewoon goed.2 jaar garantie en ik weet zeker dat hij bij normaal gebruik net zo lang meegaat
als de duurdere bootjes op de markt.
(Maar dat kan natuurlijk niet want hij kost geen 1000 euro en is dus troep... :wink:)
groeten nico
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

12-01-2012 18:27

Enig idee hoeveel Skarp bootjes voor reparatie gaan per week ,kan je met zekerheid zeggen dat het veel is.
En dan straks het voorjaar dan is ook het trend bootje een jaar op de markt , op zeker dat een op de 10 een storing heeft,bootje zit pot dicht dus het vocht zal deze boot niet beter maken.
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 14-01-2012 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

12-01-2012 18:54

Henk.
Jij beweert dat de rest van de botenbouwers achter liggen en/of slechte service verlenen? Verklaar je eens nader...
Heb met anderen ook wel goede ervaringen. Wat van smartboat en vopi bijvoorbeeld.....?
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

12-01-2012 23:08

Enig idee hoeveel Skarp bootjes voor reparatie gaan per week ,kan je met zekerheid zeggen dat het veel is.
En dan straks het voorjaar dan is ook het trend bootje een jaar op de markt , op zeker dat een op de 10 een storing heeft,bootje zit pot dicht dus het vocht zal deze boot niet beter maken.


Er zijn immers ook enorm veel Skarp bootjes verkocht...

Trouwens, die Trend bootjes zitten niet potdicht hoor, 2 aparte klepjes voor de accus te verwisselen. Schroef je deze los, kan de boot vrij ademen en zit je niet met vocht :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

12-01-2012 23:09

als er na een jaar wat kapot zou gaan heb je nog steeds 1 jaar garantie.
Voordeel 2 is.als er wat kapot gaat is reparatie ervan stukken goedkoper als bij een duurdere boot.
Waarom denkt iedereen toch nog steeds dat die duurdere boten beter zijn dan de wat goedkopere?
Al die onderdelen die in elke voerboot zitten komen tegenwoordig uit China.
Je betaald puur voor het merk.Men denkt nu eenmaal wat duur is moet gewoon beter zijn.
Neem bijvoorbeeld Anateq,duur bootje,maakt een ongeloofelijke pleurisherrie.op te lossen
door graupner motortjes er in te zetten.Voor dat geld,mag je wel verwachten dat die er al in zaten??
Scen,slechte service(van horen zeggen) en veel problemen.
Schrijver,dure boot,hangt scheef in het water,kan niet over wier en beplanting heen,omdat hij geen roerbescherming heeft.Op te lossen door 2 accu's erin te doen.kost ook weer geld.
Over die andere dure bootjes weet ik niks,dus daar heb ik geen oordeel over.
Alleen dat ik ze veel te duur vindt.
Die 2 jaar haalt die trend echt wel,let maar op.de 3 jaar ook nog wel hoor.
Geef mij maar de wat goedkopere.Mocht ie kapot gaan,doet het iets minder pijn in mn portomonee dan die
andere..
groeten nico
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

13-01-2012 11:11

Ik zou zeker door sparen. Ik heb zelf ook twee jaar geleden een baitcruiser mini gekocht. Deze heeft het wel vol gehouden, alleen er ging veel kapot in die tijd, en heb redelijk wat dingen zelf herstelt. Ik ben nu zelf ook weer aan het kijken naar een voerboot, en ik zit te kijken voor een Navigator.
De vangsten maken de visser nog niet!
Ruben van Berkel
Berichten: 85
Lid geworden op: 24-03-2010 14:30

13-01-2012 11:51

nico offerman schreef:als er na een jaar wat kapot zou gaan heb je nog steeds 1 jaar garantie.
Voordeel 2 is.als er wat kapot gaat is reparatie ervan stukken goedkoper als bij een duurdere boot.


Volgens mij is dit maar ten dele waar, een Chinees bootje is goedkoper maar misschien komt de reparateur er moeilijk bij en kost een reparatie door arbeidsloon wel meer dan bij een dure boot.
kaptein gert
Berichten: 14
Lid geworden op: 22-09-2011 10:31

13-01-2012 14:04

dat idee had ik ook toen ik een boot ging kopen.
nadeel van de baitcruiser en trend is dat er een printplaat in zit.
en als er dan wat kapot is ben je meestal verplicht weer een nieuwe p[rint er in te zetten.
en dat is bij de eigenbouw boot niet zo
gewoon ontvanger en losse servo,s
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

13-01-2012 15:23

Die print kun je op mp nog wel eens los krijgen. Vind persoonlijk wel dat ze te storingsgevoelig zijn.
Zijn wel makkelijk er zelf in te zetten. Probleem bij mijn baitcruiser waren de motoren...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Ruben van Berkel
Berichten: 85
Lid geworden op: 24-03-2010 14:30

13-01-2012 16:07

Storingsgevoelig?> ik weet niet hoor, volgens mij had je dan toch vochtschade (door te weinig luchten?), ik vaar regelmatig 300/400 meter voor de gein en hij komt altijd terug. Klep en lijnrelease storen tot nu toe ook niet, behalve toen ik perongeluk mijn trim naar links gooide, dat was toen ik hem net had, ik schelden op die China kutboot :lol:


Mijn maatje had wel een Trend gehaald die tijdens de proefvaart niet te trimmen was, ook mij lukte het niet. Die heeft hij snel teruggebracht.

Met 2 jaar zal er best wel een motortje verburnen denk ik, maarja dan komt er gewoon een nieuw mortortje, weegt niet op tegen de kosten van een merk boot, tenzij de prijzen van de merkbootjes de komende jaren ook gaan zakken. Persoonlijk denk ik dat de prijs van een basisbootje zal zakken en dat er steeds meer opties komen die het dan weer duur maken.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

13-01-2012 22:17

Ik denk persoonlijk dat voor het geld bootjes als de baitcruiser mini en dat bootje van Trend nog niet eens zo gek zijn.

Het probleem met deze bootjes is dat ze heel fragiel zijn.

Ik heb zelf een baitcruiser mini gehad en was er zeker niet ontevreden over maar je moest er wel ongelooflijk voorzichtig mee omgaan. Als je ziet hoe vreselijk iel die scharniertjes van de klep bijvoorbeeld zijn begrijp je wel wat ik bedoel denk ik.
Helaas zag ik deze scharniertjes ook weer terug op dat Trend bootje.

Ook vond ik die draagband op die Baitcruiser mini heel erg irritant.

Alle waar naar zijn geld, een Big dropper bijvoorbeeld is echt gemaakt om jaren mee te gaan, bovengenoemde bootjes dus duidelijk niet.

Ik heb nu zelf een Viper Icon, een beetje uit het middensegment qua prijs en dit bootje is echt heel solide gebouwd maar de elektronica laat te wensen over helaas.

Ik heb 'm zelf omgebouwd naar 2.4GHz voor relatief weinig geld, ik heb nu dus een goede stevige boot die ook nog eens goed vaart. Ombouwen vraagt wel wat technische kennis maar echt heel moeilijk is het niet.

Misschien een idee om je bootje zelf om te bouwen als de elektronica problemen gaat geven?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
adrie wolters
Berichten: 5
Lid geworden op: 18-05-2011 19:54

21-01-2012 13:08

Philippe Marien schreef:Big dropper is ook van zeer goede kwaliteit. Alleen niet goedkoop.


helemaal mee eens, heb hem sinds vorig jaar, alle opties erbij genomen, ook de boilie dropper, en bevalt meer dan goed.

maar daar is deze heer niet naar opzoek gok ik.. :wink:
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

21-01-2012 16:16

paul kroneman schreef:ff wachten met bootje kopen
wachten op beurs
komen wat mooie boten bij fishfun op de beurs
kijk maar s op zn site



Als je verkering met Henk wil kun je hem ook wel gewoon vragen Paul. :roll: :roll: In bijna iedere reactie staat wel iets over deze firma. Laat Henkus maar, die red zichzelf wel.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

21-01-2012 20:50

Jaloers op mannenliefde en elkaar helpen? :-? :-? dat is pas een beetje jammer.

Hij die bukt, buk maar goed
Anders heb je pijntjes, pijntjes als je poepen moet.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.