delkim of gardner att


Plaats reactie
sander koster
Berichten: 36
Lid geworden op: 30-03-2010 17:34
Locatie: brielle

10-01-2012 18:21

hallo forumgebruikers.

ik ben op zoek naar een set piepers maar zit te twijfelen tussen 2 merken delkim txi plus of gardner atts

wat raden jullie mij aan b.v.d

Sander
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-01-2012 18:45

Jo Sander,

Allereerst, waarom twijfel tussen juist die twee merken?

Is nogal een verschil namelijk tussen beiden, zoals je wellicht zult weten.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
sander koster
Berichten: 36
Lid geworden op: 30-03-2010 17:34
Locatie: brielle

10-01-2012 21:44

hallo sven,



zoals je weet zij de atts (piepers) geluidloos wat mij best onhandig lijkt omdat je het alleen vanaf die receiver hoort,
je kan moeilijk je sensitiviteit instellen.
en het is nog een vrij nieuw product waar nog vrij weinig van te vinden is (naar mij mening)

de delkim behoord al jaren tot de betere piepers makkelijk in te stellen, gaat lang mee.
maar schijnen ook wel eens problemen te geven met teruglopen of waterschade.

ik zou dan graag willen weten wat jullie ervaring zijn me 1 van deze 2 sets en waar jullie voorkeur naar uit gaat.

groeten,

Sander
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

10-01-2012 22:20

Volgens mij gaan de attsen al lang genoeg mee om er wat over te kunnen zeggen. Ik kan het zelf nie,t heb er geen ervaringen mee. Volgens mij of anders in ieder geval bij mij staat de atts bekend om zn betrouwbaarheid, boven delkim. Delkim heeft daarentegen allerlei leuke opties en niet te vergeten dat mooie geluidje als ie piept. Da's natuurlijk wel wat ze hoofdzakelijk moeten doen :D.
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

10-01-2012 22:31

Ik heb de Gardner gehad en die zijn idd heel degelijk. Ik kon er alleen niet aan wennen dat er op de beetmelder zelf geen speaker zat.
Nu heb ik delkim txi, en die bevallen goed.

Maar die gaan ook weer de deur uit, want ik heb nu een setje Ava's op de kop weten te tikken. :)
sander koster
Berichten: 36
Lid geworden op: 30-03-2010 17:34
Locatie: brielle

10-01-2012 22:39

jens om die reden van dat ik er niet aan kan wennen ben ik bang voor en dat het zonde van me geld is
Gebruikersavatar
gijs beuningen
Berichten: 234
Lid geworden op: 02-04-2010 11:57
Locatie: nmgn

10-01-2012 22:41

Hallo Sander, ik gebruik nu al weer een tijdje de ATT's. Ik ben er wel tevreden mee, heb overigens geen ervaring met delkim. Dat je alleen maar geluid krijgt uit de ontvanger is voor mij geen nadeel. Er gewoon voor zorgen dat je dat ding in de buurt houdt.
De gevoeligheid van de ATT's stel je in door van magneet wieltje te wisselen, dat doe je niet zo 1,2,3. Iets wat je bij de delkim natuurlijk wel kan.
Waterproof zijn de ATT's zeker, daar ben ik echt van overtuigd, ook met terug lopers heb ik geen slechte ervaringen, wordt prima door gegeven. De piepers zijn (zeker aan de buitenkant) degelijk en simpel, er kan weinig aan kapot. http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=CTiPLqxx1Gc

succes met je keuze.
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

10-01-2012 22:44

Als je er bang voor bent dat je er niet aan kunt wennen, dan moet je er niet aan beginnen.

Ik vis nogal met losse steunen, en dan is het vervelend dat je bij een run, of een paar piepen moet gaan zoeken welke hengel het is.
Ik heb evt. nog wel een setje Delkims voor je.
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

10-01-2012 23:11

Sander, haha alleen je bent verslaafd aan het mooie geluid van de delkims haha
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
sander koster
Berichten: 36
Lid geworden op: 30-03-2010 17:34
Locatie: brielle

10-01-2012 23:17

ik zit er toch om te denken delkim te nemen kan ik ook geen spijt krijgen van de atts
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

11-01-2012 06:42

zelf weten wat je doet, Sander voor die tijd al.

Mijn atts bevallen in elk geval beter dan de delkims. Voor een aanbeet is het 4 wieltje gevoeliger dan een delkim, voor allerlei trillingen is het ongevoelig.

Nadelen zijn er ook
soundbox, nou erg hoor de buren zijn er blij mee, zeker de tril functie
wieltje, je moet ff opletten

ijzeren oren zijn niet nodig. Soundbox/geluid heb ik overdag vissend niet nodig.

Ik zou die nash dingen doen
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

11-01-2012 07:13

En dan heb je natuurlijk nog de gardner TLB's en steve neville's, zelfde principe als de atts, maar dan mét geluid op de beetverklikker zelf :)
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

11-01-2012 09:36

Hebben die tlb's ook een draadloze ontvanger?
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

11-01-2012 10:24

Nope. Hier ook ATTS gehad, toppertjes. Spijt dat ik ze heb weg gedaan. Zit erover te denken om ze weer te halen :)
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

11-01-2012 11:03

jens breugelmans schreef:Hebben die tlb's ook een draadloze ontvanger?


Nee maar je kan er wel een attX ontvanger en dongeltjes op aansluiten. Neville's zijn wel draadloos of kunnen draadloos gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-01-2012 11:30

Hou er wel rekening mee dat het dongeltjessysteem nogal storingsgevoelig is, en bij tijd en wijle echte batterijenvreters kunnen zijn. Maatje van me had het ook, voordeel was wel dat hij z'n ontvanger kon behouden bij het aanschaffen van de piepertjes.

Verder kunnen de magneetjes uit de rollers vallen, heb ik ook al bij twee personen gezien. Ik persoonlijk zou er nooit maar dan ook nooit voor kiezen om piepers zonder geluid met alleen een ontvanger als geluidsbron te kiezen. Meerdere domme gebeurtenissen als het vergeten van reservebatterijen, ontvanger vergeten en dat soort zaken zijn daarvoor motiverend.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-01-2012 13:23

Ik weet niet wat je budget is maar ik zou geen van beide nemen. ATTS niet om al genoemde nadelen van geen geluid op de pieper, delkims heb ik jaren geleden gehad. Gaven veel ellende met vocht (misschien beter met de nieuwe) en het hele concept met het trilplaatje wil ik niet meer. Geef mij maar gewoon een pieper die piept wanneer er lijn genomen wordt ipv een die piept als er een voorntje tegen de lijn zwemt maar niet als door wier en stroming de slip staat te tikken of je een trage zakker krijgt.
Ik zou eens naar de ace i3 kijken of anders misschien die axe busjes van Nash.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

11-01-2012 14:12

atts hebben voorlopig geen nadelen, sorry.
It's okay 2 pay
bryan goossens
Berichten: 53
Lid geworden op: 21-01-2010 17:09

11-01-2012 14:12

ik heb nu al een jaartje 2 delkim txi en ongeveer 2 maanden de ontvanger. het geluid van mijn delkims gaan helemaal niet hard meer en mijn ontvanger kraakt en geeft bij een volle run maar 1 piep, trillen doet hij dan weer wel. batterijen zijn pas vervangen dus daar ligt het niet aan. ga mijn setje volgende week is binnen doen en hopen dat het dan beter is. mijn vismaat heeft die nash biepers en deze zien er misschien niet uit maar tot nu toe degelijker dan mijn delkims. het enigste nadeel van die biepers is dat je ze moet instellen met de ontvanger...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-01-2012 14:32

Klaas vd Herik schreef:atts hebben voorlopig geen nadelen, sorry.


Dat jij het niet hebben van geluid op de pieper niet als nadeel ziet is je goed recht Klaas, voor het overgrote deel van de tijd heb je ook gelijk. Ik koop mijn piepers echter niet voor het overgrote deel van de tijd maar voor al mijn statische visserij en als ik twee hengels een eindje uit elkaar heb staan vind ik het wel degelijk een nadeel. In slaapdronken toestand op de ontvanger kijkend vergis ik me wel eens tussen links en rechts en een geluid uit de richting van de pieper helpt dan wel degelijk.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

11-01-2012 14:59

gelukkig ben ik niet blind, sorry. Buren hoeven ook niets te horen en buiten staan ze sowieso al nooit aan, ook mijn txi 's niet.

btw die triller in de zak is best lekker...
It's okay 2 pay
sander koster
Berichten: 36
Lid geworden op: 30-03-2010 17:34
Locatie: brielle

11-01-2012 15:11

iedereen bedankt voor de goeie reacties.

ik ben toch voor de delkims gegaan mijn vertrouwen gaat toch naar die!


@daaf ik heb idd ook nog naar de ace gekeken maar je betaald toch een kleine 200 per pieper wat ik toch wel erg duur vindt!



Sander
Gebruikersavatar
erwin oosterhoff
Berichten: 74
Lid geworden op: 19-07-2006 12:06
Locatie: kropswolde

11-01-2012 18:00

De Atts heb ik nu een seizoen in gebruik.
Voorheen vistte ik altijd met Knuckleheads en de 100% waterdichtheid die ik gewend was vond ik terug bij de Atts.
Ik was ook een beetje huiverig voor het feit dat het geluid niet uit de pieper zelf komt. Toch was ik er snel aan gewend. Vind het nu zelfs wel prettig. Ook vissende met drie hengels ben ik nog niet in paniek geraakt omdat ik niet direkt kon horen om welke stok het ging.
Ik klem de ontvanger onder de baleinen van m`n plu of ik steek em in de zak. Vooral op de wateren met wat concurrentie kan ik `s nachts ongestoord vangen zonder dat iedereen dat meekrijgt.

De kritiek die ik heb is de volgende. Ik heb eenmaal gehad dat ie niet piepte bij een aanbeet (hoorde de baitrunner ratelen). Ben er nog niet achter wat de oorzaak is geweest. Maar ik denk sterk aan de volgende twee problemen. Het zou kunnen dat de lijn naast het wieltje liep. Dit vind ik wel een onnodige ontwerpfout van deze piepers. Je legt de lijn zomaar naast het wieltje als je niet oplet. Nu houd ik er rekening mee, maar nogmaals, dit is m.i. een fout in het ontwerp. Daarnaast zitten er in het wieltje metalen magneetjes die het wieltje verzwaren. Als je hele lichte wakers gebruikt en het wieltje is natgeregend wil de lijn nog wel es een een stukkie over het wieltje gaan glijden. Bij m`n Knuckleheads had ik deze twee mankementen niet.

Delkims zijn voor mij geen optie wegens vochtproblemen en een rotgeluid (en geen fluiters) maar dat laatste is een persoonlijk en een subjectief oordeel.

Misschien waren voor mij (achteraf) de Nashy`s een nog betere keuze geweest maar dat durfde ik niet aan omdat ik toch wel bang was voor kinderziektes met die dingen. Geloof dat dat inmiddels wel meevalt. Ook vind ik die Nashy`s zóó lelijk en de Atts-en zóó mooi..

Groeten,
Erwin
Remember, the name of the game is fishing. Not posing.
Plaats reactie