Visspullen gestolen!


mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

27-11-2011 10:04

leen goudappel schreef:Das makkelijk jah
Niks doen en toelaten......

Vooral dit soort sukkelige berichten op fora's plaatsen,enne vooral foto's blijven posten! Met herkenbare items erbij,of gewoon de naam van het water.

vrijwaaring aan alle mensen die graag stelen.


Leen,

Ik ken jou jou niet toch weet ik weet ik waar jij vist en met wat voor spullen jij vist!!
Hoe zou dit kunnen?Wel eens van de uitspraak de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet gehoord? :-?

Marcel Tromp schreef:We kunnen het voor de zoveelste keer weer over Oost blokkers gaan hebben maar dat is compleet zinloos zolang ze in den Haag de stront niet uit hun oren en ogen halen!!!


De spullen zijn tot op dit moment alleen nog gestolen hoe kun jij dan dus weten dat het hier om Oostblokkers gaat?
Ik vind je trouwens ook gezien eerdere uitspraken over buitenlanders en andere onderwerpen die niet in je straatje passen een heel erg eng,generaliserenden racistisch ventje! :oops:
Wel met zijn alle gebruik maken van het lage uur tarief dat ze rekenen,maar zodra er iets over deze groep in de krant verschijnt lekker gelijk een gehele groep mensen lopen veroordelen.(Maar jij natuurlijk niet he?)

Marcel Tromp schreef:@Stefan, ik ga op het moment dat ik bewust meemaak dat mijn of andermans spullen worden gejat niet nadenken maar ik ga helemaal los, als bij mij alle fustratie uit mn leden komt die ik door dit en de vele soortgelijke berichten heb opgebouwd dan ben ik niet bang dat ik "verlies".


Stefan stoere jongen ga jij maar effe lekker helemaal los jongen tegen bijv 2 of 3 door gesnoven idioten ,wil ik trouwens nog wel eens zien mocht je daadwerkelijk in deze situatie belanden of je wel zo stoer zou reageren.(zou het je bijna nog gaan gunnen ook)
Ik trouwens gelukkig ook niet hoor,en weet ook niet hoe ik zou reageren maar mocht ik het ooit mee maken hoop ik nu zo van achter mijn pc rationeel denkend dat ik rustig af wacht dat de heren weer met mijn spullen vertrokken zijn.
Ik heb namelijk ook nog 4 kids en een vriendin waar ik heel veel om geef en die zijn toch echt veel belangrijker als die stomme obsessieve hobby van me.

Luuk,

Echt heel erg klote voor je lijkt me vreselijk om mee te maken.
Mijn excuses trouwens voor het off topic gaan.

Gr,
Mark
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

27-11-2011 10:12

Even goed kijken Mark, het is niet Stefan die zegt volledig los te gaan, hij schrijft juist het tegenover gestelde
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

27-11-2011 11:21

Daar had uiteraard JEROEN moeten staan. :oops:
Laatst gewijzigd door mark bres op 27-11-2011 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

27-11-2011 11:28

Jeroen?
Luuk van der Borgh
Berichten: 4
Lid geworden op: 26-11-2011 19:29
Locatie: neeritter

27-11-2011 11:29

sterkte man!
Marc Groeneveld
Berichten: 125
Lid geworden op: 05-08-2011 23:41

27-11-2011 11:41

Net zoals Pascal zou ik ook wel graag willen weten welk water het was?
(woon zelf ook in brabant)
jur spijkers
Berichten: 123
Lid geworden op: 11-07-2010 23:23
Locatie: tilburg en JRC sti brolly

27-11-2011 12:31

Het word steeds gekker :cry:
Hoop dat je snel weer kunt vissen luuk
Gisteren ook weer iets gek meegemaakt lopen der twee langs en vragen of er iemand achteraan op de put zit. Dus hun lopen daarheen en even later komen ze terug en stook er een pistool bij een gast uit z'n zak. Dus maar snel t kenteken opgeschreven.
Is trouwens ook in Brabant gebeurt
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-11-2011 13:28

Mark

Je weet welk water,maar dan nog ben ik een vliegende vissert ;) Tis geen truttenput waar je ieder zo vindt en makkelijk je slag kan gaan. Dat is het verschil

Hellevoet-Willemsdorp-Notendaal Die driehoek kan je me ergens vinden,testen?

En dit heeft niks met Arrogantie te maken,want ik ga vaker op me bek op dit soort wateren. Alleen dat zijn keuze's die je maakt om minder risico's te lopen! Klein water wil ik ook bevissen maar wil geen grote kans op incidenten lopen,daarom bevis ik open stukken waar je amper iemand ziet en in veel gevallen lastig te vinden bent! uiteraard zit ik ook op plekken die makkelijk te vinden zijn en die inderdaad op foto's staan maar dan nog laat ik me spullen niet verder staan dan nodig is,alles staat zo goed als in mijn tent in de meeste gevallen,en geen 10-20 meter van me tent af. Slapen en dan die afstand is gewoon niet slim ookal heb je in 3 jaar tijd niks mogen ervaren. Ik zeg nooit nooit want het kan mij alsnog gebeuren alleen is die kans gewoon kleiner.

In deze regio is het risico gewoon te hoog om het erop te wagen,anders zou ik nooit zoveel kilometers rijden! het ligt buiten mijn bereik gewoon,terwijl er zat mooi water te vinden is op 1 kilometer afstand.

Maar iedergeval is 1 ding zeker,het blijft gewoon zwaar kut als je zooi weggenomen wordt waarvoor je flink gespaard hebt of gekregen hebt van familie. Eigen schuld of niet!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
sebastian Stephenson
Berichten: 91
Lid geworden op: 24-04-2011 18:31

27-11-2011 19:08

Zwaar klote Luuk!

Ik hoor dit soort verhalen nu te vaak. Ik wilde er nog even mee wachten, maar ga nu toch snel beetmelders kopen met anti diefstal. Ik zou er helemaal kapot van zijn als m'n spullen gejat worden.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat mensen het lef hebben iets onder je neus vandaan te halen...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-11-2011 19:15

Luuk viste ook met alarm zoals hij beschrijft.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
sebastian Stephenson
Berichten: 91
Lid geworden op: 24-04-2011 18:31

27-11-2011 19:20

Hoe krijgen ze dat dan voor elkaar? Je kan de beetmelders toch niet uitzetten zonder dat er een signaal komt op de ontvanger? Wat heeft dat systeem anders voor nut
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-11-2011 19:26

Je kunt ook gewoon de lijn van de tuter proberen af te liften zonder deze te laten tuten. Met winderige condities zet men Delkims en andere feestartikelen ook niet zo gevoelig.

Ik denk dat heer Goudappel het aardig verwoordt als hij zegt dat het laten showen van materiaal in topics als hier in combinatie van vermelden van woonplaats en leeftijd toch een aardige uitnodiging KAN zijn voor gelegenheidsdieven..

Het is een beetje hetzelfde als op je Facebook vermelden dat je drie weken op vakantie bent.

Daarbij zeg ik niet dat het ook echt zo gegaan is, maar in veel gevallen: Bezint eer ge begint. Ik zat eens die topics als "Visspullen van mensen onder de 16", "Foto's van je vis-installatie" te bekijken, maar in toch wel een aantal gevallen kun je er een hoop informatie uit halen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-11-2011 19:30

Dat bedoel ik....
Foto is prima,maar sommige zetten zoveel informatie erbij,zelfs je profiel is al vaak genoeg + dat veel watertjes voor locals prima te herkennen zijn.

En wat Sven zegt over de lijn van de pieper afhalen gaat met Delkims net zo makkelijk als ze niet al te gevoelig staan. In veel gevallen gaat het met elk pieper systeem net zo makkelijk. Wel of geen alarm de gene die het jatten weten prima waar ze mee te maken hebben.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Jan Huis
Berichten: 153
Lid geworden op: 02-01-2011 16:57

27-11-2011 19:56

Een alarm is natuurlijk ook gemakkelikjk te omzeilen,kwestie van de pieper binnen het bereik van de ontvanger verstoppen en later ophalen.

Bij lading diefstallen bij vrachtwagens gebruiken ze steeds meer gas wat ze in de cabine spuiten,waardoor je voorlopig niet meer wakker wordt.Heb ooit een verhaal gehoord dat ze deze manier ook bij een visser hadden toegepast met het resultaat dat alles mee wordt genomen incl de stretcher waarje op ligt.

Samengevat ben je dus nergens veilig maar,de kans dat zoiets gebeurd is natuurlijk een stuk kleiner als je een beetje oplet wat je doet.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-11-2011 20:07

Denk dat het vaak ook een gevalletje "90% van de vissers vist op 10% van de wateren"

vrij naar KvdH
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
luuk heesters
Berichten: 676
Lid geworden op: 19-01-2010 16:56
Locatie: Brabant Zuid!

27-11-2011 20:47

Klopt zoals Niels zegt dat zou goed kunnen,
ik heb inderdaad delkim txi met receiver. heb 1 piepje gehad nou daar ga ik normaal niet voor kijken.
maar idd als hij wordt uitgezet gaat er 1 alarm af en als hij buiten bereik komt gaat er 1 alarm af.
Maar de personen of persoon die dit gedaan heeft weet idd erg goed met wat voor iets hij te maken heeft.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

28-11-2011 11:42

Knap kloten, ik hoop dat je goed verzekerd bent. De opmerkingen van eigen schuld, moet je maar niet 10 meter van je hengels vandaan zitten vind ik een beetje but-opmerkingen (sorry). Sommige situaties vragen daar nou eenmaal om en als je daar nou ook rekening mee moet gaan houden wordt je toch wel erg in je visserij belemmerd. Ik kan me voorstellen dat je je liever niet laat belemmeren, met dit risico als gevolg.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-11-2011 11:59

Als hij al verzekerd is moet hij het maar afwachten, er is iets van goed beheer namelijk en dat doe je niet als je slaapt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-11-2011 12:57

Mijn reisverzekering bij fbto vergoed dit wel, ook als je slaapt

Mvg martijn
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-11-2011 14:11

Zal wel, wat voor reisverzekering heb je dan afgesloten, het lijkt mij toe dat het bedoeld is voor op reis en niet op een vissessie.
Waarschijnlijk meer een maas in de voorwaarden die bij voorkomende schade gedicht wordt door de verzekering zelf.
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

28-11-2011 14:27

FBTO keert niet uit als de schade is veroorzaakt of verergerd door een ernstige mate van schuld (=merkelijke schuld), roekeloosheid of opzet van u of een verzekerde.
12.4 FBTO keert niet uit als u of een verzekerde met opzet feiten verzwijgt, omstandig¬heden bewust niet vermeldt of valse opgave doet met betrekking tot de gemelde schade.

De overeenkomst is geldig in Nederland als er sprake is van:
- een reis van uw woonadres rechtstreeks naar uw vakantiebestemming in Nederland;
- verblijf op uw vakantiebestemming;
- de terugreis van uw vakantiebestemming in Nederland rechtstreeks naar uw woonadres.

Vakantiebestemming: het adres waar u verblijft tijdens de reis. Verblijf in een recreatiewoning of op een boot die u (gedeeltelijk) in eigendom heeft en verblijf op een door u gehuurde jaar- of seizoenplaats zijn niet verzekerd, behalve bij een verblijf van zeven dagen of langer aaneengesloten


http://books.google.nl/books?id=J75bev2 ... ld&f=false

Meestal is de dekking afhaneklijk van de creativiteit van de invuller van het schadeformulier
It's okay 2 pay
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-11-2011 14:40

Is idd bedoeld voor een visvakantie. Heb ze gebeld en deze situatie voorgelegd. Ze hebben het uitgezocht, en vissen xoals wij doen zien ze niet als nalatig. Om zeker te zijn heeft mijn zus, die bij fbto werkt de vraag intern uitgezet, zelfde antwoord

Mvg martijn
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-11-2011 15:34

Blijft de vraag is een vissessie een vakantie?

Het antwoord daarop is nee, dus geen uitkering bij diefstal.

Bij een claim wordt gekeken naar naar de voorwaarden en of de claim binnen de verzekering valt waarop beroep wordt gedaan.

Reken er maar op dat je niets krijgt als het geen vakantiebestemming was.

Stel die vraag maar eens aan je verzekering.
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

28-11-2011 15:59

Martijn,

In Nl alleen een geboekte reis, inclusief adres.

Ik ken ook iemand die verzekeringsrecht heeft gestudeerd. Geen probleem is het alleen als het op de polis specifiek is gemeld, anders kan het altijd een twistpunt worden en die verlies je ...

Welke zorgvuldigheid verwacht FBTO van u en de verzekerden?
5.1 U en de verzekerden nemen ‘ten minste de normale voorzichtigheid’ in acht om
diefstal, vermissing of verlies van bagage en reisdocumenten te voorkomen. Wat
onder ‘ten minste de normale voorzichtigheid’ wordt verstaan, hangt samen met de situatie waarin u of de verzekerden verkeren. U en de verzekerden zijn ermee bekend dat aan ‘ten minste de normale voorzichtigheid’ op plaatsen die vrij toegankelijk zijn of waar veel mensen kort verblijven (bijvoorbeeld aankomst-
of vertrekhallen van vliegvelden, perrons in treinstations, parkeerplaatsen voor auto’s, horecaterrassen, stranden en dergelijke) strenge eisen worden gesteld. FBTO vindt het belangrijk dat bagage en reisdocumenten zo veel mogelijk uit het
zicht én in afgesloten ruimten worden opgeborgen. Delen van de bagage waarvan bekend kan zijn dat zij bijzonder diefstalgevoelig zijn en reisdocumenten worden
door u en de verzekerden zo veel mogelijk onder direct toezicht gehouden. Op u en de verzekerden rust de verplichting aan te tonen dat er sprake is van ‘ten
minste de normale voorzichtigheid’.
5.2 U en de verzekerden zijn zich ervan bewust dat het ontbreken van ‘ten minste de
normale voorzichtigheid’ betekent dat de schade niet vergoed wordt.
5.3 Als er sprake is van diefstal, vermissing of verlies van bagage of reisdocumenten,
doen u of de verzekerden direct aangifte bij de plaatselijke politie. Als de politie
geen aangifte wil opnemen, kan volstaan worden met een duidelijke en volledige
registratie van de omstandigheden rond de diefstal, de vermissing of het verlies
door personeel van spoorwegen, luchtvaartmaatschappijen, busondernemingen,
vakantieparken, hotels, reisorganisaties enzovoort. Onduidelijke of onvolledige registratie betekent dat de schade niet vergoed wordt.
It's okay 2 pay
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-11-2011 17:03

Klaas

Volgens de regels kan je gelijk hebben, het kan inderdaad een discussiepunt worden. Wat ik uit de praktijk weet, en van mijn zus, is dat fbto in de regel erg soepel is mbt tot uitkeren. Tenzij er er een groot vermoeden van opluchting is ( een geschiedenis van iets teveel declaraties) meer kan ik er niet iver zeggen omdat mijn spullen in het buitenland niet gejat zijn

Mvg martijn