Leadcore


Gebruikersavatar
Eric Jacobsson
Berichten: 155
Lid geworden op: 28-12-2010 11:36
Contacteer:

13-11-2011 18:52

Hallo,

Ik wil zelf leadcore leaders gaan maken, van de fox adaptive leadcore of de korda kable leadcore.
Is er een van deze 2 materialen echt duidelijk beter, die van korda schijnt soepeler te zijn maar verder?

ALvast bedankt
Gebruikersavatar
Kenneth Verbeeck
Berichten: 113
Lid geworden op: 20-04-2011 16:39

13-11-2011 21:21

Ikzelf gebruik FreeFall van Piet Vogel, daar zit geen lood meer in dus veel soepeler, nog nooit geen problemen mee gehad, topspul!
Genoeg topics over te vinden :)

Mvg,

Kenneth
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-11-2011 09:26

Fox Adaptive:

Veel te stug. Bevat ook geen lood maar iets anders dat op 25cm lengte nog niet zakt als je het vasthoudt. Verder is de kleur er achterlijk snel uit, spul wordt gewoon wittig. Geen goed product en ook niet extensive gefieldtest, geloof ik geen ene bal van namelijk.

Korda Kable:

Nog nooit zulke rotzooi gezien. Retestug, en het veel te dunnen lood komt aan alle kanten uit de leader, na een enkele keer vissen al. Korda slaat hierbij alle planken volledig mis en heeft weer (zoals het hun betaamt) een rolletje bagger van jewelste op de markt gebracht. Eerlijk waar, krijg je spijt van.


Solar Unleaded

Topleadertje, gebruik het zelf in de zwaarste variant, maar let er wel op dat je een helicopterte gebruikt met redelijk zwaar lood. In geval van lijnbreuk moet je sowieso de leader niet bij de vis achterlaten. Traditioneel kan ook wel maar alleen in open water, of je moet de zekerheid hebben dat je een vastgezwommen vis kunt gaan halen met de boot.

Solar Contour

Goed stukje leadcore, maar wel wat stugger dan de Unleaded en FreeFall. Zelf gebruik ik helemaal geen leadcore meer.

Mocht ik het wel gebruiken wordt het òf ESP òf PB Downforce ( nog nooit zo'n soepele leadcore gezien) òf de Contour van Solar.

MAar ABSOLUUT niet de twee die jij noemde, want dat is gewoonweg bagger. Eerlijk waar.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Eric Jacobsson
Berichten: 155
Lid geworden op: 28-12-2010 11:36
Contacteer:

14-11-2011 10:15

Ja kom er nu ook achter dat ik de twee als eerste genoemd niet ga gebruiken.

Denk dat ik dan voor de PB Downforce of Freefall ga. Nog eentje van deze twee die echt duidelijk beter is? Zal de leadcore het meest gebruiken bij water met stenen/rotzooi op de bodem. Moet dus goed schuurvast zijn.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

14-11-2011 10:37

Indy-line heeft wel een paar fijne soorten leadcore in hun progamma. Gebruik ze zelf al een paar jaar naar tevredenheid...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-11-2011 11:42

Denk dat je beter een goede hoofdlijn en/of voorslag kan toevoegen aan het geheel. Die laatste meter is op het kanaal niet hetgeen dat als eerste doorgaat. Zeker met toplood loopt er nog veel meer over de bodem Eric. Dat moet ook niet stuk.

Beiden voldoen, maar kijk toch ook eens naar die Solar dingen. Vooral die 80lb Unleaded bevalt me uitstekend, en vis nu al 2 maanden met hetzelfde leadertje, zonder verwisselen of vervangen. En het heeft wel iets te lijden hoor ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

14-11-2011 18:01

Eric, ik zou er 1 nemen die niet krult of kinkt ,vooral kinken wil ik niet. Solar of die van Piet.

Tussen stenen zou ik helemaal geen leadcore nemen.

Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-11-2011 19:21

Frank,

Onderbouw dat eens dan?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-11-2011 19:22

Jah daar wil ik ook meer van weten.....
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

14-11-2011 20:10

Sven van Anrooy schreef:Denk dat je beter een goede hoofdlijn en/of voorslag kan toevoegen aan het geheel. Die laatste meter is op het kanaal niet hetgeen dat als eerste doorgaat. Zeker met toplood loopt er nog veel meer over de bodem Eric. Dat moet ook niet stuk.

Beiden voldoen, maar kijk toch ook eens naar die Solar dingen. Vooral die 80lb Unleaded bevalt me uitstekend, en vis nu al 2 maanden met hetzelfde leadertje, zonder verwisselen of vervangen. En het heeft wel iets te lijden hoor ;)


Ik vis al jaren met ESP leadcore voor mij nooit geen andere meer verkrijgbaar in 4 kleuren maar liefst, ik vis soms gewoon 1 jaar met 1 leader( elke week gemiddeld 2 nachten).

De free-fall leaders is meer een leuk mode verschijnsel om wat extra bij te verdienen,10 jaar geleden bestond dit al in de vorm van dik gevlochten draad(wat ook gewoon goed afzinkt)
dat het ook werkt en slijtvast is daar twijvel ik niet aan,maar vernieuwend NEE dat niet.


succes met je keuze!

groeten caroline
Gebruikersavatar
Eric Jacobsson
Berichten: 155
Lid geworden op: 28-12-2010 11:36
Contacteer:

14-11-2011 20:15

Tussen stenen zou ik helemaal geen leadcore nemen.


Ik gebruik juist leadcore vanwege o.a. de stenen. Dus ook ik ben benieuwd naar het idee erachter.

Bedankt voor het advies allemaal, Die ESP leadcore hoor ik van meerdere dat het goed materiaal is net als de downforce
Denk dat het nu uiteindelijk of de ESP of de Downforce gaat worden.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

14-11-2011 22:17

precies eric met de argumenten waar sven mee op de proppen kwam sluit ik me voledig mee aan . ik vis nou zo 6 jaar met die leadcore van esp je hebt ze nog in mooie kleuren ook. mijn favoriet is de gravel . die down force heb ik zelf nog niet mee gevist maar heb hem wel goed bekeken en lijkt mij ook zeer goed meeste wat piet op de markt brengt is goed van kwaliteit en goed betaalbaar .ik hou het voorals nog op esp . gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-11-2011 22:38

Vis al jaren met Sufix.

Afbeelding

Sterk genoeg,soepel genoeg en doet zijn werk prima,zinkt ook prima en dekt in mijn situatie's prima af.
En zeer sterk op het lusje.


Solar wil ik ook wel eens gebruiken de laatste tijden. Maar ga toch vaak naar Sufix terug,zal wel met gewenning te maken hebben aangezien ik niks anders op dit gebied gebruik.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-11-2011 09:52

Die ESP kocht ik altijd op een bulkspoel,

Althans, alltijd = 1x haha, want inderdaad, verslijten doet het bijna niet. Leaders kun je makkelijk tijden achter elkaar gebruiken, ze worden er in mijn ogen alleen maar beter van.

Nemen bodemsediment op, worden valer en meer van dat. Hoe ouder hoe beter. Alleen wel je splice in de gaten houden, maar daar zijn eigenlijk met die soorten Leadcore ( ESP, Solar en PB) bij voldoende lengte absoluut geen problemen mee.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

15-11-2011 10:55

PB downforce vind ik ook een prettige. Geen vervaging van kleur en ik heb 1 leader er al een jaar aan hangen. Soepelheid is inverhouding tot fox heel mooi.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Niels Poort
Berichten: 40
Lid geworden op: 21-06-2010 15:43
Locatie: ergens in grunn

15-11-2011 15:14

Ik heb die van pb downfocre in mijn hanen gehad vandaag naar mijn mening heel dun en moeilijk te splicen hier door? en gebruik zelf de die van fox maar van kleuren heb ik nog geen last.
Inderdaag wel heel stug
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-11-2011 15:49

Denk dat jij de Twisted van PB hebt gehad, niet de downforce. Want die is 'gewoon' makkelijk te splicen...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

15-11-2011 18:39

Ik heb het altijd al raar gevonden dat juist op dat kinken van leadcore niet wordt gehamerd.
Juist nu met de nieuwe systemen die het lood vasthouden.
Het moet bij breuk toch door redelijk kleine gaatjes heen.
Helaas een keer meegemaakt dat het niet goed ging.Die haak je niet meer..

Over / tussen stenen je rig presenteren of gaat het over het drillen boven / tussen stenen?

Persoonlijk denk ik niet dat gehaakte vissen zo dicht langs stenen schuren en zal het spul eerder erboven breken.

Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-11-2011 19:17

En of vissen langs stenen schuren.

Merk ik maar al te goed.
Op/tussen stenen vissen,drillen boven stenen is kwestie van zelf aansturen met of zonder leader.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
melvin tijssen
Berichten: 263
Lid geworden op: 11-08-2003 02:00

15-11-2011 21:30

Ik vis al enkele jaren met de leadcore van ESP.

- Het splicen gaat super
- Schuurbestendigheid is hoog
- Het beschermd de vis goed bij een dril(indien lang genoeg)
- Zinkt als een baksteen

Dus wat mij betreft een aanradertje om in overweging te nemen. Het is trouwens ook wel handig dat ze in hun 7 meter verpakking een splice needle mee leveren, want deze willen nog wel is breken.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

16-11-2011 09:03

Melvin.

Gebroken splicenaalden is vaak door niet goed gebruik ervan 8)
Ontopic (maar niet onpartijdig):

PB Downforce en ESP zijn beiden enorm soepel en prima te splicen. Andere soorten zou ik niet snel nemen! Overigens denk ik dat je Freefall en Unleaded niet onder de noemer van leadcore mag zetten, is namelijk wel een leadermateriaal maar zonder loden kern (lead core :))

Groeten Bart
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

16-11-2011 09:29

't is duidelijk geen leadcore nee, maar t werkt wel! :D
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

16-11-2011 10:08

Andre,

Ik zeg ook niet dat het slechte producten zijn want dat is onzin natuurlijk. Het gaat hier in dit topic volgens mij echter om leadcore dus vandaar even de nuance 8)

Groeten Bart
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-11-2011 10:19

Ok dan Bart...

Contour van Solar al eens in de handen gehad? de 35lb dan.. Is zeker te vergelijken met de ESP, doe daar de PB Downforce bij en dan heb je er drie die niet snel voor elkaar onder doen.

Unleaded en FreeFall zijn inderdaad geen leadcore materialen, maar dan bestaat 'glaslood' en 'steenlood' ook niet. En dat terwijl hele hopen mensen het zo noemen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

16-11-2011 10:20

Mwoah weet niet Bart, gaat het om het soort materiaal, of om de werking van het materiaal? Kan het niet afleiden uit de openingspost, maar ik vermoed het tweede. Ik gebruik Freefall in ieder geval precies zoals ik leadcore zou gebruiken. Het mag dan wel geen leadcore heten, heet heeft immers geen loodkern, maar voor mij valt het onder dezelfde noemer!

Als het wel écht leadcore moet zijn, is PB downforce mijn eerste keus. Die van ESP heb ik nooit mee gevist.