Trakker tenten keuze vraag


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

09-10-2011 22:11

Zoals de titel al aangeeft wil ik jullie graag om hulp of ervaringen vragen om mij te helpen met mijn keuze.
Ik ben zelf op zoek naar een niet al te grote maar wel goede, degelijke, stevige & stormvaste tent. De reden hiervoor is voor mij zelf eigenlijk heel simpel. Ik ben in het bezit momenteel van een fox eclipse 2 man dome maar is voor mijn snelle en korte sessies maar ook weekend sessies eigenlijk te groot en te zwaar om mee te slepen, dus aan ruimte geen gebrek. Maar goed omdat er toch vaak vele korte avond sessies gepland staan en iedere keer een vrij grote bivvy moet opzetten wilde ik dit anders. Dus na een tijdje op zoek naar een geschikte passende goede bivvy bij mijn eigen visserij ben ik tot de volgende tenten gekomen. Ik zou hier graag tips, feedback of gebruikers ervaring over willen krijgen.

Het gaat om een trakker serie tenten en deze zijn als volgt.

De Trakker Tempest bivvy;

......Stilte voor en na de storm.....

Deze Tempest markeert het volgende hoofdstuk in bivy design.
Een revolutionair gepatendeerd blok, maakt het opzetten tot een fluitje van een cent.
De vorm van de baleinen is de binnenruimte zeer ruim te noemen voor een 1 persoons bivy.
Het doek is uiteraard van het bekende Aquatex.
Ieder karpervisser die deze bivy ziet weet, dat dit een
tent is die het helemaal gaat maken aan de waterkant.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
De Trakker Pioneer Ultralite Aquatexx®

Wederom een tent die super makkelijk is op te zetten, dit model is
echter maar in 1 maat verkrijgbaar.
De Pioneer kan worden gezien als een ruime 1,5 persoons tent
en is dus zeer geschikt voor de visser die tijdens lange
sessies snel wil kunnen verkassen.
De tent staat doormiddel van 4 stormsticks echt verankerd aan de grond.
Dit model kan doormiddel van 2 aluminium stokken zo uitgeklapt worden.
Doordat de baleinen aan de buitenkant zitten blijft er enorm veel beschikbare ruimte over.
Inclusief HEAVY DUTY GROUNDSHEET en kan met klitband vastgezet worden.

Afmetingen:
Diepte: 210 cm
Breedte: 260 cm
Hoogte: 140 cm
Gewicht: 5 kg

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

De Trakker Crossfire Aquatexx®

Veel ruimte en toch heel snel opzetbaar, dit nieuwste model van
Trakker vult een gat op onder de tenten.
De mobiele visser zal deze tent gaan waarderen.
Door het zgn. Crossfire pole systeem is deze tent binnen een handomdraai opzetbaar.
Opgezet staat hij als een huis en misschien nog
belangrijker: de tent weegt maar 4,5 kg.
Het grondzeil apart weegt 3 kg.
Deze tent moet je gezien hebben, maar dat ga je zeker doen
aan de waterkant.

Aquatexx® uitritsbaar voor panneel
Muskieten panneel uit- en in ritsbaar
zware T Haringen
Grondzeil
Tas met rits
2 x 48" Stormpalen"

Afmetingen:
Diepte: 230 cm
Breedte: 330 cm
Hoogte: 140 cm

Transport Afmetingen: 175 x 20 x 20 cm

dit zijn de tenten die in belangstelling voor mij staan, als nummer 1 de tempest maar ben echt benieuwd naar anderen hun meningen en of gebruikers ervaringen, dus mocht je iets weten of ervaringen willen delen dan is dat zeer welkom.................

mvg; jan
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

09-10-2011 22:31

Op de engelse forums wordt erg veel geklaagd over tentstokken van de Crosfire die met grote regelmaat breken. Daarom volgens mij ook uit het assortiment van Trakker inmiddels, en in engeland bij veel webshops voor dumpprijzen.. Voor mij de reden om geen crosfire te kopen..

Heb zelf de Ultralite (wel met winterskin er standaard op), wat mij betreft, en voor mijn visserij de ideale tent..
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

10-10-2011 09:11

Jan,

Ik heb zelf de Ultralite. Een toppertje en inderdaad ook met de winterskin. Voor hier in NL wil ik niet anders hoor. Ik heb begrepen dat die Ultralite op dit moment zeer slecht verkrijgbaar is. Die Tempest ziet er ook goed uit, ik weet alleen niet of daar wel een winterskin voor is te krijgen.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

10-10-2011 09:40

die is er, de tempest wordt daarnaast ook compleet geleverd enige nadeel van de tempest is de prijs......

de ultralite? beschrijving misschien en foto van tent?

de tempest en de pioneer hebben namelijk dat nieuwe opzetsysteem snel en eenvoudig!

mvg; jan
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

10-10-2011 10:54

Afbeelding

de ultralite? beschrijving misschien en foto van tent?


Uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh die heb jezelf al in je berichtje gezet hoor....... :roll: :roll:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

10-10-2011 11:35

is een standaard foto, gekopieerd van google, maar misschien kun je er wel wat meer over vertellen, jou ervaring zeg maar....

:wink:
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-10-2011 16:45

Over de ultralite hoor ik vrij regelmatig klachten over het doek. Wat mij betreft is de pioneer een prachtig ding, maar ik zou hem met aquatex doek willen hebben en ik weet niet of dat mogelijk is.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

10-10-2011 18:37

Daaf Wolters schreef:Over de ultralite hoor ik vrij regelmatig klachten over het doek. Wat mij betreft is de pioneer een prachtig ding, maar ik zou hem met aquatex doek willen hebben en ik weet niet of dat mogelijk is.



Heey Daaf bij Hareco hengelsport staat deze tent dus de Ultralite met aquatex doek, dus voor jou vraag een JA!!te verkrijgen xD

mvg; jan
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

11-10-2011 07:48

Daaf,

Alle tenten van trakker zijn uitgevoerd met het aquatex doek. Dat is al eventjes zo hoor. Dus no worry's. Het doek is wat dunner en bij lomp gebruik dus wat kwetsbaarder. Vaak klaagt men wel maar verteld men er niet bij dat men eigenlijk een beetje lomp met de tent is omgegaan.

Jan,

De voordelen van de Ultralite zijn wat mij betreft de kwaliteit, het snel op kunnen zetten, het infilpanel en het feit dat de baleinen aan de buitenzijde zitten. Hij is ruim genoeg en toch kun je hem bijna overal wel kwijt. Gewoon kwaliteit.

De enige twee nadelen die ik heb kunnen ontdekken zijn de twee kwetsbare van pisbakken aluminium gemaakt stukken gereedschap waarmee je de tent moet openvouwen. Te kort en te kwetsbaar, maar eenvoudig aan te passen door het te vervangen door rvs. het tweede nadeel is dat als de wind onder je tent en je winterskin blaast dit no wel eens bizar begint te klapperen.
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

11-10-2011 10:12

Of de rvs schroefjes die je door de aluminium buizen heen trekt.(op het spreidblok)
Dat ie bijna niet uit te klappen is bij een goede harde wind.
Of als de tunnels ,waar de baleinen door lopen, zeiknat zijn je dat ding amper weer kan uitklappen!
Wrappie lost dit wel op.
De speling op het geheel na verloop van tijd.

Mijn ervaringen met de ultralite.

Staat hij eindelijk, dan mag het gaan waaien en hard ook.
Als een huis.

Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

11-10-2011 10:14

Niet alle trakker tenten hebben aquatex.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

11-10-2011 10:42

Jan niet aan beginnen, ik had een hele dure tent van Trakker (Aero Lite) alleen maar ellende met dat ding gehad. Scheuren van het muskiet gaas, scheuren op de naden en frame support kapot draaien. Heb dat onding nog geen jaar gehad. En neem maar aan dat ik zeer zuinig ben met mijn spullen.

Zou echt voor een ander merk gaan kijken. Ik heb nu van Nash, topper de Top!

Trakker mag zeker nog wat leren als het om tenten maken gaat.

Luggage is prima heb zelf de hele serie NXG en dat is gewoon goed en betrouwbaar spul.
Laatst gewijzigd door Dries Jacke op 11-10-2011 10:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

11-10-2011 10:53

Scheelt dat de oude Trakker tentne nog wel goed zijn :wink:

Vis toch 90% van de tijd onder mijn oval.
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

11-10-2011 11:46

ik heb met name de meeste vraag over de tempest, de ultralite lijkt me nu duidelijk, ander merk kijk ik ook naar maar wil iets hebben zoals met het systeem van trakker eenvoudig, dus nog tips voor de tempest?

mvg; jan

bedankt alvast voor de reacties, toppie :wink:
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

11-10-2011 12:09

Trakker & Aqua vind ik zonde van het geld tegenwoordig. De kwaliteit is niet meer zoals vroeger. Heb nu een MAD space dome bijv voor 40% van de prijs van een trakker armodome! En de kwaliteit van de MAD is zelfs beter durf ik te beweren.
wesley bax
Berichten: 184
Lid geworden op: 27-03-2006 19:45
Locatie: nijmegen

11-10-2011 20:39

Hoi jan, ik heb sinds kort de tempest , en kan zeggen dat dit gewoon een uitstekende tent is.

Heb de laatse 2 jaar veel tenten versleten, waaronde de tent wie dries beschreef, dat is een tent wie veel merken in het assortiment hebben , ik had hem van fox en was ook waardeloos, heb ook de m3 van aqua gehad ,super tent maar ik de tempest is sneller op te zetten en scheelt veel meer in gewicht dan de m3.

Als je het infillpanel eruit laat en zonder grondzeil staat de tent met harringen in nog geen minuut, ideeal voor de korte nachtjes.

Met deze tent
,kun je jaren mee vooruit.

Mocht je hem willen kopen , pb me maar , dan zal ik je een nummer van een hengelsportzaak geven , wie je deze tent zeer goedkoop kan leveren.

Gr wesley
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

11-10-2011 22:14

Jan,

De tempest is eigenlijk een nieuwe uit de pioneer reeks,het spreidblok is is net wat anders maar komt feitelijk op het zelfde neer.
Het probleem met de pioneer reeks is het dat het spreidblok naar verloop van tijd kuren kan vertonen,met name de opzetstokken worden op een gegeven moment lam wat het opzetten "moeilijker" maakt.
Zo op eerste gezicht lijkt me de tempest een degelijke tent alleen moet hij zich nog bewijzen in het wereldje,niet dat dit wil zeggen dat deze slecht is.
Al met al vind ik de tenten van trakker vrij prijzig en de kwaliteit is beter dan vroeger maar tipt nog steeds niet aan de oude aqua reeks tenten,de kwaliteit van aqua is tegenwoordig exact het zelfde als van trakker.
Als je dan toch voor een trakker kiest en je zoekt een stormvaste tent is de ultralight een goede keuze,voor je eentje ruimte zat en deze staat werkelijk als een huis.
Als je het mij vraagt zou ik helemaal geen aqua of trakker meer kopen maar deze tent http://www.anglingintelligence.com/Shel ... e.tpl.html
Een maatje van me heeft deze tent incl wrap en moet je zeggen dat ik wel gechameerd ben van deze shelter/tent,doek heeft de zelfde eigenschappen als aquatex is licht om te vervoeren,staat snel en is te voorzien van een wrap.
Maar ja dat zijn mijn gedachten,ik vis nu al tijden in een aqualite is ook zo iets als de airframe alleen dan met vaste voorgevel erin,volstaat nog prima mocht deze het begeven en ik moet kiezen voor wat nieuws word het zeker de airframe.

Blijft altijd lastig een nieuwe tent uitkiezen................succes met je keuze

gr

viktor

ps: lesley heeft gelijk niet alle trakker tenten hebben aquatex doek
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

11-10-2011 22:33

Voorheen altijd met Aqua tenten gevist, dit merk heeft m.i. al helemaal zijn glans verloren.
Trakker zou ik ook niet kopen, de meerprijs die deze tent heeft, weegt niet op tegen de eventuele voordelen die je hebt. Voor een aantal honderden euro`s minder heb je een tent die kwalitatief niet niks onder doet voor de Trakker.
Zelf bezit ik op dit moment twee tenten van jrc, (twinskin en een sti brolly) ik vind het super tentjes voor de prijs!!! Makkelijk op te zetten, ruimte en ook niet onbelangrijk hebben al aardig wat Nederlands weer te verduren gehad en gaven beide geen krimp!!


Gradus
....................
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

12-10-2011 00:14

bedankt voor de antwoorden,

maar begrijp me niet verkeerd gradus ik ben dus niet op zoek naar een bivvy zoals de JRC tenten ik heb daar helemaal niks mee. ( betekend niet dat ze niet goed zijn ) het systeem is ook compleet anders dan die van trakker net als mijn eigen bivvy op dit moment. Ik ben in het bezit van een Fox Eclipse 2 man dome en bevalt best, is alleen wanneer je alleen weg bent een tent die veel te groot is. Daarnaast heb ik een grote umbrella met overwrap etc, maar super storm bestendig nee echt niet, veel ruimte nee ook niet en ook qua opzetten, tsjah ook niet echt wat ik zoek en wil.

Dus googlen nieuwste karper design bivvy,s etc. en zo uit gekomen bij een trakker reeks.
tempest stond op nummer 1 van mijn lijstje, alleen wil hier mee info etc over hebben. dit reeks gekregen.
De tempest spreekt me aan vanwege het nieuwe innovatie opzet systeem. daarnaast beschikt het aan veel ruimte.
Kan mijn spullen mooi voorin kwijt en is makkelijk opzetbaar. Alleen de prijs is Sucks.....maar zijn wel meer karper materiaal waarbij ik zoiets heb van pfffff zo duur maar goed. ik heb momenteel van veel anderen ook erg veel goede berichten over deze tent gehoord, maar wil eerst nog even om me heen kijken en zoveel mogelijk info verzamelen.

ook komen er weer wat beurzen aan waar ik een kijkje ga nemen en misschien zie ik dan wel compleet iets anders, denk het niet maar je weet het nooit. voor zover in ieder geval voor mezelf info verzamelen, meer dan 500 euro voor een klein tentje is niet niks en wil wel waar voor me geld................!

iedereen bedankt vast

mvg; jan :wink:
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

12-10-2011 07:56

Zoiets?

De nieuwe Nash Groundhog

Afbeelding
Gebruikersavatar
Remco Krekels
Berichten: 33
Lid geworden op: 12-09-2011 18:13
Locatie: Sittard

12-10-2011 21:02

Hoi jan,

Ik kan alleen maar zeggen dat ik zeer tevreden ben over het aquatexx. materiaal, weerbestendig/rekt niet uit na enige tijd opstaan(nat-droog)/goed waterafstotend etc. heb zelf de Trakker Trident AS.

Gr Remco
Plaats reactie