Voerboot


Gebruikersavatar
Sven Kapiteijn
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-10-2011 20:21
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

24-10-2011 11:13

Er is een boot in de omloop die werkt met 1 Brushless JET engine, die gevoed wordt door een twee cellige lipo accu, geloof het of niet electronisch gezien amper tot geen storingen ook niet icm Fishfinders (RF15, Eagle FishEasy, Lowrance X4). Ook de GPS werkte er perfect op. Lood is idd goedkoper, maar daar heb je er meer van nodig. Uit LIPO kan er meer effectieve vaartijd gehaald worden.

Cor Hendriks schreef:Jet gebruikt bij vol gas gemiddeld minstens 7% meer verbruik in vergelijking met een torsiemotor. Dit is getest in dezelfde boot met andere componenten. Tevens hadden we bij de torsiemotor in combinatie met schroef, 14 db minder. Dit geld voor 1 motor.
Tevens levert een hogetoerenmotor die gebruikt wordt bij een jet 12 tot 18 % meer storingen op binnenin de boot. Vooral in combinatie met een dieptemeter kan dit storend werken. De huidige opmars van brushless is zeker een verbetering maar nog niet het perfecte.
daarnaast heb je bij jet normaal gesproken twee motoren nodig en niet 1 zoals bij div. andere boten. Als ik twee motoren in mijn auto zet gebruik ik denk ik ook meer brandstof, heb dubbel motorgeluid en de daarbij behorende verbruikte energie.
Lood en lippo zijn op dit moment concurrenten, ze hebben allebei voor en nadelen. Ik kies op dit moment voor lood. Had ik een dikkere knip dan ging ik voor de duurdere lippo.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

24-10-2011 11:21

Sterker nog, er zijn er al drie :wink: En er komt nog eentje aan. En waarom, juist precies om de reden zoals eerder door mij omschreven. Nu de lippo accu,s nog perfect maken en dan komt het vanzelf goed. Maar deze boten gebruiken nog iets steeds meer stroom dan gemiddeld hoor, vergis je niet.
Succes allemaal, ik ga vissen. Tot volgende week.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
dave kesseleer
Berichten: 169
Lid geworden op: 02-12-2010 19:42

26-10-2011 09:53

Wat ik gehoord heb is een viper dus NIET jet aangedreven.

dit lijkt maar het is niet zo.

de motoren schijnen er onder een haakse hoek in te hangen aan de binnenkant waardoor het op jet lijkt maar het niet zo is.


Ik heb zelf ook een viper gehad en vond het geen prettige boot.
zeer trage boot en de service vond ik ook beroerd.

iedereen heeft natuurlijk een eigen mening laat dat voorop staan!

gr
ruud nijssen
Berichten: 87
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: Meijel

30-12-2011 23:27

Hallo.

Ik heb een viper MK3 boot slurpt een accu binnen 15 min leeg minder gas geven schilt heel veel.
Het zijn geen jets maar simpele pompjes.
Boot word in eng en china gemaakt.
Verder gewoon een goeie boot met voor en nadelen.
Alleen de service van uit groningen is waardeloos en dan gedraag ik me nog heel netjes!!
Een goeie tip voor storingen gewoon naar eng opsturen.
gr Ruud
er is meer water dan vis!!
dave kesseleer
Berichten: 169
Lid geworden op: 02-12-2010 19:42

02-01-2012 09:30

@ ruud. Jij zegt het nog netjes met het service gebeuren, same here!!!
heb flinke discussies gehad met de man die het hier in nl verkoopt.
gelukkig deed de winkel waar ik al mijn spullen haal niet moeilijk en werd het op een andere manier geregeld waardoor ik na 2 zware pechboten mijn geld terug heb gekregen

gr
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

11-01-2012 11:17

Vreemd, ik heb juist hele goede ervaringen met de service van Jan Peter.

Het bootje ziet er prachtig solide uit maar de vaareigenschappen zijn idd niet geweldig. Ik ga die van mij ombouwen naar 2.4GHz, ik hoop dat ie dan wat gemakkelijker te besturen is.

De elektronica die er in zit is net anders als standaard spul, daarom moeten er nieuwe spanningsregelaars in en het systeem van het lossen van de klep moet omgebouwd worden met een servo.

Misschien open ik wel een topic over de ombouw van mijn boot, wellicht leuk voor andere hobbie-isten.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
dave van marion
Berichten: 150
Lid geworden op: 09-08-2010 17:20
Locatie: niawier

15-01-2012 21:06

hoi

hier het zelfde gewoon goede ervaring en service van Jan Peter
reageerd ook altijd vlot op mail

groeten dave


Eus Molewijk schreef:Vreemd, ik heb juist hele goede ervaringen met de service van Jan Peter.

Het bootje ziet er prachtig solide uit maar de vaareigenschappen zijn idd niet geweldig. Ik ga die van mij ombouwen naar 2.4GHz, ik hoop dat ie dan wat gemakkelijker te besturen is.

De elektronica die er in zit is net anders als standaard spul, daarom moeten er nieuwe spanningsregelaars in en het systeem van het lossen van de klep moet omgebouwd worden met een servo.

Misschien open ik wel een topic over de ombouw van mijn boot, wellicht leuk voor andere hobbie-isten.