Foto' s van je visinstallatie III


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroen vorstermans
Berichten: 279
Lid geworden op: 13-02-2012 19:38

18-09-2012 18:34

ja zekker dat mag je ook wel als er FOX op staat.
je zet hem super snel op en wat ik erg fijn vind is dat je hem van voor helemaal open kunt maken zonder rits =)
je past er ook met twee bedden in maar dan word het wel krap.
hij is dus erg ruim wat ik wel fijn vind
vroeger was die de 475 euro.
zelf heb ik hem nieuw voor 199 gekocht.

hier staat die op homepage.
http://www.eurotackle.nl/
vissen van 2014

schub:
spiegel:
zeelt:
Brasem:
Gebruikersavatar
Elwin Bruins
Berichten: 213
Lid geworden op: 26-02-2012 09:55
Locatie: Zuidwolde (Drenthe)

18-09-2012 18:48

Super! Ja heb hem zien staan op de beurs in Zwolle, vond hem toen alleen wel erg laag lijken. Toen nog snel voorbij gelopen want hij sprak me niet zo aan, maar daarna een paar keer zien staat aan de waterkant en; Wat een super ding lijkt me dat!
Hengelsportvanderwal.nl
AOC de Groene Welle / SPORTVISACADEMIE!
Sem Boersma
Berichten: 99
Lid geworden op: 10-09-2012 20:22
Locatie: Amersfoort

18-09-2012 19:26

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben nog rustig aan het uitbreiden met als nieuwste aankoop stalker rodpodje :)
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

18-09-2012 22:23

dat moest ik hier thuis toch niet proberen, met een rodpod op een houten vloer :lol: :lol:
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Eric Steenwijk
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-09-2012 16:36
Locatie: Utrecht

19-09-2012 16:43

Hier mijn setje:

Silstar Royal Class 3,60 2,5 LB
Shimano Aero GT 6010
Fox Micron

Afbeelding
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

20-09-2012 18:23

Eric,

Mooi "90's" setje!!!

Royal Class is de paarse opvolger van, en vrijwel gelijk aan de cult klassiekers Silstar DiaFlex.
Eric Steenwijk
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-09-2012 16:36
Locatie: Utrecht

20-09-2012 20:01

guido berkmortel schreef:Eric,

Mooi "90's" setje!!!

Royal Class is de paarse opvolger van, en vrijwel gelijk aan de cult klassiekers Silstar DiaFlex.


Man,... maak me gek!! mooie stokken zijn dat! die komen er nog een keer bij! net als die groene jubileum stokken en natuurlijk de Shimano twin power!! die met die zwart/rode kruiswikkeling! en shakespeare president!! kwijl kwijl!
Ben gek op die jaren 90 spullen!

Waar ik me tegenwoordig mateloos aan kan storen is die "mode"visserij. iedereen moet 2 3/4 en zwaarder, zit niks meer aan hengels, geen greep meer NIKS.. zo lelijk.
iedereen heeft een rodpod, zelfs op gras! hele antenneinstallaties! :o
Het lijkt alsof het een modetrend is.. mensen hebben blijkbaar liever een gammele rodpod dan gewoon degelijke steunen.
Ik weet het nog heel goed, de eerste Gardner RVS banksticks.. dat was pas kwaliteit!

En,.. kan iemand me uitleggen wat het nut is van Snagears? behalve dat het een opkomende trend lijkt te zijn.
Kan me namelijk niet bedenken wat het zou moeten toevoegen aan het vissen.
Sem Boersma
Berichten: 99
Lid geworden op: 10-09-2012 20:22
Locatie: Amersfoort

20-09-2012 20:19

Volgens mij dienen die snag ears ervoor dat je hengel op je pieper blijft liggen bij harde wind of bij en run met dichte slip ofzo. Vrij nutteloos. Ben het helemaal met je eens betrefd die 2 3/4 en zwaardere hengels. Word de actie zoveel minder van. Vis met 2 en 2 1/4 en heeft prachtige acties!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

20-09-2012 20:22

Eric , snag-ears hebben welzeker nut .
Misschien dat jij het niet nodig hebt in jouw visserij maar ik moest er niet aan denken dat mijn hengel afliep zonder ze .

http://i.imgur.com/6enn3.jpg

Mvg
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

20-09-2012 21:54

Mij lijkt het wel handig hoor, heb zelf laatst een run gehad (op dichte slip) en mn hengel vloog van mn pieper af, ben er alleen pas een paar uur later achter gekomen haha. En toch ga ik ze niet aanschaffen op dit moment :lol:
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

20-09-2012 22:12

Een ezel stoot .... Ach ja laat ook maar
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Eric Steenwijk
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-09-2012 16:36
Locatie: Utrecht

21-09-2012 08:30

Sem Boersma schreef:Volgens mij dienen die snag ears ervoor dat je hengel op je pieper blijft liggen bij harde wind of bij en run met dichte slip ofzo. Vrij nutteloos. Ben het helemaal met je eens betrefd die 2 3/4 en zwaardere hengels. Word de actie zoveel minder van. Vis met 2 en 2 1/4 en heeft prachtige acties!


Sem, 2 1/4 is perfect! mijn 2,5 voelt een stuk zachter dan andere 2,5 stokken. denk dat ze in werkelijkheid iets boven de 2 pond zullen zijn. dat is typisch een silstar dingetje.

Snagears is dus voor wanneer je je baitrunner nog wel eens vergeet?
Harde wind kan ik me wel wat bij bedenken inderdaad al heb ik werkelijk nog nooit mijn hengels uit de piepers gewaaid zien worden. Wellicht langs het veluwemeer wanneer de wind er heel hard op staat.. maar dan noem ik ook een extreme uitweg.
De enige keer dat ik mijn hengel uit mijn pieper heb zien gaan was toen ik nog met die vintage vierkante piepers vistte. die met die hele lage oortjes, daar waar later van die opschroefbare stukken voor verkocht werden. zelfs met baitrunner erg licht ging hij er af.

dat is ook zo'n ding, baitrunners heel zwaar afstellen en heel veel lood gebruiken 100 gram +
en dan wakers heel zwaar afstellen etc.. is de vis echt niet bij gebaat.
Nu snap ik dat wanneer je in stromend water vist en of bij veel wind etc, je wat zwaarder vist.
maar,.. ik zie heb mensen doen op binnenwatertjes.. :o

Bijvoorbeeld iemand die op de simajaput met 110 gram zat te vissen op een 3 ponds hengel en de boel potdicht hebben..
Het is mooier om het zo licht mogelijk de boel te hebben..
Mijn baitrunner bijvoorbeeld,.. die staat zo licht dat hij minimale weerstand heeft maar dan weer net niet door blijft draaien wanneer de vis stopt met zwemmen. precies dat punt is in mijn ogen ideaal!
circa 50 to 60 gram werplood, max 0.30 lijn (erg 90's allemaal)

haha eigenlijk wil ik weer terug naar de monky climbers maar kan ze nergens meer vinden.
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

21-09-2012 08:47

Ik vis op dit moment met 2.5 pond stokken met 9 enkelpoots oogjes. Hij gaat hoepeltje rond bij een middelmaat karper. Toch ga ik zwaardere stokken aanschaffen! Waarom? Omdat ik niet de mogelijkheid heb tot uitvaren en ik graag een zakje pva wil meewerpen.

Ik heb nog nooit een vis met een uitgescheurde onderlip gezien. Ik ben van mening dat als je de vis eenmaal in de onderlip gehaakt hebt, zoals het hoort, je hem zelfs met 5.5 pond met beleid kunt binnen halen. Jaren 90 spullen zijn leuk, maar soms wordt er gedaan alsof alles toen perfect was. Er zijn meer wegen die naar rome leiden, daarvoor hoef je niet door de nineties.

Wat betreft de snag-ears, ik gebruik ze ook. Waarom?
Allereerst omdat ik het er leuk uit vind zien, daar ga ik niet om liegen. Daarnaast vis ik geregeld vanaf een schuin kantje of met mijn lijn in bijna 90 graden met eventueel een dichte slip ( ook hier, haak je in de onderlip is er niks aan de hand) . En ja, zelfs als ik met losse banksticks vis komt dat voor.

Daarnaast vis ik gemiddeld zo'n 90-100 gram. Puur vanwege het prikkend vermogen. Bij een chod rig gebruik ik graag 40 of 50 gram.

Gr, Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Sem Boersma
Berichten: 99
Lid geworden op: 10-09-2012 20:22
Locatie: Amersfoort

21-09-2012 09:02

Ik zelf vis met een Arca Zircona hengel van 2 1/4e pond en een Shimano Catana 2,5 lb. (zie foto paar posts hierbove) Vist super fijn en ook ik vis met mn baitrunner zo licht mogelijk. een run merk je toch wel!! vind die snagears ook vrij belachelijk maarja...

Edit* Zit net ff te googlen, kan die Arca niet eens terugvinden haha. In ieder geval super fijne hengel met 11 ogen erop en prachtig drillen onder de kant. haalt zeker 120 graden hoek
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

21-09-2012 10:27

Snag ears zijn ook wel fijn als je vanuit de boot vist, een hengel die dan van de steunen af valt ligt niet op de grond maar in het water.
Ze hebben bij mij al een aantal keer d'r werk gedaan vooral bij hoge golven veroorzaakt door passerende boten.

Eric Steenwijk schreef:Bijvoorbeeld iemand die op de simajaput met 110 gram zat te vissen op een 3 ponds hengel en de boel potdicht hebben..
Het is mooier om het zo licht mogelijk de boel te hebben..
Mijn baitrunner bijvoorbeeld,.. die staat zo licht dat hij minimale weerstand heeft maar dan weer net niet door blijft draaien wanneer de vis stopt met zwemmen. precies dat punt is in mijn ogen ideaal!
circa 50 to 60 gram werplood, max 0.30 lijn (erg 90's allemaal)

Ik vis zelf ook vrij zwaar, waarom zou je een vis zoveel ruimte geven?
Hij moet uiteindelijk toch helemaal terug en kans op vastzwemmen wordt alleen maar groter.
Zie ook niet in waarom dat slecht zou zijn voor de vis.

Het feit dat er op prutputten zoals die Simajaput wordt gevist vind ik een veel kwalijkere zaak :evil:
Gebruikersavatar
maick frielinck
Berichten: 145
Lid geworden op: 16-10-2011 18:35

21-09-2012 19:21

Eric Steenwijk schreef:
haha eigenlijk wil ik weer terug naar de monky climbers maar kan ze nergens meer vinden.


ze zijn er nog wel, wel 2e hands, maar daar is in mijn ogen niks mis mee!
http://link.marktplaats.nl/594735998
vissen in 2012:
schub:20
spiegel: 3
graskarper: 1
brasem: 1
Eric Steenwijk
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-09-2012 16:36
Locatie: Utrecht

21-09-2012 20:57

Daar ga ik denk ik nog wel even een emailtje aan wagen. leuk! :)
Eric Steenwijk
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-09-2012 16:36
Locatie: Utrecht

21-09-2012 21:00

Cees v Opstal schreef:Het feit dat er op prutputten zoals die Simajaput wordt gevist vind ik een veel kwalijkere zaak :evil:


Wat is daar zo'n kwalijke zaak aan dan? gewoon een putje met karpers..
Gebruikersavatar
rob de vries
Berichten: 135
Lid geworden op: 19-09-2004 20:28
Locatie: kinderdijk

22-09-2012 12:56

Mijn hengel set up voor kleinere waterenAfbeelding
Eric Steenwijk
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-09-2012 16:36
Locatie: Utrecht

22-09-2012 13:32

Mooi setje zo!! lekker stevig op losse steunen! goed bezig.

Maar, zonder weer gelijk negatief te gaan over snag ears en of ze dan wel of niet nuttig zijn. dat daargelaten vraag ik me af, of je in het heetst van de strijd, wanneer je je hengel uit de steunen pakt tijdens een run, de blank van je hengels niet enorm beschadigd wanneer je langs de (vermoedelijk RVS) Snag-Ears gaat.

Is het iet mooier om die dingen te voorzien van foam of iets dergelijks?

Het plekje waar mijn hengel in de pieper ligt heb ik voorzien van een stukje anti-slip rubber om maar een voorbeeld te geven.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

22-09-2012 15:28

Eric Steenwijk schreef:Wat is daar zo'n kwalijke zaak aan dan? gewoon een putje met karpers..


Dat het een put vol papagaaibekken is, doordat er jaaaaaren onkundig is gevist met name door van die ouwe penvissers die hun karpers belagen met een strandhengel....
Vind het zelf ook buitengewoon zielig en vis daardoor ook al ruim 15jr niet meer in die put.
Maar goed ieder z'n ding zeggen we dan maar....
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

22-09-2012 15:29

@eric goed idee nog nooit opgekomen zelf haha ook nog nooit hengels beschadigd ( denk ik ) hier aan maar gezien de geringe kosten denk ik dat ik ook maar even wat zachte krimpkous op die rvs dingen ga maken .

Dank vast namens mij en mijn hengels ;)

edit; voor mij hebben de snag ears wel waarde heb 2 keer live gezien dat een hengel uit een paar fox piepers vertrok ,zonder een al te vaste slip .
beide voorvallen had ook te maken met de visser zelf ;

1
- de hengels werden met de toppen in het water gevist ( om te voorkomen dat iedereen zijn lijnen naar een heel ondiep stuk zag lopen )
- een hele harde run waardoor de lijn ineens strak kwam te liggen en omdat de hengel achter zo veel hoger stond dan voor tilde deze run de voorkant van de hengel omhoog en daarbij viel die dus naast de steun .
verder geen probleem hij pakte de hengel op en drilde de vis maar deze had wel een flinke flap op 2/3 ogen gehad

2
- een te strakke slip in een hoek.
( das pech hengel weg )

gezien ik mij nog wel eens zie zitten in situatie 1 i.v.m. de toppen die in 1 lijn liggen soms met de lijn over afstand zijn die snag ears mijn "verzekering" in combinatie met een paar goede grip steuntjes achter.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

23-09-2012 00:52

Ik vis al jaren met snag ears en nog nooit problemen gehad met deze.
Lees vaker dat mensen het niks vinden kwa zicht maar na 3 keer een hengel gelift zien worden, ben ik er blij mee.

Het zit niet in de weg, het is een bescherming van mijn piep dozen in de fouderaal
Dus wat is nu het probleem als je ze standaard erop hebt zitten?
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

23-09-2012 14:12

mijn andere set up

3x Co Sielhorst 2,25lb
3x Biomasters xtb
Cygnet sniper Rodpod
En 1 x Amstaff

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

23-09-2012 19:10

de foto kwam van carpfeeling.

Maar dan doe ik het wel via photobucket

Is die zo zichtbaar?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kenny Willems op 23-09-2012 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto werkend gemaakt (je kan niet hot linken van carpfeeling)