camera op voerboot


Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

12-09-2011 12:59

marcel lage schreef:Neem aan dat je een camera moet hebben met een hoge lichtgevoeligheid of niet?
Ben erg benieuwd hoe dit gaat worden,topic staat in mn favorieten 8)



marcel,

Welke camera ik moet gaan gebruiken.......daar ben ik nog steeds niet over uit.
Er is zoveel te koop.........dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien.

gr

viktor
Leroy Silvano
Berichten: 129
Lid geworden op: 21-09-2009 14:05

02-06-2013 21:12

Iemand die dit al voor elkaar heeft gekregen?
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

02-06-2013 21:57

Mischien denk ik te simpel hoor maar zomaar een ideetje van mij.

Een ip camera op 12 volt.
Kan je toch gewoon met je telefoon je camera bedienen.
Zo nu en dan zie ik ze wel eens voorbij komen voor weinig.
En een waterdichte behuizing is niet al te moeilijk te creeeren lijkt me
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

08-08-2013 12:45

Ik heb er ook een ochtend studie van gemaakt. Ik heb al een idee.... Nu heb ik een vanaf de ontvanger naar mijn telefoon een kabel kunnen bestellen.... Nu nog ff naar The Phone House of ik binnen komende signalen naar mn phone kan af laten spelen.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

19-12-2013 23:27

Heb zelf nu een voerboot met dieptemeter en GPS met autopiloot. Een onderwatercamera zou het helemaal af maken. De gps is namelijk net niet nauwkeurig genoeg en met de onderwatercamera zou ik de rig nauwkeurig kunnen plaatsen. Ik heb in een ander artikel hier ontdekt hoe ik de Lucky fishfinder op mijn voerboot kan monteren. Dit werkte goed, in principe is dit toch hetzelfde verhaal of vergis ik me daar nu heel erg in? Gewoon een losse camera met een losse draadloze zender een antenne met een versterking van 18db moet het toch gewoon doen denk ik zo. Ik zit alleen met het probleem dat ik al een dieptemeter en gps op de boot heb. Weet niet precies hoe het gaat qua storingsgevoeligheid. Mijn idee is om de camera op een bewegende as met servo te zetten zodat ik vooruit kan kijken of de camera naar beneden kan draaien en onderwater kan kijken...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-12-2013 12:50

Voordat je onnodig veel geld gaat uitgeven, tot hoe diep vis je en hoe zit het met de helderheid?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

20-12-2013 18:13

Helderheid: Bronwater
Diepte: tussen de 1 en 7 meter
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

21-12-2013 07:21

Ik heb het een beetje opgegeven.

Ten eerste kan ik geen video signalen naar mijn Galaxy zenden. Betekend al dat ik een klein monitor moet aanschaffen.

Dan zit ik nog met de zender, ontvanger en camera.


De camera word wel het probleem... Wat is het nu? Wil ik de camera intern of extern? Mooiste is intern natuurlijk. Dan moet ik een gat in de bodem van toch een kostbare boot maken. Dit vind ik een beetje kostbaar.
Wat voor camera ga ik gebruiken? Ik zat te denken aan een acheruitrij camera (voor auto's) om te proberen. Afstand die hij zend is erg gering. Je kan het kunstje natuurlijk doen zoals het eitje van de fishfinder. De antenne verlengen en versterken. Je zou ongeveer tot 60m kunnen gaan. Dan de camera op zich.... Het beeld dat hij verzend is natuurlijk eigenlijk waardeloos.

Dan de ontvanger, eigenlijk het zelfde verhaal voor de zender camera... Slechte kwaliteit en het beeld valt steeds weg.


Verder gezocht, kom je eigenlijk een beetje bij Conrad terecht.

Losse camera: Een beveiligingscamera in allerlei verschillende grote, maten en led verlichting. Er zijn ook camera's die kunnen draaien en kantelen. Perfect natuurlijk! Dit wou ik plaatsen in vaste opstelling in de boot en plexiglas in de bodem te monteren. Zodat je geen waterdichte camera hoeft te kopen. Nu kan je natuurlijk ook op het volgende lopen. De verlichting van de camera kan reflectie op het glas geven waardoor het lijkt dat je op een spiegel staat te filmen. Dus led lampjes onder de boot monteren.
Schermpje: Ook in allerlei verschillende grote en maten. Ook perfect!
Ontvanger: Nu word het tricky. Welke frequentie gaan we ontvangen? Nog geen idee, maar hier natuurlijk ook allerlei verschil in alles en nog wat.
Zender: Ook gewoon te verkrijgen, maar aangezien beeld een grotere band uitzend krijg je last vast van meer storingen.

Eind conclusie: Dit gaat vast werken!
Alleen zit je ontzettend te kutten door alleen al door in je boot te boren en zagen.
Frequentie storingen: Ga eens na, tegenwoordig hebben we allemaal een goede boot met Fishfinder en sommigen zelfs GPS. Dat betekend al 3 signalen op je boot en nog 1 van je camera systeem! 4 antennes!!! :o + de signalen dat je de camera kan draaien, video signalen verzenden en licht aan uit :roll:
Dan moet je de zender nog kwijt... Deze moet je in een ijzeren kastje monteren om storingen tegen te gaan.
De voeding moet eigenlijk separaat van je boot accu. Dus nog een extra voeding... Hmmm de sturing, tsja wat ga je doen? Nog een afstandsbediening om de camera te bewegen?
Ik heb een Nanotech bootje en die is niet zo groot als de stoomboot van Sinterklaas :P. Maar waar een wil is, is een weg natuurlijk.

Sven maakte een opmerking. De helderheid!
Ik weet niet waar jullie allemaal wonen maar in woon in Stadskanaal dit is van oudsher een veen collonie. Dus veen water is best donker en bruin ik zou niet verder komen als 2meter!

Kosten? Die zouden net zo veel worden als je boot waard is! En hopen dat het werkt.

Gr Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol: