Trend Micro Voerboot.


Andy Blom
Berichten: 160
Lid geworden op: 05-06-2011 16:34

28-08-2011 00:16

Snel halen dit bootje dan maar! :)
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

21-10-2011 16:03

Ik heb de boot gisteren gekocht en ben vandaag de eerste keer met de trend voerboot vissen geweest. Ik ben zeer tevreden! Laadt snel op, is zeer wendbaar en er past genoeg voer in voor manier hoe ik vis. Mijn lood van 100 gram viel ook door de klepjes heen de eerste keer. Als je echter het lood voorzichtig in de bak legt is er niks aan de hand.
Het sturen moet even wennen, de boot reageert zeer direct er zijn maar minimale stuurbewegingen nodig om de richting van de boot te veranderen. Hook release en voerklep werken zonder problemen. (hook release niet gebruiken in water met veel wier je lood sleept dan een hoop wier mee!!!)Leuk dat er lampjes gaan knipperen zodat je op afstand goed kan zien wat er allemaal gebeurd. Vandaag heb ik op vrij korte afstand gevist tot zo'n 60 meter en heb geen enkele vorm van storing gehad. Ik kan me wel voorstellen dat de boot op grote afstanden (+150 meter) moeilijk te besturen is omdat je hem dan bijna niet kunt zien :o . Maar eerlijk gezegd denk ik dat een boot die de helft groter of zelfs dubbel zo groot is ook erg klein wordt op grote afstanden! Ik heb de boot expres over afgestorven leliebedden en tussen in het water hangende takken van een treurwilg door gevaren en hij is nergens blijven steken, ging mooi over de afstervende bladeren en stengels heen en had ook geen problemen met de wilgentakken.
Volgende week ga ik op een groot water op grote afstand vissen (+ 175 meter) met deze boot, dan laat ik jullie weten hoe dat bevallen is. Tot nu toe niks dan lof :D !
Andy Blom
Berichten: 160
Lid geworden op: 05-06-2011 16:34

21-10-2011 17:00

Leuk dat je nog even reageerd! Ik ga dit bootje ook zeker aanschaffen het nieuwe seizoen!

Laat ook zeker even je verdere bevindingen weten! ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Sven Kapiteijn
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-10-2011 20:21
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

24-10-2011 09:20

Mensen,

Probeer er wel rekening mee te houden dat ook deze boot goed gelucht dient te worden na het gebruik... Anders komen de problemen met deze boot vanzelf wel voorbij:
Meest voorkomende probleem aan de Trend Micro is vochtschade aan de printplaat wat wij het afgelopen jaar hebben gezien.
Ruben van Berkel
Berichten: 85
Lid geworden op: 24-03-2010 14:30

24-10-2011 15:15

Sinds april in bezit en het is een prima bootje hoor, net wat Sven zegt: goed laten luchten en ook de kappen eraf bij het laden (tegen gasvorming).

De batterij capaciteit loopt nu wel wat terug maar daar kan het bootje niets aan doen. Doet wat ie moet doen, uitvaren tot 200m. Als je ook overdag verlichting aanzet op afstand kan je je redelijk orienteren op de achter lichten die ik goed zichtbaar vind.

groet,

Ruben
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

24-10-2011 15:51

Hmm dat is wel lastig iedere keer de kappen losschroeven om de boot op te kunnen laden.. Is dit wel nodig bij deze boot?

Gr.
©
Gebruikersavatar
Sven Kapiteijn
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-10-2011 20:21
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

24-10-2011 16:55

@ Lesley,

Jazeker, wij hebben er genoeg langs zien komen die hun boot laten repararen bij ons, oorzaak = vochtschade door gebrek aan ontluchtingsmogelijkheden.
Ruben van Berkel
Berichten: 85
Lid geworden op: 24-03-2010 14:30

24-10-2011 17:18

Lesley van Dinter schreef:Hmm dat is wel lastig iedere keer de kappen losschroeven om de boot op te kunnen laden..


Valt wel mee, omdat de romp doorloopt schroef ik maar 1 kap los (om en om) en pak deze met een zuignap voor theedoeken. Ik zou dit bootje er niet om laten staan.
jasper den hoed
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-02-2011 11:40

26-10-2011 16:49

ik doe zelf voor dit probleem een stuk schuimrubber op de accus in de boot. gewoon voor zekerheid. neemt het water op en zorgt voor een vertrouwbaar bootje. je moet namelijk niet hebben dat hij op het water op 150 meter uitvalt maar ik denk dat dit niet snel gebeurt.

groetjes jasper
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

26-10-2011 17:54

Voor de duidelijkheid; Ik heb zo'n bootje, heb hem slechts 1 keer gebruikt. Hiervoor had ik een baitcruiser en haalde ik de klep altijd van de boot bij het opladen, zo kon eventuele condens er ook uit. Zal in het vervolg ook maar een klepje openen, ik zou er van balen als hij kapot zou gaan omdat ik het verzuim. Een stukje schuimrubber zal niet veel uithalen denk ik.

Gr.
©
Ruben van Berkel
Berichten: 85
Lid geworden op: 24-03-2010 14:30

27-10-2011 09:30

Schuimrubber zal niet werken denk ik maar wat zou er gebeuren als je van die Bizon ontvochtiger korrels onderin zou gooien?
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

27-10-2011 12:47

Jazeker, wij hebben er genoeg langs zien komen die hun boot laten repararen bij ons, oorzaak = vochtschade door gebrek aan ontluchtingsmogelijkheden

@sven; Is geen slechtbedoelde kritiek maar ik heb behoorlijk wat Micro's verkocht en daar geen klachten over gehad.
Is het niet gek dat mensen ergens een boot kopen en dan binnen de garantietermijn naar jullie toegaan met problemen met hun boot? Bij jullie zullen ze voor de reparatie toch moeten betalen.

Daarnaast zou ik de boot gewoon open en droog wegzetten. Denk zelf niet dat schuim, korrels etc echt een oplossing gaan zijn.

Groet, Brecht
Gebruikersavatar
Sven Kapiteijn
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-10-2011 20:21
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

28-10-2011 11:53

Beste Brecht,

Wij verkopen zelf ook de Trend Micro's. Indien een boot bij ons is aangeschaft, zullen reparaties uiteraard kosteloos worden gerepareerd.

Indien een boot niet bij ons is aangeschaft, dient er voor de reparatie betaald te worden, het verschil is dat wij de klant ter plekke kunnen helpen (wij repareren zelf en sturen niet terug naar de verdeler). Blijkbaar kiest de klant ervoor om te betalen ipv te wachten.

Daarnaast is het zo, dat de prijs van de Trend Micro voerboten landelijk enorm verschilt, er zin klanten die er vele kilometers voor hebben gereden om de boot aan te schaffen, boot gaat kapot of iets dergelijks, willen zij niet dezelfde afstand meerdere malen afleggen...

Groeten,
Sven.
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

02-11-2011 19:28

Zoals beloofd een uitgebreidere beschrijving.

Afgelopen weken een aantal keer gevist op grote afstand op een meer van ongeveer 20 hectare en een grindgat van ongeveer 130 hectare, ik schat ongeveer 225-250 meter. Het uitvaren op zich ging prima al duurde het best wel lang voordat de boot heen en terug was (maar eerlijk is eerlijk, het gaat sneller en gemakkelijker dan uitroeien). Geen last gehad van storingen of signaalverlies. Hookrelease en de voerkleppen werken ook naar behoren. De verlichting -als de hookrelease of de voerkleppen geactiveerd worden- is goed zichtbaar op grote afstand mits je er recht achter staat. Ik heb ook weinig last gehad van de wind en de lichte stroming. Beetje dwars op de wind en stroming sturen en de boot gaat mooi op haar doel af. Nadeel is dat je niet altijd recht achter de boot staat en je daardoor de verlichting niet altijd goed ziet. Zorg dat als je de rig en het lood in de voerbak uitvaart je hele rig + lood + tube in de voerbak ligt! Zit de tube tussen de klepjes heb je kans dat de voerbak per ongeluk open gaat. Bij een afstand groter dan 175 meter wordt de boot helaas heel erg klein. Een soort van zwart bolletje waarvan je kop noch staart kunt bepalen. De achterlichten waren moeilijk zichtbaar wat ook met de lage stand van de zon te maken had maar hierdoor was de boot wel erg moeilijk op de juiste plek te manoeuvreren. Terugvaren ging goed omdat ik de lampen aan de voorkant van de boot wel goed kon zien als ik er recht voor stond. Prima hulpmiddel om mooi recht terug te varen. Het is een handig bootje, waar je op meeste wateren goed gebruik van kunt maken. Voor mij waren de prijs en de twee jaar garantie de redenen om eindelijk eens een voerboot aan te schaffen. Ik heb eerder altijd mijn hengels uitgevaren met een roeiboot wat ook goed gaat maar heel veel gesleep is. Zeker voor korte sessies en om te voeren op afstand is deze voerboot een goede optie.
Volgend jaar ga ik in weer een weekje vissen op Du Der en dan neem ik de Trend Micro niet mee om de simpele reden dat ik denk dat het meer te groot en te robuust is voor dit bootje. Het lijkt me gewoon geen bootje voor de grote Franse reservoirs zoals Du Der, Oriënt, saint Croix, st. Cassien. Als je met windkracht 8 in een roeiboot 450 meter van de oever bent op Du Der of Oriënt heb je het gevoel op zee te zitten. Iedereen die hier al eens geweest is tijdens najaarsstormen zal dat kunnen beamen. Ik denk niet dat dit bootje dat overleefd! Verder zou ik deze boot niet inzetten op de grote Nederlandse rivieren en kanalen. Het zou zonde zijn als de stroming te sterk blijkt te zijn en je bootje uiteindelijk in de Noordzee terecht komt!
Pluspunten: Ruime garantie, goede prijs/kwaliteit verhouding, doet goed haar werk, tot nu toe geen enkele storing gehad, laadt snel op, gemakkelijk mee te nemen, past voldoende voer in, vaartijd is ruim voldoende, voorbereiding voor fishfinder.
Minpunten: Boot wordt erg klein op afstanden groter dan 175 meter en is dan zeer moeilijk te besturen, boot is vrij langzaam wat bij stroming en/of sterke wind problemen kan opleveren, er zat geen handleiding in de doos.
Heeft iemand al ervaringen met een fishfinder op deze boot?
Heeft iemand voor mij eventueel een kopie van de handleiding? Kan op internet nergens een handleiding vinden van deze boot.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

02-11-2011 20:39

Kopie heb ik wel, kan ik je wel mailen.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

03-11-2011 10:21

Ik heb ze even met mijn smartphone geprobeerd te scannen omdat mijn normale scanner nog eerst geinstalleerd moet worden. Hopelijk is het een beetje te lezen..

Gebruiksaanwijzing Trend Micro:

http://db.tt/5TuAwiSO

http://db.tt/YHVfNtEG

Gr.
©
Hans Stam
Berichten: 45
Lid geworden op: 30-03-2011 19:10
Locatie: Ridderkerk

24-12-2011 18:34

Nog steeds iedereen tevreden met de aankoop?
Heb er zelf eindelijk ook maar eens 1 gekocht,voor 250 eur. moet je niet tobben..
Zal binnenkort gaan uitproberen,dus jullie horen wel hoe het ging.
Over makkelijk die klepjes eraf te halen tijdens laden kwam ik op dit idee..
Afbeelding
Kan je nog steeds een rubber afdichting onder kwijt en zal wat makkelijker loskomen zonder gereedschap..
Zag deze bij conrad en is volgens mij de goede maat (M3).
Gr,Hans
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

25-12-2011 00:39

Ik ben nog steeds erg tevreden over de Trend Micro. Alles werkt nog steeds naar behoren. Ik gebruik de boot nu ongeveer 2x per week vanaf eind september tot nu (ik vis gewoon door zolang er geen ijs ligt). Wel altijd goed schoon maken en controleren of er geen water in gekomen is. Volgende maand koop ik de een passend fishfinder, kijken hoe dat werkt. Ik plaats hier dan weer een bericht.
Hans Stam
Berichten: 45
Lid geworden op: 30-03-2011 19:10
Locatie: Ridderkerk

25-12-2011 12:40

Goed om te horen dat je geen problemen hebt,ook mooi dat je voor 250 eur. een boot hebt waar al rekening is gehouden met een fishfinder! (een RF15 kan erop geloof ik)
Goed,zal vandaag een biertje opentrekken op de gezondheid van de chinezen.. :P
Vang je ze trouwens nog een beetje?
Ben er een maand geleden mee gestopt; het water werdt kraakhelder en de laatste die ik ving was krap 19 pond,maar kwam binnen als een brasem,totaal geen vechtlust in..
Nou veel succes ermee en ik hoor wel hoe de fishfinder bevalt..
Gr,Hans
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

25-12-2011 21:54

Hier ook tevreden hoor. Bootje werkt gewoon goed en doet wat hij moet doen. Nog geen mankementen gehad. :D
jans de boer
Berichten: 233
Lid geworden op: 05-01-2006 14:20
Locatie: emmen

26-12-2011 22:04

wie weet waar ik dit bootje kan kopen voor deze prijs en eventueel online kan bestellen
gr jans
martin sb
BFP BAITS.NL
Vis met het geen wat je zelf bevalt
Laat je niet van de wijs brengen
Doe de dingen die je zelf leuk lijkt
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

26-12-2011 22:36

Jans,
Geen mini baitcruiser meer.....? :wink:
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Hans Stam
Berichten: 45
Lid geworden op: 30-03-2011 19:10
Locatie: Ridderkerk

27-12-2011 12:59

@ jans de boer:
Kijk es op marktplaats,staan ook wat winkels bij die ze verkopen,ik heb de mijne in Dordrecht gekocht bij vd Ven Hengelsport..
Gr,Hans
wessel buys

01-01-2012 16:08

Ik ook maar een gekocht kan niet wachten tot die binnen is!
Gebruikersavatar
Pim Spoor
Berichten: 45
Lid geworden op: 24-01-2011 16:11
Locatie: Dordrecht

24-02-2012 18:22

nou ik heb hem een maand geleden ook gekocht.
1x mee proef gevaren en dat ging prima.
Kben nu op mijn werk bezig om de Q5 fishfinder er in te bouwen.
Das nog een heel karwei, ik heb gelukkig een paar hele handige colegaas die me er mee helpen.
Als alles straks klaar is zit alles in de boot en ziet er gelikt uit.

Toch een voerbootje met fishfinder voor pus minus 400,-
200,- voor het bootje en 200,- voor de fishfinder

Ik kan niet wachten om hem te gaan testen.
Liefst aan de waterkant.