Trend Micro Voerboot.


Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

19-04-2012 10:06

Ruben van Berkel schreef:Ik heb de Trend nu bijna een jaar in bezit maar had pas voor het eerst wat geks: vlak onder de kant deed 'ie opeens niks meer. Vooruit achteruit, links, rechts het bootje bleef liggen. Na een paar tellen deed 'ie het opeens weer. Iemand een idee wat dit kan zijn? Het leek wel een blackout ofzo :P

Kon er nu wel om lachen maar ik hoop nooit mee te maken dat je dit op grote afstand krijgt, ben niet zo'n zwemmert :lol:

Oh, alle contacten die ik zelf bijhoud (accu en batterijen van de handzender) zaten goed vast en ik lucht het bootje altijd na gebruik tegen condens.

Nadeel is dat ik nu maar voorlopig een opblaasboot meeneem als de Trend gered moet worden van het water :oops: :cry:



dit kan te maken hebben met de frequentie, zelf vis ik soms ook vlakbij een vliegveld 16hoven en dan moet je eens kijken wat je boot allemaal doet wil je naar links gaat ie naar rechts of andersom..

ook wellis gehad dat hij inderdaad helemaal niks deed, is dus een frequentie storing.

zo kan het ook voor komen dat een andere visser op de zelfde frequentie zit en dan is het helemaal lachen ;)

ik zou me er geen zorgen om maken.
Oja joh!!!
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

19-04-2012 12:26

Trouwens kun je de boot en de handzender gewoon willekeurig uit en aanzetten. In tegenstelling wat wordt vertelt bij de winkelier werkt de boot gewoon weer als je de handzender uit en aan zet als de boot aanstaat. Ik heb vorige week gevist op een plaats waar drie vissers in de weer waren met de trend en niemand heeft last gehad van de ander!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

19-04-2012 12:42

Hubert Gillissen schreef:Trouwens kun je de boot en de handzender gewoon willekeurig uit en aanzetten. In tegenstelling wat wordt vertelt bij de winkelier werkt de boot gewoon weer als je de handzender uit en aan zet als de boot aanstaat. Ik heb vorige week gevist op een plaats waar drie vissers in de weer waren met de trend en niemand heeft last gehad van de ander!



je kan ze gewoon on afhankelijk van elkaar uit zetten het is alleen wel aan te raden wat er gezegd is en wat in het boekje staat.

verder kan je inderdaad met 3 of 6 met de zelfde boot bij elkaar zitten, maar 1 op de zoveel kan storing geven dat is met een auto alarm ook zo.. 1 op de 3000 heeft de zelfde frequentie.

dus nogmaals dat je boot niks doet heeft echt te maken met een frequentie storing zowel van een andere boot of radiografisch iets in de buurt dan wel een frequentie golf van wat anders..

die digitale zenders hebben daar geen last van maar dat bereik is ook vele malen groter..

lees maar eens wat modelbouw forums of bel er 1 op ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

19-04-2012 17:32

Meneer de Winter heeft de klok horen luiden maar weet nog niet helemaal waar de klepel zich bevind. Wat is een frequentie storing?

Je bedoeld waarschijnlijk gelijkkanaalsstoring. Dit kan zeker voorkomen maar alleen als er twee handzenders zijn met hetzelfde kristal. Er zijn dus een aantal kanalen op de 27MHz band (de alfa kanalen voor de oude 27mc bakkie gebruikers onder ons) gereserveerd voor modelbouw. Volgens mij werkt die Trend en andere goedkopere bootjes op die frequentie, anders is het 40 MHz maar dan geld weer het kristal verhaal.

Dat jij ben Zestienhoven last hebt van vliegtuig radioverkeer is dus zo goed als uitgesloten, vliegtuigen communiceren op een hele andere frequentie.

Digitale zenders zoals jij ze noemt zijn handzenders op 2.4GHz en ook deze kunnen elkaar storen maar op die band zijn wat meer kanaaltjes beschikbaar, de kans is dus kleiner.

Het signaal dat de zender uitstuurt is overigens gewoon analoog, de informatie wordt alleen digitaal gemoduleerd. Je zou op die band dus wel last kunnen hebben van Wifi routers aangezien die ook op 2.4GHz opereren. Weliswaar op andere kanalen maar er zijn mensen die een versterker of een grotere antenne op de router plaatsen waardoor het signaal flink wat sterker wordt en dus zou kunnen storen. In theorie.

Het bereik van digitale zenders is beter omdat een 2.4GHz signaal met digitale informatie verder reikt. Door de informatie digitaal te maken heeft ruis, wat bij een zwakker signaal voorkomt minder invloed.

Technisch verhaal maar zo zit het in grote lijnen in elkaar.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

19-04-2012 20:55

Moraal van het verhaal is dus eigenlijk dat het voor deze prijs een goede boot is. Wil je meer, betaal je meer, is allemaal een persoonlijke keuze. Ik denk er wel over om er motoren van Graupner in te zetten, kijken of dat veel uit maakt qua snelheid. Ik vind de boot toch erg traag, zeker met tegenwind. Mocht de boot niet veel sneller worden daarvan verkoop ik ze weer en koop een grotere snellere boot. Voor de meren (15+ hectare) die ik bevis is het niet de meest geschikte boot.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

19-04-2012 21:30

Eus Molewijk schreef:Meneer de Winter heeft de klok horen luiden maar weet nog niet helemaal waar de klepel zich bevind. Wat is een frequentie storing?

Je bedoeld waarschijnlijk gelijkkanaalsstoring. Dit kan zeker voorkomen maar alleen als er twee handzenders zijn met hetzelfde kristal. Er zijn dus een aantal kanalen op de 27MHz band (de alfa kanalen voor de oude 27mc bakkie gebruikers onder ons) gereserveerd voor modelbouw. Volgens mij werkt die Trend en andere goedkopere bootjes op die frequentie, anders is het 40 MHz maar dan geld weer het kristal verhaal.

Dat jij ben Zestienhoven last hebt van vliegtuig radioverkeer is dus zo goed als uitgesloten, vliegtuigen communiceren op een hele andere frequentie.

Digitale zenders zoals jij ze noemt zijn handzenders op 2.4GHz en ook deze kunnen elkaar storen maar op die band zijn wat meer kanaaltjes beschikbaar, de kans is dus kleiner.

Het signaal dat de zender uitstuurt is overigens gewoon analoog, de informatie wordt alleen digitaal gemoduleerd. Je zou op die band dus wel last kunnen hebben van Wifi routers aangezien die ook op 2.4GHz opereren. Weliswaar op andere kanalen maar er zijn mensen die een versterker of een grotere antenne op de router plaatsen waardoor het signaal flink wat sterker wordt en dus zou kunnen storen. In theorie.

Het bereik van digitale zenders is beter omdat een 2.4GHz signaal met digitale informatie verder reikt. Door de informatie digitaal te maken heeft ruis, wat bij een zwakker signaal voorkomt minder invloed.

Technisch verhaal maar zo zit het in grote lijnen in elkaar.


daar heb je onze betweter weer!!!

je hoeft mij niks uit te leggen hoor (KN)eus ;)

Alleen beetje jammer dat je gelijk weer alles beter moet weten, het moraal van het verhaal is toch duidelijk.
je verteld precies het zelfde wat ik doe alleen in de juiste benamingen, jij ben echt goed man!!


Ook jammer dat je zegt dat ik geen storing krijg bij 16hoven, ben je er bij geweest?? nee precies dus niet.. daarbij zeg ik toch ook niet dat het van vliegtuig verkeer komt, ik geef het alleen aan dat ik dat mee maak alleen bij 16hoven..

dus zoals ik je al eerder heb verteld in andere topics, moet je eerst beter leren lezen en begrijpen voor je weer die put van je opentrek. en aan topic vervuiling doet..
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

19-04-2012 21:48

Zou beginnen met een beetje in te binden meneer de Winter. Ik begin die reacties van jou aardig beu te worden. Je lult als een kip zonder kop en geeft adviezen die werkelijk nergens op gebaseerd zijn.

Laat mij dan maar een betweter zijn in jouw ogen.

Ik ben er inderdaad niet bij geweest bij Zestienhoven, gelukkig niet zou ik bijna zeggen. Ik beweer nergens dat jij daar geen storing heb gehad, ik zeg alleen dat het niet door het radioverkeer van de vliegtuigen aldaar kan komen. Ik moet eerst beter lezen en begrijpen? Practice what you preach dude!
Ik weet verder niet wat je dan suggereert dat je boot precies raar gaat doen als het niet de vliegtuigen zijn. De A13? Of misschien de die ooievaars die daar op die lantaarnpalen zitten?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-04-2012 09:49

je heb helemaal gelijk (kn)eus!!
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

20-04-2012 10:04

Ik snap niet waarom je mij een PBtje stuurt, je had je stoere verhalen toch hier ook gewoon neer kunnen zetten?

Kan iedereen zien wat voor mannetje jij bent.

Ik heb er alweer te veel over gezegd, ga mijn tijd niet aan jou verdoen R.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

20-04-2012 10:52

Goedemorgen mannen !
Ga lekker vissen joh
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

20-04-2012 13:22

Vliegtuigjes gaan normaal gesproken op de 35 mhz
Bootjes en autootjes enz. op de 40 mhz
Sommige chinese dingen op de 27 mhz.
In Frankrijk heb je nog weer andere freq.
De signalen kunnen elkaar ''pakken'' als je op bijv. 40 mhz zit met hetzelfde kristal.
Ga je digitaal gebruiken dan reduceer je dit probleem.

Als dit al een reden is om met scheldnamen enz. te beginnen dan is het snel gebeurd met dit forum,,, beetje jammer.
@ R. de Winter, ik zie sommige postings van jou die niet altijd waar zijn. Laats had je het over een plicht tot het vervangen van de regelaar als je de motor ook vervangt. Is geen plicht, als de regelaar de motor aankan is het geen probleem en hoeft dus niet vervangen te worden. Heb ik geen modelbouwforum voor nodig. Dit is geen aanval maar een constatering.
Zo zie je maar weer, alles weten kan haast niet en maakt ook niet gelukkig.
Een beetje respect naar elkaar toe zou niet verkeerd zijn. :wink:
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-04-2012 14:08

Cor Hendriks schreef:@ R. de Winter, ik zie sommige postings van jou die niet altijd waar zijn. Laats had je het over een plicht tot het vervangen van de regelaar als je de motor ook vervangt. Is geen plicht, als de regelaar de motor aankan is het geen probleem en hoeft dus niet vervangen te worden. Heb ik geen modelbouwforum voor nodig. Dit is geen aanval maar een constatering.
Zo zie je maar weer, alles weten kan haast niet en maakt ook niet gelukkig.
Een beetje respect naar elkaar toe zou niet verkeerd zijn. :wink:



hallo Cor,

ik kan me heus wel een keer vergissen dat is menselijk hoor en dat van het wisselen van motor en regelaar werd mij verteld bij quartel vandaar dat ik het opschreef.
en je mag altijd een constatering hebben hoor, alleen ziet de (zal zijn naam niet noemen) persoon in kwestie het niet als een constatering maar op meerder topics worden en niet alleen ik ook andere mensen verbeterd op de raarste dingen vandaar even mijn uitspatting,.. mijn excuus ;)

maar goed gelukkig is niet heel de wereld zo als hem;)

bedankt voor je uitleg van de motor en regelaar had ik eerder moeten weten had me hoop geld bespaard :D
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

20-04-2012 19:17

Ik heb het bootje nu ongeveer 2 weken geleden terug opgehaald. Ik had geen contact meer tussen de handzender en de boot. Heb nu een nieuwe handzender gekregen en het kristal is overgezet. De eerste keer eens deed de boot het weer perfect. Moet et bij zeggen dat ik naar een 30 meter moest varen. De keer daarna ging hij weer stotteren.. Lampjes gaan dan aan en het bootje stokt even, net of de stroom er ff af is geweest.

Maar weer terug met dat ding, moet niet erger worden..

Gr.
©
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-04-2012 19:41

Dat is inderdaad wel vreemd lesley...

heb je nog garantie? dan gewoon een nieuwe boot eisen en deze terug geven..

succes
Oja joh!!!
Rob Lantinga
Berichten: 21
Lid geworden op: 29-12-2010 16:37

24-04-2012 20:42

Lesley van Dinter schreef:Ik heb het bootje nu ongeveer 2 weken geleden terug opgehaald. Ik had geen contact meer tussen de handzender en de boot. Heb nu een nieuwe handzender gekregen en het kristal is overgezet. De eerste keer eens deed de boot het weer perfect. Moet et bij zeggen dat ik naar een 30 meter moest varen. De keer daarna ging hij weer stotteren.. Lampjes gaan dan aan en het bootje stokt even, net of de stroom er ff af is geweest.

Maar weer terug met dat ding, moet niet erger worden..

Gr.


Heb exact hetzelfde! bij mij waren de kristalblokjes vervangen maar het probleem is nog steeds!
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

24-04-2012 22:53

En dan bedenken dat het nog fris is,de dagjes mensen moeten nog gaan vissen.
Het jaar is om en er zullen genoeg problemen komen.
Prima bootje niks mis mee toch.
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

24-04-2012 23:26

henk plasman schreef:En dan bedenken dat het nog fris is,de dagjes mensen moeten nog gaan vissen.
Het jaar is om en er zullen genoeg problemen komen.
Prima bootje niks mis mee toch.



Meerwaarde hiervan is?

Juist ja, niks, pure speculatie! De meeste "dagjes mensen" zoals u ze noemt (ik noem ze mooi weer vissers) maken waarschijnlijk helemaal geen gebruik van een voetboot! Laten we dit forum niet vervuilen met speculaties en gewoon feiten rapporteren, daar is het tenslotte voor.

Ik vis met deze boot vanaf begin oktober 2011 gemiddeld twee sessies per week (uitgezonderd de vorstperiode) en heb nog geen storing gehad. Ik maak de boot altijd netjes schoon na gebruik en kijk ook altijd even in de boot of er geen water ingekomen is. Dan wordt de boot (met de accu klepjes open) aan de lader gehangen zodat de boot de volgende sessie weer vrolijk z'n werk doet.
Trouwens er zit toch twee jaar garantie op!
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

24-04-2012 23:39

Ja ik kan ook niet anders zeggen aan dat ik er veel positieve verhalen over heb gehoord. En met de garantie van 2 jaar durf ik nog wel een gokje te nemen. Ik hoop dat het snel en keurig word opgelost anders kijk ik voor wat anders.
©
Lars Verhoef
Berichten: 35
Lid geworden op: 27-05-2011 16:47
Locatie: Renkum/Arnhem

25-04-2012 17:05

ik heb lang lopen kijken welke voerboot ik zou doen, deze of de NANOTEC

toch maar voor de nanotec gegaan, ik heb hem vandaag binnen gehad alleen zitten er 2 accus bij, 1tje met 2 klapjes voor te klappen en 1tje met 1 klapje om te klappen, klappen bedoel ik aansluiten in de voerboot zelf van binnen. welke moet ik nu gebruiken want binnen zitten ook 2 klepjes, dus daarom de vraag welke van de twee, de ene met 2 klepjes of de ene met 1 klep

Groetjes
Lars

PS

Het is een hele degelijke boot en ziet er goed uit
~~ Vangsten 2012 ~~
Schub - 8 Geblankt 3/9
Spiegel - 0
Brasem - 1
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

25-04-2012 17:17

Kan niet anders stellen dat je in die prijsklasse niets fatsoenlijks kan kopen. Is vragen om problemen maar ja als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten..................................
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

25-04-2012 17:19

Lars kleine tip weet niet zekker maar uhh de verkoper bellen.
Lars Verhoef
Berichten: 35
Lid geworden op: 27-05-2011 16:47
Locatie: Renkum/Arnhem

25-04-2012 17:24

ja ik zou ze mailen

bedankt:)
~~ Vangsten 2012 ~~
Schub - 8 Geblankt 3/9
Spiegel - 0
Brasem - 1
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

25-04-2012 18:32

pj otte schreef:Kan niet anders stellen dat je in die prijsklasse niets fatsoenlijks kan kopen. Is vragen om problemen maar ja als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten..................................


voor sommige is 300 ook gewoon veel geld...
daarbij mag je dus heus wat goeds verwachten...

dus ik vind het niet echt een dubbeltje..

verder heb ik zelf de soul boot is wel 100 euro duurder en voor sommige ook een troep boot voor een goedkope prijs, maar vind dit een prima bootje en heb er geen problemen mee..

maar goed die trend zou ik gewoon mee terug gaan naar de verkoper.

succes
Oja joh!!!
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

25-04-2012 18:56

pj otte schreef:Kan niet anders stellen dat je in die prijsklasse niets fatsoenlijks kan kopen. Is vragen om problemen maar ja als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten..................................


Zucht, weer iemand die de bedoeling van een forum niet snapt.

Het gaat niet om vooroordelen maar om feiten en ervaringen! Er zijn nog altijd mensen die minder geld willen of kunnen uitgeven aan deze mooie hobby. Voor hen is deze boot een betaalbare optie. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor beetmelders, iedereen weet wel dat die van Delkim de beste zijn maar als je daar geen geld voor hebt wil je toch wel ervaringen van andere merken/modellen lezen zodat je toch een keuze kunt maken. Trouwens vind ik 250-300 euro best een stevig bedrag om uit te geven, ik kan dat niet een "dubbeltje" noemen!

Kunnen we dit forum aub een beetje schoon houden?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

25-04-2012 20:02

Zucht,

Wat zijn de feiten. Het KWO forum is er o.a. om je mening te geven en daardoor tot een redelijke onderlinge discussie te komen. Je hoeft het daarbij terecht niet met elkaar eens te zijn. Wel zijn er in dit geval een aantal feiten die ik je niet wil onthouden.

Voerboten in die prijs klasse geven heel veel problemen. Kan ook niet anders als je naar de materialen en bevestiging kijkt van de elektronica onderling. Heb er teveel gesproken die achteraf spijt hadden van hun investering. Even zoeken op internet en je ogen gaan open. Heeft er verder niets mee te maken of je er al dan niet jaren er voor heb moeten sparen. Als dat het argument is moet je stoppen met discussie voeren.

Groet,
Peter