Trend Micro Voerboot.


Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

25-02-2012 19:47

Ik ga volgende maand ook een fishfinder halen voor deze boot. Ik ben er trouwens nog steeds tevreden mee!
Gebruikersavatar
Pim Spoor
Berichten: 45
Lid geworden op: 24-01-2011 16:11
Locatie: Dordrecht

28-02-2012 07:05

welke ga je halen ?
Liefst aan de waterkant.
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

28-02-2012 09:56

Pim Spoor schreef:welke ga je halen ?


Nog geen idee, volgende week eens kijken in de winkel wat ze adviseren. Het wordt wel een relatief low budget model. Waarschijnlijk een Hummingbird rf15(e)
Ik gebruik nu een hummingbird wat je aan de lijn moet binden en uitgooien, deze zijn wel gemakkelijk maar het bereik is maar iets van 40 meter dus erg weinig.
Gebruikersavatar
Pim Spoor
Berichten: 45
Lid geworden op: 24-01-2011 16:11
Locatie: Dordrecht

28-02-2012 16:53

Nog geen idee, volgende week eens kijken in de winkel wat ze adviseren. Het wordt wel een relatief low budget model. Waarschijnlijk een Hummingbird rf15(e)
Ik gebruik nu een hummingbird wat je aan de lijn moet binden en uitgooien, deze zijn wel gemakkelijk maar het bereik is maar iets van 40 meter dus erg weinig.


Nou das nog niet echt budget voor mij die gaan toch voor minimaal 400,- over de toonbank dacht ik.
Kheb zelf vandaag de Q5 ingebouwd en heel eventjes mee proef gevaren en alles ziet er goed uit.
Ik heb em voor 200,- kunnen kopen, maar ik heb hem volgens mij ook al voor 149,- gezien.

Veel suc6 met je keuze.
Liefst aan de waterkant.
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

29-02-2012 10:46

Die Q5 werkt storingsvrij i.c.m. de Trend Micro? Heb eens gekeken op internet en heb over de Q5 een heleboel slechte ervaringen gelezen. Dat ie alleen werkt als de boot stil ligt en erg storingsgevoelig is.

Wie heeft nog meer een fishfinder ingebouwd in de trend Micro? Graag ervaringen!
Gebruikersavatar
Pim Spoor
Berichten: 45
Lid geworden op: 24-01-2011 16:11
Locatie: Dordrecht

05-03-2012 09:38

Van het weekend op een zand putje wezen vissen, 1 run brasem :evil: maar mocht de pret niet drukken.
Ook gelijk de diepte meter getest
Hij meet nu inderdaad alleen correct als de motoren niet draaien :cry:

Op een ander forum dit gevonden.
credits john van berkel van het carpfeeling forum
dat de dieptemeter alleen diepte geeft als de boot stil ligt. heeft vaak meerdere oorzaken.
in heel veel voerboten wordt of worden de motors alleen ontstoord door 3 condensators en geen spoelen.
de dieptemeter te dicht bij de snelheidsregelaar, boot zender of de accu kan ook storingen geven.
ontstoor de motor met condensators en spoelen, plaats het zover mogelijk van de regelaar en boot zender vandaan.
mocht het dan nog storen. probeer een eigen voeding voor de dieptemeter (als dat niet het geval is). of probeer de dieptemeter zender te isoleren met aluminiumfolie, of nog beter in een ijzeren behuizing.



Het eerste wat ik ga proberen is hem in aluminium folie in te pakken khoop dat het lukt.
Iemand mischien nog tips ?


Groeten Pim
Liefst aan de waterkant.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-03-2012 16:10

Nog beter is een blikken behuizing die je aan de min van je accu hangt.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Pim Spoor
Berichten: 45
Lid geworden op: 24-01-2011 16:11
Locatie: Dordrecht

06-03-2012 16:23

Eus Molewijk schreef:Nog beter is een blikken behuizing die je aan de min van je accu hangt.


Ontzettend bedankt voor de tip.

Zijn er ergens van die blikken blaadjes waar ik de behuizing mee kan maken te koop??
Ik heb al ff gegoogled op blikken bladen maar ik kom er niet achter.

Grtz Pim
Liefst aan de waterkant.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-03-2012 16:29

Eh, ijzerhandel? Evt elektronicazaak. Een blikje van kattevoer of weet ik wat zou ook al kunnen voldoen hoor, wel proberen zo dicht mogelijk te maken dat eigenlijk alleen de antenne er nog uit steekt.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Pim Spoor
Berichten: 45
Lid geworden op: 24-01-2011 16:11
Locatie: Dordrecht

06-03-2012 17:03

Eus Molewijk schreef:Eh, ijzerhandel? Evt elektronicazaak. Een blikje van kattevoer of weet ik wat zou ook al kunnen voldoen hoor, wel proberen zo dicht mogelijk te maken dat eigenlijk alleen de antenne er nog uit steekt.


Kga het proberen.
Tnx voor de tip, klaat nog wel weten hoe het is gegaan.
Liefst aan de waterkant.
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

08-03-2012 19:25

dat met die spoelen zoi ik niet doen.
De spoelen verbruiken een deel van je spanning waardoor je motor minder vermogen heeft.
Die condensatoren zouden voldoende moeten zijn.
die q5 is gewoon erg fragiel en storingsgevoelig.hij kost niet voor niets zo weinig.
Zender gewoon zo ver mogelijk van de andere electronica houden.voorin of helemaal achterin.
groeten nico
Gebruikersavatar
Pim Spoor
Berichten: 45
Lid geworden op: 24-01-2011 16:11
Locatie: Dordrecht

09-03-2012 17:23

nico offerman schreef:dat met die spoelen zoi ik niet doen.
De spoelen verbruiken een deel van je spanning waardoor je motor minder vermogen heeft.
Die condensatoren zouden voldoende moeten zijn.
die q5 is gewoon erg fragiel en storingsgevoelig.hij kost niet voor niets zo weinig.
Zender gewoon zo ver mogelijk van de andere electronica houden.voorin of helemaal achterin.


Hij zit al helemaal voorin, maar dan nog zit er maar een centimer of 15 ruimte tussen de elctro motor en de fishfinder.
Ik ga het met die extra condesatoren proberen en hem in een blikken omhulsel doen aan gesloten op de min van de accu.
En mischien een blikke schotje er in bouwen.
Tis allemaal wel een gedoe maar ik kom er (hopelijk) wel.
Das de prijs voor budget he.

Bedankt voor de tip.

Groeten Pim.
Liefst aan de waterkant.
Gebruikersavatar
elmer stokkers
Berichten: 68
Lid geworden op: 09-08-2011 16:19

14-03-2012 14:04

ik heb m nu een dik half jaar in gebruik. en moet zeggen ben erg tevreden! hij vaart mooi stabiel. de snelheid is prima. de voorverlichting is idd wat zwakjes, en vind de achterverlichting nogal fel. heb de verlichting dan ook bijna nooit aan staan. waar ik vis is al genoeg verlichting van de omgeving.
kortom een prima bootje voor een nog betere prijs!
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

17-03-2012 20:25

Hmm, ik heb de mijne gisteren terug gebracht. Ik had geen contact meer met het bootje. De motoren draaiden wel maar ik kon niks regelen. Maandag word er naar gekeken en hopelijk word hij dan gerepareerd. Klote maar het is niet anders. Moet zeggen dat hij vanaf het begin al kuren vertoonde.. Nu 3 keer gebruikt.

Gr.
©
dave staal

19-03-2012 09:11

Als ik de trend aanzet en daarna de afstandbediening begint 1 motor gelijk te draaien?
Denk dat ik bij de vorige keer eerst de afstandbediening heb uitgezet en een paar uur later pas de boot.
Weet iemand hoe ik hem kan resetten? Bvd.batterijen al verwijderd en opnieuw geplaatst werkt niet.
Gr Dave.
Gebruikersavatar
Andries Ritmeester
Berichten: 106
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: N.b.
Contacteer:

19-03-2012 09:22

Ik ken de boot niet, maar zit er geen trimfunctie op de handzender? Wellicht heb je die te ver 'open' gedraaid?
...
dave staal

19-03-2012 09:30

:oops: thanks dat was hem.
Gebruikersavatar
elmer stokkers
Berichten: 68
Lid geworden op: 09-08-2011 16:19

19-03-2012 12:47

iemand enig idee waar je voor een leuke prijs een dieptemeter in kan laten bouwen?
of is dit ook makkelijk zelf te doen?
Gebruikersavatar
Pim Spoor
Berichten: 45
Lid geworden op: 24-01-2011 16:11
Locatie: Dordrecht

19-03-2012 13:28

Van het weekend een losse voeding er in gezet deze bij PK racing hier in Dordrecht gehaald.
http://www.pkracing.nl/batterylist.jsp
PKGP1005HD 5 cell receiver humppack, VP 1600 NiMh incl wire and receiver connector.

Is heel klein en weegt weinig.
Ik werd trouwens heel goed geholpen (mag ook wel eens gezegd worden).

En van het weekend gelijk proef mee gevaren en het werkte.

eindelijk zit de Q5 erin en het werkt nog ook.

Iedereen bedankt voor de tips.
Liefst aan de waterkant.
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

07-04-2012 23:18

Een maatje van me heeft een tweedehands Trend Micro gekocht maar er zit helaas geen handleiding bij. Het gebruik van de boot is geen rakettechnologie maar kan iemand met een Trend verklappen wat de oplaadtijd is van de bootaccu's en de zenderbatterijen? Klopt het dat je nergens kan zien dat de accu's/batterijen vol zijn?

Nog mooier zou zijn als iemand een scan kan maken van de handleiding.
Life begins at 11.000 ha
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

08-04-2012 00:52

De trend is van dezelfde makers van skarp.Yaris.bij de skarp s60 zit er op de laders zelf een ledlampje die rood kleurt als ie aan het laden is en groen als die vol zit.Neem aan dat het daar ook op zit.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

18-04-2012 23:30

Sander van Dongen schreef:Een maatje van me heeft een tweedehands Trend Micro gekocht maar er zit helaas geen handleiding bij. Het gebruik van de boot is geen rakettechnologie maar kan iemand met een Trend verklappen wat de oplaadtijd is van de bootaccu's en de zenderbatterijen? Klopt het dat je nergens kan zien dat de accu's/batterijen vol zijn?

Nog mooier zou zijn als iemand een scan kan maken van de handleiding.



Je kunt aan de laders zien wanneer alles is opgeladen. Lampje springt op groen. Ik heb ook geen handleiding erbij gekregen, maar ergens op deze pagina staat een link naar een ingescand nederlands exemplaren. Ik heb van een kennis die deze boot ook heeft een engelstalig exemplaar te leen gekregen. Mooi uitgebreide handleiding, ik maak binnekort een paar foto's en post die.

Ben vandaag wezen vissen met de boot en met een stevige wind is de boot erg onstabiel! De golven op het water waren ongeveer 20 cm en daar had de boot zeer veel moeite mee! Misschien ga ik toch eens kijken voor een groter exemplaar. Hebben jullie ook het probleem dat de lijn erg "kringelt" als je de lijnen een paar maal hebt uitgevaren? Als ik de hengel weer op de kant heb kringelt de lijn een paar keer om de top van hengel heen en vaak in elkaar wat natuurlijk een ramp zou zijn als dat ook onderwater gebeurd en je krijgt een beet! Enig idee wat ik hieraan kan doen? Ik vaar uit met de haak in de voerbak en de slip helemaal open zodat er nog een beetje spanning op de lijn staat (advies van de verkoper). Nog iemand ervaring met fishfinder?
Gebruikersavatar
johnny roet
Berichten: 2
Lid geworden op: 21-01-2010 18:56
Locatie: Bunschoten

18-04-2012 23:44

@hubert

Als je je lijn uitvaart zet dan altijd je beugel open van je hengel, en hou je vinger ligt op de spoel zodat je de lijn langs vinger voelt tikken met uitvaren, (die verkoper is echt een ei als hij je dat geadviseerd heeft, om met je slip open uit te varen! zo krijg je zeker weten kinken in je lijn,
Ps nog een tip:na en voor het vissen altijd een keer of twee je lijnen uitgooien met alleen lood eraan, help ook tegen kinken.

Vang ze!!!

Mvg Johnny
A way of live
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

18-04-2012 23:55

johnny roet schreef:@hubert

Als je je lijn uitvaart zet dan altijd je beugel open van je hengel, en hou je vinger ligt op de spoel zodat je de lijn langs vinger voelt tikken met uitvaren, (die verkoper is echt een ei als hij je dat geadviseerd heeft, om met je slip open uit te varen! zo krijg je zeker weten kinken in je lijn,
Ps nog een tip:na en voor het vissen altijd een keer of twee je lijnen uitgooien met alleen lood eraan, help ook tegen kinken.

Vang ze!!!

Mvg Johnny



Bedankt voor je reactie, ik ga dat maar eens proberen dan!
Ruben van Berkel
Berichten: 85
Lid geworden op: 24-03-2010 14:30

19-04-2012 09:40

Ik heb de Trend nu bijna een jaar in bezit maar had pas voor het eerst wat geks: vlak onder de kant deed 'ie opeens niks meer. Vooruit achteruit, links, rechts het bootje bleef liggen. Na een paar tellen deed 'ie het opeens weer. Iemand een idee wat dit kan zijn? Het leek wel een blackout ofzo :P

Kon er nu wel om lachen maar ik hoop nooit mee te maken dat je dit op grote afstand krijgt, ben niet zo'n zwemmert :lol:

Oh, alle contacten die ik zelf bijhoud (accu en batterijen van de handzender) zaten goed vast en ik lucht het bootje altijd na gebruik tegen condens.

Nadeel is dat ik nu maar voorlopig een opblaasboot meeneem als de Trend gered moet worden van het water :oops: :cry: