14-08-2011 17:51
tjah, voor 100 euro per hengel zul je geen tribals of wat dan ook uit mogen zoeken, beastmaster is een mooie hengel maar zijn weer wat duurder
kheb zelf een aantal jaar de speedmasters gehad (model 2008) echt super hengels drillen super en gooien ook goed.
het verschil tussen de fishplaying en de longcast: de fp is een wat zachtere hengel die toch nog genoeg power heeft, maar ook een mooie actie.
de longcasts daarintegen zijn wat harder en stugger voor de echte afstanden zoals de naam al doet vermoeden.
heb laatst bij fauna een paar mooie blanks vastgehad, zo heeft jrc nu ook een mooie blank weet allen de naam niet precies meer, maar de prijs lag ook rond de 100 euro, ze hadden ook de goedkopere sportexxen, lag ook rond de 100 euro.
Soul heeft nu ook mooie hengels, beginnen al vanaf 69 euro, oftewel keuze genoeg.
En met de catana's is niks mis mee hoor, is gewoon shimano kwaliteit maar dan naturlijk minder dan een tribal of speedmaster.
Ikzelf ben voor the force gegaan, puur omdat ik het een hele mooie blank vond, sjieke reelhouder en handvat, heb me laten vertellen dat de bouwer van the force altijd bij sportex heeft gewerkt, correct me if i'm wrong?
Oftewel je zult echt zelf moeten kiezen, rijd naar een winkel waar ze een grote voorraad hebben en ga is wat kijken, voelen en vergelijken.
Wannie Wedduh?!