Nieuwe hengel gezocht


Plaats reactie
joey kouwenhoven
Berichten: 136
Lid geworden op: 21-06-2004 00:01
Locatie: Delft

12-08-2011 17:19

Ha mede karpervissers,

Ik ben opzoek naar 3 nieuwe stokken.
Ik zoek gewoon een normale allround stok van 2,5 lb en 3.60m lang.

Nu heb ik alleen wel een specifieke eis aan mn nieuwe hengel, wat mijn hengels nu (daiwa whiskers) wel hebben.
Afbeelding

Namelijk het stukje foam wat achter mn rodrest klemt.
Ik vroeg me af welke hengels nog meer zoiets hebben.. want ik vind dit ideaal.

Voor de rest moet de hengel er een beetje leuk/modern uitzien en het liefst heb ik geen kurkafwerking.

Weet iemand een leuke stok met deze voorkeuren?
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

12-08-2011 18:31

ik weet wel mooie hengels maar kan me zo geen hengels bedenken die nog dat stukje foam op het handvat hebben, of je zult echt op marktplaats moeten kijken, kan het mis hebben hoor.

Zelf vindt ik The force e-range mooie hengels, en zeer slank en mooi afgewerkt!
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

12-08-2011 18:39

Begrijp je vraag (deze hengels ook gehad en dat stoppertje werkt prettig) maar heb dat opgevangen door andere rodrest aan te schaffen. Deze klemmen de hengels zo af dat ze niet naar voren kunnen, maar wel omhoog en naar je toe. Daar komt nog bij dat wanneer je de hengels omhoog wil zetten, je de buzzerbar gewoon omdraaid waardoor de hengels dan niet naar beneden kunnen schuiven. Voor ongeveer 3 euro p.s. zijn het geweldige apparaatjes. Ten slotte krijg je zo het voordeel dat je de hengels kunt uitzoeken die aan je wensen voldoen, zonder gebonden te zijn aan het "stoppertje" (de keus wordt dat een stuk minder).

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

13-08-2011 09:01

Ook is een nieuwe hengel van 2,5 lb moeilijk te vinden omdat ze vaak bij 2,75 beginnen. ik heb verschillende setjes en de hengels beneden de 2,75 zijn allemaal 10 jaar + Mocht je dit niet uitmaken is marktplaats een mooie plek om te zoeken.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

13-08-2011 13:25

2.5 lb stokken zijn er nog genoeg hoor, the force heeft ook 2,5 lb stokken.
shimano catana.
gewoon ff goed rondkijken en je zult zien dat ze nog genoeg te verkrijgen zijn.
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

18-08-2011 12:12

Hoi, Misschien is dit niet precies het antwoord dat je zoekt maar maakt de hengelkeuze groter.

5 Mogelijkheden,

1 blijven vissen met de hengels die je hebt.

2 Een stukje foam op de nieuwe hengels laten zetten door eenhengelbouwer of zelf doen.

3 Hengels vanaf het handvat laten strippen en opnieuw laten opbouwen

4 Voor mensen zoals ik die minder ijdel zijn op het materiaal, tweezijdig klittenband in de rodrest plakken en op de blank, of kurk, dan blijft de hengel goed zitten en wordt de keuze
voor een hengel een stuk makkelijker.

5 Kunt het ook nog zoeken in de butt rests, je hebt ze ook met twee rubber balletjes er op die je kunt uit- en weer tegen de blank aan kunt schuiven.

Knappe vis die de hengel eruit kan trekken.

Hieronder heb ik ze neer gezet, wellicht een beter alternatief dan andere hengels kopen.
Waarom veel geld uit geven terwijl het voor minder kan en je er weer andere dingen mee kunt doen.

In ieder geval succes.

Afbeelding


Groeten Yuri
Plaats reactie