Molenkeuze: Fox of Daiwa


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Bluming
Berichten: 57
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: Groningen

27-07-2011 22:08

Ik ben toe aan nieuwe molens. Nou twijfel ik tussen drie keuzes. De Fox stratos 7000e, de Daiwa Emcast evo 5000 of de Daiwa Crosscast 5000 s. Een baitrunner is voor mij geen belangrijke optie. Twijfel zit in het volgende. De service van Fox is goed, echter ik weet niet hoe goed de molen is. De emcast is volgens mij goed, de crosscast ken ik niet goed. Wie heeft ervaringen met de genoemde molens of advies mbt de keuze?
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

28-07-2011 09:02

Daiwa. Heeft zich al jaren bewezen met molens. Fox niet, tevfens veel negatieve reacties over deze molens gehoord. Kan er zelf niet over oordelen, maar voor de prijs en kwaliteit, daiwa!
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

28-07-2011 12:32

Ik zou die fox ook even laten voor wat het is,ze draaien zo zwaar en het blijft toch troep.
greets:shimano lover. :lol:
breek me de slurf niet open
Bastiaan de Haan
Berichten: 35
Lid geworden op: 19-05-2008 18:13
Locatie: Landgraaf

28-07-2011 13:43

Helemaal mee eens, voor wat fox betreft ze maken mooi spul maar moeten niet met molens verder gaan.......

Laat dat maar aan de "professionals"over zoals Shimano en Daiwa.....
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

28-07-2011 15:51

Shimano navi xta of de biomaster. Gebruik zelf eerstgenoemde. Hele fijne molen voor weinig geld. 85 euro kosten ze nu nog maar
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Johan van Sloten
Berichten: 161
Lid geworden op: 18-02-2012 11:12

01-04-2012 09:03

ik ga zelf 1 Fox Stratos FS 7000E aanschaffen, na de zoveelste positieve reactie hier over kan ik het wel geloven dat deze molen in mijn omstandigheden perfect voldoen, dat ze iets zwaarder draaien kan wel kloppen maar of je daar nou echt extra kracht aan gaat verspillen, we zijn geen kak wijven, dus zeuren hier over lijkt mij overdreven, tenzij die echt gewoon niet lekker binnen draait veels te zwaar enzo maar dat is hier niet het geval! shimano? hoor altijd veel positieve reacties over dit merk en dus ook een x een kleine molen hiervan aangeschaft, lijnoprollen kon die molen gewoon niet, de slip was goed, soepel draaien alleen na een jaartje gaat alles toch moeizamer, wel molens die je goed moet onderhouden anders kanje die ook voordat je t weet weg flikkeren, daiwa? nooit meegevist, volgens mij wel 1 van de beste molen merken op t moment die zich snel onwikkelt, fox daarin tegen onwikkelt zich ook snel, shimano houdt het liever nog bij deze generatie. jammer dat dit topic niet meer actief is
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

01-04-2012 11:02

scipio bredius schreef:ik ga zelf 1 Fox Stratos FS 7000E aanschaffen, na de zoveelste positieve reactie hier over kan ik het wel geloven dat deze molen in mijn omstandigheden perfect voldoen, dat ze iets zwaarder draaien kan wel kloppen maar of je daar nou echt extra kracht aan gaat verspillen, we zijn geen kak wijven, dus zeuren hier over lijkt mij overdreven, tenzij die echt gewoon niet lekker binnen draait veels te zwaar enzo maar dat is hier niet het geval! shimano? hoor altijd veel positieve reacties over dit merk en dus ook een x een kleine molen hiervan aangeschaft, lijnoprollen kon die molen gewoon niet, de slip was goed, soepel draaien alleen na een jaartje gaat alles toch moeizamer, wel molens die je goed moet onderhouden anders kanje die ook voordat je t weet weg flikkeren, daiwa? nooit meegevist, volgens mij wel 1 van de beste molen merken op t moment die zich snel onwikkelt, fox daarin tegen onwikkelt zich ook snel, shimano houdt het liever nog bij deze generatie. jammer dat dit topic niet meer actief is


En je weet zeker dat je goed gelezen hebt? Ik lees niet één positieve reactie over de Fox in deze thread. Daarbij zeg jezelf het volgende:

"lijnoprollen kon die molen gewoon niet, de slip was goed, soepel draaien alleen na een jaartje gaat alles toch moeizamer, wel molens die je goed moet onderhouden anders kanje die ook voordat je t weet weg flikkeren"

Als je dat zelf al zegt, dan koop je ze toch niet?

Shimano nemen zou ik zeggen. Heb zelf sinds kort de Biomaster en die zijn echt geweldig, die kan je bijna niet krom trekken. Slip is perfect af te stellen en ze draaien binnen als een tierelier. Maar goed dat is mijn bescheiden mening. Ik ben ooit begonnen met een ander merk molens, maar Shimano blijft het toch wel zijn vanaf nu...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

01-04-2012 13:13

scipio bredius schreef:ik ga zelf 1 Fox Stratos FS 7000E aanschaffen


de winkelier zal erg blij met je zijn, hij raakt die krengen aan de straatstenen niet kwijt. ik denk dat je zelfs nog heel wat van de prijs af kan lullen.

shimano maakt goede molens, maar ook minder goede. is dus een beetje onzin om ze allemaal over 1 kam te scheren. heb je dat kleine shimano molentje wel gebruikt waarvoor het gemaakt is? een dikke bak drillen met een klein roofvis molentje is natuurlijk vragen om problemen :roll:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-04-2012 13:21

scipio bredius schreef:ik ga zelf 1 Fox Stratos FS 7000E aanschaffen, na de zoveelste positieve reactie hier over kan ik het wel geloven dat deze molen in mijn omstandigheden perfect voldoen, dat ze iets zwaarder draaien kan wel kloppen maar of je daar nou echt extra kracht aan gaat verspillen, we zijn geen kak wijven, dus zeuren hier over lijkt mij overdreven, tenzij die echt gewoon niet lekker binnen draait veels te zwaar enzo maar dat is hier niet het geval! shimano? hoor altijd veel positieve reacties over dit merk en dus ook een x een kleine molen hiervan aangeschaft, lijnoprollen kon die molen gewoon niet, de slip was goed, soepel draaien alleen na een jaartje gaat alles toch moeizamer, wel molens die je goed moet onderhouden anders kanje die ook voordat je t weet weg flikkeren, daiwa? nooit meegevist, volgens mij wel 1 van de beste molen merken op t moment die zich snel onwikkelt, fox daarin tegen onwikkelt zich ook snel, shimano houdt het liever nog bij deze generatie. jammer dat dit topic niet meer actief is


Ik denk dat je spijt gaat krijgen. Niet alleen op dit forum maar ook buiten de Internet wereld is men niet echt tevreden over de Fox molens. kans dat je Fox eerder weg pleurt is groter dan bij de Shimano molens of Daiwa.

Shimano is ook met een vrij goede ontwikkeling bezig. Kwa uiterlijk niet echt want het is ene vertrouwd uiterlijk.

Ik zeg altijd maar zo. Fox moet zich lekker bezig houden met onderlijn materialen en tassen en dergelijke.

Betaal wat meer aan Shimano of Daiwa zou ik zeggen.

Maargoed niet klagen straks als Fox vast loopt of kapot gedraaid word.

Toch knap dat je Fox molens (na vele tegenvallende reactie's) verkiest tegen de jarenlange kwaliteit en vertrouwen van de Shimano/Daiwa.

Zit nogal verschil tussen Fox en S/D
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

01-04-2012 16:22

Ik zou de fox gewoon helemaal vergeten, zoals de meeste al zeggen fox moet het lekker bij lijnen en tassen en dergelijke houden en de molens aan de professionals over laten..

de fox molens worden aan alle kanten voor een mega bedrag aangeboden, maar ik zag ze nu al voor meer dan de helft te koop staan omdat niemand ze wil hebben laat staan koopt.

Zelf heb ik er 1 mogen testen en was er totaal niet tevreden over, er was maar 1 punt dat redelijk werkte en dat was de slipafstelling de rest was puur rotzooi..

Voor de molens waar je echt waar voor je geld krijgt zou ik gaan voor de Shimano's of zoals je aangeeft de daiwa's.
Als het je niet uit maakt of je een baitrunner heb of niet zou ik gaan voor de daiwa molens..
De service van daiwa is ook gewoon supergoed, althans ik heb vroeger daiwa's gehad en de winkel waar ik ze vandaan had kon ze altijd terug sturen of laten repareren wat voor probleem dan ook.
Ik heb van horen zeggen dat ze altijd binnen een week weer terug waren in de winkel, daarbij heb ik ook gehoord, maar weet niet zeker of dat helemaal waar is, maar dat als de molens helemaal kapot is je een nieuwe kan kopen met een flinke korting.

Maar goed ik zou zoals ik al aangaf die fox laten schieten en voor shimano of daiwa gaan.

succes.

ennuh: scipio bredius

succes met je fox, weet niet waar je het vandaan haalt dat je positieve berichten leest hier maar denk dat je dan toch even naar PEARL moet gaan :D
Oja joh!!!
kerim lafta
Berichten: 60
Lid geworden op: 29-01-2012 17:55
Locatie: Horst

01-04-2012 19:43

hallo r.de winter

zoals iedereen het zecht fox is een heel goed merk in prijs kwalitijd maar stratos molens zijn gewoon mislukt
heb laatst 2 daiwa windcast z gekocht en moet ik ben er super tevreden mee super goeie werpeigenschappen spoelt de lijn heel makkelijk goed op. je kunt hem uren onder water houden en hij blijft even goed, ook een van de redenen dat ik voor de windcast z ben gegaan is dat het een snel slip systeem je kan hem met een halfe draai van een vrijloop mode naar een aanslaan mode kan zetten echt een super molen.
kost iets meer maar dan heb je wel een molen die minstens 10 jaar megaat zonder dat ie maar ook een beetje slechter word
ik ben als het om visgerij meestal heel kritiek maar dit zijn gewoon topmolens

hier kun je ze in acktie zien
http://www.youtube.com/watch?v=Nu5aCrQE374

hoop dat ik je hier mee geholpen heb.

ow en als je voor de windcast serie gaat zou ik niet voor de s gaan want die heeft geen snelsplip systeem

veel succes verder.
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

01-04-2012 20:32

kerim lafta schreef:zecht-kwalitijd-halfe-megaat-visgerij-kritiek-acktie-snelsplip
:lol:

volgens mij heb je een week geleden een topic gemaakt en precies dezelfde vraag gesteld. geinig dat je na 1 dag de molens in bezit te hebben al weet dat ze zo duurzaam zijn. klinkt allemaal meer als een praatje van een verkoper dan dat je je eigen ervaringen deelt. hou ze maar een nachtje onder water en deel dan je ervaringen met ons, ik ben erg benieuwd.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

02-04-2012 10:26

kerim lafta schreef:hallo r.de winter

zoals iedereen het zecht fox is een heel goed merk in prijs kwalitijd maar stratos molens zijn gewoon mislukt
heb laatst 2 daiwa windcast z gekocht en moet ik ben er super tevreden mee super goeie werpeigenschappen spoelt de lijn heel makkelijk goed op. je kunt hem uren onder water houden en hij blijft even goed, ook een van de redenen dat ik voor de windcast z ben gegaan is dat het een snel slip systeem je kan hem met een halfe draai van een vrijloop mode naar een aanslaan mode kan zetten echt een super molen.
kost iets meer maar dan heb je wel een molen die minstens 10 jaar megaat zonder dat ie maar ook een beetje slechter word
ik ben als het om visgerij meestal heel kritiek maar dit zijn gewoon topmolens

veel succes verder.



Ik weet het niet hoor kerim lafta, maar ik heb geen nieuwe molens nodig hoor je moet goed lezen..

Ik gaf alleen een mening en advies... op de vraag van Marco Bluming!!
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

02-04-2012 11:50

kerim lafta schreef:
ow en als je voor de windcast serie gaat zou ik niet voor de s gaan want die heeft geen snelsplip systeem


?

Dus ken je heel veel molens met betere kwaliteit links laten liggen,die dit systeem niet hebben.

Jaja
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Johan van Sloten
Berichten: 161
Lid geworden op: 18-02-2012 11:12

05-05-2012 20:27

heb geen fox aangeschaft na wat meer opgezocht over de molens en ga mijn budget tevens flink verhogen, en ziet er naar uit dat ik een daiwa ga kopen, welk type is onbekend shimano is ook een optie maar hoor toch altijd wat meer positieve reacties over de duurdere daiwa's dus mag hopen ik straks een trotse bezitter ben van een paar goeie molens :lol: oja en mijn vorige bericht hier was ik iets te enthousiats, sorry daarvoor hoorde van een familie lid die 2 van de ze molens had aangeschaft en hij was er dik te tevreden mee tot gister toen ik hem weer sprak.. hij is beginnend karpervisser (net als ik) en was iets te opgewonden over ze molens en baalt er nu wel van dat die geen andere molens voor het geld heeft gekocht gelukkig heb ik er niet gelijk een gekocht en maar even door wezen vissen. en lees nu wel veel slechte dingen over deze molen dus..
Marco Boer schreef:
En je weet zeker dat je goed gelezen hebt? Ik lees niet één positieve reactie over de Fox in deze thread. Daarbij zeg jezelf het volgende:

"lijnoprollen kon die molen gewoon niet, de slip was goed, soepel draaien alleen na een jaartje gaat alles toch moeizamer, wel molens die je goed moet onderhouden anders kanje die ook voordat je t weet weg flikkeren"

Als je dat zelf al zegt, dan koop je ze toch niet?

Shimano nemen zou ik zeggen. Heb zelf sinds kort de Biomaster en die zijn echt geweldig, die kan je bijna niet krom trekken. Slip is perfect af te stellen en ze draaien binnen als een tierelier. Maar goed dat is mijn bescheiden mening. Ik ben ooit begonnen met een ander merk molens, maar Shimano blijft het toch wel zijn vanaf nu...

marco ik had die shimano's gekregen en het is al een tijd terug en was een oud model, kreeg hem toen der tijd als spinmolen, en die gene heeft de bon niet bewaard dus, helaas. maar sorry van mijn stomme reactie over die dan slechte fox molens
Plaats reactie