bedchair


Plaats reactie
Ron Passant
Berichten: 85
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

21-02-2002 10:40

hallo karpervissers

ik ben op zoek naar een bedchair en ik wil jullie ervaringen graag horen. zit zelf te denken aan chubbedchair maar mischien weten jullie wel een ander merk wat goed van kwaliteit is en qua prijs in evenwicht is?

alvast bedankt voor jullie reacties

groetjes ronald
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

21-02-2002 11:45

Zelf heb ik een bedchair van Eurocasting, vier jaar geleden gekocht voor 100 euro. Het laatste jaar is hij wat aan het "doorzakken". De elastieken zijn hun sterkte wat verloren.

Als ik jou was zou ik bij de aanschaf van een bedchair niet op een eurootje kijken, comfort betaal je nu eenmaal, en wat is honderd euro meer als het om een goede nachtrust gaat?
Test eens verschillende modellen uit, en let hierbij op de breedte en lengte. Pas ook op dat het een model is dat in je tent/overwrap past.
Ook de stevigheid van de "matras" is van belang. Geen goede ondersteuning van bekken en romp geeft onvermijdelijk klachten zoals stijfheid of rugpijn.

Bij de meeste merken kan je voor ongeveer 150 tot 200 euro al een heel goede chair.

P.S.: Pas wel op dat hij niet té goed ligt, wil je niet door een run heenslapen! :smile:
O ja, we hebben allemaal een sounderbox van ettelijke tientallen decibels... :roll:

MVG, Mark

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hoedemakers Mark op 2002-02-21 11:48 ]</font>
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

21-02-2002 20:29

Wat mark ook al zei, kijk niet op een paar centen. Je kunt beter een paar euro's meer uitgeven en niet met pijn in de rug een karper moet staan te drillen. Ik spreek uit eigen ervaring. Zelf had ik er 1 van Ultimate, maar die was uit de tijd afkomstig dat de kwaliteit ervan nog wel eens de wensen overliet. Ze zijn nu best wel goed te noemen. Het ding had overigens zijn beste tijd ook gehad. Ben vorig jaar tegen een tweedehands Fox bivybed aangelopen, waar zuinig mee was omgesprongen (was van mijn eigen vismaat afkomstig) voor een schappelijke prijs. Dat ding bevalt perfect maar je moet er net tegen aanlopen. Voor de rest is er aardig veel goed spul op de markt.
Waar ik altijd op let is de manier waarop je de poten kunt verstellen, traploos of met van die gaten in de poot, en de stevigheid van de verstelmogelijkheid van de rugleuning.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

22-02-2002 08:54

Hallo,

Chub Cassien is een super bed. Heb ik zelf ook, kost wat, maar ligt super. Nadeel is dat hij vrij zwaar is. Het matras is elastiek en het frame zijn daarentegen van superkwaliteit.

JRC is ook een goed merk. Is wat goedkoper en lichter. Nadeel daarvan is dat het bovenste eind (waar je hoofd dus op licht), nooit helemaal plat kan leggen. Dat veroorzaakte bij mij pijn in mijn zij na een nachie vissen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,
Martin
Ron Passant
Berichten: 85
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

07-03-2002 08:00

hallo karperfreaks

ik heb mij verdiept in verschillende bedchairs en heb een keuze kunnen maken. het kost wel wat euro's maar dan heb je ook wat.
het wordt de chub cassien strecher. hij ligt lekker, is goed te hanteren en ziet er ook heel erg mooi uit. het systeem om de rugleuning te verstellen is gewoon grandioos. daar hebben ze echt over nagedacht. ben bij verschillende winkels geweest, heb verschillende strechers geprobeerd maar deze springt er gewoon uit.

bedankt voor jullie reacties

groetjes ronald
Plaats reactie