nieuwe motoren baitcruiser


Plaats reactie
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

05-07-2011 13:30

De motoren van mijn mini baitcruiser zijn bijna overleden.
Nou ben ik van plan om nu eerst andere motoren erin te plaatsen en van de winter de rest van de boot aan te gaan passen. Mensen hier die weten of dat mogelijk is om nu eerst alleen maar de motoren te doen? Welk merk etc.... en waar te bestellen...
Alvast bedankt!
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

05-07-2011 16:53

Nieuwe motoren is altijd mogelijk om er in te zetten.
Gebruikersavatar
Mark Storms
Berichten: 33
Lid geworden op: 24-06-2011 20:42
Locatie: Venlo

05-07-2011 16:59

Een kennis van mij die motor(en) vervangen voor die van Robbe Power 755/40 12V en de regelaar(s) ook, hij gaf wel aan dat je wel energiezuinige motorenmoest nemen want dat scheelt je accu's. Hij had ze gekocht bij rc-point.nl en heeft ze meteen laten ontstoren. Hoop dat de info nuttig is......
Groetjes Mark
We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, alleen de een roeit en de ander zit te vissen
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-07-2011 17:54

Heb zelf net zo'n projectje afgerond .......
Alleen motoren vervangen, kan wel als jij exact dezelfde motoren weet te scoren.
Vergis je niet in een complete overhaul zoals ik heb gedaan, je zet er zo voor 500,= in :evil:

1. 2 Graupner b720 motoren, krachtige werkmotoren. http://www.albatrosmodelbouw.be/product ... roduct=757
2. 2 Speedcontrols, Speedprofi 40 http://www.albatrosmodelbouw.be/product ... roduct=554
3. Nieuwe zender / ontvanger (2,4Ghz) http://www.albatrosmodelbouw.be/product ... oduct=2126
4. aansturing voerbak / hookrelease. http://www.albatrosmodelbouw.be/product ... oduct=1518
5. Asjes http://www.rc-point.nl/N_frame.html?htt ... 3godeCTSZQ
6. Schroeven. http://www.rc-point.nl/N_frame.html?htt ... 3godeCTSZQ (LET OP! je hebt een linkse en een rechtse nodig)7. Koppelingen. http://www.rc-point.nl/N_frame.html?htt ... 3godeCTSZQ

Echt ..... zomaar 500,= en dan al het werk nog ......
Ik heb overigens 2 maal de 4 gedaan, zodat ik ook mijn lampen / verstraler aan kan sturen.
Daarnaast voor 500+ dieptemeter erin gebouwd ......

ploink! 1000+ achter de kar :o
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

05-07-2011 19:18

Marc.
Het is de bedoeling eerst alleen de motoren. Is het uberhaupt wel mogelijk om alleen deze te vervangen? Motortje eruit, motortje erin zeg maar.....
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

06-07-2011 07:19

Dan moet je eerst op zoek naar de juiste waarden van je huidige motoren, omdat de besturing key is (voltage etc.).
Als je dat weet, dan moet je de motoren gaan meten qua afmetingen / koppelingen. Dan moet je ze zien te krijgen en dan kun je uiteraard de motoren vervangen.

Maar waarom zou je dat doen? Je investeerd geld, waarvan je mag aannemen dat die net zo snel op zullen zijn als de vorige motoren.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

06-07-2011 07:32

De motoren die gebruikt worden in de baitcruisers hebben verlengde uitgaande assen en lopen door een keerring. Deze motoren zijn in principe niet los te koop. Je zit dus vast aan twee motoren, extra schroefasjes en schroeven.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

06-07-2011 08:48

De reden dat ik er sterkere motoren in wil is dat ik vaak door het wier gaan met mijn voerboot. Heb er al verscheidene keren mee vast gezeten en met moeite de boot eruit gekregen.
Het erin zetten zal voor mij het probleem niet worden. Alleen de juiste soort ervoor krijgen word dus nog leuk als ik het goed begrijp...
Gister de boot al even losgehaald. Zoals ik het bekijk is het vervangen makkelijk te doen met de asjes enzo. Maar hoe zit het dan met die regelaar? Is dat wel nodig? Had gister nog met een vent gesproken die modelbouwer is. Hij dacht dat het geen probleem was. Hoor het graag!!
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

06-07-2011 12:06

Op marktplaats adverteert ene Oonk met baitcruiser onderdelen. Mischien heeft hij nog wat liggen

Gr.
©
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

06-07-2011 12:42

Alleen de regelaar vervangen lukt niet. Dit is 1 unit samen met ontvanger, lichtschakelaar enz. Er zitten ook div. soorten/modellen kastjes in, het is dus afhankelijk welk bouwjaar jouw boot is.
Als je iets gaat vervangen dan kun je het beste alles vervangen. Motoren, ontvanger, regelaars (je moet dan twee hebben) enz. enz. Er zijn goede boten op de markt die je bijna kunt kopen voor het bedrag wat je kwijt gaat zijn als je je boortje gaat pimpen.
Dit is een heel mooi voorbeeld van chinese bootjes, het is mooi spul zolang het bootje het goed doet. Wil, of krijg je er iets mee dan beginnen de problemen. Het heeft niet veel met modelbouw te maken, het heeft zijn eigen onderdelen en daar moet je het mee doen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

06-07-2011 13:19

Cor,
Het heeft mij niks te maken met pimpen ofzo. Je hebt de buitenkant van het ding niet gezien. Hahaha!
Ik kan wel een nieuwe gaan aanschaffen, maar wil een kleine boot hebben. Makkelijk vervoer en geen uitstaande bakken of dergelijke. Zoals een schrijver-boot heeft bijvoorbeeld. Mijn boot stop ik tijdens vervoer in mijn onthaakmat(carp cradle van fox...) vastgesnoerd op mijn trolly. Ik maak korte nachtjes en hecht waarde aan klein en compact, ook qua vervoer..
Deze was toendertijd, 3 jaar geleden, de enigste voerboot die aan mijn wensen voldeed. Voeren? Rugzak met boot erin + voer op de mountainbike...
Daarom wil ik dit op deze manier proberen.
Misschien een goede les voor mij om het toch eens te proberen, eigenwijs als ik ben..

En anders toch maar eens naar een andere kijken. Moet toch iets te doen hebben aankomende weken. Vissen kan ff niet meer ivm operatie..
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

06-07-2011 13:43

Als het je alleen om andere motoren gaat kun je bijv. de speed motoren gebruiken van robbe. Ik weet zo niet meer uit mijn hoofd hoeveel jouw motoren aan energie vragen maar dat is wel te meten. Als je dan vergelijkbare motoren er voor in de plaats zet dan hoef je intern niet veel te veranderen. Alleen schroefasjes eraan koppelen en klaar is Paultje. Ook het Bec systeem (als die al aanwezig is) van de interne regelaar moet niet te zwaar belast worden, dit kan voor grotere problemen zorgen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

06-07-2011 15:42

Deze zijn te krijgen bij Fishfun:

LINK
Bennie Peper
Berichten: 84
Lid geworden op: 21-02-2011 11:43
Locatie: Groningen

06-07-2011 20:33

Hallo Paul,

Dit is de link van de advertentie van Maikel:

http://link.marktplaats.nl/456451261

Hij levert snel en is ook niet duur, maar als jij veel in wier vaart brand je heel snel je printplaat op.
Deze printen kunnen weinig hebben en als de motoren teveel afgeremd worden brand de print door......
Als jij er zwaardere motoren in gaat bouwen brand de print nog sneller door, maar volgens mij zitten de wierkappen niet voor niks om de schroeven :wink:

Je kunt dus beter originele motoren monteren en je print nakijken( je ruikt het wel :lol: ) of alles eruit slopen en vervangen door Graupner en Robbe, ik heb hetzelfde gedaan als Marc en ben van al het gezeik af, volgens mij was ik iets van 300 euro kwijt.

Als jezelf niet zo handig bent dan kun je contact opnemen met "Berns voerboten" daar bouwen ze de Baaitcruisers ook om.

succes ermee
Plaats reactie