Shimano lijn


Plaats reactie
Daan Reukers
Berichten: 85
Lid geworden op: 06-03-2011 21:58
Locatie: Lichtenvoorde

20-06-2011 16:16

Hallo,

Ik ben op zoek naar lijn voor op mijn nieuwe molens, de Daiwa Regal-Z BR.
Er gaat waarschijnlijk Shimano lijn op, maar ik weet nog niet welke het gaat worden.
Kan iemand mij hierbij helpen en zeggen welke lijn hij/zij het fijnste vindt?
1) Shimano Technium
2) Shimano Techium Tribal (camou)
3) Shimano Invisitec (nieuw)

M.v.g Daan
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

20-06-2011 18:24

Ik denk persoonlijk dat je voor minder geld een betere lijn kan vinden als Shimano.
Misschien eens kijken naar Ultima ofzo?
Daan Reukers
Berichten: 85
Lid geworden op: 06-03-2011 21:58
Locatie: Lichtenvoorde

21-06-2011 09:35

Iemand nog meer suggesties?
Ik blijf toch graag liever bij een Shimano lijn :lol: Meer vertrouwen in deze lijn
En ik hoor over de Shimano lijnen goede reacties.

Groeten Daan
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

21-06-2011 09:46

Inmiddels heb ik heel veel lijnen geprobeerd, maar uiteindelijk spoel ik mijn molens altijd toch weer op met een Technium lijntje. Blijft voor mij gewoon de beste lijn. Sterk, schuurbestendig, weinig rek en het gaat lang mee. Het kinkt wel, maar toch minder dan een hoop andere lijnen die ik heb geprobeerd zoals de Ultima lijnen of X-line.

Alleen voor op dressuur water kies ik voor een snel zinkend (fluorcarbon) lijntje. Misschien dat ik zelf maar eens die Korda Subline ga proberen in plaats van Fluorcarbon.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

21-06-2011 10:05

Paralellium, al jaren mijn (en voor velen) nummer 1 op dit gebied.

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

21-06-2011 10:41

Ik zeg technium ,is gewoon een goeie lijn ikzelf gebruik hem ook altijd.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Gebruikersavatar
Rutger Broerze
Berichten: 29
Lid geworden op: 19-09-2009 00:55
Locatie: Huizen

21-06-2011 20:00

Het zijn alle drie toch Shimano Technium lijnen, alleen in verschillende varianten?
Ik vis zelf met de Tribal versie en ik vind het echt een top lijntje. Knoopt goed, sterk en beschadigd helemaal niet snel.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

21-06-2011 21:02

Richard Pont schreef:Inmiddels heb ik heel veel lijnen geprobeerd, maar uiteindelijk spoel ik mijn molens altijd toch weer op met een Technium lijntje. Blijft voor mij gewoon de beste lijn. Sterk, schuurbestendig, weinig rek en het gaat lang mee. Het kinkt wel, maar toch minder dan een hoop andere lijnen die ik heb geprobeerd zoals de Ultima lijnen of X-line.

Alleen voor op dressuur water kies ik voor een snel zinkend (fluorcarbon) lijntje. Misschien dat ik zelf maar eens die Korda Subline ga proberen in plaats van Fluorcarbon.


Ga je geen spijt van krijgen Richard. Vis eigenlijk altijd met Shimanolijn maar heb voor een keer de Subline van Korda genomen. Moet zeggen, bevalt prima. Laat je niet ontmoedigen door de aangegeven breeksterkte want die is veel hoger dan aangegeven. Daarzit een veiligheidsmarge in. Ik geloof dat de 15lb pas breekt bij 23 lb. Zinkt als een speer.
peter smeets
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2004 01:26
Locatie: zuid-limburg

22-06-2011 00:23

@Richard,

Doe je zelf een lol en blijf van de subline af!!! Ik heb em een aantal weken geleden ook gekocht en opgespoeld... na 3x lijnbreuk heb ik de lijn maar teruggebracht van ellende... Lijn breekt gewoon! En niet alleen op de knoop! Lijn brak gewoon door tijdens het drillen...

Bij de hengelsportzaak konden ze me niet zeggen hoe het kan, lijn doorstond daar (zul je altijd zien) alle testen!

Toch hebben ze hem maar omgeruild voor de Ultima power carp Flourcarbon lijn. Deze heeft echt goede eigenschappen, alleen vind ik hem veel te stug! Maarja, ben allang blij dat ik van die Korda crap af ben!

Valt me sowieso op dat Korda de laatste tijd veel te wensen overlaat! Qua kwaliteit erg hard achteruit gegaan! Maar das persoonlijk uiteraard...
peter smeets
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2004 01:26
Locatie: zuid-limburg

22-06-2011 00:29

Zal maar meteen, ter voorkoming van onnodige posten/commentaar/vragen, even toevoegen dat het "verse" lijn betrof, deze ook van verschillende spoelen kwam (mssn wel de zelfde serie) want 4x 500 meter zit niet op 1 spoel, de drils rustig waren, het om vissen van ong. 7 kg betrof die niet asociaal tekeer gingen, er geen obstakels in het water waren, de lijn niet al beschadigd was en ik niets aan m'n ogen op m'n hengel heb!

Pfffff.... Toch eigenlijk jammer dat ik dit al uit voorzorg doe...
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

22-06-2011 08:51

Peter,

Dan heb je gewoon een slechte rol gehad. Ik heb daar meer mensen over gehord. Ik heb geen enkel probleem met de Subline en veel tevreden gebruikers ook niet. De breeksterkte is meerdere malen getest en is veel hoger dan staat aangeveven.

Note; de Ultima Power Carp is geen fluorocarbon maar heeft "slechts" een coating.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

22-06-2011 11:47

Bedankt voor de reacties op de Subline.

Er zijn inderdaad erg tegenstrijdige berichten over de Subline en op wel meer producten van Korda. Ik ben wel een fan van de Korda producten. Op de eerste longshank haken na heb ik eigenlijk nog nooit een slecht product van Korda gehad. Maar aangezien er toch ook een hoop commentaar is op Korda lijkt het wel of ze geen of te weinig kwaliteitscontrole hebben.

Ga die Subline toch proberen, is het niks dan overleefd mijn portomonee dat wel, zo duur is die lijn niet.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Plaats reactie