Fox Micron MX+ (nieuwe variant)


Plaats reactie
Daniel Langeveld
Berichten: 73
Lid geworden op: 08-06-2010 06:41

18-06-2011 11:08

Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze nieuwe versie piepers?
Ik heb ff gezocht maar kan eigenlijk niets wat betreft info vinden (buiten de reguliere).

Ik ben op zoek naar een setje van 2 piepers en wil er rond de €100,- voor betalen.
Na enig zoekwerk kwam ik bij deze uit. Nu kan ik ook de 'oude' variant MX kopen voor die prijs, maar ben wel benieuwd of deze vernieuwing ze goed heeft gedaan.

Mocht iemand er iets over kunnen vertellen, graag. Heb je andere ideeën voor dit bedrag, hoor ik ze ook graag.

P.S. ben al een aantal weken op Marktplaats aan het zoeken en heb gezocht naar Delkims, maar in die prijsklasse moet je wat geluk hebben. De relatief goedkope Delkim EV wordt niet vaak aangeboden, vandaar dat ik mijn oog op de Foxjes heb laten vallen.

Mvg,

Daniel
Laurens Neirinck
Berichten: 5
Lid geworden op: 20-06-2011 14:59

22-06-2011 15:04

Als je niet alteveel wil uitgeven kijk dan maar eens op Eric's angling,de goedkoopste van Engeland!kijk ook eens naar ander materiaal...
FF vb.
een draadlzo TXR set kost daar slechts 110 pond.wat neerkomt op 125 euro.
Gebruikersavatar
Rene Kleimeer
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-09-2009 13:50
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

03-07-2011 10:32

Hoi Daniel,

Ik heb deze ook aangeschaft en ze zijn me tegengevallen.
Eerst de pluspunten: volume en toonhoogte in stappen regelbaar, een mooi compact model met mooi afgewerkt rubberen hengelsteuntje.

Maar dan de nadelen:
Het verschil in gevoeligheid heb ik nog weinig kunnen ontdekken
Het lijkt alsof het binnenwerk niet past in de behuizing, het speakertje zit scheef naast het gat. Voor de werking maakt het niks uit maar het ziet er niet uit. (de M+ heeft dit niet).
de LED is veel te fel, gewoon verblindend! Zit je in het donker achter je set, dan zie je niet meer wat er gebeurd bij een melding.

De eerste 2 punten zijn op zich niet zo storend en een plakkertje over de LED doet wonderen maar voor een nieuw ontwikkeld product blijf ik dit wel vreemd vinden!

Groeten, Rene

(tevens te koop; 2 Fox MX+ melders :) )
Chris: You Got him !!
Bob: What the hell am I gonna do with it?
Chris: We go in........
Daniel Langeveld
Berichten: 73
Lid geworden op: 08-06-2010 06:41

07-02-2012 19:47

Even een vraag.
Iemand enig idee of de EOS XB Extension box (of een andere met snoer) op de nieuwe MX+ past?
Op informaties pagina's staat "icm de TX-R micro transmitters". Is dit een must aangezien de diameter volgens mij gewoon 2,5mm is.
Gebruikersavatar
Mike Chiron
Berichten: 101
Lid geworden op: 07-05-2010 10:44
Locatie: Nederland

08-02-2012 15:44

Rene Kleimeer schreef:Hoi Daniel,

Ik heb deze ook aangeschaft en ze zijn me tegengevallen.
Eerst de pluspunten: volume en toonhoogte in stappen regelbaar, een mooi compact model met mooi afgewerkt rubberen hengelsteuntje.

Maar dan de nadelen:
Het verschil in gevoeligheid heb ik nog weinig kunnen ontdekken
Het lijkt alsof het binnenwerk niet past in de behuizing, het speakertje zit scheef naast het gat. Voor de werking maakt het niks uit maar het ziet er niet uit. (de M+ heeft dit niet).
de LED is veel te fel, gewoon verblindend! Zit je in het donker achter je set, dan zie je niet meer wat er gebeurd bij een melding.

De eerste 2 punten zijn op zich niet zo storend en een plakkertje over de LED doet wonderen maar voor een nieuw ontwikkeld product blijf ik dit wel vreemd vinden!

Groeten, Rene

(tevens te koop; 2 Fox MX+ melders :) )



Rene,

Dat zijn dus juist de vernieuwde punten tov het oude model ;)

De speaker zit scheef zodat je een CONE effect krijgt. De speaker heet ook CONE-speaker :P

Verder is het ledje inderdaad super helder, wat ze ook express hebben gedaan bijv als je tegen de zon kijkt en hij gaat toch af zie je het ledje wel. Probeer dat maar eens met een andere beetmelder ;)

Ook heb jij het over verschil in gevoeligheid... ik zie nergens een knop erop zitten voor gevoeligheid (S)

Voor die 50 euro zou ik ze gewoon halen! Super ding!
Gebruikersavatar
Rene Kleimeer
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-09-2009 13:50
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

09-02-2012 17:58

Hoi Mike,

Dat van die speaker wist ik niet. (Het blijft er echter wel vreemd uitzien :) )

Als je tegen de zon inkijkt, kan inderdaad een felle led fijn zijn.
Alleen kijk ik overdags nooit naar de leds. Ik kijk liever naar de swinger bij een aanbeet.

Heb je deze piepers al eens in het donker geprobeerd? Die leds zijn dan gewoon echt te fel.
Wat een hele mooie oplossing was geweest om de schakelaar te gebruiken voor de de helderheid van de led ipv de gevoeligheid (ja, het zit er echt wel op :lol: )

Het blijft natuurlijk allemaal een persoonlijke mening. Het kan goed zijn dat een ander met deze piepers wel perfect overweg kan.
Chris: You Got him !!
Bob: What the hell am I gonna do with it?
Chris: We go in........
Daniel Langeveld
Berichten: 73
Lid geworden op: 08-06-2010 06:41

09-02-2012 19:06

Nu graag antwoord op mijn laatste vraag? :)
Plaats reactie