ranger pod op sky pod.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

14-05-2011 12:55

hallo boarders.

ik ben 14 en ik ben op zoek naar een nieuwe rodpod en ik zit te twijfelen tussen de ranger en de sky pod.
kan iemand mij de functies van bijde rodpods vertellen.
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

14-05-2011 15:51

ik ben 20 en dat kan ik niet :lol:
M.v.g Stef Jansens
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

14-05-2011 16:25

waarom zo'n dure :o
betaal je dit zelf ,,..zoja waar werk jij?? :D


maar er zijn genoeg goedkopere rodpods verkrijgbaar bijv fox stalker,horizon eclipse, en die zijn ook wel goed hoor
mvg justin
----------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

14-05-2011 17:02

de functie is simpel,je kan er je hengels opleggen.Koop banksticks veel goedkoper en mobieler.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

14-05-2011 17:07

Flauw allemaal...,
die jongen wil waarschijnlijk graag de verschillen weten tussen deze twee pods.
Dus voor- en nadelen tegen elkaar afwegen om dmv gebruikerservaringen de juiste pod te kiezen !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

14-05-2011 17:51

justin waayer1 schreef:waarom zo'n dure :o
betaal je dit zelf ,,..zoja waar werk jij?? :D


maar er zijn genoeg goedkopere rodpods verkrijgbaar bijv fox stalker,horizon eclipse, en die zijn ook wel goed hoor


ik heb een goed verdienende krantenwijk en met wat ander werk krijg ik ongeveer 100 euro in de maand.
en als ik toch een rodpod koop neem ik meteen een goeie zodat ik over 2 jaar niet weer een nieuwe hoef te kopen
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

14-05-2011 19:23

David van den Berg schreef:ik heb een goed verdienende krantenwijk en met wat ander werk krijg ik ongeveer 100 euro in de maand.
en als ik toch een rodpod koop neem ik meteen een goeie zodat ik over 2 jaar niet weer een nieuwe hoef te kopen


tja zo kun je denken maar een rodpod van 100 nog wat euro, is ook wel goed hoor
maar gewoon losses (RVS)steunen wil ook mooi
mvg justin
----------------------------------------------------------
Marc Waber
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-06-2007 19:58
Locatie: limburg

14-05-2011 19:34

David,

heb zelf vanaf afgelopen winter de Skypod. en kan je zeggen wil niets anders meer. toppen omhoog is geweldig, je kunt alles afstellen ook extreem laag etc. beste eens gaan kijke bij een hengelsportwinkel :wink:
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

15-05-2011 00:23

Maar direkt een sky pod? Snap zelf eigenlijk al niet waarom mensen soms zo'n joekel van een rodpod nemen. Heb zelf een horizon van fox. Afgelopen jaar 2 keer gebruikt in frankrijk en niet in nl. Lijkt mij dat, als je een rodpod wilt, je toch ook met een kleinere afkunt..?

Was vanmiddag even bij een watertje kijken, zat ook een vent met een skypod te vissen op een putje waar het echt overdreven is om met zulk groot materiaal aan te komen. Had ze nog nooit goed bekeken, maar vind ze echt te groot...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

16-05-2011 07:31

mijn thuiswater zijn de vinkeveense plassen en dan vis ik ook meestal op de open plas dus dan vind ik hem niet te groot
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
Quentin Memel
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-01-2011 11:05
Locatie: Het mooie zuiden

16-05-2011 08:08

Ik heb tegen het einde van afgelopen seizoen mijn Horizon verkocht, in de winter een Ranger gekocht, en deze heb ik in Maart weer verkocht en meteen weer een nieuwe Horizon terug aangeschaft :P

Ik vond hem gewoon te groot om mee te slepen, vooral als je eens wilt verkassen vond ik het niet gemakkelijk. Ik vond hem natuurlijk niet slecht, maar de Horizon is gewoon fijner in het vervoer. Maar dat is mijn mening natuurlijk.

En ik voel me nu met een wat goedkopere rodpod echt geen mindere visser dan iemand die 100m verderop zit met een Ranger of Skypod :wink:

+ ik vis ten alle tijden met 3 hengels hier in de omgeving ( 3e hengel vergunning ) en ook daar heb je echt geen grote rodpod voor nodig, dit doet een Horizon bijvoorbeeld ook prima.

Conclusie wat betreft de Ranger, mooi en goed maar een blok aan je been.. :roll:
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

16-05-2011 08:27

neem dan een solar worldwide, ong net zo duur en gaat veel langer mee.
En als je de poten los haalt van de pod, ken je ook gelijk met losse steunen vissen en buzzerbars :roll:
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

16-05-2011 08:44

David van den Berg schreef:mijn thuiswater zijn de vinkeveense plassen en dan vis ik ook meestal op de open plas dus dan vind ik hem niet te groot


Heb je dan geen last van bootjes door je lijn ? Of zet je je toppen omhoog en hang je er vervolgens een toploodje aan ? Of ga je bij iedere boot staan vloeken dat er lijnen ligggen ?
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

16-05-2011 10:17

Met beide genoemde pods is natuurlijk ook prima te vissen met de toppen net boven het wateroppervlak... Jongen heeft groot gelijk dat ie gelijk een stevige rodpod koopt. X-Pod, Eclipse, Horizon, ik heb ze alle 3 kunnen testen. X-Pod vond ik nog de beste, de andere 2 volkomen k*t. Maar da's slechts mijn mening hè. Ik kan de TS de ProLine rodpod aanbevelen, mocht ie open staan voor iets anders dan Fox. Weegt lekker veel en staat daardoor tenminste stevig. Dat het wat gesjouw met zich meebrengt zal best, maar da's toch niet het eerste wat ik in m'n overweging mee zou nemen als ik een nieuwe rodpod aan ga schaffen...
Ik weet het ook allemaal niet...
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

16-05-2011 11:19

Ik heb beide pods gehad zowel de ranger als de sky.Zijn ook goede pods en zeer stevig, vooral als je die voetjes erbij koopt en hem vast zet aan de grond. Alleen na een paar jaar intensief gebruik gaat de lak beschadigen. En ik vond het gewoon een onding om mee te nemen. Daarom ben ik nu super blij met me worldwide pod. Past makkelijk in me tas en voor 80% vd gevallen gebruik ik alleen de pootjes en buzzerbars als steunen. En het RVS is onverwoestbaar als je er normaal mee omgaat.
Danny Withaar
Berichten: 58
Lid geworden op: 20-09-2009 13:56

17-05-2011 09:23

Toen de Ranger uitkwam heb ik hem gelijk gekocht. Daarvoor de Sky pod gehad. Je zult weinig verschillen merken tussen deze 2 pods kwa stabiliteit en verstel mogelijkheden. de Ranger heeft een waterpas erin zitten. kan handig zijn als je alles kaars recht wil hebben staan. Dat is niet aan mij besteed... Gebruik het dus ook bijna nooit. Ook de buzzerbars van beiden kun je als goalpost gebruiken door er 2 banksticks onder te schroeven. Gewicht en pakket grootte zijn identiek.

Kortom: je kunt hem overal inzetten. Zowel subtiel als in "scud" opstelling.
Nadeel: (is al eerder gemeld) de lak wil na een paar jaar nog wel eens wit uitslaan. Maar daar word de pod natuurlijk niet minder van. Maar als je uiterlijk ook als nieuw wilt houden - waar je overigens niks meer door vangt - kun je hem beter wat vaker schoonmaken en vooral goed laten drogen.

Spijt ga je bij geen van beide pods krijgen :wink:
Plaats reactie