water met veel wier en plantengroei


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jafeth de ruiter
Berichten: 22
Lid geworden op: 19-10-2007 15:56
Locatie: Heemskerk

27-04-2011 00:34

Hallo,

Ik heb al een aantal eerdere topics bekeken over wier- en plantengroei maar dat ging grotendeels over de onderlijn. Ik zit nu sinds kort op een water waar zeer veel wier/planten zitten. Bij het drillen is dit soms wel een probleem omdat van alles zich om de lijn heen hoopt waardoor de spanning vaak te groot wordt en de controle op de vis aanzienlijk minder is. Heeft iemand hier tips over welke materialen, maakt niet uit wat, deze problemen ietwat kunnen omzeilen?

Alvast bedankt!
Geen hoogtepunten zonder dieptepunten
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

27-04-2011 13:20

Hier wat ideetjes mbt materiaal:

- Zoek (maak) stekjes tussen het wier
- Gebruik gevlochten lijn. Dit snijdt veel beter door wier dan gewoon nylon
- Gebruik klauwhaakjes. Deze houden goed grip tijdens een zware dril door de naar binnen gebogen punt.
- Je kunt eventueel ook met een 'loose the lead' systeem gaan vissen. Hierdoor heb je geen last van het wier tijdens de dril.
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

27-04-2011 14:02

als je openplekken maakt heb je tijdens de dril toch nog steeds wier om je lijn omdat de vis toch niet op de plek blijft..

matriaal?

als het niet te diep is een waadpak of een bootje?
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

27-04-2011 14:27

mij lijkt een gevlochten lijn goed dat snijd er makkelijk door heen of gebruik een systeem waarbij je lood snel van je lijn afkomt zodat daar in iedergeval geen wier achter kan blijven hangen aleen je verspeed wel veel lood zo.

gr bart.
Plaats reactie